SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
nee ze hadden gewoon eerst met dat kind in de mac voor dat kind moeten zorgen want dat meisje kreeg geen appeltaart van ze. die vraten ze demonstratief boos zelf op terwijl ze mij boos aankekenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit ja, als je ze mac geeft kun je ze net zo goed appeltaart of friet voorzetten.
Wij kregen het wel eens onderweg, dan snap ik dat nog. Maar ik ken ook mensen die het afhalen om dan thuis te etenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:28 schreef UitStraling het volgende:
Kinderen McDonalds te eten geven ook, zit je op z'n dertigste nog met een dik mislukt ruftend kind thuis.
Ja die dit als hoogtepunt van 't leven zien of zo.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wij kregen het wel eens onderweg, dan snap ik dat nog. Maar ik ken ook mensen die het afhalen om dan thuis te eten
Wij gingen vroeger één keer per jaar naar de Mac ofzo. Als we onderweg waren.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:28 schreef UitStraling het volgende:
Kinderen McDonalds te eten geven ook, zit je op z'n dertigste nog met een dik mislukt ruftend kind thuis.
Bij mij ex schoonouders was de wekelijkse frituuravond op vrijdag het hoogtepunt van de weekquote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja die dit als hoogtepunt van 't leven zien of zo.
Als ze commentaar hebben vragen of ze een sateetje hebben voor mij.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Even naar de mac en dan bij bal op het terras opeten dan.
Dan geef je je kind vervolgens geen eten, ga je zelf even lekker een taartje eten en dan zeg je ook nog dat het de schuld 'van die mevrouw' is dat het kind honger heeft.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Oh ze namen de mcdonalds mee naar het terras..
ja dat dusquote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:33 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Dan geef je je kind vervolgens geen eten, ga je zelf even lekker een taartje eten en dan zeg je ook nog dat het de schuld 'van die mevrouw' is dat het kind honger heeft.
Parent of the year award!
"Ja Fleur, je mag niet eten van die getinte nare mevrouw, zo zijn ze allemaal"quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:33 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Dan geef je je kind vervolgens geen eten, ga je zelf even lekker een taartje eten en dan zeg je ook nog dat het de schuld 'van die mevrouw' is dat het kind honger heeft.
Parent of the year award!
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
"Ja Fleur, je mag niet eten van die getinte nare mevrouw, zo zijn ze allemaal"
Gewoon bestellenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:36 schreef Ama het volgende:
Stomme TT, nu heb ik zin in een McKroket.!
McDonalds eten in beslag nemen en snel zelf opeten.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
'Helaas moet ik dit nu meenemen'quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
McDonalds eten in beslag nemen en snel zelf opeten.
Hamburgers afpakken en op de grond kapot stampen, hier Fleur met je kutouders.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
McDonalds eten in beslag nemen en snel zelf opeten.
Ik denk eerder dat het kindje Mikailla ofzo heette.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
@liesje1979 is trouwens gek op McDonald'squote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wij kregen het wel eens onderweg, dan snap ik dat nog. Maar ik ken ook mensen die het afhalen om dan thuis te eten
Hoe blijft ze dan een kontje als van een wulpse Spaanse vlinder houden?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
@:liesje1979 is trouwens gek op McDonald's
Ik bedoelde tokkies.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja voordat het weer buuutenlanders zijn
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:46 schreef datismijnmening het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe heten deze dingen in het Nederlands?
Wil ze voor mijn kat, maar als ik "poppers kopen" google dan krijg ik natuurlijk heel andere resultaten.
ploppersquote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:46 schreef datismijnmening het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe heten deze dingen in het Nederlands?
Wil ze voor mijn kat, maar als ik "poppers kopen" google dan krijg ik natuurlijk heel andere resultaten.
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:47 schreef Dr_Flash het volgende:
oh met dat gaatje erin omdat mensen ze op humn oog gingen zettenNiet dat dat gaatje hielp verder, nog steeds levensgevaarlijk als je dom genoeg bent
Alleen op de eerste vakantiedag, toch?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
@:liesje1979 is trouwens gek op McDonald's
Nou het is sowieso een vinkdingetje ja. Maar vgs mij niet alleen op de eerste dag hoorquote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:54 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Alleen op de eerste vakantiedag, toch?
veel werk is dat. wel mooi gemaaktquote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waarom koop je geen hamsters?
Kun je zoiets maken![]()
nou ja denkd at dat hele corona gedoe ook wel te lang duurtquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:00 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Laatste tijd heb ik er teveel. Dus ik moet wel wat aan mijn leven gaan veranderen.
Dat sowieso. Zonder corona kan ik meer tripjes doenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:01 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja denkd at dat hele corona gedoe ook wel te lang duurt
Als daar iemand aangereden wordt of van een dak springt kun je ze beter laten liggen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:01 schreef bitterbal het volgende:
kijk
https://9gag.com/gag/aDdLb4d
Nu staat er in de comments dat als ze helpen ze aanprakelijk gesteld kunnen worden. Is dat zo?
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:01 schreef bitterbal het volgende:
kijk
https://9gag.com/gag/aDdLb4d
Nu staat er in de comments dat als ze helpen ze aanprakelijk gesteld kunnen worden. Is dat zo?
verschrikkelijkquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als daar iemand aangereden wordt of van een dak springt kun je ze beter laten liggen.
Het is een beetje zoals kleine kinderen soms doen daar “laatst aangeraakt!” en dan is het ineens jouw probleem.
ja dat filmpje is van een paar jaar terug. Meisje wordt overreden en ook niemand doet wat. Laten ze liggen als ik mij goed herinnerenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]![]()
"This is nothing compared to that one child that got hit by a car and left dying in the road"
ik volg zon oude foto van rotterdam account op fbquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:03 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat sowieso. Zonder corona kan ik meer tripjes doen
In midden-Thailand, weg van de toeristen, zag ik ooit een auto na een ongeluk met een lijk erin op een plein staan, hek eromheen en een bordje "This is what happens to you if you drink and drive"quote:
Ja wat een tijd gaat daar in zitten ookquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:00 schreef bitterbal het volgende:
[..]
veel werk is dat. wel mooi gemaakt
ja fotos van ongelukken in thailand zijn ook vrij bloederigquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In midden-Thailand, weg van de toeristen, zag ik ooit een auto na een ongeluk met een lijk erin op een plein staan, hek eromheen en een bordje "This is what happens to you if you drink and drive"
Kijk, dit zijn nou de echt mooie bootjesquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik volg zon oude foto van rotterdam account op fb
[ afbeelding ]
Mooi
vind dit ook een vette fotoquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kijk, dit zijn nou de echt mooie bootjes
Mooi ja met dat wilde water en al die kleine sleepbootjes.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:13 schreef bitterbal het volgende:
[..]
vind dit ook een vette foto
[ afbeelding ]
Volgens fb 1949
ja ziet er chaotisch uit.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mooi ja met dat wilde water en al die kleine sleepbootjes.
Ken ik ja, ik heb nog een tijdje gewerkt in dat schuine pand daarachter van KPN.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:14 schreef bitterbal het volgende:
En daar achter zie je de HEF brug. das een mooi ding want als ik het goed heb ging daar de trein overheen maar ze konden dat tussen stuk dus zo omhoog liften
[ afbeelding ]
Ik heb nog vijftig boeken met zulke foto’s. In Hongarijequote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik volg zon oude foto van rotterdam account op fb
[ afbeelding ]
Mooi
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:18 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb nog vijftig boeken met zulke foto’s. In Hongarije
Klopt. Die ging over wat ze het luchtspoor noemden via de Blaak naar Rotterdam CSquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:14 schreef bitterbal het volgende:
En daar achter zie je de HEF brug. das een mooi ding want als ik het goed heb ging daar de trein overheen maar ze konden dat tussen stuk dus zo omhoog liften
[ afbeelding ]
Is dat die man uit de lift?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:18 schreef bitterbal het volgende:
Een van de mannen uit het bestuur heeft van alle bijzondere schepen die hier hebben gevaren vanaf de bouw in 1987 ofzo fotos gemaakt. Zal hem es een keer vragen of ik daar een kopie van krijgen
Aaawquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
Dacht je iets leuks te laten zien
Hmm das niet die ene nu aan de erasmusbrug. Die heeft allemaal ledlampjesquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ken ik ja, ik heb nog een tijdje gewerkt in dat schuine pand daarachter van KPN.
Nu wil ik weer perse weten welke liner daar afgemeerd ligt.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:13 schreef bitterbal het volgende:
[..]
vind dit ook een vette foto
[ afbeelding ]
Volgens fb 1949
nee die zit niet in het bestuurquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Is dat die man uit de lift?
wat is een liner?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nu wil ik weer perse weten welke liner daar afgemeerd ligt.
Ik heb die lampjes wel eens verneuktquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:20 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Hmm das niet die ene nu aan de erasmusbrug. Die heeft allemaal ledlampjesMoet altijd opletten als ik savodsn naar huis rij en op de weg let ipv die lampjes
[ afbeelding ]
op welke manier?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb die lampjes wel eens verneukt
En wat stond er uiteindelijk?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Was rond kerst, stond prettige feestdagen namens KPN op toen, ik dacht nou dat kan beter
reyhanna?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Eerst iets lief, xx loves Reyhana en daarna iets schunnigs
Het is ook gewoon weer zo'n fantasieverhaalquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:30 schreef bitterbal het volgende:
[..]
reyhanna?
wat ordinair voor jouw doen toch
Egyptische troelaquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:30 schreef bitterbal het volgende:
[..]
reyhanna?
wat ordinair voor jouw doen toch
oh dan zeg ik niksquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Egyptische troela![]()
Chique lief knap meisje wel hoor.
Wat vaart daar voor een raar ding?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:32 schreef Budapestenaar het volgende:
@:bitterbal ik denk dat deze schepen vroeger ongeveer vertrokken vanaf de plek waar jij nu woont.
[ afbeelding ]
oh vetquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:32 schreef Budapestenaar het volgende:
@:bitterbal ik denk dat deze schepen vroeger ongeveer vertrokken vanaf de plek waar jij nu woont.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat vaart daar voor een raar ding?
Dat zijn de beroemde wagenveren die verbindingen onderhielden voordat er bruggen en tunnels waren. Die in Charlois is in 1942 opgeheven omdat toen de Maastunnel openging.quote:
Charlois..daar had ik ooit een hele leuke scharrel, blackmetal gastje die in de graffitiscene zatquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn de beroemde wagenveren die verbindingen onderhielden voordat er bruggen en tunnels waren. Die in Charlois is in 1942 opgeheven omdat toen de Maastunnel openging.
Wauw dat is wel een rarequote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:32 schreef Budapestenaar het volgende:
[ afbeelding ]
vetquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn de beroemde wagenveren die verbindingen onderhielden voordat er bruggen en tunnels waren. Die in Charlois is in 1942 opgeheven omdat toen de Maastunnel openging.
daar woon ik tochquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:38 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Charlois..daar had ik ooit een hele leuke scharrel, blackmetal gastje die in de graffitiscene zat![]()
Mijn oma heeft er een halve eeuw gewoondquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:38 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Charlois..daar had ik ooit een hele leuke scharrel, blackmetal gastje die in de graffitiscene zat![]()
Oh echt ??? Wist wel dat je in Rotterdam zat maar niet in sjaarloosquote:
awwwwwquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:41 schreef LTVDK het volgende:
Ik ben weer veilig en wel terug @:bitterbal
[ afbeelding ]
ja oud charloisquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:41 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Oh echt ??? Wist wel dat je in Rotterdam zat maar niet in sjaarlooshahaha
Oh lachen! Hij woonde aan de Dorpswegquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:40 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mijn oma heeft er een halve eeuw gewoond
Rare bootjes.quote:
komt mij heel bekend voor maar weet niet uit mijn hoofd waar het isquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:42 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Oh lachen! Hij woonde aan de Dorpsweg
Rare jongens zijn het.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:43 schreef LTVDK het volgende:
Charlois wil ik altijd op zijn Frans uitspreken maar dan wordt je in Rotterdam raar aangekeken
Mijn oma aan de Brielselaan. Recht tegenover de meelschudders van de Menebaquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:42 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Oh lachen! Hij woonde aan de Dorpsweg
Lachen!! Zei net al dat diegene die ik kende aan de Dorpsweg woonde, heb weleens mn nagels laten doen op Zuidpleinquote:
ja kloptquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:43 schreef LTVDK het volgende:
Charlois wil ik altijd op zijn Frans uitspreken maar dan wordt je in Rotterdam raar aangekeken
je komt wel erg dichtbij zoquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:44 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Lachen!! Zei net al dat diegene die ik kende aan de Dorpsweg woonde, heb weleens mn nagels laten doen op Zuidpleinhahaha
quote:
Veel ouder.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja klopt![]()
maar het heet zo omdat napoleon hier is geweest ofzo. moet het nog een keer googlen
Daar heb ik vroeger wel eens een animatie voor gemaakt, voor de stichting of iets die dat in onderhoud heeftquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:14 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
Maar hoe spreek je het uit?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja klopt![]()
maar het heet zo omdat napoleon hier is geweest ofzo. moet het nog een keer googlen
Niet erg spwannendquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:46 schreef kwiwi het volgende:
Mijn diner is nectarine en banaan. Vergeten boodschappen te doen
Als je de maastunnel uitkomt, dan naar rechts ofzoquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
komt mij heel bekend voor maar weet niet uit mijn hoofd waar het is
Dat heb je sowieso altijd wel met lokale uitspraken, ook waar de klemtoon op wordt gelegd bijvoorbeeld. Soms hoor je hier toeristen die dan een dorp op een hele andere manier uitsprekenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja klopt![]()
Ja nee ik dacht ze zeggen dan toch minstens sjarlojsquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:47 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja rotterdammers spreken geen frans toch
nee joh gek zegquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja nee ik dacht ze zeggen dan toch minstens sjarlojs
Keihard op zijn Rotterdams Sjaarloos gewoon.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Da's bijna nog ergerquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom noemen ze dat "sjaarloos" en niet "sjarloewa"?quote:
thuisbezorgd.ch?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:46 schreef kwiwi het volgende:
Mijn diner is nectarine en banaan. Vergeten boodschappen te doen
Rotterdammersquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom noemen ze dat "sjaarloos" en niet "sjarloewa"?
collega noemde het laatst zo maar hij werd uitgelachen door de restquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah ik was dus al niet de enigequote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze geen zin hebben in dat Franse geouwehoerquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In plaats van "in" zuid of wat?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:49 schreef bitterbal het volgende:
ze zeggen ook OP zuid
begrijp ik ook niet
Dat is een voorvader van US hequote:
Volgens mij geldt dat voor Amsterdam-Zuid ookquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja je woont dus niet in zuid maar op zuid
Dat weet ik neitquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:52 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Volgens mij geldt dat voor Amsterdam-Zuid ook
Dit is overal zo toch?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja je woont dus niet in zuid maar op zuid
Stukje historie toch? Zelfs reden als Urk.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:49 schreef bitterbal het volgende:
ze zeggen ook OP zuid
begrijp ik ook niet
waarom noemen ze het dan zo kutquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:50 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze geen zin hebben in dat Franse geouwehoer
Gorinchem ook zo'n leukequote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
Huissen
Wijchen
Oisterwijk
Goirle
Dat zijn er ook nog een paar
Ik woon ook OP kanaleneiland-zuid , maar da's sowieso al doordat het een soort eiland isquote:
Zie nu wel ineens veel overeenkomsten. Urk, Rotterdam-Zuid, Kanaleneiland.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:53 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Ik woon ook OP kanaleneiland-zuid , maar da's sowieso al doordat het een soort eiland is
Om mensen als jij te stangenquote:
Ja de Mocromaffia of wat vissers...idd ja..quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zie nu wel ineens veel overeenkomsten. Urk, Rotterdam-Zuid, Kanaleneiland.
Jij woont wel lekker inop het afvoerputje van de stad dusquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:54 schreef bitterbal het volgende:
Oké, Rotterdam was nu de eigenaar van het gebied ten zuiden van de rivier. Maar hoorde het dan ook meteen bij de stad? Nee, niet echt. Zuid werd vooral gebruikt voor dingen die men in Noord liever niet had. Er kwam een pesthuis, oftewel: mensen die de pest kregen werden naar Zuid verbannen. Ook stond een grote traankokerij waar walvistraan (smeer) werd gewonnen. Dat zal dan vast lekker geroken hebben… Oh ja, en er was ook een galgenveldje waar ter dood veroordeelden werden opgehangen. Gezellig!
ben een pionier, let maar op.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jij woont wel lekker inop het afvoerputje van de stad dus
Als je hier iets niet snapt dan zeggen ze "Komde gij van Urk of wa?"quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zie nu wel ineens veel overeenkomsten. Urk, Rotterdam-Zuid, Kanaleneiland.
Woester.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Worcestershire is nog veel erger.
Ik snap dat accent van waar jij woont sowieso amperquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als je hier iets niet snapt dan zeggen ze "Komde gij van Urk of wa?"
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:58 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Ik snap dat accent van waar jij woont sowieso amper
Spreek je dat niet uit als Brisbeen?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Woester.
Brisbane gaat ook vaak mis.
ja lijkt me ook. Of Brisbun met een soort stomme e. Toch?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:59 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Spreek je dat niet uit als Brisbeen?
Brisbane? Really? Hoe dan?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Woester.
Brisbane gaat ook vaak mis.
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:49 schreef bitterbal het volgende:
ze zeggen ook OP zuid
begrijp ik ook niet
Je moet gewoon het einde van het woord een beetje inslikken, krijg je een soort Brisbunquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:59 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja zo spreek je het niet uit.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:59 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat zeg ikquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je moet gewoon het einde van het woord een beetje inslikken, krijg je een soort Brisbun
Ik naai um der’uit is toch wel een favoriet van mij.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:58 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Ik snap dat accent van waar jij woont sowieso amper
*maakt notitie*quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:01 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ja zo spreek je het niet uit.
Brisbenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:00 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Brisbane? Really? Hoe dan?
Mensen spreken wel vaak Glasgow verkeerd uit..gow net als COW dan..tenenkrommend![]()
Gewoon de Nederlandse naam/uitspraak pakken altijd anders komt het zo niftywifty over, niemand hier zegt Beijing bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je moet gewoon het einde van het woord een beetje inslikken, krijg je een soort Brisbun
Dat gebruiken ze hier ook wel dacht ikquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik naai um der’uit is toch wel een favoriet van mij.
Gewoon Peekin eentquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gewoon de Nederlandse naam/uitspraak pakken altijd anders komt het zo niftywifty over, niemand hier zegt Beijing bijvoorbeeld.
Ik ga echt geen Edinburg zeggen hoorquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gewoon de Nederlandse naam/uitspraak pakken altijd anders komt het zo niftywifty over, niemand hier zegt Beijing bijvoorbeeld.
Zonder de um, het is "ik naoieruit"quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik naai um der’uit is toch wel een favoriet van mij.
Eedinburg dan tochquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ga echt geen Edinburg zeggen hoor
Dusseldorpquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ga echt geen Edinburg zeggen hoor
Of edinquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:00 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Brisbane? Really? Hoe dan?
Mensen spreken wel vaak Glasgow verkeerd uit..gow net als COW dan..tenenkrommend![]()
Da's best wel stomquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Lille.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:07 schreef LTVDK het volgende:
Maar de grote vraag is, noemen we het Rijsel of Lille?
Volgens mij noemt niemand het Rijsel.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:07 schreef LTVDK het volgende:
Ik noteer het. Wilde je even testen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zonder de um, het is "ik naoieruit"
Patat.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:07 schreef LTVDK het volgende:
Maar dan wel op zijn Frans uitgesproken he, dus gewoon Liel en niet lihl-luhquote:
Vlamingen welquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:08 schreef shiitake het volgende:
[..]
Volgens mij noemt niemand het Rijsel.
Ja wat is dat toch met Spanjaarden en de V niet uit kunnen sprekenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
Valencia of Balencia?
Lorret de mar of Jorret de mar.
Noord-Italië is wel fijn.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:10 schreef Budapestenaar het volgende:
Duitsers zijn daar ook zo irritant in. Balaton halsstarrig Plattensee blijven noemen
Sowieso.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar dan wel op zijn Frans uitgesproken he, dus gewoon Liel en niet lihl-luh
Serieus?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:10 schreef Budapestenaar het volgende:
Duitsers zijn daar ook zo irritant in. Balaton halsstarrig Plattensee blijven noemen
Dat is hetzelfde als Frans praten in Elzas-Lotharingen, dan zouden ze je het liefst onder verse koeienstront smeren.quote:
Hoorde trouwens laatst iemand 'van buuten' jouw oude dorp uitspreken met de klemtoon echt heel raar op de B waardoor het 2 woorden werden ipv het gewoon als 1 woord uit te sprekenquote:
Vlamen die het over "de witte berg" hebben.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:10 schreef Budapestenaar het volgende:
een klemtoon op een medeklinker leggenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hoorde trouwens laatst iemand 'van buuten' jouw oude dorp uitspreken met de klemtoon echt heel raar op de B waardoor het 2 woorden werden ipv het gewoon als 1 woord uit te spreken
Ja die noemt het natuurlijk altijd Balaton dus wist niet dat de Duitsers er een andere naam voor haddenquote:
Ja Buda weet wel wat ik bedoel denk ikquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
een klemtoon op een medeklinker leggen
Echt waar ???quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vlamen die het over "de witte berg" hebben.
Duurt even voordat je door hebt dat ze de mont Blanc bedoelen
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hoorde trouwens laatst iemand 'van buuten' jouw oude dorp uitspreken met de klemtoon echt heel raar op de B waardoor het 2 woorden werden ipv het gewoon als 1 woord uit te spreken
3 zelfs..quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
In kwiwi-land zijn er ook genoeg plaatsen met 2 namen.
Veel plaatsen hebben daar historisch ook een Duitse naam. Mosonmagyarovár heet bijvoorbeeld Ungarisch Altenburg. Maar het is een tikje raar om aan dat soort namen vast te houden.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja die noemt het natuurlijk altijd Balaton dus wist niet dat de Duitsers er een andere naam voor hadden
Het heeft trouwens 5 jaar geduurd voordat ik doorhad dat Milano en Mailand dezelfde plaats warenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
In kwiwi-land zijn er ook genoeg plaatsen met 2 namen.
Beetje zoals bijvoorbeeld 'Drievliet' en het dan uitspreken als 'Drie Vliet' dus alsof het 3 vlieten zijn ipv het gewoon als 1 woord uit te spreken en de klemtoon gewoon op de 'ie' zettenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
een klemtoon op een medeklinker leggen
Bizar!quote:
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het heeft trouwens 5 jaar geduurd voordat ik doorhad dat Milano en Mailand dezelfde plaats waren
Toen het Duitse Rijk nog groots wasquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:15 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Veel plaatsen hebben daar historisch ook een Duitse naam. Mosonmagyarovár heet bijvoorbeeld Ungarisch Altenburg. Maar het is een tikje raar om aan dat soort namen vast te houden.
Oh dat wist ik niet. Maar het liefst inderdaad alles in het Nederlands.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HEILquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toen het Duitse Rijk nog groots was
Gewoon Den Bosch, 's Hertogenbosch zeg je alleen als je hautain wilt doenquote:
Het 2equote:
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toen het Duitse Rijk nog groots was
Of teveel tijd hebt.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon Den Bosch, 's Hertogenbosch zeg je alleen als je hautain wilt doen
Gewoon een paar zinnen later bloedserieus vragen "Und wann fahrt ihr zurück nach Preußen?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:15 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Veel plaatsen hebben daar historisch ook een Duitse naam. Mosonmagyarovár heet bijvoorbeeld Ungarisch Altenburg. Maar het is een tikje raar om aan dat soort namen vast te houden.
En jij maar denken dat Zwitserland enorm groot wasquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En dat Wallis en Valais hetzelfde kanton waren. En Ticino en Tessin
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon een paar zinnen later bloedserieus vragen "Und wann fahrt ihr zurück nach Preußen?"
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:19 schreef LTVDK het volgende:
Is ook geen mens die Den Haag 's Gravenhage noemt
Monte Bianco bedoel je.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het Duitse Rijk kwam ook van een Oostenrijkerquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:18 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]Het Habsburgse Rijk. Het Duitse rijk was iets anders
Jij bent dan ook geen mens maar een snackquote:
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon een paar zinnen later bloedserieus vragen "Und wann fahrt ihr zurück nach Preußen?"
Nee dan zeg je Bois Le Duc met je pink omhoogquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon Den Bosch, 's Hertogenbosch zeg je alleen als je hautain wilt doen
Ik dacht die hebben zeker 50 kantonsquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:19 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En jij maar denken dat Zwitserland enorm groot was
Ja, maar daar stammen de Duitse namen in Hongarije niet vanquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het Duitse Rijk kwam ook van een Oostenrijker
Monaco schijnt trouwens ook Italiaans te zijn voor München. Erg grappig.quote:
Zoveel te zien.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik dacht die hebben zeker 50 kantons
quote:
ondeugende kwiwiquote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Sorry ben een beetje baldadig vandaag
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Sorry ben een beetje baldadig vandaag
heb je foto's? en wat was je kwijt? Was het genoeg?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:24 schreef IJsdraakje het volgende:
Kerel is geloof ik nog niet helemaal overtuigd, maar de eerste maaltijd was best prima.
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:24 schreef IJsdraakje het volgende:
Kerel is geloof ik nog niet helemaal overtuigd, maar de eerste maaltijd was best prima.
Gelijk kruisverhoor door onze vreetbal.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:24 schreef bitterbal het volgende:
[..]
heb je foto's? en wat was je kwijt? Was het genoeg?
Wat is het geworden? Pics?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:24 schreef IJsdraakje het volgende:
Nee, ¤40 abo (al zit daar nog wat korting enzo bij want codes van matties) en ik zit vol.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:24 schreef bitterbal het volgende:
[..]
heb je foto's? en wat was je kwijt? Was het genoeg?
okequote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nee, ¤40 abo (al zit daar nog wat korting enzo bij want codes van matties) en ik zit vol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |