Volgens de Belgische wetgeving geldt dit ook voor 1 dagje België ... Maar niemand zal dat controleren ...quote:Op donderdag 12 augustus 2021 12:54 schreef DX11 het volgende:
Met een vaccinatiebewijs van 10 dagen na de 2e prik, mag ik nou daar mee naar België en terug naar huis (binnen 1 dag) of niet? Het is echt zo onduidelijk overal...
Hier staat bijvoorbeeld niks over 14 dagen:
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronamaatregelen-belgie
En hier staat:
https://www.rijksoverheid(...)igers-naar-nederland
[..]
Maar geld dat ook voor 1 dagje België? En/of voor de terugkeer naar huis? Duidelijk is anders. Ik hoop dat iemand het met zekerheid kan zeggen. Bedankt!
Steekproevenquote:Op zondag 15 augustus 2021 04:40 schreef IJsmuts het volgende:
Mensen sinds deze week met de auto van Frankrijk naar NL gereisd? Wat zijn de ervaringen met de controles? Een van mijn reisgenoten is niet gevaccineerd en we gaan geen test meer doen. Morgen gaan we de grens over en gok er op dat er niet gecontroleerd wordt.
quote:Op zondag 15 augustus 2021 04:40 schreef IJsmuts het volgende:
Mensen sinds deze week met de auto van Frankrijk naar NL gereisd? Wat zijn de ervaringen met de controles? Een van mijn reisgenoten is niet gevaccineerd en we gaan geen test meer doen. Morgen gaan we de grens over en gok er op dat er niet gecontroleerd wordt.
quote:
Een antigeentest in Frankrijk kost 29 Euro. Er staan duizenden testcentra opgesteld waar je gewoon naartoe kan wandelen. Je bent bijna gek als je het risico neemt ...quote:Op zondag 15 augustus 2021 04:40 schreef IJsmuts het volgende:
Ow echt? 5 weken in bormes gezeten, niks vqn gezien of gehoord.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Een antigeentest in Frankrijk kost 29 Euro. Er staan duizenden testcentra opgesteld waar je gewoon naartoe kan wandelen. Je bent bijna gek als je het risico neemt ...
Dan ben je toch echt nérgens naartoe geweest ? Naar geen pretpark, dierentuin, restaurant, museum, ... ? Ze vragen overal je pass sanitaire en als je die niet hebt staat er wel ergens een tentje voor antigeentesten in te buurt ...quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:02 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
Ow echt? 5 weken in bormes gezeten, niks vqn gezien of gehoord.
ik heb 2 kinderen van 7 en 9 en het was daar dik 30 graden.. zijn alleen naar strand geweest en wat dorpjes etc. Die pass sanitaire is er pas sinds deze/vorige week en ze hebben me 1x gevraagd bij koffie en broodjes halen (ik haal elke dag koffie en broodjes in het dorp, nooit naar gevraagd) toen ik boodschappen deed in hypermarche in Toulon. Bij een ijsje/drankje halen vragen ze er niet naar. Op terugweg wel 2x gevraagd naar de pass bij de tankstations langs de peage.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dan ben je toch echt nérgens naartoe geweest ? Naar geen pretpark, dierentuin, restaurant, museum, ... ? Ze vragen overal je pass sanitaire en als je die niet hebt staat er wel ergens een tentje voor antigeentesten in te buurt ...
Ik moest in Oostenrijk in alle restaurants laten zien dat ik gevaccineerd ben. Kleine moeite gelukkig. In Italië vond ik het heel wisselend. In Bergamo sta je het ene moment als haringen in een ton in een kabelbaantje en het volgende moment kom je in een bijna leeg museum en wordt je eerst getemperatuurd, vervolgens mag je onder begeleiding je handen wassen en moeten vervolgens je jonge kinderen een mondkapje op terwijl je achtervolgd wordt door suppoostenquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:17 schreef Mrmime het volgende:
Ben in Oostenrijk, Italië geweest en nu in Kroatië. Ik heb nog nergens iets moeten laten zien. In grote supermarkten een mondkapje, maar verder vind iedereen het wel prima hier.
Vraag het de Griekse ambassadequote:Op maandag 16 augustus 2021 12:20 schreef Bamba het volgende:
Ik krijg op dit moment geen contact met Sunweb telefonisch, misschien dat iemand het hier weet (zorg sowieso wel dat ik antwoord krijg van Sunweb)
Ik ben de PLF formulieren voor Griekenland aan het invullen. Ik heb voor mij een apart formulier ingevuld op aanraden van de Sunweb website, omdat ik op mijn meisjesnaam reis. Mijn zoon (die dezelfde achternaam heeft als mijn man) wil ik bij mijn man op het formulier zetten, maar mijn man is gevaccineerd en mijn zoon niet. Gaan ze dit accepteren in Griekenland? Omdat op het formulier van mijn man staat dat hij gevaccineerd is. Of zou ik dan voor mijn zoon ook een apart formulier moeten invullen? (hij is minderjarig).
Lekker gereist pikquote:Op maandag 16 augustus 2021 14:25 schreef Leonos het volgende:
Afgelopen 105 dagen door Belgie -> Luxemburg -> Zwitserland -> Italie -> Griekenland -> Albanie -> Montenegro -> Kroatie -> Bosnie -> Slovenie -> Oostenrijk -> Duitsland geweest, 1x covid controle gehad bij de grens.
Test dus niet echt nodig
Boeit ze geen reet, als je maar iets hebt ingevuld.quote:Op maandag 16 augustus 2021 12:20 schreef Bamba het volgende:
Ik krijg op dit moment geen contact met Sunweb telefonisch, misschien dat iemand het hier weet (zorg sowieso wel dat ik antwoord krijg van Sunweb)
Ik ben de PLF formulieren voor Griekenland aan het invullen. Ik heb voor mij een apart formulier ingevuld op aanraden van de Sunweb website, omdat ik op mijn meisjesnaam reis. Mijn zoon (die dezelfde achternaam heeft als mijn man) wil ik bij mijn man op het formulier zetten, maar mijn man is gevaccineerd en mijn zoon niet. Gaan ze dit accepteren in Griekenland? Omdat op het formulier van mijn man staat dat hij gevaccineerd is. Of zou ik dan voor mijn zoon ook een apart formulier moeten invullen? (hij is minderjarig).
Je moet iig wel echt iets ingevuld hebben. Heb je geen QR code vanuit Griekenland gekregen, kun je het schuddenquote:Op maandag 16 augustus 2021 19:12 schreef Bamba het volgende:
Thanks Molo en Leonos. Vind het maar lastig, want weet af en toe niet meer waar ze nu wel een groot punt van gaan maken en waarvan niet
Lekker toch, een rustgevende vakantiequote:Op maandag 16 augustus 2021 13:33 schreef Coppi het volgende:
[..]
Ik moest in Oostenrijk in alle restaurants laten zien dat ik gevaccineerd ben. Kleine moeite gelukkig. In Italië vond ik het heel wisselend. In Bergamo sta je het ene moment als haringen in een ton in een kabelbaantje en het volgende moment kom je in een bijna leeg museum en wordt je eerst getemperatuurd, vervolgens mag je onder begeleiding je handen wassen en moeten vervolgens je jonge kinderen een mondkapje op terwijl je achtervolgd wordt door suppoosten.
Daarom ben ik nu alvast alles maar aan het regelenquote:Op maandag 16 augustus 2021 19:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Je moet iig wel echt iets ingevuld hebben. Heb je geen QR code vanuit Griekenland gekregen, kun je het schudden
Ik stond op Schiphol toen een zooi dombo's en boomers het formulier niet ingevuld hadden en die konden mooi een vlucht paar dagen later gaan boeken. Op eigen kosten. Das.... Zuur
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |