Dank voor de tip! Dat is dan meteen een oplossing voor de hoogteverschillen tussen de plukken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 17:08 schreef AnneX het volgende:
@:Claudia wat betreft de gewilde hibiscus haag.
Vooral snoeien in het Voorjaar. Het ging tegen mijn gevoel in, want het moest hoog en dik worden. Met als gevolg dat de onderkant kalig is met dikke takken.
Gelukkig staan er twee nieuwere en lagere voor en verbergt dat een beetje.
“Snoeien doet groeien”.
Zo, dat is zeker fleurig! De dahlia's van de buurvrouw gaan niet gebukt onder een slakkenplaag?quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:15 schreef AnneX het volgende:
Zondagmorgenrust: even pronken met de kleurige tuin van de buurvrouw, die ook ‘mijn’ voortuin is.
En of de buren alsjeblieft willen plukken van dahlia’s en ? (zomeraster).
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
De hibiscus staat in de tuin daarachter, van andere buren.
De laatste foto is een overzicht.
Leuk is dat! Onze buren hebben ook zo'n muur. Gelukkig kan ik daarvan meegenieten omdat we een oprit delen en het de muur is die aan de oprit grenst. En ik prijs mezelf extra gelukkig omdat ík niet meerdere keren per jaar de trap op hoef om dat ding te snoeien.quote:Op zondag 15 augustus 2021 17:03 schreef Kanaroe het volgende:
Onze Wilde Wingerd staat volop in bloei. Een onaanzienlijk bloempje, maar daar niet van.
De gehele westelijke zijgevel van ons huis is begroeid, tot en met de schoorsteen aan toe.
Vanaf een uur of 3 's middags leeft die zijmuur!
Duizenden bijen, hommels, zweefvliegen etc. etc. zoemen erop los, wat een feest is dat ieder jaar.
Ik zit nu een meter of 8 verderop in de tuin en hoor een 'wall of sound'
Zoemzoemzoem
Wat is dit eigenlijk voor plant?quote:
Haha, ja zo denkt onze buurvrouw, met wie wij een oprit delen, er ook over! Zij geniet ieder jaargetijde volop mee, ook van het verkleuren van het blad.quote:Op zondag 15 augustus 2021 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Leuk is dat! Onze buren hebben ook zo'n muur. Gelukkig kan ik daarvan meegenieten omdat we een oprit delen en het de muur is die aan de oprit grenst. En ik prijs mezelf extra gelukkig omdat ík niet meerdere keren per jaar de trap op hoef om dat ding te snoeien.
Doorgeschoten venkel. 😂 Doet het leuk in een vaasje.quote:Op zondag 15 augustus 2021 17:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat is dit eigenlijk voor plant?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yeah, een mooie. Zei plantnet dat niet? Oh ja, er zijn meerdere kleuren. Ook witte.quote:
Nou wil Blues - en ik ook - foto’s van het Cosmea woud.quote:Op maandag 16 augustus 2021 16:19 schreef Kanaroe het volgende:
Ik noem Cosmos altijd Cosmea![]()
Ik heb hier een mini-Cosmea-woud staan, een dubbele rij van ongeveer 2 meter lang en 150 centimeter hoog. Ze zijn net begonnen met de bloei, zeer fraai!
Voorts heb ik zojuist de eerste oogst bramen van de doornloze braam soldaat gemaakt
Foto’squote:Op maandag 16 augustus 2021 20:37 schreef Kanaroe het volgende:
Ja, ik snap dat jullie foto's willen. Ingewikkelde kwestie omdat mijn laatstaangeschafte mobiel niet met mijn pc kan communiceren, potvernondepielekes! En de mobiel zelf kan niet met Fok! communiceren dus...moeilijk, moeilijk.
Ik ga eens bedenken hoe ik dat op kan lossen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elke keer dat ik dit lees, denk ik dat je bent getrouwd met je buurjongen.quote:Op maandag 16 augustus 2021 15:27 schreef AnneX het volgende:
De vroegere buurjongen, inmiddels man, heeft lekker doorgebuffeld: (...)
haha, kan ik mij voorstellen. Zou een streepje helpen? buurjongen, - man.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 08:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Elke keer dat ik dit lees, denk ik dat je bent getrouwd met je buurjongen.
Ik wilde een filmpje van de wall of sound maken maar de zoembeestjes vinden de regen vandaag reden om een snipperdagje op te nemen. Ik geef ze geen ongelijk trouwens.quote:Op maandag 16 augustus 2021 23:23 schreef yinu het volgende:
Ik heb ook een bloeiende wingerd-wall-of-sound! Hij staat er pas 2 jaar en nu begint het wat te worden. De besjes zijn straks ook leuk voor de vogels
Ha, hier is het ook vrij stilletjes vandaagquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:45 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik wilde een filmpje van de wall of sound maken maar de zoembeestjes vinden de regen vandaag reden om een snipperdagje op te nemen. Ik geef ze geen ongelijk trouwens.
Haha ja dat is ook precies het ding: wil ik niet veel nu en kan ik beter kleiner beginnen?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 21:03 schreef AnneX het volgende:
Ambitieuse plannen Meispluis.![]()
In de OP staan adressen van oa. biologische leveranciers van bollen en zaden.
Wat ik me meteen afvraag is wat je beleid wordt. Ga je elk jaar de boel omploegen of afmaaien? Als je gaat maaien, dan kies je bij voorkeur geen zaden die het juist goed doen in verstoorde grond (bijv. de klaproos).quote:Op woensdag 18 augustus 2021 20:20 schreef MeisPluis het volgende:
Hoe ziet dit eruit en hebben jullie nog opmerkingen / aanvullingen / wijzigingen?
Waarom wil je niet of nauwelijks vaste planten gebruiken?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 07:58 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Haha ja dat is ook precies het ding: wil ik niet veel nu en kan ik beter kleiner beginnen?Het is best een groot stuk, dus wil wel dat het volgend jaar "wat is", niet een zielig stukje met 4 bloemetjes. Anders is het ook maar zo'n braak stukje grond ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |