SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
https://www.vaneycksport.com/nl/schwalbe-one-tle-25c.htmlquote:Op maandag 9 augustus 2021 09:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Heb je een linkje? Dan ga ik die onthouden voor de volgende keer.
Heb je een specifieke reden waarom je die verkiest boven de Pro?quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
https://www.vaneycksport.com/nl/schwalbe-one-tle-25c.html
Gratis verzenden boven de 50 euro zie ik.
De Pro hebben iets minder rolweerstand, maar die verschillen zijn zo minimaal dat je daar niets van zult merken, terwijl die Pro iets meer dan 40 euro per band zijn. Sowieso hebben TLE al minder rolweerstand tov banden met biba. De gewone One is ook nog beter lekbestendig, aangezien ze voor mijn vrouw zijn, is dat belangrijker dan iets minder rolweerstand waar je in de praktijk toch niets van merkt. Als we het uitdrukken in wattage dan hebben we het over een verschil van 1.3w tussen de Pro en de normale One bij 5.5 bar.quote:Op maandag 9 augustus 2021 11:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Heb je een specifieke reden waarom je die verkiest boven de Pro?
Dank.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
De Pro hebben iets minder rolweerstand, maar die verschillen zijn zo minimaal dat je daar niets van zult merken, terwijl die Pro iets meer dan 40 euro per band zijn. Sowieso hebben TLE al minder rolweerstand tov banden met biba. De gewone One is ook nog beter lekbestendig, aangezien ze voor mijn vrouw zijn, is dat belangrijker dan iets minder rolweerstand waar je in de praktijk toch niets van merkt. Als we het uitdrukken in wattage dan hebben we het over een verschil van 1.3w tussen de Pro en de normale One bij 5.5 bar.
https://www.bicyclerollin(...)lbe-pro-one-tle-2020
Als je bijvoorbeeld de normale One met de One TLE vergelijkt is de TLE ook alweer sneller:
https://www.bicyclerollin(...)be-one-tubeless-2014
Wil je echt lage rolweerstand dan moet je de Schwalbe Pro One TT TLE nemen. Maar de lekbestendigheid is echt minimaal en slijtage zal hoog zijn. Dat is altijd het compromis bij banden. Lekbestendigheid -> Duurzaamheid -> Rolweerstand. Wil je een lekbestendige band dan lever je wat in op de rolweerstand en visa versa. Voor banden waar je ook mee traint is een gulden middenweg dan de mooiste oplossing. Dan kom je uit bij de Schwalbe One, Pro of GP5000. Trouwens schijnen die GP5000 met latex biba ook prima te bollen. Die heb ik nog ongebruikt op de plank liggen. Bij de topbanden zit het verschil allemaal tussen de 1-3w, maar koop je dus echt van die tractor banden ga je richting de 15w en voel je het verschil in rolweerstand wel. Bijvoorbeeld een Continental Grand Prix.quote:
Nee, dat hoeft nu ook weer niet. Anders zou ik wel de Corsa Speed nemen. Het moet wel een beetje lekbestendig blijven. Meestal pak ik eigenlijk de snelste variant op de TT/SL na. Dat zou voor mij beteken dat ik in princiepe de De Pro One TLE Addix zou kiezen dan. Ik rijd nu ook de snelste (niet TT) raceband van Giant zelf.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wil je echt lage rolweerstand dan moet je de Schwalbe Pro One TT TLE nemen. Maar de lekbestendigheid is echt minimaal en slijtage zal hoog zijn. Dat is altijd het compromis bij banden. Lekbestendigheid -> Duurzaamheid -> Rolweerstand.
https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews
Ja het grappige is dat de Vittoria Open Corsa CX III vroeger echt bekend stond als een snelle soepele band (en was dat ook) Maar die is tegenwoordig echt ingehaald door andere merken (wordt ook niet meer gemaakt). Kan je toch wel zien dat banden de laatste jaren toch echt nog wel een ontwikkeling doormaken. Ik rij ook praktisch nooit meer lek.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft nu ook weer niet. Anders zou ik wel de Corsa Speed nemen. Het moet wel een beetje lekbestendig blijven. Meestal pak ik eigenlijk de snelste variant op de TT/SL na. Dat zou voor mij beteken dat ik in princiepe de De Pro One TLE Addix zou kiezen dan. Ik rijd nu ook de snelste (niet TT) raceband van Giant zelf.
Mooi is dat inderdaad. Valt mij wel nog mee dat die Corsa Speeds wel al ruim 2 jaar niet bijgehaald zijn qua lage rolweerstand. Maar voor een band die bijna 100 euro per stuk kost mag dat ook wel eigenlijk.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja het grappige is dat de Vittoria Open Corsa CX III vroeger echt bekend stond als een snelle soepele band (en was dat ook) Maar die is tegenwoordig echt ingehaald door andere merken (wordt ook niet meer gemaakt). Kan je toch wel zien dat banden de laatste jaren toch echt nog wel een ontwikkeling doormaken. Ik rij ook praktisch nooit meer lek.
Dan rijden de normale One's even lekker want het scheelt maar zo'n 0.4w tussen die 2 banden, dat is zo weinig dat je het niet eens merkt.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:36 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb die Pro One TLE gehad. Rijden zo lekker
Alleen wel twee keer een dusdanig groot gat erin dat de sealant niet meer hielp.
Tja, kleine gaatjes geen probleem. Maar de laatste 2 keren waren het echt sneetjes, dus geen gaatjes. Denk dat dat wel verschil maakt. Toen ik zondag de binnenband erin wilde doen heb ik eerst de band schoongeveegd, en voelde heel veel stolsels hangen, dus de sealant doet wel degelijk zijn werk.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:10 schreef Patroon het volgende:
Maar wel opvallend dat jullie beide al eens een dusdanig groot gat hebben gehad dat sealant niet meer hielp. Ik hoor daar toch weinig over. De meeste tubeless rijders geven aan praktisch niet meer lek te rijden, of het niet te merken omdat de sealant het gat dicht.
Ik heb geen plakkertjes mee op vakantie, dus heb nu secondenlijm gebruikt (die ligt wel in de caravan). Eens kijken of dat werkt. Na 2 dagen is de band nog steeds op druk (nog niet op gefietst).quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:16 schreef Tommeke het volgende:
Ja, zowel voor als achter. Heb bij de achterband er een plakkertje op geplakt aan de binnenzijde. Dat werkte wel.
Voor volgende keer.. 1 of 2 achter je dop van je stuurlint duwen..quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb geen plakkertjes mee op vakantie, dus heb nu secondenlijm gebruikt (die ligt wel in de caravan). Eens kijken of dat werkt. Na 2 dagen is de band nog steeds op druk (nog niet op gefietst).
Ik kan ze ook gewoon bij mijn binnenbandje duwen. Toch net wat makkelijker. Daar heb ik ook de sleutel voor de steekassen los/vast te maken al.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:20 schreef the_critic het volgende:
[..]
Voor volgende keer.. 1 of 2 achter je dop van je stuurlint duwen..
Slim! Ik heb de bandjes overigens nog wel hoor. Moet ze gewoon ff fixen. Heb nu Specialized Turbo Cotton. Die rijden ook heerlijk.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb geen plakkertjes mee op vakantie, dus heb nu secondenlijm gebruikt (die ligt wel in de caravan). Eens kijken of dat werkt. Na 2 dagen is de band nog steeds op druk (nog niet op gefietst).
Tijd voor Tubeless.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 21:42 schreef Patroon het volgende:
Goeftedoeme dat had ik niet moeten zeggen. Vanavond achter lek, zo gat in mijn corsa evo. En dat ik dan niet in orde zou zijn is het ook niet, deed 3x15min FTP 305w.
Ik fiets inmiddels tubeless met zowel race als gravel en MTB. Laatste jaren tweemaal lek gereden waarbij het wel gewoon werd gedicht door de sealant. Daarnaast ben ik een keer door glas gereden en dat gaf een gat in mijn bandje dat nog wel dicht ging. Het glasstukje was echter geheel door de band heengegaan en veroorzaakte daarna een gat in het velglint. Toen stond ik vlot helemaal leeg.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:10 schreef Patroon het volgende:
Maar wel opvallend dat jullie beide al eens een dusdanig groot gat hebben gehad dat sealant niet meer hielp. Ik hoor daar toch weinig over. De meeste tubeless rijders geven aan praktisch niet meer lek te rijden, of het niet te merken omdat de sealant het gat dicht.
Ja deze wielset kan tubeless. Maar ff regelen na de zomervakantie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |