Jawel gewoon gebruikt zoals het hoortquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 01:08 schreef adder77 het volgende:
Vorige programma niet volledig af laten lopen, en de knop verdraaid? Zie dat je het programma afwerkt. Dan kun je een nieuw programma starten.
Gr rutger
Ja..quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 01:16 schreef Farenji het volgende:
Heb je geprobeerd om hem uit en weer aan te zetten?
Hij start en na een paar seconden stopt hij..quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 02:02 schreef spierbal het volgende:
Wat gebeurd er na het vast lopen? Alleen te resetten door stekker eruit te trekken? Doet het programma pompen(of iets wat er op lijkt) het wel?
Anders vult de machine zich toch niet met water zoals ts zegt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 09:25 schreef Symphonic het volgende:
Staat de kraan wel open?
En nee, dit is geen stomme vraag.
Afvoer programma start wel maar stopt dan ook na een paar seconden.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 09:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Anders vult de machine zich toch niet met water zoals ts zegt.
Hoe krijgt ts het water eruit is dan de vraag, doet het afpomp programma het dan wel?
Stopt het afvoerprogramma wel pas als de machine weer helemaal leeg gepompt is?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:00 schreef Martijn_R het volgende:
[..]
Afvoer programma start wel maar stopt dan ook na een paar seconden.
Filter nog nagekeken klepje onder open gedaan was schoon..
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hij start hij lijkt te beginnen en stopt. Vervolgens hebben we het water toen via de onderkant laten lozen
Stopt het afvoerprogramma wel pas als de machine weer helemaal leeg gepompt is?
Niet kapot maar versleten, dan is het logisch dat de motor niet draait want geen stroom. En aangezien het bij elk programma na opstarten de vervolg stap, trommel draaien is... loopt ie vast in z'n programma. Koolborstels zijn ook niet schrikbarend duur ofzo.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:23 schreef Basp1 het volgende:
Als het afvoerprogramma ook niet goed werkt lijkt het me in ieder geval sterk dat de koolstofborstels van de motor voor de trommel kapot zijn.
Ja het eerste wat je zegt klopt ook wel, dan zou het ook nog in de pomp kunnen zitten.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:23 schreef Basp1 het volgende:
Als het afvoerprogramma ook niet goed werkt lijkt het me in ieder geval sterk dat de koolstofborstels van de motor voor de trommel kapot zijn.
Welk merk en type? Je moet de error code hebben om te weten wat er mis is. Bij toestellen met een display wordt die meestal meteen getoond, heeft het toestel enkel leds, dan moet je een bepaalde toetsencombinatie induwen en wordt de code daarna weerrgegeven met knipperende LEDs (bvb 4x groen 1x rood...) . Lijsten van error codes en hun betekenis zijn online te vinden.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 09:57 schreef Martijn_R het volgende:
Kraan staat open
Alle programma's geprobeerd
Met was zonder was
Trommel draait alleen als je er zelf aan draait
Het lijkt alsof hij kracht mist om te starten
Nee koolborstels an zich kosten maar een paar euro. Maar als je niet handig bent komt daar 50 euro voorrijdkosten en 2 uur a 100 euro bij.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:34 schreef spierbal het volgende:
[..]
Niet kapot maar versleten, dan is het logisch dat de motor niet draait want geen stroom. En aangezien het bij elk programma na opstarten de vervolg stap, trommel draaien is... loopt ie vast in z'n programma. Koolborstels zijn ook niet schrikbarend duur ofzo.
Kan, er zijn ook borstelloze motoren.quote:
Versleten koolborstels lijkt me twijfelachtig. Dat is geen alles of niets situatie, dan verwacht je toch enige beweging (nadat hij de trommel met de hand gedraaid heeft.).quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee koolborstels an zich kosten maar een paar euro. Maar als je niet handig bent komt daar 50 euro voorrijdkosten en 2 uur a 100 euro bij.
Ik heb hem een nacht van het stroom gehad zonder succesquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Het al oude stekker eruit; 30 seconden wachten; stekker er weer in; en dan weer eens proberen ?
Er staat geen fout code in het schermquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 17:08 schreef crystal_meth het volgende:
Mocht TS terugkomen: merk en type posten (en error code als je die kan uitlezen).
Hoe oud is ie? Hij heeft 3 jaar garantie lees ik.quote:
Wat is die modus? Want hij gaat gewoon aan.. klopt 2017 gekocht .quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:24 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hoe oud is ie? Hij heeft 3 jaar garantie lees ik.
Edit: ow 4 jaar oud. Jammer...
Ik lees dat ie een start-uitstelmodus heeft van maximaal 19 uren, staat dat toevallig per ongeluk aan want dan kan je niks wijzigen.
Ik las dit: "KINDERBEVEILIGING, START-UITSTEL EN XL VULOPENINGquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:41 schreef Martijn_R het volgende:
[..]
Wat is die modus? Want hij gaat gewoon aan.. klopt 2017 gekocht .
Er is geen timer zichtbaar. Ik heb van alles al geprobeerd, nacht uit gezet, filter er uit gehaald onderaan, met was, met minder was, zonder was, andere programma's, stroom er af, achterkant eraf gehaald om te kijken of de trommel riem stuk was..quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:47 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik las dit: "KINDERBEVEILIGING, START-UITSTEL EN XL VULOPENING
Deze optie kinderbeveiliging kan geactiveerd worden om te voorkomen dat kleine kindervingertjes met de toetsen spelen. Nadat de kinderbeveiliging geactiveerd is, kunnen er geen wijzigingen meer aangebracht worden aan de instellingen. Met de uitgestelde startoptie op deze Beko WTV 7832 X00 kan je het begin van een wasprogramma tot wel 19 uur uitstellen. Stop de was in de machine, voeg wasmiddel toe en kies het programma en de machine begint op het door jou gewenste tijdstip."
https://paulissenwitgoed.(...)TV7832X00-wasmachine
Maar mij lijkt het dat er dan een timer of zo zichtbaar moet zijn? Ik moet je topic even goed doorlezen wat je zoal zelf al geprobeerd hebt zodat ik niet voor de zoveelste keer dezelfde tip geef.
Mij lijkt dat je wasprogrammamodule stuk is, want anders zou een foutmelding zichtbaar moeten zijn? Kan niks anders verzinnen. Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen in Beko wasmachines.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:01 schreef Martijn_R het volgende:
[..]
Er is geen timer zichtbaar. Ik heb van alles al geprobeerd, nacht uit gezet, filter er uit gehaald onderaan, met was, met minder was, zonder was, andere programma's, stroom er af, achterkant eraf gehaald om te kijken of de trommel riem stuk was..
Ik ben bang dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:11 schreef Martijn_R het volgende:
Ik denk gewoon dat het iets is wat meer kost dan kijken voor een nieuwe...
Damn....quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:11 schreef Martijn_R het volgende:
[..]
Er staat geen fout code in het scherm
Ja de lampjes springen ook over als ik aan de knop draai en hem op een ander programma zet. Dus alles doet het behalve dat hij dus aan gaat. Het programma start vervolgens lijkt hij te beginnen maar op dat moment gebeurt er niks..quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Damn....
Ze zouden van E1 tot E18 gaan: https://www.repairaid.co.uk/beko-washing-machine-error-codes/
Misschien heeft SolidasRock gelijk dat het programma stuk is. Krijg je de normale "meldingen" (als je een programma kiest) op het scherm?
Je zou met een multimeter kunnen checken of er spanning op de motor komt te staan. Als dat het geval is kunnen het de borstels zijn:
http://www.how-to-repair.(...)otor-carbon-brushes/
Zonder foutcode is het lastig...
Was-droog combi vind ik ideaal, maar lees de manual en prop em niet tot de nok vol en verwacht dat je was droog is.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:56 schreef Martijn_R het volgende:
[..]
Ja de lampjes springen ook over als ik aan de knop draai en hem op een ander programma zet. Dus alles doet het behalve dat hij dus aan gaat. Het programma start vervolgens lijkt hij te beginnen maar op dat moment gebeurt er niks..
Even wat anders.. ondanks dat ik vermoed dat het einde verhaal is vind ik het wel tof dat jullie zo mee denken...
Twijfel nu alleen of een droog combi een goede optie zou zijn als vervolg.
Wanneer ie met water vult, lijkt het dan de normale hoeveelheid, of heb je de indruk dat hij vroeger stopt?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:56 schreef Martijn_R het volgende:
[..]
Ja de lampjes springen ook over als ik aan de knop draai en hem op een ander programma zet. Dus alles doet het behalve dat hij dus aan gaat. Het programma start vervolgens lijkt hij te beginnen maar op dat moment gebeurt er niks..
Even wat anders.. ondanks dat ik vermoed dat het einde verhaal is vind ik het wel tof dat jullie zo mee denken...
Twijfel nu alleen of een droog combi een goede optie zou zijn als vervolg.
Al kan dat afhangen van het soort fout: bvb:quote:E7 This code means an issue with the level sensor has been detected, one common warning sign is the fact that the washing machine empties every time you try to start it up. Or in some cases it may not start a cycle at all, a technician will be needed to examine the sensor to diagnose the problem.
https://paulissenwitgoed.nl/module/product_downloads/get?did=1282quote:4.16 Annuleren van het programma
Draai om het programma te annuleren de Programmakeuzeknop om een ander programma te selecteren. Het vorige programma wordt geannuleerd. Eind / Annuleren-lampje zal knipperen om aan te geven dat het programma geannuleerd is. Pompfunctie wordt ingeschakeld ongeacht de programmafase, en ongeacht of er water in de machine staat of niet. Na deze periode zal uw machine klaar zijn om te beginnen met de eerste fase van het nieuwe programma.
Dat zou ook een mogelijke verklaring kunnen zijn, indien ie een foute waarde meet. Ze schrijven "kort nadat het programma gestart is", niet dat het programma niet wil starten (mogelijk wordt de spanning slechts periodiek gecheckt). En het is geen "defect" aan de machine (het programma gaat na de storing verder), dus is er ook geen error code...quote:De machine is gestopt kort nadat het programma werd gestart.• De machine kan tijdelijk gestopt zijn omwille van een lage spanning. >>> De machine zal het draaien hervatten wanneer de spanning terug op het normale niveau is
Je hebt een wasmachine van beko die al na 4 jaar kapot is dan ga je weer een nieuwe beko kopen?quote:Op zondag 8 augustus 2021 00:07 schreef Martijn_R het volgende:
https://www.expert.nl/bek(...)mTr_73xoCphAQAvD_BwE
Maar vast kijken voor wat anders
Met 5 jaar garantie....quote:Op zondag 8 augustus 2021 08:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je hebt een wasmachine van beko die al na 4 jaar kapot is dan ga je weer een nieuwe beko kopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |