abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200830590
Waar horen ze nu, die theezakjes?
Nee, niet die papieren verpakking, maar die buideltjes met theeblaadjes.

Ik deed ze altijd bij GFT, maar begreep dat ze eigenlijk in Rest horen. Whoops... :@
(Un)masking for the greater good.
pi_200830731
Restafval

https://www.afvalscheidin(...)ezakje-en-koffiepad/

quote:
In het filterpapier van koffiepads en de meeste theezakjes is kunststof verwerkt.
Ze zijn wel bezig om de zakjes ook composteerbaar te maken:
https://www.trouw.nl/duur(...)-de-biobak~b453e6a9/
  Spellchecker maandag 9 augustus 2021 @ 16:09:32 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200830997
Openmaken, de koffie-/theeprut eruithalen en tussen je tuinplanten of in de groene kliko gooien, lege zakjes/capsules bij het restafval.
pi_200918655
Je kan ook losse thee kopen en een theezeefje. Ben je van het theezakjesgepruts af😉

Drink beide maar voor de losse thee heb ik heel fijne zeefjes die je in het theeglas hangt.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200952913
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 08:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Je kan ook losse thee kopen en een theezeefje. Ben je van het theezakjesgepruts af😉

Drink beide maar voor de losse thee heb ik heel fijne zeefjes die je in het theeglas hangt.
Sowieso gek op losse thee. Ging vroeger graag naar Simon Lévelt voor een paar seriously overpriced theetjes :Y
Maar heb nooit een goed zeefje kunnen vinden die alles tegenhoudt. Ben dus voor die losse zakjes gaan die je kunt vullen, maar ook die schijnen niet in GFT te mogen.
Heb je een goede tip voor zo'n heel fijn zeefje? :D

Ik stop overigens net een nieuwe zak in ons splinternieuwe GFT afvalbakje, en raad eens wat erop staat? Dat theezakjes er gewoon in mogen! Het hangt zeker af van in welke regio je woont (en wie dus je afvalverwerker is) of het mag of niet.

Wij zijn er intussen achter dat het hier idd in Rest moet. Dus dat doen we braaf.
pi_200952962
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:36 schreef Celestien het volgende:

[..]
Sowieso gek op losse thee. Ging vroeger graag naar Simon Lévelt voor een paar seriously overpriced theetjes :Y
Maar heb nooit een goed zeefje kunnen vinden die alles tegenhoudt. Ben dus voor die losse zakjes gaan die je kunt vullen, maar ook die schijnen niet in GFT te mogen.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/riklig-theepot-glas-90150071/
pi_200953000
quote:
Ziet er supermooi uit! Zeefje lijkt ook heel fijn te zijn.
Hoewel ik me wel afvraag of de glazen theepot het lang gaat volhouden met een springende kleuter in huis.
pi_200957347
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:36 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ik stop overigens net een nieuwe zak in ons splinternieuwe GFT afvalbakje, en raad eens wat erop staat? Dat theezakjes er gewoon in mogen! Het hangt zeker af van in welke regio je woont (en wie dus je afvalverwerker is) of het mag of niet.

Wij zijn er intussen achter dat het hier idd in Rest moet. Dus dat doen we braaf.
Had laatst bij Simon Levelt besteld. De lipton jasmijn is niet meer te bestellen bij appie dus zat zonder en dan drink ik meteen amper meer. Dus, jasmijnthee daar besteld. Kreeg ik een klein zakje parels erbij, superduur maar niet zo lekker eigenlijk🙄

Ik ga ffies voor je zoeken naar de zeefjes die ik heb. Had ze bij amazon UK maar die hebben ze niet meer. Zijn wel voor één kopje.

Edit: gevonden bij amazon nl
https://www.amazon.nl/NEP(...)d=1629226020&sr=8-13

Zijn echt heel fijn dus er komt niet veel theeprut in je kopje. Blijven ook lang goed, raken niet uit model.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200957446
het etiketje bij het papier, het nietje (aluminium denk) bij het plastic en anders bij metaal, het touwtje bij het restafval en de rest bij gft.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:16:32 #10
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200957983
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:50 schreef Sorella het volgende:
het etiketje bij het papier, het nietje (aluminium denk) bij het plastic en anders bij metaal, het touwtje bij het restafval en de rest bij gft.
Meis, dát is toewijding.
  Vis een optie? dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:12:10 #11
70532 loveli
N
pi_201057821
Gewone theezakjes met nietje zijn toch ok? Metaal is makkelijk te scheiden, dus dat nietje komt wel goed. Gelukkig drink ik vooral koffie met een simpel filter.
crap in = crap out
pi_201058409
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:12 schreef loveli het volgende:
Gewone theezakjes met nietje zijn toch ok? Metaal is makkelijk te scheiden, dus dat nietje komt wel goed. Gelukkig drink ik vooral koffie met een simpel filter.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:50 schreef Sorella het volgende:
Het theezakje zelf hoort dus vooralsnog niet bij het GFT, omdat er kunststof is verwerkt in het filterpapier van de meeste zakjes. Dit gaat wel veranderen, maar nog niet alle merken zijn over op afbreekbaar materiaal. Wanneer dat zover is zullen fabrikanten dat ongetwijfeld trots op de verpakking gaan vermelden. ;)

Vis een optie? dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:10:23 #13
70532 loveli
N
pi_201058825
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:51 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
[..]
Het theezakje zelf hoort dus vooralsnog niet bij het GFT, omdat er kunststof is verwerkt in het filterpapier van de meeste zakjes. Dit gaat wel veranderen, maar nog niet alle merken zijn over op afbreekbaar materiaal. Wanneer dat zover is zullen fabrikanten dat ongetwijfeld trots op de verpakking gaan vermelden. ;)

In gesealde zakjes verwacht je kunststof of lijm, die ouderwetse met nietje hebben dat niet nodig.

Omdat er 1000 soorten theezakjes zijn waar de gemiddelde gftbakgebruiker geen studie naar gaat doen, worden ze over 1 kam geschoren.
crap in = crap out
pi_201059580
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 21:10 schreef loveli het volgende:

[..]
In gesealde zakjes verwacht je kunststof of lijm, die ouderwetse met nietje hebben dat niet nodig.

Omdat er 1000 soorten theezakjes zijn waar de gemiddelde gftbakgebruiker geen studie naar gaat doen, worden ze over 1 kam geschoren.
Welke merken hebben er nog een nietje? En dan nog weet je niet zeker wat de samenstelling van het papier is. Ook zakjes met een nietje kunnen op andere plekken geseald zijn door het smelten van het plastic. Het veiligst lijkt me: niet bij het GFT tenzij de fabrikant expliciet aangeeft dat het zakje composteerbaar is bij het GFT.

https://www.plasticsoupfo(...)-altijd-van-plastic/

Maargoed, binnenkort (in artikelen uit 2020 over de Green Deal gesproken over "medio 2021") is het wettelijk niet meer toegestaan kunststof te gebruiken.
  Vis een optie? dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:15:01 #15
70532 loveli
N
pi_201060177
*checkt theezakjes* Twinings is vastgenaaid, Westminster zit een nietje in.
crap in = crap out
pi_201060550
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 21:10 schreef loveli het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Piramidezakjes hebben plastic, anderen een nietje. Daarom zeggen ze maar dat er geen enkel theezakje in de gft kan.

Net als dat een tissue met snot wel in de gft kan maar met make-up-resten niet. Of een pluk haar zonder haarlak wel en met niet.
Spoilers!
  Vis een optie? dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:37:15 #17
70532 loveli
N
pi_201060770
Ik las dat er geen dode dieren in GFT mogen, haar ook niet :? Nou, dan ben ik aardig in overtreding geweest in de tijd dat we een kat hadden. Alle halve dieren foutief weggegooid.
crap in = crap out
pi_201060861
Tjongejonge, wat een gezever weer. Weer iets om eindeloos over te zeuren. Gewoon water koken, theezakje er in en klaar. Sorry, Celest maar waar zijn we hier in Nederland mee bezig?
Dus nu het nietje eruit peuteren? Nou, echt niet hoor. Wat een gemuts toch.
En nogmaals, niet tegen jou of iedereens tenen hoor meis, maar ik vind dit nu echt weer gezeik om niets. Of beter gezegd; een nietje. :P

[ Bericht 24% gewijzigd door Lavenderr op 24-08-2021 22:53:03 ]
pi_201066644
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:40 schreef Lavenderr het volgende:
Tjongejonge, wat een gezever weer. Weer iets om eindeloos over te zeuren. Gewoon water koken, theezakje er in en klaar. Sorry, Celest maar waar zijn we hier in Nederland mee bezig?
Dus nu het nietje eruit peuteren? Nou, echt niet hoor. Wat een gemuts toch.
En nogmaals, niet tegen jou of iedereens tenen hoor meis, maar ik vind dit nu echt weer gezeik om niets. Of beter gezegd; een nietje. :P
Ik had het hier gisteren nog over met m'n wederhelft: wat een gedoe is 't soms.
HVC - die hier de containers leegt - zegt: nope, ze mogen niet bij GFT. Het biologisch afbreekbare zakje wat in onze GFT bak zit, zeg dat ze er wél in mogen.
Hetzelfde met plastic: toen we 't nog in zakken - die je gratis kon krijgen - moesten aanbieden bij de weg, toen mochten er bijv. chipszakken in. Maar sinds we containers hebben voor plastic, mag dat ineens niet meer.
En dan zijn er nog de papierfoam verpakkingen van bijv. Rituals: '100% compostable' staat erop. Ja, oké, dus papier? Of toch plastic? Of is dit iets wat dus bij GFT mag? Zelfs serieus op internet gaat zoeken naar dat driehoekje met die 3 pijlen. Misschien zou dat me wat leren. Maar nee, hoor. Uiteindelijk hebben we 't maar bij Restafval gegooid.

Optimale verwarring.

Wil best gescheiden inzamelen. Vanmiddag fiets ik weer naar de glascontainer: potjes zitten al in de fietsmand en gisteren een lading karton naar de papiercontainer gebracht. We hebben drie containers achter het huis staan en scheiden zoveel te kunnen. Maar het zou fijn zijn als het bij bepaald afval wat duidelijk is waar 't hoort & dat de informatie consequent is.
pi_201084590
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:07 schreef Celestien het volgende:

[..]
Ik had het hier gisteren nog over met m'n wederhelft: wat een gedoe is 't soms.
HVC - die hier de containers leegt - zegt: nope, ze mogen niet bij GFT. Het biologisch afbreekbare zakje wat in onze GFT bak zit, zeg dat ze er wél in mogen.
Hetzelfde met plastic: toen we 't nog in zakken - die je gratis kon krijgen - moesten aanbieden bij de weg, toen mochten er bijv. chipszakken in. Maar sinds we containers hebben voor plastic, mag dat ineens niet meer.
En dan zijn er nog de papierfoam verpakkingen van bijv. Rituals: '100% compostable' staat erop. Ja, oké, dus papier? Of toch plastic? Of is dit iets wat dus bij GFT mag? Zelfs serieus op internet gaat zoeken naar dat driehoekje met die 3 pijlen. Misschien zou dat me wat leren. Maar nee, hoor. Uiteindelijk hebben we 't maar bij Restafval gegooid.

Optimale verwarring.

Wil best gescheiden inzamelen. Vanmiddag fiets ik weer naar de glascontainer: potjes zitten al in de fietsmand en gisteren een lading karton naar de papiercontainer gebracht. We hebben drie containers achter het huis staan en scheiden zoveel te kunnen. Maar het zou fijn zijn als het bij bepaald afval wat duidelijk is waar 't hoort & dat de informatie consequent is.
Ik doe ook alles volgens het boekje, al begin ik dat boekje spuugzat te worden. Gezever om gezamel. En het gaat maar door.
Maar goed, kan ff niet posten, want ik ga de nietjes uit de theezakjes pulken. Tot overmorgen :%
  Vis een optie? donderdag 26 augustus 2021 @ 19:04:10 #21
70532 loveli
N
pi_201084745
Laat die nietjes (en de plastic zak die je er per ongeluk verkeerd hebt gemikt) maar zitten:

https://www.wastenet.nl/hoe-wordt-gft-afval-verwerkt/

quote:
Nadat de groene containers zijn opgehaald wordt het naar een tussenlocatie gebracht. Hier komt het in een sorteermachine die alles wat er niet in past uithaalt. Denk hierbij aan plastic, papier en blikjes. Een magneetband haalt al het metaal er tussenuit, waardoor er uiteindelijk alleen puur gft-afval overblijft.
crap in = crap out
pi_201099173
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 19:04 schreef loveli het volgende:
Laat die nietjes (en de plastic zak die je er per ongeluk verkeerd hebt gemikt) maar zitten:

https://www.wastenet.nl/hoe-wordt-gft-afval-verwerkt/
[..]

Gelukkig. Hoeven we ons daar niet meer druk om te maken. Alhoewel er natuurlijk vast wel weer iets gevonden wordt :%
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:18:38 #23
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_201156440
ik gooi ze altijd bij het restafval omdat ik anders een druppelspoor door mijn huis heb
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:10:19 #24
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_201157140
quote:
16s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 18:18 schreef FlippingCoin het volgende:
ik gooi ze altijd bij het restafval omdat ik anders een druppelspoor door mijn huis heb
Legitieme reden :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')