Zeker wel een goeie, als ik niet al een usg had gehad was ik voor deze gegaan idd. Fijne alles in één.quote:Op zondag 1 augustus 2021 13:50 schreef Herkauwer het volgende:
Kijk anders naar de Dream Machine. Daar zit je controller in en met 1 AP erbij kan je direct je helemaal huis mogelijk voorzien. Dan moet je alleen een POE injector gebruiken want de Dream Machine heeft geen POE.
Met een Wifi 6 Lite AP erbij ben je voor <¤350 klaar.
Heb ik nog een vraag. Stel, ik koop die Dream Machine. Vervolgens heb ik nog zo'n AP Lite nodig. Daar zat ik net naar te kijken, maar die moet stroom krijgen via de netwerkkabel, want hij heeft geen A/C aansluiting. Oke, prima, maar mijn huidige switches zijn gewoon goedkope dingen, dus die zijn geen PoE.quote:Op zondag 1 augustus 2021 16:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Zeker wel een goeie, als ik niet al een usg had gehad was ik voor deze gegaan idd. Fijne alles in één.
MOET dat aan het plafond, of is het bedoeld voor aan het plafond maar als ik dat niet doe werkt het ook?quote:Op zondag 1 augustus 2021 16:43 schreef jogy het volgende:
Sowieso krijg je altijd een PoE adapter/injector bij je aankoop en die zijn best goed. Maar zo'n switch van unifi is plug&play in zoverre dat je daarna even in de controller kijkt of ie gezien en geactiveerd wordt. ('adopted' ).
En zo'n AP lite is wel weer zo'n ding dat je aan het plafond moet hangen. Dus misschien beter om dan een goedkopere in-wall te kopen oid of alsnog die flexhd.
Bij alle AP's van unifi voor zover ik weet. En niets MOET maar zoals de ap is gemaakt werkt het zo wel het beste, uiteraard kan je hem ook gewoon op zijn rug bovenop een kledingkast kletteren en kijken hoe het is.quote:Op zondag 1 augustus 2021 16:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
MOET dat aan het plafond, of is het bedoeld voor aan het plafond maar als ik dat niet doe werkt het ook?![]()
Wáár krijg ik ide PoE adapter bij? Bij die dream machine of bij die AP lite?
Nee, dat kan dus niet rechtstreeks denk ik... De kabel die vanuit de meterkast naar de slaapkamer gaat komt uit in zoiets als dit ding:quote:Op zondag 1 augustus 2021 16:43 schreef jogy het volgende:
Dus in de slaapkamer krijg je de kabel van de dream machine, die prop je in een PoE switch van unifi, één zo'n ethernet kabel prop je in de ap en klaar. PoE heeft geen andere bekabeling nodig dan wat je al hebt.
Je wil al een switch in je slaapkamer neerzetten toch? Dan kan je net zo goed deze https://www.coolblue.nl/product/311360/tp-link-tl-sg1008p.html daar voor gebruiken. Die heeft PoE en kost je 50 euro, doet verder niets en kan je per port 1000 mbit gebruiken. Hoef je niets in je meterkast te proppen.quote:Op zondag 1 augustus 2021 16:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, dat kan dus niet rechtstreeks denk ik... De kabel die vanuit de meterkast naar de slaapkamer gaat komt uit in zoiets als dit ding:
https://www.kabelshop.nl/(...)1-i16092-t26631.html
Dus het is leuk dat die kabel TOT daar PoE is, maar de kabel die ik vervolgens op die contactdoos aansluit geeft dat PoE niet verder neem ik aan, dus moet ik IN de slaapkamer alsnog ergens stroom vandaan toveren?
Correct, ik wil al een switch in de slaapkamer neerzetten. En, ik zat even verder na te denken, van beneden tot op zolder is open. Mijn PC komt op zolder te staan. De Dream Machine beneden in de meterkast. Ik gok/hoop (daar kom ik vanzelf achter) dat dat ding voldoende is voor de benedenverdieping.quote:Op zondag 1 augustus 2021 17:13 schreef jogy het volgende:
[..]
Je wil al een switch in je slaapkamer neerzetten toch? Dan kan je net zo goed deze https://www.coolblue.nl/product/311360/tp-link-tl-sg1008p.html daar voor gebruiken. Die heeft PoE en kost je 50 euro, doet verder niets en kan je per port 1000 mbit gebruiken. Hoef je niets in je meterkast te proppen.
Niet helemaal waar! Je krijgt bij de 6 Lite geen POE injector! Ik heb deze namelijk en daar zet geen injector bij. Bij de UAP-AC-Lite wel maar dus niet bij de U6-Litequote:Op zondag 1 augustus 2021 16:43 schreef jogy het volgende:
Sowieso krijg je altijd een PoE adapter/injector bij je aankoop en die zijn best goed. Maar zo'n switch van unifi is plug&play in zoverre dat je daarna even in de controller kijkt of ie gezien en geactiveerd wordt. ('adopted' ).
En zo'n AP lite is wel weer zo'n ding dat je aan het plafond moet hangen. Dus misschien beter om dan een goedkopere in-wall te kopen oid of alsnog die flexhd.
Dus in de slaapkamer krijg je de kabel van de dream machine, die prop je in een PoE switch van unifi, één zo'n ethernet kabel prop je in de ap en klaar. PoE heeft geen andere bekabeling nodig dan wat je al hebt.
Ja ik ook! Ik heb nu een USG-3P gekocht, weliswaar 2dehands. En de USG-3P gaat maar tot 200 Mbit (niet eens alle toeters en bellen aangezet), de Dream Machine tot 900 Mbit als het goed is. (Met alle toeters en bellen aan).quote:Op zondag 1 augustus 2021 16:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Zeker wel een goeie, als ik niet al een usg had gehad was ik voor deze gegaan idd. Fijne alles in één.
Sorry, klopt idd. Maar is gelukkig een non issue voor dezequote:Op zondag 1 augustus 2021 18:21 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Niet helemaal waar! Je krijgt bij de 6 Lite geen POE injector! Ik heb deze namelijk en daar zet geen injector bij. Bij de UAP-AC-Lite wel maar dus niet bij de U6-Lite
Welke van die 2 is beter? tenminste, uitgaande (heb die UAP AC Lite niet opgezocht) van dat genoemde 2 apparaten alternatieven zijn voor elkaar?quote:Op zondag 1 augustus 2021 18:21 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Niet helemaal waar! Je krijgt bij de 6 Lite geen POE injector! Ik heb deze namelijk en daar zet geen injector bij. Bij de UAP-AC-Lite wel maar dus niet bij de U6-Lite
wat betreft die PoE injector:quote:Op zondag 1 augustus 2021 19:40 schreef CoolGuy het volgende:
Ben ik er dan als ik het volgende koop:
https://www.bol.com/nl/nl(...)ay/9200000132783120/
en
https://www.bol.com/nl/nl(...)ps/9200000050935300/
Ik kan niet ontdekken of er bij die laatste dus een PoE injector zit, maar die heb ik, waar ik hem ook plaats (boven) wel nodig, want ik heb nergens een PoE switch, maar zit hij hier toevallig bij, dat een van jullie weet?
Want als hij er bij zit prima, dan hoef ik hem niet te kopen, maar als hij er niet bij zit en ik moet hem los erbij kopen kan ik beter een nieuwe switch kopen, want die gaat er toch komen op korte termijn en dan zijn die 26 euro van zo'n injector weg gegooid.
quote:24V Passive PoE (injector meegeleverd)
Nieuwe modellen ondersteunen ook 802.3af/A PoE
Maximaal 4 ssid's per band
Oh tof! Thx!quote:Op zondag 1 augustus 2021 19:50 schreef mschol het volgende:
[..]
wat betreft die PoE injector:
https://tweakers.net/pric(...)-pack/specificaties/
[..]
Thanks voor de tip, maar, ik heb m'n zinnen nu gezet op de Ubiquiti spulletje. Ik kan er nog niks mee, dat duurt nog wel wat weken voor we daar aan kunnen beginnen, maar, de keuze is wel al gemaaktquote:Op zondag 15 augustus 2021 19:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik kan deze wel aanbevelen. Langste afstand die het wifi-signaal in huis moet overbruggen is 12 meter door 2 muren en dat doet ie prima.
https://www.amazon.nl/TP-(...)64-baa0-a8eddba1bf6a
Overigens heb ik bij mijn connectbox gewoon het wifisignaal uitgezet.
Ja, we gaan er achter komen. Duurt nog even. Ik heb gepuzzeld met de fysieke aansluitingen die ik heb, en ik ontkom door gewijzigde situatie niet aan 1 extra switch, dus die heb ik ook maar direct van ubiquiti besteld.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:57 schreef jogy het volgende:
Begin voor dit huidige huis gewoon met die dream machine maar zet die niet in de meterkast en kijk wat je bereik is. Ik kan je garanderen dat deze minimaal twee keer zo goed is.
De beste repeater is geen repeaterquote:Op dinsdag 7 september 2021 00:21 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, Dream Machine draait. Wifi draait ook maar komt niet tot de zolder dus ik ontkom niet aan een AP. Bij Ziggo klopt het nooit wat je te horen krijgt.
Die wensdatum is ook de reden waarom het modem nog niet in bridge kon, dus daar moet ik morgen voor terug bellen. Kabel alsvast op poort 1 gedaan want dat is de enige die straks nog werkt.
Ik moet toch niet dan de Dream Machine helemaal opnieuw doen neem ik aan? Nu moet ik dus nog minstens 1 AP scoren voor boven en kan ik ook een repeater erbij nemen? Want ik heb 1 kant van het huis waar geen netwerkkabel ligt en die kan ik er ook niet heen trekken dus ik moet daar een repeater plaatsen.
Een suggestie welke dat dan moet zijn van ubiquiti @:jogy ?
Ja, die fase zijn we al wel een beetje voorbij daar ik zelf al spullen gekocht heb.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ziggo opzeggen en een provider zoeken die wel goeie spullen levert. Ik heb zelf Ziggo ingeruild voor XS4All en op de tussenverdieping een WiFi versterker van hetzelfde merk als hun router geplaatst. Uitstekend internet tot aan de zolder toe.
Nee geen tuinhuis, het is het huis zelf, maar het wifi alleen van de dream machine zelf is dramatisch qua bereik. Het deel van het huis wat ik bedoel, daar ligt geen kabel en daar is ook geen kabel heen te krijgen, maar ik wil daar natuurlijk wel een beetje lekker bereik hebben, dus moet ik zorgen dat het daar ook dekkend wordt, en ik ben even op zoek naar de beste oplossing daarvoor.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:55 schreef jogy het volgende:
[..]
De beste repeater is geen repeater. Is die kant van het huis zonder de mogelijkheid van kabels trekken een tuinhuis of zo? Of is het wel in het huis zelf. Ik zou anders die tweede AP zo dicht mogelijk bij het deel van het huis hangen waar je nu geen signaal hebt en om het zo goed mogelijk te krijgen een Ubiquiti UniFi AC LR (long Range) inzetten voor je eerste verdieping. Heb ik ook maar is voor mijn huis een beetje overkill.
Als het signaal naar buiten moet kan je ook een AP installeren aan de buitenkant van je huis, de Ubiquiti Unifi UAP-AC-M bijvoorbeeld. Die is weerbestendig.
Maar het ligt dus aan het deel van het huis wat niet te bekabelen is wat het beste antwoord is zeg maar.
Deze heb ik. de long range variant. je levert wel wat snelheid in voor een beter bereik.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee geen tuinhuis, het is het huis zelf, maar het wifi alleen van de dream machine zelf is dramatisch qua bereik. Het deel van het huis wat ik bedoel, daar ligt geen kabel en daar is ook geen kabel heen te krijgen, maar ik wil daar natuurlijk wel een beetje lekker bereik hebben, dus moet ik zorgen dat het daar ook dekkend wordt, en ik ben even op zoek naar de beste oplossing daarvoor.
Ik heb nog geen AP's gekocht. Het is geen probleem om dat wel te doen, maar ik denk ik stel de vraag even opnieuw, want wellicht zijn er inmiddels nieuwe inzichten ofzo
Is dat dit ding toevallig?
https://www.bol.com/nl/nl/b/ubiquiti/7569095/
Dat kan niet, want alles komt samen in de meterkast. Nee, ik zal aan de AP's moeten. Dat is geen probleem, dan gaan we dat gewoon doen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Deze heb ik. de long range variant. je levert wel wat snelheid in voor een beter bereik.
https://www.bol.com/nl/nl(...)4_12.14.ProductTitle
Overigens misschien een gek idee maar zet anders je dream machine boven neer op een slaapkamer oid, misschien op een kledingkast als je kan. Kijken wat het bereik dan doet.
Nog een klein vraagje. Ik ga dalijk Ziggo maar weer eens bellen om te kijken of ik nu wel dat modem in bridge modus kan laten zetten, maar moet ik dan die Dream Machine ook weer helemaal opnieuw instellen? Of komt dat ding (zit op poort 1 op het modem) gewoon vanzelf weer online als het modem zichzelf weer online heeft gebracht?quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Deze heb ik. de long range variant. je levert wel wat snelheid in voor een beter bereik.
https://www.bol.com/nl/nl(...)4_12.14.ProductTitle
Overigens misschien een gek idee maar zet anders je dream machine boven neer op een slaapkamer oid, misschien op een kledingkast als je kan. Kijken wat het bereik dan doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |