Voor dat laatste heb ik dus zo'n mini-ding (voor erbij, naast mn Makita). Ideaalquote:Op maandag 2 augustus 2021 20:43 schreef fathank het volgende:
Wat wil je ermee doen? In muren boren, dikke schroeven in hardhouten balken draaien nog kom je niet verder dan een incidentele IKEA kast en een schroefje in een plug draaien?
Ja, die dusquote:Op maandag 2 augustus 2021 20:46 schreef ToT het volgende:
Als het echt alleen voor wat schroefjes is, is een Bosch Oxi wel handig.
Wel na elk gebruik opladen.
Met bijbehorende kurkentrekker?quote:Op maandag 2 augustus 2021 20:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Voor dat laatste heb ik dus zo'n mini-ding (voor erbij, naast mn Makita). Ideaal
[..]
Ja, die dus![]()
Die parkside heb ik nu ook en die is veel beter dan mijn overleden Makita.quote:Op maandag 2 augustus 2021 20:33 schreef greatgonzo het volgende:
Onze accuboormachine is overleden. Op zoek naar een nieuwe dus.
We hebben al een klopboormachine, dus al te zwaar hoeft hij niet te zijn.
Onze huidige Bosch is volgens specificaties al 1300 gram, dus die valt al onder de zwaardere accuboormachines.
Zou voor mij acceptabel zijn.
Zodoende kom ik op de beste uit de test volgens de consumentenbond:
de Parkside Performance PABSP 20-Li B2 van de Lidl, die ook nog eens de goedkoopste is.
Maar aan de andere kant vind ik die 1500 gram ook wel weer zwaar, aangezien ik al een klopboormachine heb. Dan toch maar voor een lichte variant. Bijvoorbeeld deze, die als beste lichte beoordeeld wordt: de Makita DF332DSAJ
Wat ik me afvraag:
- lichte boormachines worden slechter beoordeeld op prestaties, maar weer beter op gebruiksgemak. Wat zou jullie advies zijn?
- is er nog een ander type wat aan te raden is? Budget is eigenlijk rond de ¤150. En daar zit die Makita al boven, alhoewel ik best ¤50 extra over heb als ik ook nog 10 jaar extra ermee kan doen.
Die heb ik ook althans de oudere 10.8 volt variant.quote:Op maandag 2 augustus 2021 21:54 schreef fathank het volgende:
https://www.toolmax.nl/bo(...)UTOx-hoCgCcQAvD_BwE#
Zou ik voor zoiets gaan.
Bosch geeft ook de Bosch Go: https://www.bosch-profess(...)/bosch-go-06019H2101. Prima voor wat schroeven indraaienquote:Op maandag 2 augustus 2021 21:33 schreef greatgonzo het volgende:
Bosch ixo dus
Ik kende die accuschroevendraaiers niet eens.. Die zijn zeker interessant!
Want gebruik is voornamelijk ikea kastjes en schroeven via plug in de muur.
- heeft een accuschroevendraaier voldoende power voor schroeven in pluggen? Dat heeft iets meer weerstand dan zo'n ikea kastje.
- hoe lang schroef je met zo'n ding? Uurtje? Of wel een hele dag? (bij een gewoon meubeltje)
Borenquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:31 schreef baskick het volgende:
Let wel: je kunt met allebei niet schroeven (al lukt een klein gaatje in zacht hout wellicht nog, met een zeskant-boortje).
Uiteraardquote:
Het standaardantwoord in K&W. Maar als ik zie wat TS wil doen:quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zou voor een makita of bosch blauw gaan.
Dan is dat best een overkill qua prijs/gewicht. Dan liever iets handzamer.quote:Want gebruik is voornamelijk ikea kastjes en schroeven via plug in de muur.
- heeft een accuschroevendraaier voldoende power voor schroeven in pluggen? Dat heeft iets meer weerstand dan zo'n ikea kastje.
- hoe lang schroef je met zo'n ding? Uurtje? Of wel een hele dag? (bij een gewoon meubeltje)
Denk dat TS aan een kleinere schroefmachine ook voldoende heeft; zoiets als dit.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Het standaardantwoord in K&W. Maar als ik zie wat TS wil doen:
[..]
Dan is dat best een overkill qua prijs/gewicht. Dan liever iets handzamer.
Een Oxi is misschien net niet sterk genoeg (en te weinig accu), maar daar zit vast nog iets tussen.
Tja, TS komt van een (groene) Bosch en heeft een budget dat voor een apparaat dat 10 jaar extra meegaat zelfs nog een paar tientjes op te rekken is. Binnen het budget zijn prima A-merkmachines te koop. Waarom zou je dat dan niet doen?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Het standaardantwoord in K&W. Maar als ik zie wat TS wil doen:
[..]
Dan is dat best een overkill qua prijs/gewicht. Dan liever iets handzamer.
Een Oxi is misschien net niet sterk genoeg (en te weinig accu), maar daar zit vast nog iets tussen.
Ik heb 2 van zulke 12 Volt dingen en die zijn inderdaad top. Krachtig en ligt lekker in de hand. Daarnaast nog een 18V van hetzelfde merk.quote:Op maandag 2 augustus 2021 22:07 schreef Boris_Boef het volgende:
[..]
Die heb ik ook althans de oudere 10.8 volt variant.
Prima apparaat voor een mooie prijs. Ik heb er al zoveel schroeven mee gedraaid tot 6 mm. Op de laagste stand trekt ie alles zo de balk in.
Lekker handzame machine. Gaat best lang mee op een 2 ah accu. De accu's lopen ook niet zo maar leeg.
Je kunt er nog een 4ah accu onder zetten en dan kan die daar ook op steunen.
Dit is mijn voorkeur voor de kleine accu machines.
Als ik meer nodig heb zal het waarschijnlijk een 18 volt makita slagschroevendraaier zijn. Al heb ik daar nog geen toepassing voor momenteel.
Had ik al gezegd dat ik het een top apparaat vond?
Is wel de machine die ik tegenwoordig standaard pak voor dergelijke klusjes (meubels monteren etc.). Die haakse kop en off-center kop zijn vaak verdomd makkelijk.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:38 schreef baskick het volgende:
(en de GSR 12V-15 FC gaat richting het budget - maar uit de info van TS haal ik niet deze behoefte).
Ik heb die DeWalt. Ben ik echt super tevreden mee. 2 ah accu gaat nooit op. Hij gaat super gemakkelijk door muren, baksteen, tegels, met dozenboor door hout etc. Alleen wat groot af en toe.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 07:53 schreef gianni61 het volgende:
[url=https://ad.zanox.com/ppc/?26911877C91004375T]
Persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de hikoki. goede accu voor de dat geld en fijne korte kop
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |