abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:14:53 #101
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200767512
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Newsflash: dat hoeft ook niet.
De herfst brengt grote onzekerheden met zich mee, beter zorgen we er nu voor dat het aantal besmettingen zo laag mogelijk is, zodat we de klappen die we met de herfst krijgen zo goed mogelijk kunnen opvangen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200767527
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:14 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

De herfst brengt grote onzekerheden met zich mee, beter zorgen we er nu voor dat het aantal besmettingen zo laag mogelijk is, zodat we de klappen die we met de herfst krijgen zo goed mogelijk kunnen opvangen.
De klappen in het gezicht van de doorsnee burger?
I'll give you something to do
pi_200767529
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 07:52 schreef Erno-BE het volgende:
https://www.ecdc.europa.e(...)iction-free-movement

Ik zie gewoon dat zowat geheel Spanje, Zuid-Frankrijk (inclusief Corsica), delen van Griekenland en Cyprus donkerrood zijn op deze kaart. Waarom raad de overheid reizen naar deze landen en gebieden niet gewoon ten zeerste af of verbiedt reizen naar deze landen en gebieden gewoon (ook voor volledig gevaccineerden)? Zo blijf je dweilen met de kraan open.
Dat begrijp ik ook écht NIET! :')

En dan straks klagen dat ze in straks misschien wel heel lang in quarantaine zitten...

Wacht dan gewoon een jaartje, maar misschien worden het wel 2 jaartjes weet jij veel....
En andersom dus eigenlijk ook... dat straks mensen vanuit andere landen hier hun vakantie komen
vieren.

En ja ik weet het... toerisme, geld etc. etc. het word allemaal een probleem en mensen gaan protesteren,
economie, onderwijs, mensen die depressief worden en weet ik veel wat nog meer ellende...

Antwoorden heb ik niet.. maar de reacties hier en in andere topics daar word ik soms wel eens niet goed van,
iedereen denkt dat hij of zij het allemaal wel weer en hoe het moet...

Maar eigenlijk weten we helemaal niks... niemand niet.. ik ook niet...

Dus je schiet er niks mee op om mensen naar de strot te vliegen (bij wijze van spreken dan)
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200767550
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:14 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

De herfst brengt grote onzekerheden met zich mee, beter zorgen we er nu voor dat het aantal besmettingen zo laag mogelijk is, zodat we de klappen die we met de herfst krijgen zo goed mogelijk kunnen opvangen.
Nou vooruit, dat ben ik volledig met je eens. We moeten proberen de ziekenhuizen zo snel mogelijk zo leeg mogelijk te krijgen qua corona patiënten, zeker omdat je best wel weer een opleving kunt verwachten in de herfst / winter. Dit alles voor het zorgpersoneel, zodat zij niet weer overbelast raken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:18:59 #105
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_200767555
Is het niet beter voor ZeroCovid gaan en dan pas alles open gooien.
pi_200767589
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:14 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

De herfst brengt grote onzekerheden met zich mee, beter zorgen we er nu voor dat het aantal besmettingen zo laag mogelijk is, zodat we de klappen die we met de herfst krijgen zo goed mogelijk kunnen opvangen.
Dit is geen persoonlijke aanval ofzo, maar jij bent eigenlijk de personificatie van verschuivende doelpalen. Je past elke dag de criteria aan om maatregelen in te voeren of juist niet en er komen elke keer weer nieuwe konijntjes uit de hoge hoed waarom we nu écht nog even moeten volhouden of zelfs verstrengen. Heb je dat zelf wel in de gaten?
pi_200767623
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 07:28 schreef Spablauw214 het volgende:
In de VK staat een artikel dat diverse reisorganisaties nu ook al op eigen houtje vaccinatiebewijzen gaan eisen van deelnemers aan groepsreizen. Het ministerie is daar geen voorstander van maar onderneemt geen actie.

Die organisaties zeggen het te doen op verzoek van reizigers en personeel, dat zich anders “niet veilig voelt”.

imo zijn we aan het doorslaan. Als je zelf gevaccineerd bent wat kan jou het dan schelen dat er een ongevaccineerde in de groep zit? Daarnaast is het nogal selectieve verontwaardiging, want zouden die deelnemers en medewerkers ook eisen dat iedereen in de groep het complete RVP doorlopen heeft? Denk het niet he?

https://www.volkskrant.nl(...)nuleringen~bea81299/
Precies wat ik al zei. De overheid hoeft het niet af te dwingen, de particuliere sector doet dat wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:24:44 #108
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200767631
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:18 schreef KingRadler het volgende:
Is het niet beter voor ZeroCovid gaan en dan pas alles open gooien.
Hierboven is al eens gepost dat ook al ben je gevaccineerd je toch nog met covid besmet kan raken. Dit is voorlopig geen optie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:26:33 #109
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200767655
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:24 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hierboven is al eens gepost dat ook al ben je gevaccineerd je toch nog met covid besmet kan raken. Dit is voorlopig geen optie.
Wat verklaard de daling van infecties dan in vk?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:26:57 #110
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200767660
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Precies wat ik al zei. De overheid hoeft het niet af te dwingen, de particuliere sector doet dat wel.
Wat op zich denk ik laf is van de overheid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:27:27 #111
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200767664
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat verklaard de daling van infecties dan in vk?
Het vaccineren natuurlijk. Dat is duidelijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200767672
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat verklaard de daling van infecties dan in vk?
Herd immunity wellicht. Op een bepaald moment heeft iedereen antistoffen, de pool van vatbare mensen is niet oneindig.
pi_200767683
quote:
ah... daar heb je weer zoiets... ''normaal'' gingen oude en/of demente oude of bejaarde mensen dood van een
Griepje... klink hard.. maar dat is gewoon zo...

Maar u heet het ineens Corona..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:29:07 #114
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200767687
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Herd immunity wellicht. Op een bepaald moment heeft iedereen antistoffen, de pool van vatbare mensen is niet oneindig.
Plus dat het vaccin de gevolgen van een besmetting lichter maakt. Mensen die gevaccineerd zijn krijgen minder klachten en komen vaak ook niet op een IC terecht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200767716
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:29 schreef Megumi het volgende:

[..]

Plus dat het vaccin de gevolgen van een besmetting lichter maakt. Mensen die gevaccineerd zijn krijgen minder klachten en komen vaak ook niet op een IC terecht.
Het is in ieder geval een mooie testcase. Als het de komende weken niet oploopt ziet het er voor ons ook goed uit.

Alleen dan begint het wachten op de escapevariant. Want die komt er vroeg of laat toch wel, zo lang het virus nog rond gaat.
pi_200767725
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 07:28 schreef Spablauw214 het volgende:
In de VK staat een artikel dat diverse reisorganisaties nu ook al op eigen houtje vaccinatiebewijzen gaan eisen van deelnemers aan groepsreizen. Het ministerie is daar geen voorstander van maar onderneemt geen actie.

Die organisaties zeggen het te doen op verzoek van reizigers en personeel, dat zich anders “niet veilig voelt”.

imo zijn we aan het doorslaan. Als je zelf gevaccineerd bent wat kan jou het dan schelen dat er een ongevaccineerde in de groep zit? Daarnaast is het nogal selectieve verontwaardiging, want zouden die deelnemers en medewerkers ook eisen dat iedereen in de groep het complete RVP doorlopen heeft? Denk het niet he?

https://www.volkskrant.nl(...)nuleringen~bea81299/
Precies wat ik al zei. De overheid hoeft het niet af te dwingen, de particuliere sector doet dat wel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Op zich een logische gedachtegang. Echter gaat het een beetje mank vanwege het feit dat gevaccineerden ook kunnen verspreiden.
Maar wel veel minder en een veel lagere kans om in het ziekenhuis te belanden.

Er is gewoon markt voor en ondernemers vrijheid springt daar op in. Overigens was die verplichting er altijd al voor sommige landen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:32:10 #117
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200767731
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een mooie testcase. Als het de komende weken niet oploopt ziet het er voor ons ook goed uit.

Alleen dan begint het wachten op de escapevariant. Want die komt er vroeg of laat toch wel, zo lang het virus nog rond gaat.
Met je eens. En veel is natuurlijk ook afhankelijk van wat het virus zelf doet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200767742
quote:
ATLANTA (ANP) - De Amerikaanse zender CNN heeft drie medewerkers ontslagen die ongevaccineerd naar kantoor kwamen. Eerder dit jaar kondigde CNN aan dat medewerkers zich verplicht moeten laten vaccineren als ze terug willen komen naar de bedrijfspanden. Andere grote Amerikaanse bedrijven, zoals Microsoft en Alphabet, het moederbedrijf van Google en Facebook, stelden vaccinaties ook al verplicht.

"De afgelopen week zijn wij op de hoogte gesteld van drie medewerkers die ongevaccineerd naar kantoor kwamen. De contracten van deze drie medewerkers zijn beëindigd", schrijft CNN-topman Jeff Zucker in een interne memo die door onder meer The New York Times is ingezien. "Laat mij duidelijk zijn - wij hebben een zerotolerancebeleid op dit gebied", aldus Zucker, die schrijft dat het "geen gemakkelijke besluit was" om afscheid te nemen van de medewerkers.

Op welke afdelingen de ontslagen medewerkers werkzaam waren blijft onduidelijk. Zucker verwacht dat medewerkers van CNN spoedig een geldig vaccinatiebewijs moeten tonen om toegelaten te worden tot de werkvloer.

Steeds meer Amerikaanse bedrijven stellen vaccinatiemandaten in nu de Delta-variant om zich heen grijpt, maar wat de consequenties voor ongevaccineerden zijn bleef vooralsnog onduidelijk. Supermarktketen Walmart en Tyson Foods, de grootste vleesverwerker van de Verenigde Staten, zijn slechts enkele voorbeelden van bedrijven die eisen dat medewerkers volledig gevaccineerd zijn.
https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531
pi_200767750
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 07:28 schreef Spablauw214 het volgende:
In de VK staat een artikel dat diverse reisorganisaties nu ook al op eigen houtje vaccinatiebewijzen gaan eisen van deelnemers aan groepsreizen. Het ministerie is daar geen voorstander van maar onderneemt geen actie.

Die organisaties zeggen het te doen op verzoek van reizigers en personeel, dat zich anders “niet veilig voelt”.

imo zijn we aan het doorslaan. Als je zelf gevaccineerd bent wat kan jou het dan schelen dat er een ongevaccineerde in de groep zit? Daarnaast is het nogal selectieve verontwaardiging, want zouden die deelnemers en medewerkers ook eisen dat iedereen in de groep het complete RVP doorlopen heeft? Denk het niet he?

https://www.volkskrant.nl(...)nuleringen~bea81299/
Precies wat ik al zei. De overheid hoeft het niet af te dwingen, de particuliere sector doet dat wel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Op zich een logische gedachtegang. Echter gaat het een beetje mank vanwege het feit dat gevaccineerden ook kunnen verspreiden.
Maar wel veel minder en een veel lagere kans om in het ziekenhuis te belanden.

Er is gewoon markt voor en ondernemers vrijheid springt daar op in. Overigens was die verplichting er altijd al voor sommige landen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoezo is dat prutsen in de marge? Gevaccineerden zijn nou eenmaal een stuk beter beschermd en minder vatbaar voor het doorgeven van het virus.
Dat is zijn stopwoordje wanneer hij geen antwoord meer heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200767756
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:14 schreef galantis het volgende:

[..]

Zolang het niet 0% vs 100% remming van transmissie is noem ik het gepruts in de marge. Als het al zo nauw komt dan mag je wel extreem goed kunnen onderbouwen waarom je dan in die specifieke situaties aantoonbaar winst denkt te kunnen halen door ongevaccineerden te weigeren.
En boven dat, zo zou ik tevens kunnen stellen dat alsnog iedereen zich moet laten testen. Immers, dan pak je ook de besmette gevaccineerden eruit.
True.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:35:13 #121
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200767774
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Precies wat ik al zei. De overheid hoeft het niet af te dwingen, de particuliere sector doet dat wel.
[..]

Maar wel veel minder en een veel lagere kans om in het ziekenhuis te belanden.

Er is gewoon markt voor en ondernemers vrijheid springt daar op in. Overigens was die verplichting er altijd al voor sommige landen.
Zelf denk ik dat reizen zeker naar andere continenten juist vanwege mogelijke nieuwe varianten van het covid zo wie zo niet slim is. Maar de commerciële belangen zijn belangrijker dan dit.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200767787
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is zijn stopwoordje wanneer hij geen antwoord meer heeft.
Geen antwoord :') Ik licht het later volledig toe. Wat kinderachtig zeg.
I'll give you something to do
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:37:04 #123
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200767798
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

True.
False. Duidelijk mag zijn dat het testen niet waterdicht is geweest. Vaccineren is voorlopig de beste oplossing.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200767830
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

False. Duidelijk mag zijn dat het testen niet waterdicht is geweest. Vaccineren is voorlopig de beste oplossing.
Je zegt false maar komt niet met tegenargumenten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:40:23 #125
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200767833
quote:
In Nederland kan dit gelukkig niet zomaar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:41:27 #126
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200767847
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

In Nederland kan dit gelukkig niet zomaar.
Geef het een maand of twee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200767852
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

False. Duidelijk mag zijn dat het testen niet waterdicht is geweest. Vaccineren is voorlopig de beste oplossing.
Maar ook niet waterdicht.
En het maakt mij allemaal niet uit hoor, maar de ene keer wordt het feit dat gevaccineerden anderen kunnen besmetten maximaal uitgebuit om bijv maatregelen aan te houden, en de andere keer bagatelliseren we het omdat het zo onfortuinlijk uitkomt bij het opleggen van een (in)directe vaccinatieplicht. Ik proef vooral opportunisme.
I'll give you something to do
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:41:52 #128
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200767855
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je zegt false maar komt niet met tegenargumenten.
Na ja dat mensen toch besmettelijk bleken ondanks het testen is ruim in het nieuws behandeld?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:41:58 #129
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200767856
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Dit is geen persoonlijke aanval ofzo, maar jij bent eigenlijk de personificatie van verschuivende doelpalen. Je past elke dag de criteria aan om maatregelen in te voeren of juist niet en er komen elke keer weer nieuwe konijntjes uit de hoge hoed waarom we nu écht nog even moeten volhouden of zelfs verstrengen. Heb je dat zelf wel in de gaten?
Ik kijk naar Duitsland en daar zie ik vergevorderde plannen om ongevaccineerden zoveel mogelijk uit het openbare leven te weren. Bovendien worden de basismaatregelen in Duitsland (zoals afstand houden en mondmaskers) verlengd tot het voorjaar van 2022. Ik verschuif dus geen doelpalen, dat doet Berlin.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200767857
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:36 schreef galantis het volgende:

[..]

Geen antwoord :') Ik licht het later volledig toe. Wat kinderachtig zeg.
Ja met niets zeggende mening en argumentatie.

Overigens deel ik wel je mening dat nut en noodzaak van zo'n maatregel goed onderzocht moet worden.
Maar als het de keuze is tussen alles dicht voor iedereen of alles dicht voor alleen mensen zonder vaccin. Dan is die keuze voor mij makkelijk. Ik hoef niet opgescheept te zitten met de consequenties van hun keuze.

Maar mijn plan staat al op pag 1.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200767874
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:35 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zelf denk ik dat reizen zeker naar andere continenten juist vanwege mogelijke nieuwe varianten van het covid zo wie zo niet slim is. Maar de commerciële belangen zijn belangrijker dan dit.
Het lost zichzelf grotendeels op. Afrika en Zuid-Amerika kan je voorlopig wel afschrijven, Azië en Oceanië zullen nog maanden dicht blijven. Hou je eigenlijk alleen Noord-Amerika en de Caribbean over.
pi_200767906
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:41 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik kijk naar Duitsland en daar zie ik vergevorderde plannen om ongevaccineerden zoveel mogelijk uit het openbare leven te weren. Bovendien worden de basismaatregelen in Duitsland (zoals afstand houden en mondmaskers) verlengd tot het voorjaar van 2022. Ik verschuif dus geen doelpalen, dat doet Berlin.
Maar we leven hier niet in Berlin. En ook niet in Deutschland.

Ik ben niet van de godwins maar de laatste keer dat Duitsland groepen mensen uit het openbare leven besloot te weren, is dat uiteindelijk nogal uit de hand gelopen. We mogen het nooit zo ver laten komen dat ongevaccineerden smerige paria’s worden. Nooit.
pi_200767914
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Geef het een maand of twee.
Ik denk minder. Ik zit zelf nog in dubio in hoeverre ik hier nou wel / niet voorstander van ben, zeker omdat onze vaccinatiegraad dus zo hoog is / gaat zijn. Vanuit de bedrijven kan ik er best inkomen dat ze zo veilig mogelijk hun business willen leveren.. maar toch :{ en ik zeg dit als groot voorstander van het vaccin.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:47:24 #134
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200767923
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:41 schreef galantis het volgende:

[..]

Maar ook niet waterdicht.
En het maakt mij allemaal niet uit hoor, maar de ene keer wordt het feit dat gevaccineerden anderen kunnen besmetten maximaal uitgebuit om bijv maatregelen aan te houden, en de andere keer bagatelliseren we het omdat het zo onfortuinlijk uitkomt bij het opleggen van een (in)directe vaccinatieplicht. Ik proef vooral opportunisme.
Opportunisme en populair blijven inderdaad. Het terugdraaien van bepaalde maatregelen hebben Rutte en zijn vriendjes te vroeg gedaan. Om mooi weer te kunnen spelen in de zomer. Het opleggen van een vaccinatie plicht daar is geen spraken van. Maar meer een maatschappelijk druk die best te begrijpen is.

Niemand wil een potentiële wandelende ongevaccineerde virus fabriek naast zich hebben in een kroeg bijvoorbeeld zullen velen denken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200767929
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk minder. Ik zit zelf nog in dubio in hoeverre ik hier nou wel / niet voorstander van ben, zeker omdat onze vaccinatiegraad dus zo hoog is / gaat zijn. Vanuit de bedrijven kan ik er best inkomen dat ze zo veilig mogelijk hun business willen leveren.. maar toch :{ en ik zeg dit als groot voorstander van het vaccin.
Ik ben ook groot voorstander van de vaccins, maar ook van vrijheid en eigen keuzes, derhalve kan ik hier niet achter staan
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:48:06 #136
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200767930
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Maar we leven hier niet in Berlin. En ook niet in Deutschland.

Ik ben niet van de godwins maar de laatste keer dat Duitsland groepen mensen uit het openbare leven besloot te weren, is dat uiteindelijk nogal uit de hand gelopen. We mogen het nooit zo ver laten komen dat ongevaccineerden smerige paria’s worden. Nooit.
Frankrijk, Italië, sommige delen van de USA. Dat zijn toch beschaafde landen en gebieden die net als Duitsland maatregelen gaan treffen tegen ongevaccineerden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:48:32 #137
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200767934
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:47 schreef Megumi het volgende:
Niemand wil een potentiële wandelende ongevaccineerde virus fabriek naast zich hebben in een kroeg bijvoorbeeld zullen velen denken.
Dat is dan een hele vreemde gedachte, want daar hebben we ons ons hele leven nog niet druk over gemaakt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200767937
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:48 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Frankrijk, Italië, sommige delen van de USA. Dat zijn toch beschaafde landen en gebieden die net als Duitsland maatregelen gaan treffen tegen ongevaccineerden.
....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:49:20 #139
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200767941
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Maar we leven hier niet in Berlin. En ook niet in Deutschland.

Ik ben niet van de godwins maar de laatste keer dat Duitsland groepen mensen uit het openbare leven besloot te weren, is dat uiteindelijk nogal uit de hand gelopen. We mogen het nooit zo ver laten komen dat ongevaccineerden smerige paria’s worden. Nooit.
Ethisch gezien met je eens. Maar de realiteit zal ben ik bang zeker anders zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200767946
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Niemand wil een potentiële wandelende ongevaccineerde virus fabriek naast zich hebben in een kroeg bijvoorbeeld zullen velen denken.
Virusfabriek is vrij gechargeerd vind ik. Maar goed naast wie ik als gevaccineerde zit interesseert mij bar weinig.
I'll give you something to do
pi_200767950
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is dan een hele vreemde gedachte, want daar hebben we ons ons hele leven nog niet druk over gemaakt.
Dat is nog het meest angstaanjagende, die willekeur. Die overschatting, die onderschatting, die onkunde.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:50:54 #142
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200767958
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is dan een hele vreemde gedachte, want daar hebben we ons ons hele leven nog niet druk over gemaakt.
Onzin natuurlijk kijk maar wat er gebeurde rond HIV bijvoorbeeld. Zeker toen er nog geen geneesmiddel was werden die mensen gemeden. Lepra enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200767971
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk minder. Ik zit zelf nog in dubio in hoeverre ik hier nou wel / niet voorstander van ben, zeker omdat onze vaccinatiegraad dus zo hoog is / gaat zijn. Vanuit de bedrijven kan ik er best inkomen dat ze zo veilig mogelijk hun business willen leveren.. maar toch :{ en ik zeg dit als groot voorstander van het vaccin.
Kan mij moeilijk voorstellen dat bedrijven zich daar druk om maken al doen ze wel alsof. Die zijn vooral bezig met hun imago.
I'll give you something to do
pi_200767975
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk kijk maar wat er gebeurde rond HIV bijvoorbeeld. Zeker toen er nog geen geneesmiddel was werden die mensen gemeden. Lepra enz.
Da's dan ook wel weer waar....
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:52:10 #145
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200767977
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:49 schreef galantis het volgende:

[..]

Virusfabriek is vrij gechargeerd vind ik. Maar goed naast wie ik als gevaccineerde zit interesseert mij bar weinig.
Ik poste meer wat velen zullen denken. Dat daar moreel problemen aan vast zitten zal een Henk of Ingrid niet interesseren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200768014
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:51 schreef galantis het volgende:

[..]

Kan mij moeilijk voorstellen dat bedrijven zich daar druk om maken al doen ze wel alsof. Die zijn vooral bezig met hun imago.
Ja en dat zit direct gekoppeld aan vaccinatie status. Omdat met name in de Westerse landen de meerderheid wél een vaccin heeft scharen ze zich achter die groep want dat is commerceel het meest praktische / aantrekkelijkste. Dit is echt geen hogere wiskunde hoor..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200768046
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk kijk maar wat er gebeurde rond HIV bijvoorbeeld. Zeker toen er nog geen geneesmiddel was werden die mensen gemeden. Lepra enz.
Wat bij HIV totaal irrationeel is, gezien je het alleen kunt krijgen door o.a. bloedcontact.
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:58:48 #148
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200768072
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:57 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]

Wat bij HIV totaal irrationeel is, gezien je het alleen kunt krijgen door o.a. bloedcontact.
Klopt maar de mens is geen rationeel denkend wezen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200768102
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is dan een hele vreemde gedachte, want daar hebben we ons ons hele leven nog niet druk over gemaakt.
Heeft dat er niet mee te maken dat de vorige pandemie 100 jaar geleden was?

In Azië maakten ze zich 10 jaar na dato nog steeds druk om sars. Met publieke temperatuurmetingen her en der.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200768106
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:48 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Frankrijk, Italië, sommige delen van de USA. Dat zijn toch beschaafde landen en gebieden die net als Duitsland maatregelen gaan treffen tegen ongevaccineerden.
Vraag mij wel af in hoeverre je jezelf nog een beschaafd land mag noemen als je groepen mensen gaat uitsluiten van deelname aan de samenleving. Dat doet een beschaafd land doorgaans niet, om geen enkele reden.
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')