Ik zit gewoon ouderwets bij de Rabobank. Ik handel niet zoveel dus kosten per trade zijn niet zo interessant.quote:Op zondag 30 juni 2024 19:16 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Waar zou je dan los die EFT's kopen?
Ja, ik heb er een account gehad een tijdje dus dat weet ikquote:Het voordeel is bij BND wel dat wanneer je stort BND je inleg verdeeld onder de verschillende EFT's.
Pensioenbeleggen kan in principe overal. Dat kan ook bij een platform als deGiro bijvoorbeeld.quote:Op zondag 30 juni 2024 20:58 schreef exelletor het volgende:
Ik ben maar een leek op dit gebied, maar BND is voor Nederlanders toch ook interessant vanwege de mogelijkheid voor pensioenbeleggen? Jaarlijks ~36% over je rendement betalen zal met compounding interest fors oplopen. Zelf denk ik daarom eraan om mijn inleg te verdelen over vrij opneembare fondsen en eentje voor de oude dag.
Grotere leek incoming, wil/kun je dit iets meer verduidelijken, indien mogelijk met getallen? Kijk maar, zo ja, alvast bedankt.quote:Op zondag 30 juni 2024 20:58 schreef exelletor het volgende:
Ik ben maar een leek op dit gebied, maar BND is voor Nederlanders toch ook interessant vanwege de mogelijkheid voor pensioenbeleggen? Jaarlijks ~36% over je rendement betalen zal met compounding interest fors oplopen. Zelf denk ik daarom eraan om mijn inleg te verdelen over vrij opneembare fondsen en eentje voor de oude dag.
De tweede en de vierde zijn vrijwel identiek. Beide zijn accumulating en obv full replication. De eerste is distributing, maa voor de rest same-o-same-o.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 15:25 schreef Adrie072 het volgende:
Ook een leek op dit gebied, en als ik hier in zou stappen, welke kies ik dan en waarom? Thanks alvast!
https://www.degiro.nl/zelf-beleggen/etfs-kopen/sp500
BND heeft daarvan een mooi artikel in begrijpelijke taal: http://new.brandnewday.nl(...)%20uw%20pensioenrekequote:Op zondag 30 juni 2024 21:55 schreef Adrie072 het volgende:
[..]