abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205724879
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 18:19 schreef Coco het volgende:
Meh trailer

Hoop wel dat deze serie beter wordt dan WoT
Buiten dat Amazon de publisher is, is één van de directors het enige dat de series gemeen hebben, namelijk Wayne Yip. Voor de rest is het een compleet ander team en een compleet andere productie.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:55:21 #252
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205724895
Ah, Wheel of Time. We bedanken Reddit.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:02:46 #253
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_205724954
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 18:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wat is WoT?
wheel of time
What can change the nature of a man?
pi_205725254
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 18:19 schreef Coco het volgende:
Meh trailer

Hoop wel dat deze serie beter wordt dan WoT
Kan ik die skippen? Staat nog steeds op mijn watchlist.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205725665
Beetje mwah trailer. Alsnog erg benieuwd overigens. Vind het wel wat raar dat Galadriel nu als een warrior neergezet wordt, terwijl ze dat in The Hobbit en LOTR eigenlijk helemaal niet was.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:41:54 #256
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205725746
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 20:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Beetje mwah trailer. Alsnog erg benieuwd overigens. Vind het wel wat raar dat Galadriel nu als een warrior neergezet wordt, terwijl ze dat in The Hobbit en LOTR eigenlijk helemaal niet was.
Ik heb hele discussies daar over gezien op Reddit en YouTube. Mensen vinden dat de elegante vrouwelijkheid van Galadriel uit boeken weg neemt en inderdaad te ver van het beeld uit The Hobbit en LOTR is. Ik vind het ook wel een hele andere persoon nu. Al moeten we de serie zelf nog zien inderdaad. Ik zou het jammer vinden als ze van haar een soort Brienne maken. Aan de andere kant is er wel weer materiaal te lezen dat ze ook wel een fighter kon zijn.

We shall see....
  woensdag 24 augustus 2022 @ 00:50:27 #257
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205727777
quote:
Zo, dat is geen al te beste trailer.
Ik snap helemaal niets van de muziek keuze, dit schreeuwt “CW Teendrama”, en geen enkele associatie met de Lotr wereld.

“With our hearts even bigger than our feet!”
Holy cringe.
pi_205728651
De beelden zien er prachtig uit, maar verhaaltechnisch gaat het denk ik zo enorm teleurstellen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 24 augustus 2022 @ 09:20:31 #259
284411 crew  heywoodu
pi_205728699
Heerlijk genieten van de comments van mensen die net een litertje azijn achterover hebben getikt _O_

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_205728755
De eerste comments vanuit de premières die deze dagen over de hele wereld gehouden worden lijken vooral positief te zijn, ook van de inhoudelijke Tolkien fans. Helaas hebben ze nog een NDA voor veel dingen, maar al met al ziet het er positiever uit dan ik dacht.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 09:52:15 #261
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205728990
Ik hoop echt dat het verhaal technisch ook een goed verhaal wordt. Het gaat er sowieso fantastisch uitzien. Hoop dat ze geen hedendaagse issues naar het verhaal brengen en allerlei zaken die van het plot afleiden. Het gaat sowieso anders zijn dan in de boeken want veel zaken zijn daar vaag beschreven, en laten ruimte voor een eigen interpretatie en spelen af over meer dan duizend jaar dus logisch dat ze dat beperken tot een kleinere tijdlijn want anders heb je constant andere mensen en dwergen. Dat er ook donkere mensen bepaalde rollen hebben maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Hopelijk leggen ze bijvoorbeeld wel uit dat de donkere dwergvrouw uit een bepaald exotisch dwergenrijk komt. Dat maakt het allemaal iets logischer.

Online staan ze allemaal al klaar met bijlen, social media accounts die oproepen massaal te downvoten, straks direct een 1 te scoren etc. zonder de serie zelf te zien. Donkere castleden die racistische drek over zich heen krijgen op hun sociale media. Super kinderachtig allemaal :')
pi_205729393
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 09:52 schreef Momo het volgende:
Ik hoop echt dat het verhaal technisch ook een goed verhaal wordt. Het gaat er sowieso fantastisch uitzien. Hoop dat ze geen hedendaagse issues naar het verhaal brengen en allerlei zaken die van het plot afleiden. Het gaat sowieso anders zijn dan in de boeken want veel zaken zijn daar vaag beschreven, en laten ruimte voor een eigen interpretatie en spelen af over meer dan duizend jaar dus logisch dat ze dat beperken tot een kleinere tijdlijn want anders heb je constant andere mensen en dwergen. Dat er ook donkere mensen bepaalde rollen hebben maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Hopelijk leggen ze bijvoorbeeld wel uit dat de donkere dwergvrouw uit een bepaald exotisch dwergenrijk komt. Dat maakt het allemaal iets logischer.

Online staan ze allemaal al klaar met bijlen, social media accounts die oproepen massaal te downvoten, straks direct een 1 te scoren etc. zonder de serie zelf te zien. Donkere castleden die racistische drek over zich heen krijgen op hun sociale media. Super kinderachtig allemaal :')
Ik sta er een beetje gemixt in. Ik ga de serie sowieso kijken, maar ik bereid me er ook wel een beetje op voor dat ik deze serie los moet gaan zien van de films.

Zelf heb ik er ook nooit problemen mee dat een serie of film people of color (of LGBQT) personages heeft, maar het moet wel logisch zijn voor het wereldje waar het verhaal zich plaats vindt. Je komt al heel gauw over als een racist, maar ik vind het bij deze serie toch wel neigen naar een geforceerde beslissing. Om toch inclusive over te komen. Het is gewoon niet logisch dat er geen enkel POC karakter rondliep in Middle Earth tijdens de film reeksen, maar nu in de serie opeens wel.

Haalt niet weg dat sommigen online veel te snel een conclusie trekken (want wie weet wordt het wel wat), en dat het sowieso aso gedrag is om die acteurs te bashen. Die willen ook alleen maar een goede rol neer zetten, hebben ook het beste voor met het materiaal.
pi_205730402
Visueel in de trailers is het echt een genot. Ik ben zeer benieuwd naar de serie. Ik hoop vooral iets van de blue wizards te zien, het schijnt wel te passen qua tijdlijn.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 14:25:50 #264
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  woensdag 24 augustus 2022 @ 14:31:49 #265
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205731643
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 09:20 schreef heywoodu het volgende:
Heerlijk genieten van de comments van mensen die net een litertje azijn achterover hebben getikt _O_

[ afbeelding ]
Dit zijn gewoon grapjes toch? Vind ze best sterk zelfs.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Forum Admin woensdag 24 augustus 2022 @ 14:33:04 #266
35723 crew  GGMM
pi_205731658
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 14:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Ja, dit is geen kritiek volgens mij

Al is er wel veel kritiek op de trailer :o vond hem zelf wel leuk
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 24 augustus 2022 @ 14:36:56 #267
284411 crew  heywoodu
pi_205731686
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 14:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Ik las het vooral als mensen die eigenlijk gewoon zitten te janken dat dingen niet exact zijn zoals in Tolkien's boeken :+
pi_205731816
Dat inderdaad. Kleuterachtig gedrag.
  Forum Admin woensdag 24 augustus 2022 @ 14:57:29 #269
35723 crew  GGMM
pi_205731828
Maar ik zie dergelijke reacties ook bij filmpjes de niks met Tolkien te maken hebben.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_205732438
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 14:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik las het vooral als mensen die eigenlijk gewoon zitten te janken dat dingen niet exact zijn zoals in Tolkien's boeken :+
Zo las ik het ook. Mensen die zichzelf heel grappig en origineel vinden :D
pi_205732567
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 14:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Genoeg voor te zeggen. Dat sommigen het daarmee niet eens zijn is een tweede. Dat eerste is geen janken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205733237
Ook een van de bekendere Tolkien 'scholars' is zowaar enthousiast over de serie, op basis van de twee afleveringen die hij heeft gezien:

twitter
  woensdag 24 augustus 2022 @ 18:19:22 #273
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205733565
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 17:42 schreef MTL het volgende:
Ook een van de bekendere Tolkien 'scholars' is zowaar enthousiast over de serie, op basis van de twee afleveringen die hij heeft gezien:

[ twitter ]
Ja, die wordt vast gesponsord. Maar goed, ben voorzichtig positief. House of the Dragon overtrof m'n verwachting en dat kan hier ook gebeuren.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_205733625
Iedereen die positief is moet wel gesponsord zijn, ja :') Iemand als de Tolkien Professor gaat echt niet al zijn geloofwaardigheid op het spel zetten voor zoiets.
Als hij nou nog de enige was die positief was geweest en de rest van de reacties van het publiek hadden de serie met de grond gelijk gemaakt, dan was het misschien wat voor de hand liggender geweest, maar zo ongeveer alle reacties zijn gewoon positief, inclusief dus de zijne.
De meest negatieve reactie die ik heb kunnen vinden had het over 'underwhelming' en dat was van een of andere journalist van de Sunday Times, geen Tolkien-expert. De rest was voorzichtig positief tot uitermate positief.
Zou het misschien gewoon kunnen zijn dat ze zowaar, tegen de verwachtingen in, gewoon een solide serie neer hebben kunnen zetten? Althans in de eerste twee afleveringen dan :P

[ Bericht 38% gewijzigd door MTL op 24-08-2022 18:34:24 ]
pi_205733694
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 20:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ze hebben al tijden lopen verkondigen dat ze de lore niet zullen volgen dus verwacht nog maar meer leuke en creatieve uitspattingen op dit vlak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')