abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200824708
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_200824714
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 09:04 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Heb je een linkje? Dan ga ik die onthouden voor de volgende keer. ^O^
https://www.vaneycksport.com/nl/schwalbe-one-tle-25c.html

Gratis verzenden boven de 50 euro zie ik.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_200827033
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 09:06 schreef Patroon het volgende:

[..]

https://www.vaneycksport.com/nl/schwalbe-one-tle-25c.html

Gratis verzenden boven de 50 euro zie ik.
Heb je een specifieke reden waarom je die verkiest boven de Pro?
pi_200827397
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 11:55 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Heb je een specifieke reden waarom je die verkiest boven de Pro?
De Pro hebben iets minder rolweerstand, maar die verschillen zijn zo minimaal dat je daar niets van zult merken, terwijl die Pro iets meer dan 40 euro per band zijn. Sowieso hebben TLE al minder rolweerstand tov banden met biba. De gewone One is ook nog beter lekbestendig, aangezien ze voor mijn vrouw zijn, is dat belangrijker dan iets minder rolweerstand waar je in de praktijk toch niets van merkt. Als we het uitdrukken in wattage dan hebben we het over een verschil van 1.3w tussen de Pro en de normale One bij 5.5 bar.

https://www.bicyclerollin(...)lbe-pro-one-tle-2020

Als je bijvoorbeeld de normale One met de One TLE vergelijkt is de TLE ook alweer sneller:
https://www.bicyclerollin(...)be-one-tubeless-2014

[ Bericht 11% gewijzigd door Patroon op 09-08-2021 12:23:23 ]
pi_200827582
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

De Pro hebben iets minder rolweerstand, maar die verschillen zijn zo minimaal dat je daar niets van zult merken, terwijl die Pro iets meer dan 40 euro per band zijn. Sowieso hebben TLE al minder rolweerstand tov banden met biba. De gewone One is ook nog beter lekbestendig, aangezien ze voor mijn vrouw zijn, is dat belangrijker dan iets minder rolweerstand waar je in de praktijk toch niets van merkt. Als we het uitdrukken in wattage dan hebben we het over een verschil van 1.3w tussen de Pro en de normale One bij 5.5 bar.

https://www.bicyclerollin(...)lbe-pro-one-tle-2020

Als je bijvoorbeeld de normale One met de One TLE vergelijkt is de TLE ook alweer sneller:
https://www.bicyclerollin(...)be-one-tubeless-2014
Dank. ^O^
pi_200827636
quote:
14s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:29 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dank. ^O^
Wil je echt lage rolweerstand dan moet je de Schwalbe Pro One TT TLE nemen. Maar de lekbestendigheid is echt minimaal en slijtage zal hoog zijn. Dat is altijd het compromis bij banden. Lekbestendigheid -> Duurzaamheid -> Rolweerstand. Wil je een lekbestendige band dan lever je wat in op de rolweerstand en visa versa. Voor banden waar je ook mee traint is een gulden middenweg dan de mooiste oplossing. Dan kom je uit bij de Schwalbe One, Pro of GP5000. Trouwens schijnen die GP5000 met latex biba ook prima te bollen. Die heb ik nog ongebruikt op de plank liggen. Bij de topbanden zit het verschil allemaal tussen de 1-3w, maar koop je dus echt van die tractor banden ga je richting de 15w en voel je het verschil in rolweerstand wel. Bijvoorbeeld een Continental Grand Prix.

https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews

[ Bericht 9% gewijzigd door Patroon op 09-08-2021 12:37:54 ]
pi_200827709
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:32 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wil je echt lage rolweerstand dan moet je de Schwalbe Pro One TT TLE nemen. Maar de lekbestendigheid is echt minimaal en slijtage zal hoog zijn. Dat is altijd het compromis bij banden. Lekbestendigheid -> Duurzaamheid -> Rolweerstand.

https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews
Nee, dat hoeft nu ook weer niet. Anders zou ik wel de Corsa Speed nemen. Het moet wel een beetje lekbestendig blijven. Meestal pak ik eigenlijk de snelste variant op de TT/SL na. Dat zou voor mij beteken dat ik in princiepe de De Pro One TLE Addix zou kiezen dan. Ik rijd nu ook de snelste (niet TT) raceband van Giant zelf.
pi_200827740
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:38 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft nu ook weer niet. Anders zou ik wel de Corsa Speed nemen. Het moet wel een beetje lekbestendig blijven. Meestal pak ik eigenlijk de snelste variant op de TT/SL na. Dat zou voor mij beteken dat ik in princiepe de De Pro One TLE Addix zou kiezen dan. Ik rijd nu ook de snelste (niet TT) raceband van Giant zelf.
Ja het grappige is dat de Vittoria Open Corsa CX III vroeger echt bekend stond als een snelle soepele band (en was dat ook) Maar die is tegenwoordig echt ingehaald door andere merken (wordt ook niet meer gemaakt). Kan je toch wel zien dat banden de laatste jaren toch echt nog wel een ontwikkeling doormaken. Ik rij ook praktisch nooit meer lek.
pi_200827858
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja het grappige is dat de Vittoria Open Corsa CX III vroeger echt bekend stond als een snelle soepele band (en was dat ook) Maar die is tegenwoordig echt ingehaald door andere merken (wordt ook niet meer gemaakt). Kan je toch wel zien dat banden de laatste jaren toch echt nog wel een ontwikkeling doormaken. Ik rij ook praktisch nooit meer lek.
Mooi is dat inderdaad. Valt mij wel nog mee dat die Corsa Speeds wel al ruim 2 jaar niet bijgehaald zijn qua lage rolweerstand. Maar voor een band die bijna 100 euro per stuk kost mag dat ook wel eigenlijk. :P

Ik heb nu op korte tijd 2 keer lek achter elkaar gehad (wel 2 keer een flinke snee die de sealant niet dicht kreeg). Daarom dat ik nu ook een nieuwe achterband wilde hebben. Daarvoor is het al weer zeker meer dan 1 jaar geleden dat ik lek heb gereden.

Maar goed, ik heb nu bij mijn Duitse vrienden die Pirelli al besteld (gisteravond al), dus voor de volgende keer ga ik eens even via de site die je gaf kijken wat het wordt. Ik zie wel dat die Pirelli's bijna dezelfde lekbestendigheid (57) hebben als die Schwalbe One (58) die je adviseerde en ongeveer dezelfde rolweerstand. Alleen heb ik nu wel wat meer betaald. Maar die Schwalbe zien er op papier erg goed uit, dus grote kans dat die eronder liggen volgend keer.

Nogmaals bedankt voor de tips. ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door RealBizkit666 op 09-08-2021 12:53:23 ]
pi_200838333
Ik heb die Pro One TLE gehad. Rijden zo lekker _O_

Alleen wel twee keer een dusdanig groot gat erin dat de sealant niet meer hielp.
pi_200839921
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 23:36 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb die Pro One TLE gehad. Rijden zo lekker _O_

Alleen wel twee keer een dusdanig groot gat erin dat de sealant niet meer hielp.
Dan rijden de normale One's even lekker want het scheelt maar zo'n 0.4w tussen die 2 banden, dat is zo weinig dat je het niet eens merkt.
pi_200840475
Dat merk je idd niet nee.
pi_200841203
Maar wel opvallend dat jullie beide al eens een dusdanig groot gat hebben gehad dat sealant niet meer hielp. Ik hoor daar toch weinig over. De meeste tubeless rijders geven aan praktisch niet meer lek te rijden, of het niet te merken omdat de sealant het gat dicht.
pi_200841302
Ja, zowel voor als achter. Heb bij de achterband er een plakkertje op geplakt aan de binnenzijde. Dat werkte wel.
pi_200842930
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:10 schreef Patroon het volgende:
Maar wel opvallend dat jullie beide al eens een dusdanig groot gat hebben gehad dat sealant niet meer hielp. Ik hoor daar toch weinig over. De meeste tubeless rijders geven aan praktisch niet meer lek te rijden, of het niet te merken omdat de sealant het gat dicht.
Tja, kleine gaatjes geen probleem. Maar de laatste 2 keren waren het echt sneetjes, dus geen gaatjes. Denk dat dat wel verschil maakt. Toen ik zondag de binnenband erin wilde doen heb ik eerst de band schoongeveegd, en voelde heel veel stolsels hangen, dus de sealant doet wel degelijk zijn werk. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door RealBizkit666 op 10-08-2021 12:09:25 ]
pi_200842948
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:16 schreef Tommeke het volgende:
Ja, zowel voor als achter. Heb bij de achterband er een plakkertje op geplakt aan de binnenzijde. Dat werkte wel.
Ik heb geen plakkertjes mee op vakantie, dus heb nu secondenlijm gebruikt (die ligt wel in de caravan). Eens kijken of dat werkt. Na 2 dagen is de band nog steeds op druk (nog niet op gefietst).
pi_200845971
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 12:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb geen plakkertjes mee op vakantie, dus heb nu secondenlijm gebruikt (die ligt wel in de caravan). Eens kijken of dat werkt. Na 2 dagen is de band nog steeds op druk (nog niet op gefietst).
Voor volgende keer.. 1 of 2 achter je dop van je stuurlint duwen..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_200850180
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 15:20 schreef the_critic het volgende:

[..]

Voor volgende keer.. 1 of 2 achter je dop van je stuurlint duwen..
Ik kan ze ook gewoon bij mijn binnenbandje duwen. Toch net wat makkelijker. Daar heb ik ook de sleutel voor de steekassen los/vast te maken al. :)
pi_200851647
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 12:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Slim! Ik heb de bandjes overigens nog wel hoor. Moet ze gewoon ff fixen. Heb nu Specialized Turbo Cotton. Die rijden ook heerlijk.
pi_200852468
Goeftedoeme dat had ik niet moeten zeggen. Vanavond achter lek, zo gat in mijn corsa evo. En dat ik dan niet in orde zou zijn is het ook niet, deed 3x15min FTP 305w.
pi_200852826
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:42 schreef Patroon het volgende:
Goeftedoeme dat had ik niet moeten zeggen. Vanavond achter lek, zo gat in mijn corsa evo. En dat ik dan niet in orde zou zijn is het ook niet, deed 3x15min FTP 305w.
Tijd voor Tubeless. :D
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:02:02 #22
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_200852924
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:10 schreef Patroon het volgende:
Ik fiets inmiddels tubeless met zowel race als gravel en MTB. Laatste jaren tweemaal lek gereden waarbij het wel gewoon werd gedicht door de sealant. Daarnaast ben ik een keer door glas gereden en dat gaf een gat in mijn bandje dat nog wel dicht ging. Het glasstukje was echter geheel door de band heengegaan en veroorzaakte daarna een gat in het velglint. Toen stond ik vlot helemaal leeg.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_200853000
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:56 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Tijd voor Tubeless. :D
Ja deze wielset kan tubeless. Maar ff regelen na de zomervakantie.
pi_200854036
Mijn ervaring met Schwalbe is dat ze op elk wielset tubeless kunnen.
pi_200874905
Het is weer voorbij die mooie fietsvakantie ☹
Misschien maar goed ook, volgens GC zit ik al diep in het rood, hoewel ik me de laatste dagen weer steeds fitter voelde. Ik zou best wel eens een paar maanden in de Alpen willen wonen, hoe fit word je dan!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')