quote:
Op zondag 8 augustus 2021 18:34 schreef fetX het volgende:[..]
We moeten nu ook niet meteen in het positieve doorslaan natuurlijk. Feyenoord kan altijd wat extra’s tegen betere tegenstanders. Dat zien we al jaren. Als we wat van het goede spel tegen Luzern donderdag en daarna Willem II terugzien, dan ga ik langzaamaan de toekomst toch wel echt wat positiever zien. Ik blijf me namelijk nog wel zorgen maken om de wat kleinere tegenstanders.
Maar in plaats van dat we tegen betere tegenstanders winnen omdat we ze (vanuit ons perspectief) achterin vastzetten maken we het nu betere tegenstanders moeilijk omdat we ze voorin al vastzetten. Wezenlijk verschil.
Makkelijk winnen van defensief ingestelde tegenstanders gaat (zeker uit) sowieso niet snel gebeuren met een aanvallende speelstijl. Kan mij herinneren dat vPersie ooit zei dat Bolton of Stoke-uit de lastigste wedstrijden waren in de Premier League, en dat CL-wedstrijden bijna een genot waren want dan lag er tenminste ruimte. Zolang we die defensieve blunders afleren en de restverdediging goed staat komen dat soort potjes uiteindelijk ook wel goed. (Dus geen Fer).