Waarom zou het niet kunnen? een plaats/wijk is makkelijker te controleren dat een heel land.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:22 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk, dat dat niet kan.
Tenminste, als je het op een wijk of stad (of land) wil richten.
En, er is een pandemie gaande, hoe groot wordt de lepra-kolonie?
Omdat het volstrekt onethisch zou zijn.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Waarom zou het niet kunnen? een plaats/wijk is makkelijker te controleren dat een heel land.
Waarom?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:50 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Omdat het volstrekt onethisch zou zijn.
Veel plezier met het afsluiten van volksbuurten en allochtonenwijken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Waarom?
Ik vind het onethisch dat bepaalde (geloofs)gemeenschappen zich niet laten vaccineren. Die kunnen nogsteeds hun ding doen, maar dan wel met extra maatregelen om anderen te beschermen.
Ik heb het niet over afsluiten., maar een mondmaskerplicht, 1,5meter-maatregelen, sluiting van café's e.d.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:57 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Veel plezier met het afsluiten van volksbuurten en allochtonenwijken.
Ik heb werkelijk geen idee wat je hiermee bedoeld.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:14 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Is er een gratis serologische covid19 test in Nederland?
Testen, cijfers en transparantie daarin, lijken me het beste medicijn tegen complot denken.
En tegen daadwerkelijke malversaties.
Ik vond het net zo raar na een jaar corona nog niet (willen) weten wat je moet doen bij klachten waar en dat je er niet voor hoeft te betalen. Ze volgen het nieuws gewoon niet of vinden het niet belangrijk. Inmiddels wel gevaccineerd trouwens dus ik heb mijn goede daad gedaan.quote:
Een serologische test toont antistoffen aan.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 19:13 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee wat je hiermee bedoeld.
En wat heeft dat met mij of degene die ik quote te maken?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 19:44 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Een serologische test toont antistoffen aan.
Als mensen antistoffen hebben tegen COVID19, acht ik vaccinatie onnodig.
Dergelijke tests grootschalig afnemen, kan inzicht bieden in de verschillen tussen aangemaakte antistoffen na vaccinatie, en na natuurlijk herstel.
Dat is ander beleid, dan enkel vaccinaties pushen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:37 schreef vipergts het volgende:
[..]
En wat heeft dat met mij of degene die ik quote te maken?
In NL kun je prima verder leven ongevaccineerd, denk ik zo.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 22:18 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ben lekker op vakantie gegaan nu dat nog kan. Over niet al te lange tijd zal het uit zijn met de pret voor ons als ongevaccineerden namelijk
Ik blijf nog ongeveer een jaar ongevaccineerd en ik zie wel waar het schip strandt. Ik kan tenminste altijd nog terug. Zodra je gevaccineerd bent, kan je nooit meer terug.
Ik vraag me af hoeveel plekken een oogje toe gaan knijpen met alle regels. Ik vraag me af of ik echt mijn baan ga verliezen als ongevaccineerde (in Amerika zijn ze al begonnen met ongevaccineerden te ontslaan bijvoorbeeld bij de Washington post krant ). Ik wil het allemaal aanschouwen als buitenstaander.
En mocht ik toch corona krijgen , tsja dan is er een heel kleine kans dat ik doodga ja. So what
Klopt . Ierland is al sinds het begin heel erg streng met corona maatregelen. In Nederland kan ik aansluiten bij de oudgereformeerden die zich ook niet laten vaccineren. Dat heb je niet in de republiek Ierland waar ik woon, er zijn wel dergelijke gelovigen maar die zitten allemaal in Noord Ierland. Dus dit kan een reden zijn om terug te keren naar mijn vaderland uiteindelijk.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 22:19 schreef capricia het volgende:
[..]
In NL kun je prima verder leven ongevaccineerd, denk ik zo.
In andere landen is dat anders.
Je kan nog steeds ziek worden, blijkt ook na vandaag te zien in België..quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Waarom?
Ik vind het onethisch dat bepaalde (geloofs)gemeenschappen zich niet laten vaccineren. Die kunnen nogsteeds hun ding doen, maar dan wel met extra maatregelen om anderen te beschermen.
Jij had het over 'de gevolgen', dat is nogal breed, maar je doelt op de zorg dus.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 03:32 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Heeft allemaal niets met angst te maken, dat is weer die typische wappiespeak.
Het gaat erom dat de zorg niet overbelast raakt en dat blijf je houden als er maar genoeg mensen zich als jankende egotrippers blijven gedragen.
Je weet dat de relatie tussen autoimmuunziekten en vaccins iets genuanceerder ligt dan de relatie met corona? Ik noem het niet zomaar.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 06:53 schreef Intint het volgende:
[..]
Als als als.... Wat doen we als blijkt dat JIJ over 10 jaar een autoimmuunziekte hebt omdat je covid hebt gehad omdat je je niet hebt laten vaccineren.
Het argument dat je 'straks nergens meer naar binnen mag' of de zorg om ziek te worden hoor ik zelf dan een stuk vaker, maar dat is mijn persoonlijke ervaring.quote:Mensen laten zich niet vaccineren uit angst maar vanuit de rationele overweging dat vaccineren helpt om de zorg te ontlasten en sneller uit de crisis te komen.
Kijk hoe zwaar jij de realiteit moeten ombuigen om een punt te kunnen maken...
Het gros van de overledenen is nog steeds bejaard dus ik vind dit geen eerlijke vraag. Hun dood is sowieso aanstaande.quote:
Het gaat niet zozeer om de overledenen Maar om de mensen die naar de IC moesten.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 01:10 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Het gros van de overledenen is nog steeds bejaard dus ik vind dit geen eerlijke vraag. Hun dood is sowieso aanstaande.
Maar gevaccineerd word je minder ernstig ziek, druk je minder op de zorg, kost je minder, lever je minder nevenschade op door uitgestelde zorg, kan de economie sneller open, heb je meer bewegingsvrijheid, verminder je de kans op ergere mutaties van het virus en steek je een middelvinger op naar die achterlijke dansleraar.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 22:56 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Je kan nog steeds ziek worden, blijkt ook na vandaag te zien in België..
Op een gegeven moment zal dat onvermijdelijk zijn ja, face it.. Tenzij je de rest van de maatschappij ervoor om zeep wil helpen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 06:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om de overledenen Maar om de mensen die naar de IC moesten.
Volgens sommigen hier moeten die maar dood. Dat is wat het in omfloerste taal betekent namelijk.
Is de maatschappij om zeep dan?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:34 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zal dat onvermijdelijk zijn ja, face it.. Tenzij je de rest van de maatschappij ervoor om zeep wil helpen.
LIchamelijke integriteit is een grondrecht.quote:
Is het ook.quote:Ik vind het onethisch dat bepaalde (geloofs)gemeenschappen zich niet laten vaccineren.
Blijkbaar gaan er ook nog mensen dood ondanks vaccinaties, dus wat dat betreft maakt dat ook niet uit. Bovendien kan het virus zich nog steeds muteren. Mensen die gevaccineerd zijn en toch ziek worden, zullen een potentiële bron zijn voor mutaties, die straks resistent is tegen het vaccin. Waarom denk je dat mensen elk jaar een griepprik halen? Het blijft zichzelf muteren.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 12:39 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar gevaccineerd word je minder ernstig ziek, druk je minder op de zorg, kost je minder, lever je minder nevenschade op door uitgestelde zorg, kan de economie sneller open, heb je meer bewegingsvrijheid, verminder je de kans op ergere mutaties van het virus en steek je een middelvinger op naar die achterlijke dansleraar.
Van waar komt je wijsheid? Ik vertrouw over zulke zaken liever wetenschappers dan een anonieme FOK!ker die iets beweert..quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:53 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Blijkbaar gaan er ook nog mensen dood ondanks vaccinaties, dus wat dat betreft maakt dat ook niet uit. Bovendien kan het virus zich nog steeds muteren. Mensen die gevaccineerd zijn en toch ziek worden, zullen een potentiële bron zijn voor mutaties, die straks resistent is tegen het vaccin. Waarom denk je dat mensen elk jaar een griepprik halen? Het blijft zichzelf muteren.
Alleen de risicogroepen en de ouderen zie ik genoodzaakt om te vaccineren, jonge gezonde volwassenen lijkt mij overbodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |