abonnement Unibet Coolblue
pi_201079998
Oostenrijk, Kroatië, Slovenië en Zweden gaan op geel: https://www.nu.nl/coronav(...)nrijk-en-zweden.html

Wanneer gaat Gidsland Duitsland op geel, aangezien ze daar net zo hard stijgen (bron) ? #dtv
pi_201177286
Afgelopen dagen in Frankrijk gezeten waar corona gewoon niet te vermijden valt. Toegangsbewijzen bij hotel, voor een plekje op het terras, mondje bij lopen op het terras. Hoop gedoe maar te doen. Al waren er ook plekken waar ze het niet deden. Ook binnen niet. Wel uitzonderingen. Op één terras waar wij netjes wachten voor toegang werden we raar aangekeken. Loop maar door. Terwijl we er zaten werd er man geweigerd omdat zijn code niet valide was. Boos. En wij zaten op datzelfde terras ongechecked. Kwestie van welke medewerker je tegenkwam dus. De dame had er duidelijk geen zin in. En dan was ook nog weer een restaurant waar je je gegevens moest invullen want dat was verplicht zei ze. Maar verder nergens hoeven doen. Op z’n Frans dus.

Gister aangekomen in eindbestemming Italië. Hotel vroeg niet naar de pas. Voor terras is niks nodig. Wel de mondkapjes. Tafels waar je net doorheen past. Dicht op elkaar. En dit is Toscane. Ben benieuwd naar Puglia straks. Op de terugreis in Como en daar schijnen ze weer wat strikter te zijn.

Lang verhaal kort: Italië is bijna ouderwets genieten.
pi_201183564
Hier weer terug uit Zakynthos. Test voor terugreis was erg goed geregeld door Sunweb. Op loopafstand konden we onze zoon laten testen, 15 minuten later de uitslag (negatief dus). Test wordt door Sunweb betaald. Geen zelftest gekregen op Schiphol trouwens, misschien omdat we net na middernacht aankwamen?

In de winkeltjes op Zakynthos moesten we een mondkapje op en in het hotel bij het drinken bestelle en eten pakken (inclusief plastic wegwerphandschoentjes). Ook moesten we voor iedere dag reserveren voor de eetmomenten zodat er niet teveel mensen tegelijkertijd in het restaurant waren. Personeel deed in ieder geval goed zn best om overal op te letten.

Opvallend dat de Nederlandse toeristen over het algemeen de mondkapjes netjes opdeden overal. De Engelsen en Polen hadden er wat meer schijt aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bamba op 03-09-2021 08:26:54 ]
And so the lion fell in love with the lamb
  donderdag 2 september 2021 @ 17:00:24 #154
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_201183765
Denemarken geen mondkapjes.

Was efkes vreemd.

(Ik ben er geweest van 15 tot 21 augustus)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_201184624
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:00 schreef Pinnenmutske het volgende:
Denemarken geen mondkapjes.

Was efkes vreemd.

(Ik ben er geweest van 15 tot 21 augustus)
Hoezo? In NL toch ook al een tijdje niet?
pi_201189302
Ook weer terug uit Italië. Hier bestaat corona voor mijn gevoel niet meer. Alleen nog mondkapjes in de binnenruimtes.
Reis begonnen aan het lago maggiore, toen door naar Umbrië. Rome en Napoli nog aangedaan. Wat een pokke eind rijden zeg. Maarja wel de moeite waard. Vervolgens terug naar het noorden, Piemonte een weekje geweest en toen terug via Zwitserland naar huis.
Vrijwel niets van corona gemerkt. Heb 1 keer de check app moeten tonen bij een macdonalds aan de snelweg net onder Florence. Verder nergens.
Al met al een heerlijke vakantie gehad met mijn gezinnetje.
pi_201194634
Zit ondertussen bijna een week in Bonaire. Wat een verademing zeg. Ook hier lijkt corona niet te bestaan.
pi_201195292
Portugal was prima te doen, alleen vaak "mondkapje op, mondkapje af" (in OV, vliegtuig uiteraard, restaurants totdat je aan tafel zit en als je naar de WC gaat, winkels, musea etc.), waardoor je het nog wel eens vergat. Maar in restaurants o.i.d. werd niet eens gevraagd naar QR of zo, alleen zat je wel altijd met een maximale groepsgrootte (zowel binnen als buiten) als je ergens ging eten. Uitgaan ging na een bepaalde tijd dicht, maar je kon wel gewoon vrij bewegen. Verder bijna alles kunnen doen wat je kon doen, dus prima. ^O^
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_201209100
Florida was geweldig.. perfect weer, tropische omstandigheden, geen corona maatregelen etc. Enig nadeel is natuurlijk 18 uur lang een mondkapje op tijdens de reis, behalve tijdens het eten/drinken.
Alpha kenny one
pi_201209115
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 14:48 schreef falling_away het volgende:
Florida was geweldig.. perfect weer, tropische omstandigheden, geen corona maatregelen etc. Enig nadeel is natuurlijk 18 uur lang een mondkapje op tijdens de reis, behalve tijdens het eten/drinken.
Hoe heb je dat gefixt?
pi_201209311
Dat klinkt goed ja! En waarom was de reis zo lang?
pi_201211601
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 14:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Hoe heb je dat gefixt?
Dubbel paspoort. Dan kom je Amerika wel in

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 15:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat klinkt goed ja! En waarom was de reis zo lang?
Je moet een mondkapje op vanaf het moment dat je het vliegveld in stapt, dus 3 uur voor de vlucht al. Met twee keer overstappen etc kwamen we op 18 uur uit.

De vluchten zaten trouwens behoorlijk vol itt eerder dit jaar. Amerikanen mochten wel naar Europa en er zijn minder directe vluchten.
Alpha kenny one
pi_201211619
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:04 schreef falling_away het volgende:

[..]
Dubbel paspoort. Dan kom je Amerika wel in
[..]
Je moet een mondkapje op vanaf het moment dat je het vliegveld in stapt, dus 3 uur voor de vlucht al. Met twee keer overstappen etc kwamen we op 18 uur uit.

De vluchten zaten trouwens behoorlijk vol itt eerder dit jaar. Amerikanen mochten wel naar Europa en er zijn minder directe vluchten.
Jelly hier!!
  zaterdag 4 september 2021 @ 17:14:38 #164
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201211825
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:04 schreef falling_away het volgende:

[..]
Dubbel paspoort. Dan kom je Amerika wel in
[..]
Je moet een mondkapje op vanaf het moment dat je het vliegveld in stapt, dus 3 uur voor de vlucht al. Met twee keer overstappen etc kwamen we op 18 uur uit.

De vluchten zaten trouwens behoorlijk vol itt eerder dit jaar. Amerikanen mochten wel naar Europa en er zijn minder directe vluchten.
Jaloers hoor, ik mis de VS best wel. California dan vooral. Fijn dat je het leuk hebt gehad!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201268230
Zal ik de TT veranderen in 'Vakantie'?

Anyway, wij willen een paar dagen weg in de herfstvakantie :P

Optie 1 is Parijs, want Parijs O+

Optie 2 is Berlijn, want ook tof en daar is dochter nog niet geweest.

Hoe zijn op dit moment de restricties in Berlijn?
Parijs heb ik van @AlwaysHappy al begrepen dat het goed te doen is met een QR-code.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 september 2021 @ 17:38:16 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201268389
Of 'op reis'?

Hier vrijdag weer de hort op, naar Zwitserland. Moet stoelnummer invullen om formulier voor toegangscontrole te kunnen invullen, maar ik heb nog niet ingecheckt dus kan niet voorbereiden
Moet weer allemaal last minute, lekker onzinnig

QR code wordt in de meeste landen gewoon open geklikt (vraagtekentje) om de ruwae dataset te kunnen zien trouwens merk ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201268470
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:38 schreef Molo het volgende:
Of 'op reis'?

Hier vrijdag weer de hort op, naar Zwitserland. Moet stoelnummer invullen om formulier voor toegangscontrole te kunnen invullen, maar ik heb nog niet ingecheckt dus kan niet voorbereiden
Moet weer allemaal last minute, lekker onzinnig

QR code wordt in de meeste landen gewoon open geklikt (vraagtekentje) om de ruwae dataset te kunnen zien trouwens merk ik
Ja dat moest ik voor Italië ook. Heb gewoon 30A ingevuld. Alsof iemand dat gaat checken achteraf.
  woensdag 8 september 2021 @ 17:46:05 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201268495
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:44 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja dat moest ik voor Italië ook. Heb gewoon 30A ingevuld. Alsof iemand dat gaat checken achteraf.
Nou, ja, blijven Zwitsers :D
Maar zal het doen ja

Stoel 80C, in een mini vliegtuigje :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 8 september 2021 @ 17:48:19 #169
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201268520
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:38 schreef Molo het volgende:
Of 'op reis'?

Hier vrijdag weer de hort op, naar Zwitserland. Moet stoelnummer invullen om formulier voor toegangscontrole te kunnen invullen, maar ik heb nog niet ingecheckt dus kan niet voorbereiden
Moet weer allemaal last minute, lekker onzinnig

QR code wordt in de meeste landen gewoon open geklikt (vraagtekentje) om de ruwae dataset te kunnen zien trouwens merk ik
Wat ga je doen in Zwitserland? Leuk hoor! Wel eens gekeken naar wat stedentripjes daar met natuur opties, maar jeetje, zo duur.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:21 schreef miss_sly het volgende:
Zal ik de TT veranderen in 'Vakantie'?

Anyway, wij willen een paar dagen weg in de herfstvakantie :P

Optie 1 is Parijs, want Parijs O+

Optie 2 is Berlijn, want ook tof en daar is dochter nog niet geweest.

Hoe zijn op dit moment de restricties in Berlijn?
Parijs heb ik van @:AlwaysHappy al begrepen dat het goed te doen is met een QR-code.
Welke stad leuker is zal voor iedereen anders zijn; zelf had ik veel meer met Parijs. Berlijn vonden we leuk voor één keer, maar echt het gevoel alles gezien te hebben en de sfeer daar past niet echt bij ons. Moeilijk te beschrijven. Het klikt, of het klikt niet zeg maar. Parijs staat al niet in onze top vijf binnen Europa; Berlijn dus helemaal niet. Maar elders wordt Berlijn echt heel erg geprezen, dus ligt echt aan het individu.

Geen idee welke regels er momenteel in Berlijn gelden overigens. Binnen Parijs was het allemaal prima te doen inderdaad.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 8 september 2021 @ 18:01:55 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201268625
quote:
14s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat ga je doen in Zwitserland? Leuk hoor! Wel eens gekeken naar wat stedentripjes daar met natuur opties, maar jeetje, zo duur.
[..]
Welke stad leuker is zal voor iedereen anders zijn; zelf had ik veel meer met Parijs. Berlijn vonden we leuk voor één keer, maar echt het gevoel alles gezien te hebben en de sfeer daar past niet echt bij ons. Moeilijk te beschrijven. Het klikt, of het klikt niet zeg maar. Parijs staat al niet in onze top vijf binnen Europa; Berlijn dus helemaal niet. Maar elders wordt Berlijn echt heel erg geprezen, dus ligt echt aan het individu.

Geen idee welke regels er momenteel in Berlijn gelden overigens. Binnen Parijs was het allemaal prima te doen inderdaad.
Ik heb leggende gelden jonguh *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zwitserland is geweldig maar idd debiel duur helaas.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201268754
quote:
14s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat ga je doen in Zwitserland? Leuk hoor! Wel eens gekeken naar wat stedentripjes daar met natuur opties, maar jeetje, zo duur.
[..]
Welke stad leuker is zal voor iedereen anders zijn; zelf had ik veel meer met Parijs. Berlijn vonden we leuk voor één keer, maar echt het gevoel alles gezien te hebben en de sfeer daar past niet echt bij ons. Moeilijk te beschrijven. Het klikt, of het klikt niet zeg maar. Parijs staat al niet in onze top vijf binnen Europa; Berlijn dus helemaal niet. Maar elders wordt Berlijn echt heel erg geprezen, dus ligt echt aan het individu.

Geen idee welke regels er momenteel in Berlijn gelden overigens. Binnen Parijs was het allemaal prima te doen inderdaad.
Parijs is wel eens van mijn lievelings. Berlijn nog niet vaak geweest, maar vond ik ook wel tof.

Voor nu is de eis dat we met de auto kunnen en dan voor een paar dagen, dus steden als Rome, Barcelona, Madrid, Porto, Lissabon vallen al af. Dochter heeft een enorme voorkeur voor Parijs, en wij vinden dat oo kgeen straf, dus denk dat het dat wordt. Ook omdat uit de verhalen die ik hoor het er wel op lijkt dat het in Duitsland allemaal strikter is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 september 2021 @ 18:49:43 #172
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201269196
Wij zijn gisteren teruggekomen van een paar dagen Oostenrijk, was heerlijk :)

De hotelier vroeg wel of we getest of gevaccineerd waren maar hoefde geen bewijs te zien. In een almhut moesten we wel ons 3G bewijs laten zien. Bij mijn vriend werd de QR code uit de app gescand. Maar uiteraard had ik daar geen internet :') maar er werd verder geen probleem van gemaakt. "Notfall" aldus de aardige mevrouw.
Verder binnen mondkapjes, maar het was allemaal heel relaxed. Het meest grappige was dat je een mondkapje op moest in de berglift terwijl je daar alleen met je eigen gezelschap in zat :') maar vrijwel niemand hield zich daaraan.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 8 september 2021 @ 18:51:12 #173
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201269217
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Parijs is wel eens van mijn lievelings. Berlijn nog niet vaak geweest, maar vond ik ook wel tof.

Voor nu is de eis dat we met de auto kunnen en dan voor een paar dagen, dus steden als Rome, Barcelona, Madrid, Porto, Lissabon vallen al af. Dochter heeft een enorme voorkeur voor Parijs, en wij vinden dat oo kgeen straf, dus denk dat het dat wordt. Ook omdat uit de verhalen die ik hoor het er wel op lijkt dat het in Duitsland allemaal strikter is.
Wij waren in een klamm in Beieren en daar moest je dus buiten een mondkapje op terwijl je door de klamm liep _O-
Iedereen hield zich er overigens keurig aan :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_201269242
Gisteren in Amerika aangekomen. Je ziet meteen waarom de cijfers zo hoog zijn. 10% max mondkapjes. En allemaal hutjemutje staan.

Ga Zaterdag wel lekker met 104.009 mensen samen in stadion football kijken :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 8 september 2021 @ 19:20:34 #175
62913 Blik
The one and Only!
pi_201269643
Ben een paar dagen in de Vogezen geweest. Mondkapjes binnen overal verplicht, en bij restaurants/terrassen wordt de coronacheck app altijd gevraagd.

Wel apart dat er op dag 1 bij een restaurant er mondkapjes werden gedragen en op de 2de dag niet. Alsof het van de eigenaar niet meer hoefde ofzo
pi_201301642
In Kroatië geweest. Mondkapjes binnen overal verplicht, maar nergens gehandhaafd, ook niet in OV. Schijnt dat coronabewijs nodig is voor bars en clubs na middernacht, maar ik heb er niks van gemerkt. Kon gewoon naar binnen lopen om eens iets te kunnen doen wat in Nederland nu (m.u.v. Dansen met Janssen) al anderhalf jaar verboden is. Balkan geeft geen fuck. Kan het iedereen aanraden die er klaar mee is.
  zaterdag 11 september 2021 @ 13:21:03 #177
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201306389
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:53 schreef RipCity het volgende:
Gisteren in Amerika aangekomen. Je ziet meteen waarom de cijfers zo hoog zijn. 10% max mondkapjes. En allemaal hutjemutje staan.

Ga Zaterdag wel lekker met 104.009 mensen samen in stadion football kijken :P
Welke omweg heb je gemaakt om Amerika binnen te komen?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_201306488
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 september 2021 13:21 schreef E.T. het volgende:

[..]
Welke omweg heb je gemaakt om Amerika binnen te komen?
Mexico City 2 weekjes. Heerlijk.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 11 september 2021 @ 14:07:11 #179
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201306721
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 13:33 schreef RipCity het volgende:

[..]
Mexico City 2 weekjes. Heerlijk.
Kon je Mexico een beetje makkelijk inkomen? Ik begreep dat die ook niet zitten te springen om toeristen te ontvangen..

Ik hoop maar dat ome Joe Biden z'n land maar gewoon snel opengooit. In de kerstvakantie hebben we geen tijd voor een 2-weekse omweg ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_201306790
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:07 schreef E.T. het volgende:

[..]
Kon je Mexico een beetje makkelijk inkomen? Ik begreep dat die ook niet zitten te springen om toeristen te ontvangen..

Ik hoop maar dat ome Joe Biden z'n land maar gewoon snel opengooit. In de kerstvakantie hebben we geen tijd voor een 2-weekse omweg ;)
Niet om toeristen te springen? Graag juist. Geen enkele moeite. Geen test, niets nodig. Vliegen en klaar. Overal van harte welkom.

Denk niet dat Biden dit jaar nog alles opengooit. Totaal geen belang bij voor hen. Domestic tourism loopt goed genoeg. Cijfers nog belachelijk hoog en ziekenhuizen vol plus andere problemen zoals leverancier problemen etc etc. Amerikanen hebben bijna geen weet van travel ban en hij zal er ook geen punten mee scoren nu het in eigen land nog zo slecht gaat.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_201306880
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 00:06 schreef Vasilevski het volgende:
In Kroatië geweest. Mondkapjes binnen overal verplicht, maar nergens gehandhaafd, ook niet in OV. Schijnt dat coronabewijs nodig is voor bars en clubs na middernacht, maar ik heb er niks van gemerkt. Kon gewoon naar binnen lopen om eens iets te kunnen doen wat in Nederland nu (m.u.v. Dansen met Janssen) al anderhalf jaar verboden is. Balkan geeft geen fuck. Kan het iedereen aanraden die er klaar mee is.
lekker weer daar?
Plaats hier uw advertentie
  zaterdag 11 september 2021 @ 14:20:56 #182
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201306886
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:14 schreef RipCity het volgende:

[..]
Niet om toeristen te springen? Graag juist. Geen enkele moeite. Geen test, niets nodig. Vliegen en klaar. Overal van harte welkom.

Denk niet dat Biden dit jaar nog alles opengooit. Totaal geen belang bij voor hen. Domestic tourism loopt goed genoeg. Cijfers nog belachelijk hoog en ziekenhuizen vol plus andere problemen zoals leverancier problemen etc etc. Amerikanen hebben bijna geen weet van travel ban en hij zal er ook geen punten mee scoren nu het in eigen land nog zo slecht gaat.
nee, ik ben er ook bang voor. Ik vrees zelfs dat de meivakantie geen USA gaat worden..

Die amerikanen snappen er inderdaad helemaal niks van als Europeanen reizen annuleren. Krijg je al snel reacties als 'maar alles is hier open!' etc. Pas als je vertelt dat je het land niet in mag staan ze met hun oren te klapperen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_201306895
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 13:33 schreef RipCity het volgende:

[..]
Mexico City 2 weekjes. Heerlijk.
Wel overal mondkapjes. Buiten dragen de meeste ze ook.
Plaats hier uw advertentie
pi_201308745
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:21 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Wel overal mondkapjes. Buiten dragen de meeste ze ook.
Klopt. In Mexico City denk ik 90+% buiten mondkapjes (niet verplicht tho) en ze zijn wel goed met handgelllen en nergens papieren menu’s etc. En overal temperatuur opmeten (op je wrist..).
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_201313517
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:00 schreef RipCity het volgende:

[..]
Klopt. In Mexico City denk ik 90+% buiten mondkapjes (niet verplicht tho) en ze zijn wel goed met handgelllen en nergens papieren menu’s etc. En overal temperatuur opmeten (op je wrist..).
Moet je een pcr-test doen vanuit Mexico naar de VS?
pi_201313542
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:20 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
lekker weer daar?
Weet niet hoe het zit in het binnenland, maar aan de kust consequent 25-35 graden. En ik zie dat het ook nog wel even mooi blijft de komende dagen. Als ik niet moest werken...

Ben er ondanks het lekkere weer nog wel in geslaagd om echt gruwelijk verkouden te worden vorige week. Doorlopend hoesten en alles. Had een negatieve antigentest maar heb me nog helemaal rot gerend om ook nog een pcr-test te halen om corona uit te sluiten. Niet dat het mij nu zo enorm boeit maar ik had een medereiziger die het absoluut niet kan veroorloven om in quarantaine te gaan. Ik heb het niet bewust opgezocht maar ik heb zeker wel wat dingen gedaan op deze vakantie waardoor je wel een coronaatje op zou kunnen lopen. Maar ik ben blijkbaar na anderhalf jaar nog steeds coronavrij.

[ Bericht 32% gewijzigd door Vasilevski op 11-09-2021 21:58:28 ]
pi_201315466
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 21:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Moet je een pcr-test doen vanuit Mexico naar de VS?
Antigen. Kan op ‘t vliegveld (35euro). Resultaat 15 min later. Dus gewoon voor je vlucht doen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_201365485
Volgende week vlieg ik vanaf Schiphol naar Malta en de week erop komen we terug op Brussel. Wat heb ik nu allemaal nodig om heen en weer te kunnen reizen?

Zover ik kan zien voor vertrek:
QR code
PLF Malta
Gezondheidsverklaring NL

Voor aankomst
QR code
PLF Belgie
(Gezondheidsverklaring NL)

Mis ik nog iets?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 15 september 2021 @ 10:15:22 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201366173
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Volgende week vlieg ik vanaf Schiphol naar Malta en de week erop komen we terug op Brussel. Wat heb ik nu allemaal nodig om heen en weer te kunnen reizen?

Zover ik kan zien voor vertrek:
QR code
PLF Malta
Gezondheidsverklaring NL

Voor aankomst
QR code
PLF Belgie
(Gezondheidsverklaring NL)

Mis ik nog iets?
Paspoort, en vergeet jezelf niet :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201367716
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:15 schreef Molo het volgende:

[..]
Paspoort, en vergeet jezelf niet :P
Het lijkt erop dat Belgie niet mee doet met het EU dPLF maar weer een eigen systeem heeft.
Super handig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201368197
Met de auto naar Parijs. Door Belgie rijden, maar daar zijn we met een kleine anderhalf uur wel doorheen. Alle drie volledig gevaccineerd. Dus app op de telefoon, voor de zekerheid een printje mee. Verder gewoon gaan, denk ik *O*

Zin in! Duurt nog 4 weken, dat wel. Het zal toch niet meer ergens zo uit de hand lopen dat weer van alles op slot gaan, ga ik van uit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201402112
twitter
  maandag 20 september 2021 @ 13:08:54 #193
62913 Blik
The one and Only!
pi_201440014
HOe zit het met de maatregelen in België op dit moment, moet je als je éénmaal in België bent ook de coronacheck gebruiken om op het terras te kunnen zitten e.d.? Of is alles "vrij" zodra je in het land bent?

(muv mondkapjes)
  maandag 20 september 2021 @ 18:30:14 #194
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_201443860
Sommige landen accepteren geen westerse 'kapitalistische' vaccins, zoals Servie, dat alleen het Russische Spoetnik accepteert en het vaccin uit de Chinese Volksrepubliek.

Kan je Servie dus niet in wanneer je met Pfizer bent gevaccineerd?

Ik heb QR code, maar die blijkt buiten de EU ongeldig, ik heb het 'gele boekje' van de GGD en ook nog QR code uitgeprint.

Ik zou graag in de winter richting Titovo Uzice willen nabij de grens met Montenegro. Informatie op internet is zeer onduidelijk. Ik zou een PCR moeten hebben die slechts 48 uur geldig is, wanneer ik die in Nederland doe zit ik met het euvel dat de rit tot Uzice alleen al meer dan 48 duurt, dus zou ik die ergens onderweg moeten doen, in een land waar ik doorheen reis, Magyarozag dus, is daar ergens een post waar ik Hongaarse PCR-testen kan doen? Nabij Budapest Keleti Pu. of zo?

Of ik moet via Bosnie reizen, daar heb je ook mensen die het Engels machtig zijn of het Duits en daar een PCR test. In het Hongaars gaat me dit niet lukken. Wat kost zo'n PCR test?

Gewoon ook raar dat sommige landen omwille van politieke redenen, zoals Servie dat een hekel heeft aan het westen, omdat wij hun land gebombardeerd hebben in de jaren '90, vaccins gaan weigeren. Soms lijkt het meer op politiek getreiter dan op serieus een pandemie indammen.
  maandag 20 september 2021 @ 18:37:59 #195
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_201443963
Volgens 'de wappies' wordt er gestreefd naar een wereldregering, daar is weinig van te merken. Elk land heeft haar eigen regels en daadwerkelijk niets is op elkaar afgestemd. In het buitenland is een PCR test vaak niet eens te krijgen voor niet-ingezetenen, een anti-geen wel maar is gratis voor ingezetenen en niet gratis voor buitenlanders (ook binnen de EU is echt niets op elkaar afgestemd) en wordt er gewoon echt nergens Engels gesproken en schamper gedaan richting 'domme' toeristen die de lokale taal niet machtig zijn.

Betaling voor de test is steevast contant en in de lokale valuta.

Elk land heeft haar eigen regels en verordeningen, vaccins worden onderling niet geaccepteerd al naar gelang een land westers is georienteerd of zich richt op Moskou en Beijing, QR codes zijn alleen geldig binnen de EU en informatie over de covid regels is zelden in het Engels of Duits, maar vrijwel steevast louter in de lokale taal. Wee de toerist die de lokale taal niet machtig is.

Als 'ze' een wereldregering willen invoeren moeten de 'loeminaties' en 'vrijmetselaars' toch iets beter hun best doen.

Elk land heeft haar eigen provinciale regeltjes en wetgeving en vrijwel niets sluit op elkaar aan.
pi_201444106
twitter
pi_201489769
Hmm Niet overal. Zijn plekken waar het nog wel op moet op schiphol.

twitter
pi_201495624
quote:
15s.gif Op maandag 20 september 2021 18:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Volgens 'de wappies' wordt er gestreefd naar een wereldregering, daar is weinig van te merken. Elk land heeft haar eigen regels en daadwerkelijk niets is op elkaar afgestemd. In het buitenland is een PCR test vaak niet eens te krijgen voor niet-ingezetenen, een anti-geen wel maar is gratis voor ingezetenen en niet gratis voor buitenlanders (ook binnen de EU is echt niets op elkaar afgestemd) en wordt er gewoon echt nergens Engels gesproken en schamper gedaan richting 'domme' toeristen die de lokale taal niet machtig zijn.

Betaling voor de test is steevast contant en in de lokale valuta.

Elk land heeft haar eigen regels en verordeningen, vaccins worden onderling niet geaccepteerd al naar gelang een land westers is georienteerd of zich richt op Moskou en Beijing, QR codes zijn alleen geldig binnen de EU en informatie over de covid regels is zelden in het Engels of Duits, maar vrijwel steevast louter in de lokale taal. Wee de toerist die de lokale taal niet machtig is.

Als 'ze' een wereldregering willen invoeren moeten de 'loeminaties' en 'vrijmetselaars' toch iets beter hun best doen.

Elk land heeft haar eigen provinciale regeltjes en wetgeving en vrijwel niets sluit op elkaar aan.
Anders valt het te veel op. Nu hebben sheeples niks door.
  vrijdag 24 september 2021 @ 20:05:15 #199
22565 asco
Los in deze tent
pi_201502504
Volgende week LOS op een full options cruise. Met oud en nieuw naar VEGAS en volgend jaar Mei naar VEGAS.

Bring It On. _O_ *O* _O_ *O*
pi_201503845
Net terug van 2 weken Spanje en Portugal. Van Bilbao tot Porto. Vaak een mondkapje op moeten doen (restaurants, bus, hotels etc..) en QR code moeten laten zien een paar keer maar fijn om weer 's de hort op te kunnen. Einde pandemie in zicht hoop ik.

Op schiphol deelden ze sneltesten uit, en ik heb d'r 1tje gedaan en corona heb ik iig niet. ^O^
Dit is een Signature....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')