abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200840051
Vandaag is het nieuwe IPCC rapport uit gekomen. En daarin wordt duidelijk gemaakt dat de mens de klimaatcrisis veroorzaakt en dat we dat niet meer terug kunnen draaien, alleen maar minder erg kunnen maken.

https://www.nu.nl/klimaat(...)imaatpanel-ipcc.html

https://nos.nl/l/2393226

https://www.ad.nl/binnenl(...)de-oorzaak~a6c593d9/

Korte uitleg van Hiemstra:
twitter

Nog meer uitleg:
https://klimaatveranda.nl(...)et-nog-een-keer-uit/

De korte samenvatting: ja mensen we weten het zeker. Het klimaat warmt op door onze uitstoot van broeikasgassen, daardoor neemt extreem weer toe, smelt er steeds meer ijs en stijgt de zeespiegel steeds sneller. De toekomstige opwarming hangt in hoge mate af van de hoeveelheid broeikasgassen zoals CO2 die wij met z’n allen nog gaan uitstoten. Om te voorkomen dat de opwarming een bepaalde waarde overstijgt (bijv. 2 graden boven het gemiddelde van eind 19e eeuw) zal de netto CO2-uitstoot naar nul moeten (bijv. omstreeks 2075).

pi_200840113
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 08:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ach, is er iemand die hem na zijn boekjes nog serieus neemt? Die vecht al zeker 20 jaar op creatieve wijze tegen windmolens. En is daar als uithangbord van de zogenaamde sceptici overigens wel multimiljonair mee geworden (over dubbele belangen gesproken…).
:') :') gelukkig maar dat er niks valt te verdienen aan de klimaathysterie
pi_200840162
twitter

Ik ben reuze benieuwd naar de plannen van Rutte en Kaag voor kernenergie en bevolkingsreductie. Twee zaken die zoden aan de dijk zetten.
pi_200840202
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 08:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]

Ik ben reuze benieuwd naar de plannen van Rutte en Kaag voor kernenergie en bevolkingsreductie. Twee zaken die zoden aan de dijk zetten.
Je bedoelt twee dingen die op de lange termijn een klein deel en een redelijk deel zoden aan de dijk zetten. Maar die tevens veelvuldig als excuus gebruikt worden om op de korte termijn nauwelijks iets te hoeven doen, waardoor de lange termijn geen reet meer uit maakt.
pi_200840282
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 08:52 schreef babylon het volgende:

[..]

Je bedoelt twee dingen die op de lange termijn een klein deel en een redelijk deel zoden aan de dijk zetten. Maar die tevens veelvuldig als excuus gebruikt worden om op de korte termijn nauwelijks iets te hoeven doen, waardoor de lange termijn geen reet meer uit maakt.
Kernenergie kan er over 10 jaar staan. Qua lange termijn valt dat dus wel mee. En is gelijk een gigantische winst over 10 jaar. Maar jij neemt de klimaatcrisis dus nog niet serieus genoeg zo te lezen. Hebt de illusie dat we het over 10 jaar wel onder controle hebben.
Nu kerncentrales bouwen wil natuurlijk bij lange na niet zeggen dat we dan buiten dat niets meer hoeven te doen. Ik geef zelf al bevolkingsreductie aan. Laat ze maar plannen maken om gelijkelijk naar de 16 miljoen inwoners te gaan. En nog vele andere plannen natuurlijk, waar we ook nu al mee bezig zijn.
pi_200840293
Ja want bevolkingsreductie was zo'n groot succes in China
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:02:07 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200840299
quote:
[ twitter ]

Kernenergie. Net als de meeste mensen weet ik er te weinig over om een écht goed oordeel te vormen.
Veel mensen hebben echter geen benul dat er kerncentrales net over de grens staan.
Even wat googelen;
quote:
Ongeveer 90% van de Franse elektriciteit is afkomstig van koolstofarme energie en meer dan 70% van de elektriciteit wordt geproduceerd door kerncentrales.
https://www.nucleairforum(...)wereldwijd/frankrijk

quote:
Halverwege 2017 zijn er nog 8 reactoren die werken in Duitsland.
https://www.nucleairforum(...)wereldwijd/duitsland

Ofschoon duurzame energie alle focus zou moeten krijgen, zal deze (in ieder geval in de nabije toekomst) nooit voor 100 procent van de voorziening kunnen zorgen.

In deze context dient er toch in ieder geval een serieuze discussie gevoerd moeten worden over nucleaire energie, zeker als je van de kolen- en biomassacentrales af wilt.

En wat de mensen reducties betreft; dat kun je bij Rutte en Kaag wel vergeten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_200840315
quote:
[ twitter ]

Hoe zou jij bevolkingsreductie aanpakken, als je het voor het zeggen zou hebben? Oprechte vraag.
pi_200840330
Wel typisch dat zoveel mensen zich blindstaren op klimaatverandering en vervolgens alleen aan adaptatie willen doen om wat voor reden dan ook.

Terwijl hoe wij met grondstoffen omgaan, wat in wezen de oorzaak is van die enorme uitstoot van broeikasgassen, ook zeer problematisch is zonder dat het bijdraagt aan klimaatverandering. :')

Maar daar hoor je nooit iemand over.
pi_200840343
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:04 schreef Farenji het volgende:

[..]

Hoe zou jij bevolkingsreductie aanpakken, als je het voor het zeggen zou hebben? Oprechte vraag.
Het is toch ondertussen wel algemeen bekend dat er dan wereldwijd een bepaald welvaartsniveau bereikt moet worden? Of wordt die kennis weer eens selectief genegeerd?
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:07:02 #12
182233 thedeedster
pi_200840344
quote:

[..]

Vanaf derde kind geen kinderbijslag meer. Strenger zijn aan de grens. Accepteren dat het BNP niet heilig is en je politiek er op aanpassen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_200840351
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 08:44 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Aha en wat is concreet klimaathysterie en hoe worden mensen die zichzelf (onterecht) als klimaatwetenschapper presenteren daar multimiljonair mee?
pi_200840374
quote:
[ twitter ]

Hoe zetten die pakweg de komende 20 jaar serieus zoden aan de dijk?
Een kerncentrale is dan nog lang niet klaar (nog even los van alle nadelen daarvan, ook voor het klimaat) en bevolkingsreductie is als je het beschaafd wil houden iets van de zeer lange adem.
pi_200840377
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 08:44 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

:') :') Gelukkig maar dat er niks valt te verdienen aan klimaatsceptici voeden
Groetjes Shell

In welke fucking naïeve sprookjeswereld leef jij dat je denkt dat er maar aan één kant iets te verdienen valt. _O- _O-
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:10:11 #16
182233 thedeedster
pi_200840389
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:06 schreef Stepperoller het volgende:
Wel typisch dat zoveel mensen zich blindstaren op klimaatverandering en vervolgens alleen aan adaptatie willen doen om wat voor reden dan ook.

Terwijl hoe wij met grondstoffen omgaan, wat in wezen de oorzaak is van die enorme uitstoot van broeikasgassen, ook zeer problematisch is zonder dat het bijdraagt aan klimaatverandering. :')

Maar daar hoor je nooit iemand over.
Het zou ook moeten gaan over bedreigde flora, fauna en ecologie. Maar daar is geen verdienmodel voor gevonden. Misschien een cynische insteek, maar de milieu industrie is een miljarden business geworden. En van bedreigde korenwolfjes kan niemand rijker worden.
pi_200840414
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het zou ook moeten gaan over bedreigde flora, fauna en ecologie. Maar daar is geen verdienmodel voor gevonden. Misschien een cynische insteek, maar de milieu industrie is een miljarden business geworden. En van bedreigde korenwolfjes kan niemand rijker worden.
Gulpener heeft een deel van haar verdienmodel aan de korenwolf gekoppeld en zo zijn er veel meer mogelijkheden.
pi_200840428
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Een kerncentrale is dan nog lang niet klaar (nog even los van alle nadelen daarvan, ook voor het klimaat) en bevolkingsreductie is als je het beschaafd wil houden iets van de zeer lange adem.
Een kerncentrale kan met 10 jaar zo goed als operationeel zijn. Waar haal jij de info vandaan dat het zoveel langer duurt?
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:13:47 #19
182233 thedeedster
pi_200840436
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Gulpener heeft een deel van haar verdienmodel aan de korenwolf gekoppeld en zo zijn er veel meer mogelijkheden.
Da’s mooi. Dit verhaal kende ik nog niet. Is Gulpener nog steeds een familiebedrijf? Dergelijke organisaties kijken tenminste wat verder dan de optimalisering van aandeelhouderswaarde.
(Ik ga het ff opzoeken)
pi_200840444
quote:

[..]

Ik ben geen politicus en geen beleidsmedewerker. Beleid maken is aan hun, zij krijgen daarvoor betaald. Iedereen weet dat Nederland overbevolkt is en dat dat nadelig is voor klimaat en milieu.
pi_200840456
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Inderdaad. Het ontwricht raken van onze ecosystemen is echter geheid een duurder grapje dan dat voorkomen. Alleen omdat het niet precies in een excelsheet weer te geven is hoe zich dat ontvouwt wordt dat gewoon genegeerd.

Daarom vind ik de documentaire van David Attenborough: A Life on Our Planet zo goed, want daarin wordt zorgvuldig uiteen gezet hoe alle systemen in elkaar verweven zijn en hoe schadelijk het verstoren van die balans is.
pi_200840466
quote:

[..]

Sorry Mark, maar dat de markt af en toe iets goeds doet betekent niet dat je dit volledig aan ze kan overlaten.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:16:04 #23
182233 thedeedster
pi_200840473
quote:

[..]

Ik zit nu op hun site, maar kan het vooralsnog niet vinden. Ik kende het Korenwolf witbier al.

Je neemt me toch niet in de maling? ;)

Edit; op deze pagina staat in ieder geval een en ander over duurzaam ondernemen;
https://www.gulpener.nl/over-ons/
pi_200840486
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Kerncentrales kan je in 10 jaar bouwen. Experimentele duren langer, maar ook daar kan je het beste nu aan beginnen. Onze energiebehoefte neemt enkel toe. Over 10 jaar zijn onze energieproblemen echt niet opgelost, zeker niet zonder kernenergie.
pi_200840505
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:09 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

:') :') Gelukkig maar dat er niks valt te verdienen aan klimaatsceptici voeden
Groetjes Shell

In welke fucking naïeve sprookjeswereld leef jij dat je denkt dat er maar aan één kant iets te verdienen valt. _O- _O-
anders lees je even de quote waar ik op reageer voor dat je begint te blaten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')