Of het kan de druk juist een beetje weghalen bij jezelf omdat je eigenlijk meer bezig bent met je lichaam dan met de druk van het presteren.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 17:55 schreef kilon het volgende:
Als je naar die interviews van Sifan luistert is het eigenlijk een wonder dat ze überhaupt heeft kunnen presteren hier. Continu stress, slecht slapen en pijntjes is niet bevorderlijk voor topprestaties om het maar even zacht uit te drukken.
Yup, heeft mijn sympathie wel definitief verspeeldquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 17:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat. Maar erger is eigenlijk dat ze bij het interview er nog bij staat alsof ze geen fout heeft gemaakt. Eerst even de beelden terugkijken. Je bent dan juist een groot sporter als je gewoon het boetekleed aantrekt, zoals het hoort, maar nee. En dan vooral dat het dus twee keer achter is.
Dat niet slapen geloof ik sowieso geen ene reet van, zeg dan gewoon 'minder uurtjes dan gewild/ideaal. En bij een blessure die erg is kan je niet alsnog zo presteren dus denk vooral dat het voor de dramatiek goed klinkt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 17:55 schreef kilon het volgende:
Als je naar die interviews van Sifan luistert is het eigenlijk een wonder dat ze überhaupt heeft kunnen presteren hier. Continu stress, slecht slapen en pijntjes is niet bevorderlijk voor topprestaties om het maar even zacht uit te drukken.
En geen slipstream hebt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 16:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Tijden zijn niet helemaal te vergelijken omdat je niet vanuit stilstand begint
Minder uurtjes dan gewild is toch ook slecht slapen?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:03 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat niet slapen geloof ik sowieso geen ene reet van, zeg dan gewoon 'minder uurtjes dan gewild/ideaal. En bij een blessure die erg is kan je niet alsnog zo presteren dus denk vooral dat het voor de dramatiek goed klinkt.
Ja sorry, doelde meer op zoals zij het zei op tv, niet zoals kilon het hier verwoordde.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Minder uurtjes dan gewild is toch ook slecht slapen?
Helemaal niet slapen is ook gewoon mogelijk hoor. Maar voor sporters hoeft dat ook niet slecht te zijn. Daar hebben ze wel vaker last van als ze echt goed zijn.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:03 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat niet slapen geloof ik sowieso geen ene reet van, zeg dan gewoon 'minder uurtjes dan gewild/ideaal. En bij een blessure die erg is kan je niet alsnog zo presteren dus denk vooral dat het voor de dramatiek goed klinkt.
Nou, neequote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:09 schreef Redefine het volgende:
[..]
Helemaal niet slapen is ook gewoon mogelijk hoor. Maar voor sporters hoeft dat ook niet slecht te zijn. Daar hebben ze wel vaker last van als ze echt goed zijn.
Jawel, dat hoor je zo verschrikkelijk vaak, met de meerkamp ook nog Oostwegel had ook geen oog dichtgedaan.quote:
Jij hebt een bron dat sporters nog nooit helemaal niet geslapen hebben?quote:
Sifan lijkt me niet iemand die dingen gaat verzinnen om een mooier verhaal te krijgen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:03 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Jij zegt voor sporters hoeft dat niet slecht te zijn. Dat is gewoon onzin. En sporters zeggen wel vaker 'ik heb niet geslapen' als ze 3 of 4 uurtjes hebben geslapen ipv 7 of 8quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Jij hebt een bron dat sporters nog nooit helemaal niet geslapen hebben?
Oude truuk om je in te dekken tegen eventuele tegenvallers.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 17:55 schreef kilon het volgende:
In dit geval denk ik het ook niet, want het is achteraf. Sporters hebben er wel een handje van om wat blessuretjes hier en daar wat groter te maken om zich wat in te dekken.Maar dat is altijd al van te voren.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:14 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Sifan lijkt me niet iemand die dingen gaat verzinnen om een mooier verhaal te krijgen.
Zo hoor ik Sifan al praten sinds ze om de knikkers mee doet, er is altijd wel wat.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 17:55 schreef kilon het volgende:
Ik doel er meer op dat het geen slecht teken hoeft te zijn. Genoeg sporters die heel slecht slapen tussen hun prestaties door. De een slaapt als een roos de ander is zo vol adrenaline dat het niet lukt. Maar neemt die adrenaline vervolgens mee naar de volgende race.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:15 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Jij zegt voor sporters hoeft dat niet slecht te zijn. Dat is gewoon onzin. En sporters zeggen wel vaker 'ik heb niet geslapen' als ze 3 of 4 uurtjes hebben geslapen ipv 7 of 8
Maar ze had het al voor de 5km, dus dan kon ze zich daarvoor niet indekkenquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:15 schreef kibo het volgende:
[..]
Oude truuk om je in te dekken tegen eventuele tegenvallers.
Ik had bij dat gezicht van haar tijdens de introductie voor de 1500m wel zoiets van, 'kijk iedereen, ik ben er slecht aan toe, miserabel'. Wat overigens prima kan maar het kwam een beetje extra geacteerd over.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
In dit geval denk ik het ook niet, want het is achteraf. Sporters hebben er wel een handje van om wat blessuretjes hier en daar wat groter te maken om zich wat in te dekken.Maar dat is altijd al van te voren.
Plus dat haar verhaal al groot genoeg is, dan hoeft het niet nog mooier. Denk vooral dat ze zoiets heeft, van dat gebeurde er allemaal en ik as alsnog zo goed.
Dat zou best kunnen. Maar dat is maar net hoe je er naar kijkt. Kipyegon keek bijna hetzelfde dus, wat maakt het uit.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:20 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ik had bij dat gezicht van haar tijdens de introductie voor de 1500m wel zoiets van, 'kijk iedereen, ik ben er slecht aan toe, miserabel'. Wat overigens prima kan maar het kwam een beetje extra geacteerd over.
Verdriet verdrinken met biertje van..... The Belgian Family Brewersquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 17:31 schreef tralalala het volgende:
[..]
VIESMAD JAAHAHAHA
https://www.hln.be/dossie(...)n-tornados~a42f0fd7/
Nou ja, McLaughlin had er mogelijk nog tussen gezeten. Die heeft nu natuurlijk niet gelopen zoals de rest deed, omdat zij moest starten.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:23 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Weer brons achter de twee Amerikaansen.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 16:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dit vat mijn leven tot nu toe redelijk samen.
En de winnares op de individuele 400 ging nog wel iets harder ookquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou ja, McLaughlin had er mogelijk nog tussen gezeten. Die heeft nu natuurlijk niet gelopen zoals de rest deed, omdat zij moest starten.
Die ook ja. Desalniettemin zou ik het mooi vinden als ze ook op de grote toernooien gaat dubbelen. Al is het risico dat het dan weer ten koste gaat van een van de onderdelen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En de winnares op de individuele 400 ging nog wel iets harder ook
Dat gezamenlijke vieren gaat wel hoog op mijn lijstje favorieten Tokyobeeldenquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:28 schreef Slobeend het volgende:
Het kwam nog wel gewoon goed met Tony; vanaf 42 seconden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |