abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200785529
Aan gaat onze wasmachine van 4 jaar oud nog wel, vervolgens pompt hij er water in alleen dan stopt hij.

Filter is schoon, andere programma's geprobeerd maar niks werkt. De programma's begint hij dus maar na het water pompen 'loopt hij vast'

Iemand een idee?
pi_200785648
Vorige programma niet volledig af laten lopen, en de knop verdraaid? Zie dat je het programma afwerkt. Dan kun je een nieuw programma starten.
Gr rutger
pi_200785708
Heb je geprobeerd om hem uit en weer aan te zetten?
pi_200785880
Wat gebeurd er na het vast lopen? Alleen te resetten door stekker eruit te trekken? Doet het programma pompen(of iets wat er op lijkt) het wel?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_200786511
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_200786819
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 01:08 schreef adder77 het volgende:
Vorige programma niet volledig af laten lopen, en de knop verdraaid? Zie dat je het programma afwerkt. Dan kun je een nieuw programma starten.
Gr rutger
Jawel gewoon gebruikt zoals het hoort
pi_200786822
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 01:16 schreef Farenji het volgende:
Heb je geprobeerd om hem uit en weer aan te zetten?
Ja..
pi_200786829
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 02:02 schreef spierbal het volgende:
Wat gebeurd er na het vast lopen? Alleen te resetten door stekker eruit te trekken? Doet het programma pompen(of iets wat er op lijkt) het wel?
Hij start en na een paar seconden stopt hij..
pi_200787574
Hele dag en nacht nu uit gehad maar hij gaat gewoon niet draaien...
pi_200787698
Staat de kraan wel open?
En nee, dit is geen stomme vraag.
Juin uit Eigen Tuin!
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:54:42 #11
267137 Cl04d
"Knowledge Is Power."
pi_200788302
Misschien de trommel te vol geladen?
"If everything's a dream, don't wake me up."
pi_200788343
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 09:25 schreef Symphonic het volgende:
Staat de kraan wel open?
En nee, dit is geen stomme vraag.
Anders vult de machine zich toch niet met water zoals ts zegt.

Hoe krijgt ts het water eruit is dan de vraag, doet het afpomp programma het dan wel?
pi_200788357
Kraan staat open
Alle programma's geprobeerd
Met was zonder was
Trommel draait alleen als je er zelf aan draait

Het lijkt alsof hij kracht mist om te starten
pi_200788408
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 09:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Anders vult de machine zich toch niet met water zoals ts zegt.

Hoe krijgt ts het water eruit is dan de vraag, doet het afpomp programma het dan wel?
Afvoer programma start wel maar stopt dan ook na een paar seconden.
Filter nog nagekeken klepje onder open gedaan was schoon..
pi_200788414
Zeef in de kraan ook schoon? Er komt (genoeg) water in? Misschien handig om het machinetype te vermelden, welke foutmelding?
pi_200788519
Versleten koolborstels
pi_200788757
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:05 schreef spierbal het volgende:
Versleten koolborstels
Waarom denk je dat? En kost dat om te laten fixen ?
pi_200788809
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:00 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Afvoer programma start wel maar stopt dan ook na een paar seconden.
Filter nog nagekeken klepje onder open gedaan was schoon..
Stopt het afvoerprogramma wel pas als de machine weer helemaal leeg gepompt is?
pi_200788854
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hij start hij lijkt te beginnen en stopt. Vervolgens hebben we het water toen via de onderkant laten lozen
Stopt het afvoerprogramma wel pas als de machine weer helemaal leeg gepompt is?
pi_200788984
Als het afvoerprogramma ook niet goed werkt lijkt het me in ieder geval sterk dat de koolstofborstels van de motor voor de trommel kapot zijn. ;)
pi_200789191
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:23 schreef Basp1 het volgende:
Als het afvoerprogramma ook niet goed werkt lijkt het me in ieder geval sterk dat de koolstofborstels van de motor voor de trommel kapot zijn. ;)
Niet kapot maar versleten, dan is het logisch dat de motor niet draait want geen stroom. En aangezien het bij elk programma na opstarten de vervolg stap, trommel draaien is... loopt ie vast in z'n programma. Koolborstels zijn ook niet schrikbarend duur ofzo.
pi_200789267
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:23 schreef Basp1 het volgende:
Ja het eerste wat je zegt klopt ook wel, dan zou het ook nog in de pomp kunnen zitten.

Maarja al bij al is het ergens een mechanisch defect en zal het een kwestie van componenten doormeten zijn met de multimeter.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:41:17 #23
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200789305
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 09:57 schreef Martijn_R het volgende:
Kraan staat open
Alle programma's geprobeerd
Met was zonder was
Trommel draait alleen als je er zelf aan draait

Het lijkt alsof hij kracht mist om te starten
Welk merk en type? Je moet de error code hebben om te weten wat er mis is. Bij toestellen met een display wordt die meestal meteen getoond, heeft het toestel enkel leds, dan moet je een bepaalde toetsencombinatie induwen en wordt de code daarna weerrgegeven met knipperende LEDs (bvb 4x groen 1x rood...) . Lijsten van error codes en hun betekenis zijn online te vinden.
are we infinite or am I alone
pi_200789315
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:34 schreef spierbal het volgende:

[..]

Niet kapot maar versleten, dan is het logisch dat de motor niet draait want geen stroom. En aangezien het bij elk programma na opstarten de vervolg stap, trommel draaien is... loopt ie vast in z'n programma. Koolborstels zijn ook niet schrikbarend duur ofzo.
Nee koolborstels an zich kosten maar een paar euro. Maar als je niet handig bent komt daar 50 euro voorrijdkosten en 2 uur a 100 euro bij.
pi_200789372
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:05 schreef spierbal het volgende:
Versleten koolborstels
Kan, er zijn ook borstelloze motoren.

Zonder het exacte merk en type van de wasmachine is het lastig om advies te geven wat te doen.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:54:54 #26
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200789514
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee koolborstels an zich kosten maar een paar euro. Maar als je niet handig bent komt daar 50 euro voorrijdkosten en 2 uur a 100 euro bij.
Versleten koolborstels lijkt me twijfelachtig. Dat is geen alles of niets situatie, dan verwacht je toch enige beweging (nadat hij de trommel met de hand gedraaid heeft.).
Vorig jaar wilde viel mijn wasmachine ook stil, water warmde niet op: bleek slechte soldeerverbinding (van het relais) op de print te zijn.
pi_200789656
Gebroken snaar?
Heb ik wel eens gehad. Zelfde verschijnsel. Dacht die is op. Mijn broer wou hem wel hebben. Even later belde hij: het was alleen maar de snaar!
pi_200793853
Aandrijfriem misschien kapot?
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:08:18 #29
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200796863
Mocht TS terugkomen: merk en type posten (en error code als je die kan uitlezen).
  Moderator zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:46:20 #30
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_200799530
FF een schoppie KW
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:03:05 #31
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_200799859
Het al oude stekker eruit; 30 seconden wachten; stekker er weer in; en dan weer eens proberen ?
pi_200800699
Beko wtv7832x00
pi_200801565
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 20:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Het al oude stekker eruit; 30 seconden wachten; stekker er weer in; en dan weer eens proberen ?
Ik heb hem een nacht van het stroom gehad zonder succes
pi_200801612
Trommel riem is het in ieder geval niet
pi_200801793
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 17:08 schreef crystal_meth het volgende:
Mocht TS terugkomen: merk en type posten (en error code als je die kan uitlezen).
Er staat geen fout code in het scherm
pi_200802200
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 20:37 schreef Martijn_R het volgende:
Beko wtv7832x00
Hoe oud is ie? Hij heeft 3 jaar garantie lees ik.

Edit: ow 4 jaar oud. Jammer...

Ik lees dat ie een start-uitstelmodus heeft van maximaal 19 uren, staat dat toevallig per ongeluk aan want dan kan je niks wijzigen.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2021 21:28:49 ]
pi_200802743
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 21:24 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Hoe oud is ie? Hij heeft 3 jaar garantie lees ik.

Edit: ow 4 jaar oud. Jammer...

Ik lees dat ie een start-uitstelmodus heeft van maximaal 19 uren, staat dat toevallig per ongeluk aan want dan kan je niks wijzigen.
Wat is die modus? Want hij gaat gewoon aan.. klopt 2017 gekocht .
pi_200802930
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 21:41 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Wat is die modus? Want hij gaat gewoon aan.. klopt 2017 gekocht .
Ik las dit: "KINDERBEVEILIGING, START-UITSTEL EN XL VULOPENING
Deze optie kinderbeveiliging kan geactiveerd worden om te voorkomen dat kleine kindervingertjes met de toetsen spelen. Nadat de kinderbeveiliging geactiveerd is, kunnen er geen wijzigingen meer aangebracht worden aan de instellingen. Met de uitgestelde startoptie op deze Beko WTV 7832 X00 kan je het begin van een wasprogramma tot wel 19 uur uitstellen. Stop de was in de machine, voeg wasmiddel toe en kies het programma en de machine begint op het door jou gewenste tijdstip."

https://paulissenwitgoed.(...)TV7832X00-wasmachine

Maar mij lijkt het dat er dan een timer of zo zichtbaar moet zijn? Ik moet je topic even goed doorlezen wat je zoal zelf al geprobeerd hebt zodat ik niet voor de zoveelste keer dezelfde tip geef.
pi_200803437
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 21:47 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ik las dit: "KINDERBEVEILIGING, START-UITSTEL EN XL VULOPENING
Deze optie kinderbeveiliging kan geactiveerd worden om te voorkomen dat kleine kindervingertjes met de toetsen spelen. Nadat de kinderbeveiliging geactiveerd is, kunnen er geen wijzigingen meer aangebracht worden aan de instellingen. Met de uitgestelde startoptie op deze Beko WTV 7832 X00 kan je het begin van een wasprogramma tot wel 19 uur uitstellen. Stop de was in de machine, voeg wasmiddel toe en kies het programma en de machine begint op het door jou gewenste tijdstip."

https://paulissenwitgoed.(...)TV7832X00-wasmachine

Maar mij lijkt het dat er dan een timer of zo zichtbaar moet zijn? Ik moet je topic even goed doorlezen wat je zoal zelf al geprobeerd hebt zodat ik niet voor de zoveelste keer dezelfde tip geef.
Er is geen timer zichtbaar. Ik heb van alles al geprobeerd, nacht uit gezet, filter er uit gehaald onderaan, met was, met minder was, zonder was, andere programma's, stroom er af, achterkant eraf gehaald om te kijken of de trommel riem stuk was..
pi_200803713
Ik denk gewoon dat het iets is wat meer kost dan kijken voor een nieuwe...
pi_200803739
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:01 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Er is geen timer zichtbaar. Ik heb van alles al geprobeerd, nacht uit gezet, filter er uit gehaald onderaan, met was, met minder was, zonder was, andere programma's, stroom er af, achterkant eraf gehaald om te kijken of de trommel riem stuk was..
Mij lijkt dat je wasprogrammamodule stuk is, want anders zou een foutmelding zichtbaar moeten zijn? Kan niks anders verzinnen. Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen in Beko wasmachines.
pi_200803818
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:11 schreef Martijn_R het volgende:
Ik denk gewoon dat het iets is wat meer kost dan kijken voor een nieuwe...
Ik ben bang dat je gelijk hebt. -O-
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:28:51 #43
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200804142
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 21:11 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Er staat geen fout code in het scherm
Damn....
Ze zouden van E1 tot E18 gaan: https://www.repairaid.co.uk/beko-washing-machine-error-codes/

Misschien heeft SolidasRock gelijk dat het programma stuk is. Krijg je de normale "meldingen" (als je een programma kiest) op het scherm?
Je zou met een multimeter kunnen checken of er spanning op de motor komt te staan. Als dat het geval is kunnen het de borstels zijn:
http://www.how-to-repair.(...)otor-carbon-brushes/
Zonder foutcode is het lastig...
pi_200804728
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Damn....
Ze zouden van E1 tot E18 gaan: https://www.repairaid.co.uk/beko-washing-machine-error-codes/

Misschien heeft SolidasRock gelijk dat het programma stuk is. Krijg je de normale "meldingen" (als je een programma kiest) op het scherm?
Je zou met een multimeter kunnen checken of er spanning op de motor komt te staan. Als dat het geval is kunnen het de borstels zijn:
http://www.how-to-repair.(...)otor-carbon-brushes/
Zonder foutcode is het lastig...
Ja de lampjes springen ook over als ik aan de knop draai en hem op een ander programma zet. Dus alles doet het behalve dat hij dus aan gaat. Het programma start vervolgens lijkt hij te beginnen maar op dat moment gebeurt er niks..

Even wat anders.. ondanks dat ik vermoed dat het einde verhaal is vind ik het wel tof dat jullie zo mee denken...

Twijfel nu alleen of een droog combi een goede optie zou zijn als vervolg.
pi_200806016
https://www.expert.nl/bek(...)mTr_73xoCphAQAvD_BwE

Maar vast kijken voor wat anders
  zondag 8 augustus 2021 @ 00:12:40 #46
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_200806100
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:56 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Ja de lampjes springen ook over als ik aan de knop draai en hem op een ander programma zet. Dus alles doet het behalve dat hij dus aan gaat. Het programma start vervolgens lijkt hij te beginnen maar op dat moment gebeurt er niks..

Even wat anders.. ondanks dat ik vermoed dat het einde verhaal is vind ik het wel tof dat jullie zo mee denken...

Was-droog combi vind ik ideaal, maar lees de manual en prop em niet tot de nok vol en verwacht dat je was droog is.

Droog capaciteit is altijd lager dan de wascapaciteit.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 8 augustus 2021 @ 00:56:05 #47
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200806543
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:56 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Wanneer ie met water vult, lijkt het dan de normale hoeveelheid, of heb je de indruk dat hij vroeger stopt?
- je schreef dat het afvoer programma na een paar seconden stopt. Als je daarna, zonder manueel het water af te laten, opnieuw een programma opstart, doet ie dan iets (maw laat ie er water inlopen), of doet ie niks?

Normaal verwacht je dat slechts één fout tegelijk optreedt. Dat ie niet draait en niet helemaal leegpompt zou beide veroorzaakt kunnen worden door een probleem met de level sensor:

Het programma begint met water te vullen, maar merkt dat de level sensor niet werkt en breekt af voordat het aan draaien toe komt.
En bij het leegpompen merkt ie ook een fout met de level sensor, dus stopt ie... Maar blijkbaar gedraagt de machine zich meestal anders bij een level sensor probleem:
quote:
E7 This code means an issue with the level sensor has been detected, one common warning sign is the fact that the washing machine empties every time you try to start it up. Or in some cases it may not start a cycle at all, a technician will be needed to examine the sensor to diagnose the problem.
Al kan dat afhangen van het soort fout: bvb:
- kortsluting of open circuit: dan weet ie dat de sensor kapot is: meteen ledigen
- level dat niet verandert (dan weet ie niet of er iets mis is met de level sensor, kan ook zijn dat er geen water in loopt of weggepompt wordt): na X seconden stoppen van programma.

Werkt dit:
quote:
4.16 Annuleren van het programma
Draai om het programma te annuleren de Programmakeuzeknop om een ander programma te selecteren. Het vorige programma wordt geannuleerd. Eind / Annuleren-lampje zal knipperen om aan te geven dat het programma geannuleerd is. Pompfunctie wordt ingeschakeld ongeacht de programmafase, en ongeacht of er water in de machine staat of niet. Na deze periode zal uw machine klaar zijn om te beginnen met de eerste fase van het nieuwe programma.
https://paulissenwitgoed.nl/module/product_downloads/get?did=1282
dus programma starten, en terwijl de machine met water vult het programma veranderen. Wordt het water er dan uitgepompt, of pompt hij maar enkele seconden?

Ik zie dat de machine kan stoppen door te lage spanning:
quote:
De machine is gestopt kort nadat het programma werd gestart.• De machine kan tijdelijk gestopt zijn omwille van een lage spanning. >>> De machine zal het draaien hervatten wanneer de spanning terug op het normale niveau is
Dat zou ook een mogelijke verklaring kunnen zijn, indien ie een foute waarde meet. Ze schrijven "kort nadat het programma gestart is", niet dat het programma niet wil starten (mogelijk wordt de spanning slechts periodiek gecheckt). En het is geen "defect" aan de machine (het programma gaat na de storing verder), dus is er ook geen error code...

Maar dat lijkt me een lastige fout om na te gaan, dan moet je uitzoeken welk circuit verantwoordelijk is (of welke analoge ingang van de processor gebruikt wordt)...

Samengevat: het lijkt me een klus voor iemand met enige ervaring in elektriciteit /elektronica...
pi_200806631
Mijn wasmachine pompte ook eens niet af, toen bleek dat er een sok vast zat in de binnenkant van de wasmachine.
pi_200809199
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 00:07 schreef Martijn_R het volgende:
https://www.expert.nl/bek(...)mTr_73xoCphAQAvD_BwE

Maar vast kijken voor wat anders
Je hebt een wasmachine van beko die al na 4 jaar kapot is dan ga je weer een nieuwe beko kopen? :?
pi_200812174
Denk sensortje of de printplaat.
.
pi_200813300
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 08:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je hebt een wasmachine van beko die al na 4 jaar kapot is dan ga je weer een nieuwe beko kopen? :?
Met 5 jaar garantie....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')