abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200782297
Geen stress de cover up is al in de maak door de Biden administratie en de IC.

quote:
Washington (CNN)US intelligence agencies are digging through a treasure trove of genetic data that could be key to uncovering the origins of the coronavirus -- as soon as they can decipher it.

This giant catalog of information contains genetic blueprints drawn from virus samples studied at the lab in Wuhan, China which some officials believe may have been the source of the Covid-19 outbreak, multiple people familiar with the matter tell CNN.
It's unclear exactly how or when US intelligence agencies gained access to the information, but the machines involved in creating and processing this kind of genetic data from viruses are typically connected to external cloud-based servers -- leaving open the possibility they were hacked, sources said.

Still, translating this mountain of raw data into usable information -- which is only one part of the intelligence community's 90-day push to uncover the pandemic's origins -- presents a range of challenges, including harnessing enough computing power to process it all. To do that, intelligence agencies are relying on supercomputers at the Department of Energy's National Labs, a collection of 17 elite government research institutions.

There's also a manpower issue. Not only do intelligence agencies need government scientists skilled enough to interpret complex genetic sequencing data and who have the proper security clearance, they also need to speak Mandarin, since the information is written in Chinese with a specialized vocabulary.

"Obviously there are scientists who are (security) cleared," one source familiar with the intelligence told CNN. "But Mandarin-speaking ones who are cleared? That's a very small pool. And not just any scientists, but ones who specialize in bio? So you can see how this quickly becomes difficult."

Officials conducting the 90-day review hope this information will help answer the question of how the virus jumped from animals to humans. Unlocking that mystery is essential to ultimately determining whether Covid-19 leaked from the lab or was transmitted to humans from animals in the wild, multiple sources told CNN.

Investigators both inside and outside the government have long sought genetic data from 22,000 virus samples that were being studied at the Wuhan Institute of Virology. That data was removed from the internet by Chinese officials in September 2019, and China has since refused to turn over this and other raw data on early coronavirus cases to the World Health Organization and the US.
The question for investigators is whether the WIV or other labs in China possessed virus samples or other contextual information that could help them trace the coronavirus' evolutionary history.
Two scientists who study coronaviruses told CNN they are skeptical that there is any genetic data either in the tranche of 22,000 samples or any other database from the WIV that scientists don't already know about.
"Basically in [a 2020 research paper published in Nature], the WIV talked about all the sequences they had up until a certain point in time -- it's what most scientists virologists believe, that's pretty much what they had," said Dr. Robert Garry, a virologist at the Tulane University School of Medicine.
A source familiar with the US investigation would neither confirm nor deny that any of the data pertaining to those 22,000 samples is among what US intelligence agencies are currently analyzing.
No 'smoking gun'
Sources familiar with the effort say filling in that missing genetic link won't be enough to definitively prove whether the virus originated in the lab at Wuhan or first emerged naturally. Officials will still need to piece together other contextual clues to determine the true origins of the pandemic.
But it is a critical puzzle piece that the Biden administration has been prioritizing.
"The most prized technical data in this context are genetic sequences, database entries and contextual information about the provenance of the samples and the time and context in which they were acquired -- information people would use to place them in a narrative of the origins of SARS, Covid," one source familiar with the investigation told CNN.
For now, senior intelligence officials still say that they are genuinely split between the two prevailing theories on the pandemic's origins, or some combination of both scenarios. CNN reported last month that senior Biden administration officials overseeing the 90-day review now believe the theory that the virus accidentally escaped from a lab in Wuhan is at least as credible as the possibility that it emerged naturally in the wild -- a dramatic shift from a year ago, when Democrats publicly downplayed the so-called lab leak theory.

Multiple sources told CNN that absent an unexpected windfall of new information, officials don't expect to uncover a "smoking gun" -- like intercepted communications, for example -- that would offer definitive proof for either theory. The Biden administration's 90-day push is predicated on the expectation that science, not intelligence will be the key.
Intelligence officials are tasked with addressing several "scientific knowledge gaps" about the virus' evolution, according to the collection guidance governing the 90-day push, distributed to more than a dozen agencies on June 11 by the Office of the Director of National Intelligence and obtained by CNN.

The memo instructs the intelligence community to "expand its collection" and consider data already in its possession to identify both the initial host of the coronavirus and any species that it may have passed through as it adapted to humans -- or to find as "any progenitor virus and/or virus that could serve as backbone for genetic engineering purposes."

But former Director of National Intelligence John Ratcliffe told CNN that the US intelligence community already had sufficient collection on the topic of Covid origins.

"Obviously the more, the better. But we've had extraordinary insight into this topic for many months, much more than has been declassified. Pretending we didn't is political theater and a classic example of a politician trying to buy time by using the IC as a scapegoat," he told CNN in a statement.
Digging into the science
That's where the genomic data from the Wuhan lab could come in.

The genetic code of a given virus is the signature that allows scientists to tell the difference between the Delta and Beta variants of the coronavirus, for example. It can also offer clues as to how the virus has adapted or mutated over time, including whether it shows signs of human manipulation -- a kind of genetic history.

Many scientists continue to believe that the most likely scenario is that the virus jumped from animals to humans naturally. But despite testing thousands of animals, researchers still haven't identified the intermediate host through which the virus passed as it adapted to humans.

But some researchers, intelligence officials and Republican lawmakers believe that researchers at the WIV might have genetically altered a virus in the lab, using a controversial kind of research known as "gain of function" that could have infected researchers who then spread it in their community.
It's also plausible that the initial infection took place naturally outside of the lab, perhaps while a scientist was collecting a sample from an animal in the wild, and that scientist then spread the virus unknowingly when he returned to the lab with the samples, multiple sources familiar with the intelligence explained.

"If it was the latter, it was likely brought into a lab to study because someone got sick ... which means there were an unknowable number of other people who were already sick," the source familiar with the probe said.
Understanding exactly which viruses researchers at the WIV were working on could provide important evidence for any one of these theories. It's one of the reasons that investigators on Capitol Hill and elsewhere have been keenly focused on the database that was taken offline in 2019.

But it might not prove anything definitively, sources familiar with the intelligence say. Even if scientists in the intelligence community are able to use the data from the lab to stitch together a complete genetic history that shows how the virus mutated, they might not have enough information about how it was handled by the Chinese lab to determine with a high level of confidence that it leaked.
"Despite having that complete history of variants, [officials might] lack the contextual information to make sense of it in a narrative way," the source familiar with the investigation explained.

"Even a complete sequence history is difficult to obtain. And doesn't really tell us anything about the origins of the pandemic itself without the context," this person added.
Some Republicans on Capitol Hill have jumped into the uncertainty with their own report claiming that "the preponderance of evidence suggests" the coronavirus was "accidentally" released from a lab in Wuhan in 2019 -- an assertion that goes far beyond the intelligence community's current view of the matter.

90 days -- and then what?
It's possible that at the end of Biden's 90-day push, the intelligence community won't have reached what's known as a "high-confidence" assessment as to the pandemic's origins. Administration officials have previously suggested to CNN that it's possible a second review could be ordered at the end of the 90 days.

A bipartisan group of lawmakers on the Senate Intelligence and Foreign Relations Committees earlier this week sent a letter urging the administration to continue to prioritize the hunt until such a judgment can be made in order to prevent future pandemics.

But the lawmakers also zeroed in on a related focus for intelligence officials probing the pandemic's origins: China's "efforts to conceal the severity and scope of the outbreak of the SARS-CoV-2 virus that caused the COVID-19 pandemic."

"We also believe that the investigation should address PRC efforts to prevent international inquiries into the origins of SARS-CoV-2, and other actions PRC authorities have taken to obscure the nature of the virus and its transmission," the lawmakers said.
Republican lawmakers in the House, meanwhile, have latched onto the theory that the virus escaped from a lab. GOP lawmakers in a report released Monday by Rep. Michael McCaul of Texas have claimed that "the preponderance of evidence suggests" the coronavirus was "accidentally" released from a lab in Wuhan in 2019.

Intelligence officials say it's still far too soon to say.
https://edition.cnn.com/2(...)wuhan-lab/index.html

Toch benieuwd of ze wat kunnen vinden in de WIH data die China offline haalde in december 2019.
pi_200782304
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik heb het niet over gelovige wetenschappers. Ik heb het over gelovige 'wetenschappers'. Kennelijk zie je dat verschil niet.
En ik zeg niet alle gelovige wetenschappers zijn gelovige ‘wetenschappers’

quote:
En er zit inderdaad meer achter: wetenschappelijke integriteit. Die loopt gevaar wanneer mensen die menen 'de waarheid' te weten, en ook nog eens te kunnen koppelen aan god of goden, ofwel, zich puur baseren op subjectieve openbaring, zich gaan mengen op een terrein waar geen plaats is voor dergelijke nooit te verifiëren 'bewijzen'.
Laten we bij de objectieve gelovige wetenschappers blijven.

quote:
Maar je riedel is bekend: de wetenschap is niet integer en niet daadwerkelijk open-minded, want ze heeft een agenda, namelijk de atheïstische/satanistische/communistische/vul maar in agenda om religie X (of Y) uit te bannen. En daarom worden echte wetenschappers als Armitage monddood gemaakt. Dat spul.

Geloof me (lol), ik heb het allemaal al gehoord.
Zou zoiets kunnen denk je? Ik heb inderdaad discussies gevolgd tussen atheïstische en gelovige wetenschappers en ik moet zeggen, de manier waarom ik sommige wetenschappers aan atheïstische zijde tekeer heb zien gaan. Figuurlijk bezeten werd bijna letterlijk letterlijk lol.

quote:
Ik kan je verder nogmaals verzekeren: lieden die beweren dat de aarde 6000 jaar oud is, zorgen niet voor 'paniek' in academia. Enkel voor irritatie.
Ik zie toch echt veel meer dan irritatie.

quote:
Daarnaast is het behoorlijk pover dat je je religie enkel overeind kunt houden door vast te houden aan letterlijke interpretaties van heilige schriften.
Ik denk niet dat ze het gevoel hebben dat ze iets overeind te houden hebben.
West-Melanesia
pi_200782375
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Begrijp ik goed dat je én gelooft dat de aarde inderdaad 6000 jaar oud is én derhalve dinosaurussen nog maar pas geleden zijn uitgestorven?
Ik heb argumenten van “creationistische” zijde gelezen, en ik moet zeggen...zo belachelijk is het niet.

Was het niet zo dat men, toen koolstofdatering net nieuw was, men daarmee voorwerpen of objecten dateerde op meer dan honderdduizenden jaren oud? En vervolgens later erachter kwamen dat koolstofdatering maar tot 50.000 jaar terug gaat ofzo?

Dat is ook wetenschap toch, dat men ernaast kan zitten en later ergens op terug komt?
West-Melanesia
  Beste debater 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:21:46 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200782378
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:16 schreef Oceanier het volgende:

[..]

En ik zeg niet alle gelovige wetenschappers zijn gelovige ‘wetenschappers’
[..]

Laten we bij de objectieve gelovige wetenschappers blijven.
[..]

Zou zoiets kunnen denk je? Ik heb inderdaad discussies gevolgd tussen atheïstische en gelovige wetenschappers en ik moet zeggen, de manier waarom ik sommige wetenschappers aan atheïstische zijde tekeer heb zien gaan. Figuurlijk bezeten werd bijna letterlijk letterlijk lol.
[..]

Ik zie toch echt veel meer dan irritatie.
[..]

Ik denk niet dat ze het gevoel hebben dat ze iets overeind te houden hebben.
Er zijn geen objectieve gelovige 'wetenschappers'; objectieve gelovige wetenschappers daarentegen voldoende.

En natuurlijk zie je meer dan irritatie (en zelfs bezetenheid); past helemaal in het narratief van de vermaledijde atheïstische wetenschappers en hun duivelse agenda. Dat zie ik dan weer veel bij Creationisten: naast de onherroepelijke slachtofferrol (al dan niet met totaal uit de context gerukte passages uit, hoe kan het ook anders, de Openbaring van Johannes) ook de onhebbelijkheid om hun eigen gebrek aan empirische data en bewijzen aan wetenschappers toe te kennen die dat wel hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:23:40 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200782408
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:21 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik heb argumenten van “creationistische” zijde gelezen, en ik moet zeggen...zo belachelijk is het niet.

Was het niet zo dat men, toen koolstofdatering net nieuw was, men daarmee voorwerpen of objecten dateerde op meer dan honderdduizenden jaren oud? En vervolgens later erachter kwamen dat koolstofdatering maar tot 50.000 jaar terug gaat ofzo?

Dat is ook wetenschap toch, dat men ernaast kan zitten en later ergens op terug komt?
Er is nogal een verschil tussen 50.000 jaar en 6.000 jaar.

Maar goed, als ik je werkelijk moet overtuigen dat 6.000 jaar in alle opzichten onmogelijk is, dan houdt het sowieso op, en bewijst het vooral waarom fundamentalisten en hun religie geen moer met wetenschap te maken hebben. Kan net zo goed proberen een Flat Earther aan te tonen dat de aarde toch echt rond is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200782537
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen 50.000 jaar en 6.000 jaar.

Maar goed, als ik je werkelijk moet overtuigen dat 6.000 jaar in alle opzichten onmogelijk is, dan houdt het sowieso op, en bewijst het vooral waarom fundamentalisten en hun religie geen moer met wetenschap te maken hebben. Kan net zo goed proberen een Flat Earther aan te tonen dat de aarde toch echt rond is.
Je snapt mijn punt niet. Ik had het over koolstofdatering, dat staat even los van een 6000 jaar oude aarde.

Ik stelde je gewoon een vraag over koolstofdatering
West-Melanesia
  Beste debater 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:34:16 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200782545
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:33 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je snapt mijn punt niet. Ik had het over koolstofdatering, dat staat even los van een 6000 jaar oude aarde.

Ik stelde je gewoon een vraag over koolstofdatering
En je gaf het antwoord al: de wetenschap rectificeert zichzelf.

Maar ben wel benieuwd: waarom zou er 'paniek' zijn, Oceanier?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200782550
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Er zijn geen objectieve gelovige 'wetenschappers'; objectieve gelovige wetenschappers daarentegen voldoende.

En natuurlijk zie je meer dan irritatie (en zelfs bezetenheid); past helemaal in het narratief van de vermaledijde atheïstische wetenschappers en hun duivelse agenda. Dat zie ik dan weer veel bij Creationisten: naast de onherroepelijke slachtofferrol (al dan niet met totaal uit de context gerukte passages uit, hoe kan het ook anders, de Openbaring van Johannes) ook de onhebbelijkheid om hun eigen gebrek aan empirische data en bewijzen aan wetenschappers toe te kennen die dat wel hebben.
Dat viel allemaal best wel mee hoor. De agressie van atheïstische zijde was ik gewoon best wel van geschrokken.
West-Melanesia
  Beste debater 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:37:04 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200782590
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:34 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat viel allemaal best wel mee hoor. De agressie van atheïstische zijde was ik gewoon best wel van geschrokken.
Dat is geen agressie, dat is het bewaken van de wetenschappelijke integriteit tegen charlatans. Overigens is het nog maar de vraag of het allemaal 'atheïstische' wetenschappers zijn die een broertje dood hebben aan creationisme; uiteraard geldt dat onder fundie's absoluut - zie ook hoe de gelovige Schweitzer door fundamentalisten wordt uitgekotst - maar je verwart nogmaals gelovige wetenschappers met gelovige 'wetenschappers'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200782640
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En je gaf het antwoord al: de wetenschap rectificeert zichzelf.

Maar ben wel benieuwd: waarom zou er 'paniek' zijn, Oceanier?
Dat is dus mijn punt. In het begin dacht men dat sommige voorwerpen en objecten a.d.h.v. koolstofdatering honderduizenden jaren oud waren.

Achteraf bleek dit dus een fout, want men kwam erachter dat koolstofdatering maar tot 50.000 jaar terug gaat.

Snap je nou waarom ik in het begin betreft een jonge aarde tegen je zei dat je niks moet uitsluiten omdat dat niet wetenschappelijk is?

Wie weet komt de wetenschap in de toekomst wel terug op zijn berekeningen van een miljoenen jaren oude aarde, net zoals ze toentertijd erop terugkwamen dat koolstofdatering maar tot 50.000 jaar teruggaat?

Is toch logisch en niks mis mee wat ik zeg?
West-Melanesia
  Beste debater 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:41:35 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200782661
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:40 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat is dus mijn punt. In het begin dacht men dat sommige voorwerpen en objecten a.d.h.v. koolstofdatering honderduizenden jaren oud waren.

Achteraf bleek dit dus een fout, want men kwam erachter dat koolstofdatering maar tot 50.000 jaar terug gaat.

Snap je nou waarom ik in het begin betreft een jonge aarde tegen je zei dat je niks moet uitsluiten omdat dat niet wetenschappelijk is?

Wie weet komt de wetenschap in de toekomst wel terug op zijn berekeningen van een miljoenen jaren oude aarde, net zoals ze toentertijd erop terugkwamen dat koolstofdatering maar tot 50.000 jaar teruggaat?

Is toch logisch en niks mis mee wat ik zeg?
Voor de goede orde...

We dienen een 6.000 jaar oude aarde nog gewoon als mogelijk te beschouwen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200782687
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:40 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat is dus mijn punt. In het begin dacht men dat sommige voorwerpen en objecten a.d.h.v. koolstofdatering honderduizenden jaren oud waren.

Achteraf bleek dit dus een fout, want men kwam erachter dat koolstofdatering maar tot 50.000 jaar terug gaat.

Snap je nou waarom ik in het begin betreft een jonge aarde tegen je zei dat je niks moet uitsluiten omdat dat niet wetenschappelijk is?

Wie weet komt de wetenschap in de toekomst wel terug op zijn berekeningen van een miljoenen jaren oude aarde, net zoals ze toentertijd erop terugkwamen dat koolstofdatering maar tot 50.000 jaar teruggaat?

Is toch logisch en niks mis mee wat ik zeg?
De aarde is al 4,5 miljard jaar plat ja :{w
pi_200782773
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is geen agressie, dat is het bewaken van de wetenschappelijke integriteit tegen charlatans. Overigens is het nog maar de vraag of het allemaal 'atheïstische' wetenschappers zijn die een broertje dood hebben aan creationisme; uiteraard geldt dat onder fundie's absoluut - zie ook hoe de gelovige Schweitzer door fundamentalisten wordt uitgekotst - maar je verwart nogmaals gelovige wetenschappers met gelovige 'wetenschappers'.
Ik ben z’n naam kwijt maar het was een hele bekende evolutiebioloog. Hij was in gesprek met een creationist op het podium van de aula van een school. In het publiek zaten scholieren. Hij was aan het schelden, beledigen, uitlachen en meer bezig met het publiek te vermaken dan serieus te discussiëren, terwijl die creationist telkens serieuze wetenschappelijk onderbouwde argumenten naar voren bracht.

Die frustratie en haat, het was gewoon te triest voor woorden.
West-Melanesia
  Beste debater 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:48:07 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200782792
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:47 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik ben z’n naam kwijt maar het was een hele bekende evolutiebioloog. Hij was in gesprek met een creationist op het podium van de aula van een school. In het publiek zaten scholieren. Hij was aan het schelden, beledigen, uitlachen en meer bezig met het publiek te vermaken dan serieus te discussiëren, terwijl die creationist telkens serieuze wetenschappelijk onderbouwde argumenten naar voren bracht.

Die frustratie en haat, het was gewoon te triest voor woorden.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200782812
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Voor de goede orde...

We dienen een 6.000 jaar oude aarde nog gewoon als mogelijk te beschouwen?
Zie koolstofdatering.
Zeg nooit nooit want de kermis waar je van thuiskomt kan nog kouder zijn dan je denkt.
West-Melanesia
  Beste debater 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:49:49 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200782824
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:49 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Zie koolstofdatering.
Zeg nooit nooit want de kermis waar je van thuiskomt kan nog kouder zijn dan je denkt.
... waarom zou dat een koude kermis zijn?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200782872
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:42 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

De aarde is al 4,5 miljard jaar plat ja :{w
Nee daar geloof ik niet in, de aarde is denk ik rond
West-Melanesia
pi_200782896
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... waarom zou dat een koude kermis zijn?
Het is toch nooit leuk als je al die tijd ergens in gelooft wat achteraf niet waar blijkt te zijn?
West-Melanesia
  Beste debater 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:56:56 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200782948
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:53 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het is toch nooit leuk als je al die tijd ergens in gelooft wat achteraf niet waar blijkt te zijn?
Valt wel mee; is soms juist enorm enerverend om nieuwe inzichten op te doen en je hypothese te herschrijven.

Daar valt echter een '6.000 jaar oude aarde want dat heeft een Ierse aartsbisschop in de 18e eeuw ooit zo berekend aan de hand van zijn lezing van de bijbel'-inzicht niet onder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200782980
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:34 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat viel allemaal best wel mee hoor. De agressie van atheïstische zijde was ik gewoon best wel van geschrokken.
Och jeetje mineetje, arme kruisvaarders, brandende kruizen, uitgeroeide indianen en verkrachtende missionarisen nog aan toe.
pi_200783085
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Valt wel mee; is soms juist enorm enerverend om nieuwe inzichten op te doen en je hypothese te herschrijven.

Daar valt echter een '6.000 jaar oude aarde want dat heeft een Ierse aartsbisschop in de 18e eeuw ooit zo berekend aan de hand van zijn lezing van de bijbel'-inzicht niet onder.
Ik hoop het oprecht voor je. In de bijbel wordt ook gesproken over monsters, en in een aantal grotten in bijv Zuid-Amerika zijn grotschilderingen aangetroffen van monsters.

Aanhangers van een jonge aarde geloven dat hiermee dinosaurussen worden bedoeld. Dinosaurussen waren altijd met ons geweest, alleen kwam de benaming ervoor pas later is o.a. hun theorie

Wat vind je hiervan?
West-Melanesia
pi_200783133
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Och jeetje mineetje, arme kruisvaarders, brandende kruizen, uitgeroeide indianen en verkrachtende missionarisen nog aan toe.
Oh alle atheïsten zijn lieverdjes? Nou vertel verder...
West-Melanesia
  Beste debater 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:08:56 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200783169
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:05 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik hoop het oprecht voor je. In de bijbel wordt ook gesproken over monsters, en in een aantal grotten in bijv Zuid-Amerika zijn grotschilderingen aangetroffen van monsters.

Aanhangers van een jonge aarde geloven dat hiermee dinosaurussen worden bedoeld. Dinosaurussen waren altijd met ons geweest, alleen kwam de benaming ervoor pas later is o.a. hun theorie

Wat vind je hiervan?
In de heilige teksten van de Sioux ook. Sioux religie is waar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200783201
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

In de heilige teksten van de Sioux ook. Sioux religie is waar.
Niet alles hoeft natuurlijk waar te zijn. Maar geen mening over die dinosaurus theorie betreft monsters in de bijbel en grotschilderingen van monsters?
West-Melanesia
  Beste debater 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:13:47 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200783246
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:11 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Niet alles hoeft natuurlijk waar te zijn. Maar geen mening over die dinosaurus theorie betreft monsters in de bijbel en grotschilderingen van monsters?
Ja; is gebaseerd op wensdenken.

Waarom hoeft Sioux religie niet waar te zijn? Wat is je criterium?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200783324
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja; is gebaseerd op wensdenken.
Oke en de schilderingen zelf dan, de fantasie van de mens of wat ze met eigen ogen hebben gezien?
West-Melanesia
  Beste debater 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:20:29 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200783349
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:18 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Oke en de schilderingen zelf dan, de fantasie van de mens of wat ze met eigen ogen hebben gezien?
Combinatie van beide. Denk ook niet dat Salvador Dali werkelijk smeltende horloges heeft gezien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:21:09 #128
414785 sirdanilot
pi_200783364
Het interesseert me weinig waar covid vandaan komt. Wat maakt het uit voor de gevolgen ?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200783421
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:


Waarom hoeft Sioux religie niet waar te zijn? Wat is je criterium?
Niet perse Sioux. Het is meer onmogelijk dat alle religiën compleet waar zijn. Een goed voorbeeld is het jodendom, de islam en het christendom. Ze spreken elkaar tegen op het gebied van Jezus, de Messias, de zoon van God. 1 geloof heeft betreft dit punt gelijk, dat betekent dat die andere 2 het op dit punt fout hebben.

Daarom hoeft dus niet alles waar te zijn.
West-Melanesia
pi_200783494
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Combinatie van beide. Denk ook niet dat Salvador Dali werkelijk smeltende horloges heeft gezien.
Een sfinx zou je dus onder de noemer fantasie plaatsen. Maar een letterlijke muurschildering van een brontosaurus daarentegen, zou dus heel goed mogelijk zijn dat men dat gezien heeft.
West-Melanesia
pi_200783710
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:25 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Niet perse Sioux. Het is meer onmogelijk dat alle religiën compleet waar zijn. Een goed voorbeeld is het jodendom, de islam en het christendom. Ze spreken elkaar tegen op het gebied van Jezus, de Messias, de zoon van God. 1 geloof heeft betreft dit punt gelijk, dat betekent dat die andere 2 het op dit punt fout hebben.

Daarom hoeft dus niet alles waar te zijn.
Ah ja. We hebben 1 God, maar die noemen we God de Vader zoals een Moslim dezelfde God heeft zonder een label, maar dan is dat natuurlijk niet de vader aldaar. Die heeft in het Christendom dan een zoon en via een huzarenstukje slaan we daar dan één noemer uit en dan maken we de religies die God (papa) aanbidden zonder jezus als zoon erin belachelijk.
pi_200784376
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ah ja. We hebben 1 God, maar die noemen we God de Vader zoals een Moslim dezelfde God heeft zonder een label, maar dan is dat natuurlijk niet de vader aldaar. Die heeft in het Christendom dan een zoon en via een huzarenstukje slaan we daar dan één noemer uit en dan maken we de religies die God (papa) aanbidden zonder jezus als zoon erin belachelijk.
Ik vind het oprecht een prachtig creatief stukje geschreven tekst van jou.
West-Melanesia
pi_200785329
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 23:21 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik vind het oprecht een prachtig creatief stukje geschreven tekst van jou.
Dan zou ik willen voorstellen dat je 't zorgvuldig inlijst en naast het action figure van je idool, de profeet Jezus, ophangt.
pi_200786091
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 00:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dan zou ik willen voorstellen dat je 't zorgvuldig inlijst en naast het action figure van je idool, de profeet Jezus, ophangt.
Een geweldig idee. Ik hoop dat je Jezus wel vergeeft voor de nare dingen die hij je heeft aangedaan.
West-Melanesia
pi_200786694
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 04:25 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Een geweldig idee. Ik hoop dat je Jezus wel vergeeft voor de nare dingen die hij je heeft aangedaan.
We vergeven het Christendom al die slachtingen en bekeringen die in zijn naam der liefde op anderen zijn geforceerd niet. Daar kunnen de inheemse volkeren in Canada ook over meepraten middels hun Dna. Blijf dat even volgen.

Maar misschien kun je dat alles ook wel onder het tapijt vegen van de medogenloze God. Allah of God de vader. Dat maakt het vinden van logica die je in de wetenschap mist misschien wel zinvoller voor je ook.

Wel jammer trouwens dat we tegenwoordig niet meer vervolgd kunnen worden voor Godslastering. Anders had je wel wat rond getipt met betrekking tot al die agressiviteit van atheïsten op een forumpie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 07-08-2021 07:57:44 ]
pi_200791076
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 07:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

We vergeven het Christendom al die slachtingen en bekeringen die in zijn naam der liefde op anderen zijn geforceerd niet. Daar kunnen de inheemse volkeren in Canada ook over meepraten middels hun Dna. Blijf dat even volgen.
Het christendom is gebaseerd op de leer van Jezus. Jezus predikte heb uw vijand lief.

quote:
Maar misschien kun je dat alles ook wel onder het tapijt vegen van de medogenloze God. Allah of God de vader. Dat maakt het vinden van logica die je in de wetenschap mist misschien wel zinvoller voor je ook.
Er valt niks onder het tapijt te vegen van God.

quote:
Wel jammer trouwens dat we tegenwoordig niet meer vervolgd kunnen worden voor Godslastering. Anders had je wel wat rond getipt met betrekking tot al die agressiviteit van atheïsten op een forumpie.
Het is raar om boos te zijn op iets waar je niet in gelooft. Dat maakt de agressie zo eng
West-Melanesia
pi_200834396
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:15 schreef Sjemmert het volgende:

Toch benieuwd of ze wat kunnen vinden in de WIH data die China offline haalde in december 2019.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 20 september 2021 @ 19:29:31 #138
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201445872
Richard Ebright and 15 Top Scientists Eviscerate Fauci and Daszak in Lancet Medical Journal

The world‘s leading medical journal The Lancet has now published an article explicitly condemning the letter organized by Dr. Anthony Fauci, Peter Daszak of the EcoHealth Alliance, Jeremy Farrar of the Wellcome Trust, and others.

On February 1, 2020, when confronted with first evidence the Covid pandemic may have originated in the Wuhan Lab he funded via Daszak’s EcoHealth Alliance, Fauci organized a conference call, apparently to discuss how to suppress this dangerous information, since the trail led straight to them.

On Feb. 19, 2020, Daszak, Farrar and others published a letter in The Lancet, saying that “We stand together to strongly condemn conspiracy theories suggesting that COVID-19 does not have a natural origin.”

This letter was then used to suppress and censor the Chinese lab leak theory in Mainstream Media and on social media for over a year. There was, and remains, no evidence for the “scientists’” claims.

Now, a new article in The Lancet by Jacques van Helden of Aix-Marseille University in France, Richard Ebright of Rutgers U. and 14 other authors has skewered the Fauci apologists’ unscientific Fake News “which claimed overwhelming support for the hypothesis that the novel coronavirus causing the COVID-19 pandemic originated in wildlife.”

“The authors associated any alternative view with conspiracy theories by stating: “We stand together to strongly condemn conspiracy theories suggesting that COVID-19 does not have a natural origin”. The statement has imparted a silencing effect on the wider scientific debate, including among science journalists,” Ebright and colleagues charge.

Contrary to the Fake Scientists’ claim, “there is no direct support for the natural origin of SARS-CoV-2, and a laboratory-related accident is plausible. There is so far no scientifically validated evidence that directly supports a natural origin.”

“Neither the host pathway from bats to humans, nor the geographical route from Yunnan (where the viruses most closely related to SARS-CoV-2 have been sampled) to Wuhan (where the pandemic emerged) have been identified. More than 80 000 samples collected from Chinese wildlife sites and animal farms all proved negative”, the researchers write.

In addition, the international research community “has no access to the sites, samples, or raw data” related to the Wuhan Lab and the Covid outbreak, the article attests. Even WHO Director-General Tedros Adhanom Ghebreyesus has now declared “that all hypotheses remained on the table, including that of a laboratory leak.”

A lab leak origin of the pandemic is “plausible”, the authors find: “Some unusual features of the SARS-CoV-2 genome sequence suggest that they may have resulted from genetic engineering.”

Ebright and collegaues also skewered Fauci’s stooges for placing “unity” and their political agenda over critical evaluation and science:

“As scientists, we need to evaluate all hypotheses on a rational basis, and to weigh their likelihood based on facts and evidence, devoid of speculation concerning possible political impacts. Contrary to the first letter published in The Lancet … we do not think that scientists should promote “unity” (“We support the call from the Director-General of WHO to promote scientific evidence and unity over misinformation and conjecture”).

As shown above, research-related hypotheses are not misinformation and conjecture. More importantly, science embraces alternative hypotheses, contradictory arguments, verification, refutability, and controversy. Departing from this principle risks establishing dogmas, abandoning the essence of science, and, even worse, paving the way for conspiracy theories. Instead, the scientific community should bring this debate to a place where it belongs: the columns of scientific journals.”

It is hard to imagine how Fauci, Daszak, Farrar and their co-conspirators can remain in their positions after this brutal scientific takedown.

Link

Artikel in de Lancet:

An appeal for an objective, open, and transparent scientific debate about the origin of SARS-CoV-2

On July 5, 2021, a Correspondence was published in The Lancet called “Science, not speculation, is essential to determine how SARS-CoV-2 reached humans”.1 The letter recapitulates the arguments of an earlier letter (published in February, 2020) by the same authors,2 which claimed overwhelming support for the hypothesis that the novel coronavirus causing the COVID-19 pandemic originated in wildlife. The authors associated any alternative view with conspiracy theories by stating: “We stand together to strongly condemn conspiracy theories suggesting that COVID-19 does not have a natural origin”.

The statement has imparted a silencing effect on the wider scientific debate, including among science journalists.3 The 2021 letter did not repeat the proposition that scientists open to alternative hypotheses were conspiracy theorists, but did state: “We believe the strongest clue from new, credible, and peer-reviewed evidence in the scientific literature is that the virus evolved in nature, while suggestions of a laboratory leak source of the pandemic remain without scientifically validated evidence that directly supports it in peer-reviewed scientific journals”. In fact, this argument could literally be reversed. As will be shown below, there is no direct support for the natural origin of SARS-CoV-2, and a laboratory-related accident is plausible.

Gaat verder:

Link
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201470192
Ik ben wel benieuwd waar dit eindigt. Een biologische oorsprong leek in eerste instantie wel logisch, gezien SARS en MERS, maar er is totnutoe maar bitter weinig (enig?) bewijs voor geleverd, en er zijn gewoon aanwijzingen waardoor de theorie dat het uit een lab ontsnapt kan zijn, niet uitgesloten kan worden.
pi_201470393
Ontsnapt uit een lab =/= bewust gecreëerd en laten ontsnappen door China om de rest van de wereld een hak te zetten.

Om bovenstaand Republikeins/wappie-narratief niet in de kaart te spelen is "ontsnapt uit een lab" in het begin wat te fel ontkend maar moest men die optie uiteindelijk toch openhouden door aanhoudend gebrek aan informatie en bewijs betreffende de oorsprong.

Als het daadwerkelijk ontsnapt is uit een lab dan is het waarschijnlijk dat er fouten zijn gemaakt en dat zal China niet zo snel toe willen geven want dan staan ze in hun hemd, wat dan weer het gebrek aan medewerking zou verklaren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201470510
Ontsnapt uit een laboratorium waar er specifiek met cironavirussen wordt gewerkt is een aannemelijke theorie. In zo'n situatie zit een ongelukje natuurlijk altijd in een klein hoekje. Dat China daarentegen dit virus bewust heeft gecreëerd, dan wel laten ontsnappen, met als insteek de wereld een hak te zetten is erg ongeloofwaardig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 22 september 2021 @ 15:42:30 #143
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201470707
TS heeft nog een hoop te leren over wat Wetenschappelijk is.
  woensdag 22 september 2021 @ 16:01:03 #144
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201470959
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:34 schreef Oceanier het volgende:

Het christendom is gebaseerd op de leer van Jezus. Jezus predikte heb uw vijand lief.

Maar zijn volgelingen hebben daar al millenia lang schijt aan. Prima reden om e.e.a. te verbieden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 22 september 2021 @ 16:04:48 #145
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201471000
Dit topic :')
pi_201473997
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ontsnapt uit een lab =/= bewust gecreëerd en laten ontsnappen door China om de rest van de wereld een hak te zetten.

Om bovenstaand Republikeins/wappie-narratief niet in de kaart te spelen is "ontsnapt uit een lab" in het begin wat te fel ontkend maar moest men die optie uiteindelijk toch openhouden door aanhoudend gebrek aan informatie en bewijs betreffende de oorsprong.

Als het daadwerkelijk ontsnapt is uit een lab dan is het waarschijnlijk dat er fouten zijn gemaakt en dat zal China niet zo snel toe willen geven want dan staan ze in hun hemd, wat dan weer het gebrek aan medewerking zou verklaren.
In het lab werden gain of function onderzoeken gedaan, betaald door de VS. Bij gain of function onderzoeken past men een virus aan op een manier waarvan men denkt dat het in de toekomst op zou kunnen duiken, of zoals een virus zou kunnen muteren, om te kijken hoe het virus zich dan gedraagd. Met opgedane inzichten zou men zich dan beter voor kunnen bereiden als zo'n virus ook daadwerkelijk opduikt. Ethisch gezien, en vanuit het standpunt van risico-analyse en kosten/baten zijn, en waren, dat soort onderzoeken een heikel punt.
Maar ik zie niet echt hoe China meer voordeel heeft gekregen door deze uitbraak. Ze hebben het daar beter onder controle, vooral omdat ze mensen daar makkelijker kunnen onderdrukken. Tientallen miljoenen mensen verbieden voor 3 maanden buiten hun deur te komen, kan daar, en heeft men gedaan. Het leven is China zelf is al lang weer vrijwel normaal. Maar China heeft ook last van containertekorten, chiptekorten, etc. En het onderzoek werd gefinancierd vanuit Amerika, dat maakt het politiek ook allemaal nog wat trickier. Waarom financierd Amerika dergelijke onderzoeken met hoog biologisch risico in China?
Sidenote: Een Nederlander, Vincent Munster, leidt een onderzoeksgroep in een top lab in een achterhoek van Montana in de VS. Onderzoek aan Ebola, SARS, MERS etc.

https://www.niaid.nih.gov/research/vincent-j-munster-phd
pi_201477611
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Maar zijn volgelingen hebben daar al millenia lang schijt aan. Prima reden om e.e.a. te verbieden.
Verbieden, zoals?
West-Melanesia
pi_201477671
Dit zaakje stinkt al vanaf het begin.
pi_201477784
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:21 schreef sirdanilot het volgende:
Het interesseert me weinig waar covid vandaan komt. Wat maakt het uit voor de gevolgen ?
Euhm een nieuw beter virus gevaar voorkomen misschien?
Vakman pur sang
pi_201478207
Ah, alweer diverse linkjes met "Top Scientists". Ik ben nou eigenlijk wel eens benieuwd wat de bottom scientists van dit alles vinden.
Conscience do cost.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')