Ik zit gewoon ouderwets bij de Rabobank. Ik handel niet zoveel dus kosten per trade zijn niet zo interessant.quote:Op zondag 30 juni 2024 19:16 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Waar zou je dan los die EFT's kopen?
Ja, ik heb er een account gehad een tijdje dus dat weet ikquote:Het voordeel is bij BND wel dat wanneer je stort BND je inleg verdeeld onder de verschillende EFT's.
Pensioenbeleggen kan in principe overal. Dat kan ook bij een platform als deGiro bijvoorbeeld.quote:Op zondag 30 juni 2024 20:58 schreef exelletor het volgende:
Ik ben maar een leek op dit gebied, maar BND is voor Nederlanders toch ook interessant vanwege de mogelijkheid voor pensioenbeleggen? Jaarlijks ~36% over je rendement betalen zal met compounding interest fors oplopen. Zelf denk ik daarom eraan om mijn inleg te verdelen over vrij opneembare fondsen en eentje voor de oude dag.
Grotere leek incoming, wil/kun je dit iets meer verduidelijken, indien mogelijk met getallen? Kijk maar, zo ja, alvast bedankt.quote:Op zondag 30 juni 2024 20:58 schreef exelletor het volgende:
Ik ben maar een leek op dit gebied, maar BND is voor Nederlanders toch ook interessant vanwege de mogelijkheid voor pensioenbeleggen? Jaarlijks ~36% over je rendement betalen zal met compounding interest fors oplopen. Zelf denk ik daarom eraan om mijn inleg te verdelen over vrij opneembare fondsen en eentje voor de oude dag.
De tweede en de vierde zijn vrijwel identiek. Beide zijn accumulating en obv full replication. De eerste is distributing, maa voor de rest same-o-same-o.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 15:25 schreef Adrie072 het volgende:
Ook een leek op dit gebied, en als ik hier in zou stappen, welke kies ik dan en waarom? Thanks alvast!
https://www.degiro.nl/zelf-beleggen/etfs-kopen/sp500
BND heeft daarvan een mooi artikel in begrijpelijke taal: http://new.brandnewday.nl(...)%20uw%20pensioenrekequote:Op zondag 30 juni 2024 21:55 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Grotere leek incoming, wil/kun je dit iets meer verduidelijken, indien mogelijk met getallen? Kijk maar, zo ja, alvast bedankt.
Dat je op de beurs tradegate handelt https://www.degiro.nl/hel(...)e-tradegate-exchangequote:Op maandag 1 juli 2024 07:26 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat betenent die melding? Ik heb de faq gelezen maar ik begrijp het niet.
Merci! Gekocht maar staat op outstanding komt omdat de beurs dicht is?quote:Op maandag 1 juli 2024 08:03 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Dat je op de beurs tradegate handelt https://www.degiro.nl/hel(...)e-tradegate-exchange
Je kunt ook de versie op de Amsterdamse beurs nemen (EAM), die gaat 9.00 open. (Binnen degiro zoeken op lanschot dan zie je ze allebei).
Heb ik een tijd een flink bedrag (premiespaarregeling) bij BND aangehouden. De beheerskosten bedragen >2%, echt belachelijk hoog bij een bedrag van ¤80000. Heb het naar DeGiro Pensioenrekening overgezet, dar heb ik veel meer keuze tegen lagere kostenquote:Op zondag 30 juni 2024 20:58 schreef exelletor het volgende:
Waarom koop je VLK? ...quote:Op maandag 1 juli 2024 07:26 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat betenent die melding? Ik heb de faq gelezen maar ik begrijp het niet.
Nou ja, ook dan kan ze het beste zelf research doen waaromquote:Op maandag 1 juli 2024 10:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Blijf nu eerst maar bij die S&P500 ETF.
Ja, uiteraard.quote:Op maandag 1 juli 2024 10:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, ook dan kan ze het beste zelf research doen waarom
Heb je hem nou weer verkocht?quote:Op maandag 1 juli 2024 11:29 schreef roos94 het volgende:
Als ik op woensdag een terugstorting van degiro naar mijn ing bank heb gedaan, dan zou ik het bedrag vandaag toch wel moeten hebben op mijn rekening?
Nee ik heb niks verkocht. Ik had geld op mijn degiro rekening gezet maar ik vond het toch teveel dus ik heb het weer teruggestort naar mijn eigen bank, woensdag dus, en donderdag ook. Ze zeggen 1-3 werkdagen dus die van woensdag zou ik vandaag toch moeten krijgen anders gaat er iets niet goed.quote:
Geld had je evt ook bij je volgende storting kunnen gebruiken om aankoopkosten mee te dekkenquote:Op maandag 1 juli 2024 11:33 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee ik heb niks verkocht. Ik had geld op mijn degiro rekening gezet maar ik vond het toch teveel dus ik heb het weer teruggestort naar mijn eigen bank, woensdag dus, en donderdag ook. Ze zeggen 1-3 werkdagen dus die van woensdag zou ik vandaag toch moeten krijgen anders gaat er iets niet goed.
Doe je dat bij DeGiro? (Eerste Google hit als ik S&P500 ETF intyp)quote:Op maandag 1 juli 2024 10:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom koop je VLK? ...
En waarom koop je er 1?
Je hebt dan ¤3,90 kosten op een aandeel van ¤38.
Dus je hebt dan 10% kosten bij het aankopen en ook ooit weer bij het verkopen.
Dus je moet dan al ¤8 winst maken om überhaupt uit de kosten te komen.
Daarom adviseer ik ETF's, zeker uit de kernselectie en dan 1x per maand.
Dan ben je het goedkoopst uit. Kosten laag houden!
Blijf nu eerst maar bij die S&P500 ETF.
Disclaimer: ik doe ook maar wat
Maakt niet uit. Als ik het terugstort mag ik het t.z.t. wel verwachten op mijn rekening hoop ik dan toch.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Geld had je evt ook bij je volgende storting kunnen gebruiken om aankoopkosten mee te dekken
Ik weet niet of ik die vraag goed interpreteer.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Doe je dat bij DeGiro? (Eerste Google hit als ik S&P500 ETF intyp)
Oh, dan doe ik dat in de toekomst ook gewoon.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik die vraag goed interpreteer.
Maar de gangbare S&P500 ETF's (van o.a. Vanguard en iShares) kan je bij vrijwel iedere broker / bank kopen.
Ik heb alles bij m'n eigen bank, waar ik ook m'n betaalrekening heb.
In m'n geheugen was het meestal de volgende werkdag (!) na 15:00 vanaf DeGiro.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Als ik het terugstort mag ik het t.z.t. wel verwachten op mijn rekening hoop ik dan toch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |