abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 07:23:09 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200839508
quote:
Priester vermoord in Frankrijk, verdachte eerder betrokken bij brand kathedraal Nantes

In een dorp in het westen van Frankrijk, Saint-Laurent-sur-Sèvre, is een priester vermoord. De vermoedelijke dader is een Rwandees die in 2020 betrokken zou zijn geweest bij een brandstichting in de kathedraal van Nantes.

De man heeft zichzelf bij de politie in het departement Vendée gemeld en gezegd dat hij de priester heeft vermoord. Daar constateerde de politie dat de 40-jarige asielzoeker uit Rwanda onder toezicht van justitie was geplaatst in het kader van het onderzoek naar de brandstichting in de kathedraal in juli vorig jaar.

Onderdak bij priester
De brand richtte enorme schade aan. De man heeft eerder verklaard de brandstichter te zijn geweest. Hij werd eerst opgesloten, maar is later onder voorwaarden en vermoedelijk met een enkelband vrijgelaten. Volgens een lokaal raadslid nam de vermoorde priester de man in huis nadat hij uit de gevangenis kwam.

De dood van de priester werd eerst gemeld door het conservatieve blad Valeurs Actuelles en werd later bevestigd door minister van Binnenlandse Zaken Gérald Darmanin. Hij zei geschokt te zijn en naar de plaats van de moord te gaan om rooms-katholieken te steunen.

De voorzitter van de rechts-populistische Rassemblement National, Marine Le Pen, reageerde verontwaardigd. Ze verwonderde zich op Twitter dat je 'in Frankrijk illegaal kan verblijven en een kathedraal in brand kan steken en niet wordt uitgezeten' en dat je 'zo meer misdaden kan plegen en een priester kan vermoorden'.

Dat noemde minister van Binnenlandse Zaken Darmanin op zijn beurt een 'schande'. "Mevrouw Le Pen kent de feiten niet: deze vreemdeling kon niet worden uitgezet ondanks een bevel daartoe, omdat er nog een juridische procedure tegen hem liep."

Volgens hem is het een juridische kwestie dat de man niet is uitgezet tijdens het onderzoek naar de brand in Nantes.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)oord-frankrijk-dader
--------------------------

Wat verdrietig weer. Stom dat hij geen psychische hulp heeft gekregen :N
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200839621
Ook in Frankrijk is het rechtsysteem stuk.

Maar de islam, wat een zegeningen brengt dat geloof ons toch.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 07:52:35 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200839666
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 07:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ook in Frankrijk is het rechtsysteem stuk.

Maar de islam, wat een zegeningen brengt dat geloof ons toch.
In Rwanda leven nauwelijks moslims.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 07:55:00 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_200839686
Hij kon niet worden uitgezet omdat er nog een procedure tegen hem liep… gvd man, dan zet je hem toch vast totdat die procedure afgelopen is en kick je hem eruit na een eventuele straf.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_200839723
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 07:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

10% van de populatie noem ik niet nauwelijks. Overigens was de dader een Christen dus ik snap niet waar die ziekelijke obsessie met de islam vandaan komt.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200839750
Wat een barmhartig priester. Zelfs de stichter van een vreselijke brand nog de uitgestoken hand bieden en begeleiden naar het beteren van het leven. Spijtig dat hij dat met zijn leven heeft moeten bekopen. Maar hij is als martelaar gestorven waar hij voor stond.

Wat betreft de dader, ik hoop dat hij een zware straf krijgt en psychische hulp.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:08:41 #7
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_200839776
Zou bijna denken dat de man liever in Frankrijk in de gevangenis zit dan om in Rwanda vrij te zijn.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_200839781
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 07:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Deze meneer woonde ook in Frankrijk.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200839888
waarom kan het zo zijn dat hij eerst een kerk in de fik steekt en dat er vervolgens een priester is die hem liefdevol opneemt in zijn commune? Dan is je wereldbeeld toch ook kapot lijkt me. Had die gast hem willen genezen ofzo?

triest, weer onnodig iemand vermoord.
U MAD?
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:35:44 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200840017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 08:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Deze meneer woonde ook in Frankrijk.
Hij komt uit Rwanda dat overwegend christelijk is.
pi_200840123
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 08:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hij komt uit Rwanda dat overwegend christelijk is.
Frankrijk is ook overwegend christelijk, toch gemiddeld 1 keer per maand een dodelijke aanslag uit islamitische hoek.

De man steekt kerken in brand en vermoord priesters, en jij wilt hier suggereren dat meneer christelijk is? Je bent blijkbaar wel erg dol op je oogkleppen, wie denk je dat hier nog in trapt? Je houdt vooral jezelf voor de gek.
pi_200840325
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 08:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Frankrijk is ook overwegend christelijk, toch gemiddeld 1 keer per maand een dodelijke aanslag uit islamitische hoek.

De man steekt kerken in brand en vermoord priesters, en jij wilt hier suggereren dat meneer christelijk is? Je bent blijkbaar wel erg dol op je oogkleppen, wie denk je dat hier nog in trapt? Je houdt vooral jezelf voor de gek.
Deze man was jarenlang vrijwilliger bij deze kerk.

Maar best joh. Hij was een moslim.

Die Nederlander die door een groep Nederlanders in Mallorca is doodgetrapt? Met terugwerkende kracht Moslims.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:06:58 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200840340
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 08:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zoals al gezegd, deze man was geen moslim. Jij houdt jezelf nu voor de gekd.
pi_200840634
Ppppppppppppppp
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:05 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Deze man was jarenlang vrijwilliger bij deze kerk.

Maar best joh. Hij was een moslim.

Die Nederlander die door een groep Nederlanders in Mallorca is doodgetrapt? Met terugwerkende kracht Moslims.
Onzin.

De man was opgepakt voor brandstichting in een kathedraal en was in afwachting tot zijn strafzaak onder justitiëel toezicht en was in de abdij geplaatst.

Jarenlang vrijwilligerswerk....hij hielp zeker ook dagelijks oude omaatjes met oversteken?
pi_200840648
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zoals al gezegd, deze man was geen moslim. Jij houdt jezelf nu voor de gekd.
Je kunt zoveel zeggen. Geef maar eens bronnen dat deze man geen moslim is.

Als je hoefgetrappel hoort moet je verwachten een paard aan te treffen en geen zebra.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:33:40 #16
338319 ZarB
Piña colada
pi_200840689
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 08:22 schreef de_boswachter het volgende:
waarom kan het zo zijn dat hij eerst een kerk in de fik steekt en dat er vervolgens een priester is die hem liefdevol opneemt in zijn commune? Dan is je wereldbeeld toch ook kapot lijkt me. Had die gast hem willen genezen ofzo?

triest, weer onnodig iemand vermoord.
Idd. Die priester had psychische hulp nodig. Man man, dan ben je van t padje af.

Waarom de dader per definitie psychische hulp nodig heeft is me een raadsel. Verbaast me toch elke keer weer dat mensen denken dat je alles maar kunt of moet behandelen. Sommige zijn gewoon gewetensloze klootzakken.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200840727
Dat verwacht je ook niet van zo'n afgestuurde immigrant.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:41:12 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200840773
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je kunt zoveel zeggen. Geef maar eens bronnen dat deze man geen moslim is.

Als je hoefgetrappel hoort moet je verwachten een paard aan te treffen en geen zebra.
Hier heb je je bron
https://www.parool.nl/wer(...)p-priester~b2630931/

quote:
De man heeft zichzelf bij de politie gemeld en gezegd dat hij de priester heeft vermoord. De man had eerder ook al verklaard de brandstichter te zijn geweest in de kathedraal waar hij als vrijwilliger hielp.
pi_200840854
quote:
1 waar lees jij dat hij geen moslim was?
2 dat vrijwilligerswerk gaat over de kathedraal die hij in de fik gestoken heeft, niet over de gemeenschap waar hij was geplaatst en nu een priester vermoord heeft.
pi_200840865
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ppppppppppppppp
[..]

Onzin.

De man was opgepakt voor brandstichting in een kathedraal en was in afwachting tot zijn strafzaak onder justitiëel toezicht en was in de abdij geplaatst.

Jarenlang vrijwilligerswerk....hij hielp zeker ook dagelijks oude omaatjes met oversteken?
https://www.telegraaf.nl/(...)p-franse-priester-60

De asielzoeker verbleef in de religieuze gemeenschap van de priester

De man had eerder ook al verklaard de brandstichter te zijn geweest in de kathedraal waar hij als vrijwilliger hielp.
pi_200840886
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

De man had eerder ook al verklaard de brandstichter te zijn geweest in de kathedraal waar hij als vrijwilliger hielp.
Daar staat toch niet dat die christen was? Misschien kreeg die kost en inwoning voor werk.
Nogal handig voor een illegaal.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:52:24 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200840914
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

2 dat vrijwilligerswerk gaat over de kathedraal die hij in de fik gestoken heeft, niet over de gemeenschap waar hij was geplaatst en nu een priester vermoord heeft.
Je wilt wel heel graag dat dit een moslim is kennelijk

Maar hier nog een bron
https://nos.nl/artikel/23(...)eerder-kerk-in-brand

quote:
In het Franse dorpje Saint-Laurent-sur-Sèvre, in het westelijke departement Vendée, is vanmorgen een priester doodgestoken. De politie doet nog onderzoek naar de toedracht, maar er is al wel een verdachte opgepakt, die zich zelf bij de politie heeft gemeld. Het gaat om een katholieke Rwandese vluchteling van 40 die al wordt vervolgd vanwege de brand die hij heeft gesticht in de kathedraal van Nantes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 10-08-2021 11:39:32 ]
pi_200840917
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

[quote]1s.gif [b]

Zucht...

Er zijn 2 zaken:

- het in brand steken van een kathedraal
- het vermoorden van een priester

We hadden het over feit 2.

Daar was hij geplaatst vanwege een eerdere brandstichting, en daar deed hij geen vrijwilligerswerk.
pi_200840918
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wellicht was hij een boeddhist. En Ajacied. Fan van VOLT met sympathie voor Ankie van Grunsven.

Ik heb ook nog geen bronnen gegeven die bovenstaande tegenspreken!!! Dus tot die tijd is hij dat allemaal
pi_200841764
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In het westen is het vermoorden van geestelijken inderdaad een vrijwel uitsluitend islamitische bezigheid.

Niet leuk om te horen maar zijn wel de feiten.
Vorig jaar werd een Griekse priester het doelwit van een aanslag in Lyon, men gaf moslims de schuld, maar de dader was uiteindelijk geen moslim:

Geen terreur: verdachte schoot op orthodoxe priester in Lyon wegens affaire
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201108_96477212
Het zou gaan om een 40-jarige Georgiër die in Lyon woont. ‘Hij is de echtgenoot van een vrouw die een verhouding had met het slachtoffer’, zo staat in een persbericht van de procureur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')