Googlen op 'aftrekken' op je werk laptop voor een leuk plaatje in de OP is geen goed idee...quote:Op maandag 9 augustus 2021 15:59 schreef Citizen.Erased het volgende:
![]()
Welkom in de R&P Relaties SC
![]()
*insert leuk plaatje hier
Het is klein genoeg dat ik me niet voor kan stellen dat voor dat bedrag ooit geen hypotheek verschaft wordt, een huis verkopen is voor de bank ook heel ongunstig qua hoeveel werk daarin zit.quote:Op maandag 9 augustus 2021 15:49 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik wil geen probleem hebben als ik net met pensioen ben en er net een crisis is waardoor banken zuinig zijn met nieuwe hypotheken afgeven en liever het huis verpatsen voor dat aflossingsvrije gedeelte.
Niet onzin om die lening af te lossen, wel onzin om het verplicht binnen 30 jaar te moeten doen terwijl die banken ook heel hard hypotheken nodig hebben om inkomen te genereren.quote:Op maandag 9 augustus 2021 15:52 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik vind het een wat aparte stellingname; ik leen geld van je (weliswaar met onderpand) en ik betaal alleen de rente. Onzin om die lening ook af te lossen.
Aflossen is fijn voor mij als ZZP'erquote:Op maandag 9 augustus 2021 16:06 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Niet onzin om die lening af te lossen, wel onzin om het verplicht binnen 30 jaar te moeten doen terwijl die banken ook heel hard hypotheken nodig hebben om inkomen te genereren.
Een hypotheek volledig aflossen heb ik relatief weinig aan, is vooral een leuke erfenis voor mijn kinderen ooit waardoor over 50 jaar de huizenmarkt nog veel oneerlijker verdeeld is als het zo doorgaat.
NHG, dus sowieso al laagste risico.quote:Op maandag 9 augustus 2021 15:58 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Niet verkeerd, lagere maandlasten, dus meer te besteden. Met slim aflossen wellicht een andere risicoklasse waardoor je rentepercentage wordt verlaagd. Nóg meer geld te besteden.
Nu financier je er Q-achtige types mee die tijdens werktijd paniekberichten over de Corona-aanpak en het klimaat posten in een SC.quote:Op maandag 9 augustus 2021 16:06 schreef Vaiana het volgende:
Niet onzin om die lening af te lossen, wel onzin om het verplicht binnen 30 jaar te moeten doen terwijl die banken ook heel hard hypotheken nodig hebben om inkomen te genereren.
Een hypotheek volledig aflossen heb ik relatief weinig aan, is vooral een leuke erfenis voor mijn kinderen ooit waardoor over 50 jaar de huizenmarkt nog veel oneerlijker verdeeld is als het zo doorgaat.
Voor mij ook ja, liever 0,0 rente ontvangen dan 3% betalen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 16:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Aflossen is fijn voor mij als ZZP'er
Hier ook liever sneller dan later aflossen met een semi ZZP'er zonder fatsoenlijke pensioenopbouw.quote:Op maandag 9 augustus 2021 16:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Aflossen is fijn voor mij als ZZP'er
Ah, die heb ik niet.quote:
*verkapte kijk mij eens een dik huis hebben post*quote:
quote:Op maandag 9 augustus 2021 16:13 schreef Debsterr het volgende:
*verkapte kijk mij eens een dik huis hebben post*
Ik ook niet, maar door overwaarde van mijn appartement en dat we die mede geïnvesteerd hebben in onze uitbouw heb ik toch goede hoop dat we binnenkort al in de laagste risicoklasse komen.quote:
Ik ben een beetje bang dat het dan ook niet veel beter wordt met de huizenmarkt. Maar ik hoop het wel heel erg, want de huidige markt slaat nergens op.quote:Op maandag 9 augustus 2021 16:19 schreef Tegan het volgende:
Ik heb helemaal niet de tijd om te wachten tot alle boomers dood zijn. Leuk voor generation Z
.
quote:Op maandag 9 augustus 2021 16:19 schreef Tegan het volgende:
Ik heb helemaal niet de tijd om te wachten tot alle boomers dood zijn. Leuk voor generation Z
.
quote:Op maandag 9 augustus 2021 16:52 schreef gcjoel het volgende:
maar Boomers zijn echt nog lang niet weg.
En gezien de huizenmarkt gaan zij ook niet meer doorstromen naar kleinere aanleunwoningen ofzo.
Dus voorlopig zijn we fucked.
Ach als je geen huis hebt kan het ook niet overstromen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 16:52 schreef gcjoel het volgende:
En gezien de huizenmarkt gaan zij ook niet meer doorstromen naar kleinere aanleunwoningen ofzo.
Omdenkenquote:Op maandag 9 augustus 2021 16:54 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ach als je geen huis hebt kan het ook niet overstromen.
Daarna gaan ze hun kinderen 100k erfenis geven en dan vraag ik gewoon 100k extra voor mijn huisquote:Op maandag 9 augustus 2021 16:52 schreef gcjoel het volgende:
Ik hoop echt dat het wel nog wat beter gaat worden op de huizenmarkt, want anders wordt het echt onmogelijk voor ons, tenzij we ineens flink omhoog gaan in ons loonquote:Op maandag 9 augustus 2021 16:39 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar door overwaarde van mijn appartement en dat we die mede geïnvesteerd hebben in onze uitbouw heb ik toch goede hoop dat we binnenkort al in de laagste risicoklasse komen.
[..]
Ik ben een beetje bang dat het dan ook niet veel beter wordt met de huizenmarkt. Maar ik hoop het wel heel erg, want de huidige markt slaat nergens op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |