Het zal je misschien verbazen, maar zo normaal is die volgende gast nou ook weer niet.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:12 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Effe ademhalen en nog even geduld, volgende week gaan de pretenties opzij en zit er een normale jongen.
Ze is zo gejaagd, zo bezig met wat zelf wil vragen. Of voorlezen, zoals net. Het is zulke zware kost... er mogen wel wat pauzes vallen, momenten om op je in te laten werken wat er wordt gezegd.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Eens.
Ik denk maar steeds 'laat m nou uitpraten'
En 'je hoeft niet alles voor klokhuiskijkers te herhalen of te resumeren'.
Het is inderdaad een aparte man. Ik houd daar wel van.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:22 schreef manny het volgende:
Aparte manier van praten heeft de beste man. Heb nog een tijdje met zijn broer getraind. Bijna identieke stem en manier van praten.
Had ik een interview met Alfred gehoord en kwam de volgende training er pas achter dat het zijn broer was toen ik erop terugkwam.
Waarschijnlijk wel. Belangrijk dat daar steeds meer over bekend wordt. En met name de zeer foute rol van Nederland in de geschiedenis.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:36 schreef Sodemieters het volgende:
Beetje jammer dat het tot nu toe zo eendimensionaal is. Zou het de hele avond alleen maar over Indonesië blijven gaan?
De tolk van Java maakte wel indruk (ook ivm eigen familiegeschiedenis). Ik verheugde me ook op deze gast. Helaas kan ik de uitzending volgende week pas kijken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:42 schreef livelink het volgende:
Hebben jullie iets van hem gelezen? Mijn ouders wel en die verheugdwn zich erg op deze zomergast.
Het gaat niet over Indonesie, het gaat over oorlog en de mens.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:36 schreef Sodemieters het volgende:
Beetje jammer dat het tot nu toe zo eendimensionaal is. Zou het de hele avond alleen maar over Indonesië blijven gaan?
Een zeer foute rol van Nederland in de geschiedenis, kom op zeg. Dat is eendimensionaal maar dan wel van jou, en ook nog eens niet waar.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Belangrijk dat daar steeds meer over bekend wordt. En met name de zeer foute rol van Nederland in de geschiedenis.
Ik vind het in ieder geval heel boeiend!quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:45 schreef Sumppi het volgende:
[..]
De tolk van Java maakte wel indruk (ook ivm eigen familiegeschiedenis). Ik verheugde me ook op deze gast. Helaas kan ik de uitzending volgende week pas kijken.
Ik raad je aan toch wat geschiedenislessen te volgen over slavernij, kolonisatie en onderdrukking en de rol van Nederland daarbij.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat niet over Indonesie, het gaat over oorlog en de mens.
Een zeer foute rol van Nederland in de geschiedenis, kom op zeg. Dat is eendimensionaal maar dan wel van jou, en ook nog eens niet waar.
Nou hè, het was erg emotioneelquote:Op zondag 15 augustus 2021 23:20 schreef livelink het volgende:
Ik voelde me net bijna een voyeur. Iemand die stiekem een intiem gesprek tussen twee mensen afluistert.
Niks gemist dus.quote:Op zondag 15 augustus 2021 23:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Doet me een beetje aan Tom Barman en Connie Palmen denken, dat twee mensen een gesprek hebben en er dan iets gebeurt.
Dit ja elke keer als de gast wat wilde gaan vertellen stopte ze hem om hem over iets anders iets te vragen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
Boeiend tot nog toe, maar ik vind Janine erg irritant. Ze interrumpeert storend, stelt geen goede vragen, lijkt geen voeling met de materie te hebben.
En een geweldige verteller / spreker. Ik vond hem gisteren (kon helaas niet alles zien) ook weer erg prettig als geïnterviewde / gast / duider van de avond.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is inderdaad een aparte man. Ik houd daar wel van.
Vond ik ook. Het laatste uur heb ik opgenomen omdat ik mezelf anders niet 's ochtends uit bed kan schoppen voor m'n hardlooprondje. Vanavond dus het einde bekijken.quote:Op maandag 16 augustus 2021 07:29 schreef manny het volgende:
[..]
En een geweldige verteller / spreker. Ik vond hem gisteren (kon helaas niet alles zien) ook weer erg prettig als geïnterviewde / gast / duider van de avond.
Ik ook. Daarom ben ik Revolusi gaan lezen van Van Reybrouck. Aanrader.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:12 schreef Kanaroe het volgende:
Ik weet schrikbarend weinig over Nederlands-Indië. Alfred heeft gelijk over het onder het tapijt schuiven van deze zwarte bladzijde uit de vaderlandse geschiedenis.
Was het opvallend dat dit boek niet genoemd werd? Er is heel veel geschreven over Nederlands Indië maar niemand wilde dat lezen. Revolusi is dan vooral goed getimed. Ik ben wel benieuwd wat hij van dat boek vindt.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ook. Daarom ben ik Revolusi gaan lezen van Van Reybrouck. Aanrader.
Ah, bedankt voor de tip!quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ook. Daarom ben ik Revolusi gaan lezen van Van Reybrouck. Aanrader.
Departuresquote:Op maandag 16 augustus 2021 10:44 schreef Kanaroe het volgende:
Weet iemand toevallig de titel van de Japanse film die Alfred ons liet zien, over de vader en zoon met de stenen?
"Spring, Summer, Fall, Winter…and Spring"quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:44 schreef Kanaroe het volgende:
Weet iemand toevallig de titel van de Japanse film die Alfred ons liet zien, over de vader en zoon met de stenen?
Nee, nee, dat was zijn, prachtige, Koreaanse keuzefilm.quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
"Spring, Summer, Fall, Winter…and Spring"
Helemaal eens.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:54 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb Birney wel eens ontmoet. Het is een geweldige, charmante maar ook wat ingewikkelde man, zoals je gisteravond ook wel kon zien. Wat een mooie avond. Voor het eerst in lange tijd dat ik van begin tot het einde geboeid heb gekeken. Het interview vond ik vooral wat tenenkrommend soms omdat zij zo niet invoelend en wereldvreemd kan reageren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |