Rabobank is prima.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:07 schreef klossie het volgende:
[..]
Amerikaanse CC, ehhmm, heb er één van de Rabobank, die zal wel goed zijn toch? Met travellercheques dan nog voor de zekerheid denk ik en wat conacte euri's. maar weet iemand nou al of je travveler cheques ook niet kunt gebruiken, betaal je pas als jeze gebruikt? hoe zit dat? echt totaal geen ervaring met die dingen...
Heb ik ook gedaan idd en zou het de volgende keer weer zo doenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:19 schreef Hik het volgende:
[..]
Rabobank is prima.
Neem gewoon vrij veel contact geld mee. Dat is het goedkoopst en verreweg het gemakkelijkst.
hoe veel geld was je per week ongeveer kwijt aan eten/drinken (af en toe een keertje stappen)?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:21 schreef Ripley het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan idd en zou het de volgende keer weer zo doen
Ik heb ook geluncht bij bijvoorbeeld Hanoi in Havana en daar kreeg je kip met moros & christianos voor 2,50 toeristenpesoquote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:48 schreef Hik het volgende:
Schreef het elders al geloof ik: ik had een budget gesteld van 50 euro per dag, waar ik met gemak 10% overheen ben gegaan. Bij mij zat daar wel vervoer en slapen in.
Avondeten was ik meestal rond de 8 dollar kwijt (alleen eten), soms meer, soms (veel) minder.
Lunchen deed ik meestal niet zo uitgebreid (broodje ofzo) en dat was dan een dollar of 3. Ga je "echt" lunchen dan meer.
Uitgaan was vaak wel een stukje duurder. Ik ben veel met Cubanen uitgeweest en aangezien zij vaak geen geld hebben komt het stappen dan op jou neer (wel schattig overigens: dan gingen zij mijn entree of eten in het peso-restaurant na afloop betalen als dank!). Meestal werden er 1-2 grote flessen rum gekocht en wat blikjes cola en je hebt de hele avond lol!
![]()
Afhankelijk van wáár je uitgaat/gaat drinken kost een mojito tussen de 1 en 4 dollar. (Ok, die 4 dollar was het Hotel Nacional!)
Dat kun je ook halen in de Barrio Chino voor 15-20 pesos nacionales (nog geen dollar)quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:53 schreef Ripley het volgende:
Ik heb ook geluncht bij bijvoorbeeld Hanoi in Havana en daar kreeg je kip met moros & christianos voor 2,50 toeristenpeso.
In dit topic staat al veel over geld en hoe dat werkt. Lees het maar eens na.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:28 schreef Vava het volgende:
ik heb namelijk ergens gelezen dat je als je Amerikaanse Dollars meenemt, je ongeveer 20 x zoveel betaalt als de mensen van Cuba zelf.
Ik heb al wel wat van het topic gelezen maar ivm met nu niet zo heel veel tijd even een vraag gesteldquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:51 schreef k_man het volgende:
[..]
In dit topic staat al veel over geld en hoe dat werkt. Lees het maar eens na.
Waar het op neerkomt is dat je als toerist vrijwel alles in westerse valuta zult betalen, slechts voor enkele dingen kun je met pesos terecht.
Niet echt. De Cubanen zelf reizen niet of nauwelijks door het land, slapen niet in hotels en eten niet in restaurants.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:15 schreef Vava het volgende:
Maar als toerist betaal je dus 20 x zoveel als de Cubanen zelf?
En terecht. Cubanen verdienen ook maar een tiende van wat wij verdienden. Ik vind het juist een erg goed systeem en betaalde daarom graag met de toeristenpeso en dus meer. Komt het land alleen maar ten goedequote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:48 schreef sugarjunkie het volgende:
hangt ervanaf wat en waar je eet. In de straat kan je er voor 5peso cubano (26peso cubano = 1peso convertible = +- 1euro) een bakje bruine rijst met bonen, patatas fritas en een halve kip kopen. Als je dit in een restaurant besteld betaal je iets van 5peso convertibles... Het bier in de straat is 5peso cubano voor een liter maar is dan ook niet te drinken, rum uit de straat is 20peso cubano voor een liter en ging er altijd wel in![]()
vraag ook altijd eerst de prijs van wat je wilt bestellen, ze proberen altijd om toeristen meer aan te rekenen.
Dat is een beetje discutabel, want hangt er nogal vanaf wáár je met je toeristenpeso's betaalt natuurlijk. Gebruik je ze in een staatsrestaurant of in een staatssupermarkt gaat het richting de staat. Nu vloeit daar ook een deel van terug naar de Cubanen zelf natuurlijk (en zelfs meer dan in het gemiddelde land, heb ik het idee), maar het blijft een lastig punt.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:49 schreef Ripley het volgende:
En terecht. Cubanen verdienen ook maar een tiende van wat wij verdienden. Ik vind het juist een erg goed systeem en betaalde daarom graag met de toeristenpeso en dus meer. Komt het land alleen maar ten goede
Hee, ik zie daar Hollywood sigarettenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:02 schreef sugarjunkie het volgende:
hik, ben je toevallig ook langs trinidad geweest en heb je daar in dit caféétje van de muziekgroep ook de cd gekocht?(je ondertitel...)
Lang geleden dat je er was?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 08:28 schreef SeLang het volgende:
Wat ik erg weird vond in Habana is dat de prachtige historische binnenstad letterlijk aan het instorten is waar je bij staat. Het valt al op dat er zoveel brokken steen op straat liggen, maar ik heb zelfs meegemaakt dat er stukken steen een paar meter naast me op de grond vielen toen ik door een van de straten liep. De mensen hebben gewoon geen geld om het te onderhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |