Deelnemersquote:Succesvolle kennisquiz vanaf maandag 15 juli op NPO 2
Wie wordt deze zomer De slimste mens? Vanaf maandag 15 juli keert de succesvolle kennisquiz De slimste mens terug op NPO 2. Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
quote:Op vrijdag 30 juli 2021 21:12 schreef Monolith het volgende:
Voor het songfestival was dit nog best aardig.
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 30 juli 2021 21:12 schreef Monolith het volgende:
Voor het songfestival was dit nog best aardig.
Alsof dat tegen die domme dikkop allemaal nodig isquote:
Dan krijgt iedereen er punten bijquote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:34 schreef Tegan het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je halverwege het spel al op 0 zit?
Geloof dat je dan weer 40 of 60 seconden erbij krijgt. Heb dit 1 keer eerder gezien bij Pete Philly . Dat was toch echt de slechtste deelnemer.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:34 schreef Tegan het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je halverwege het spel al op 0 zit?
Stond die even voor lulquote:Op zaterdag 31 juli 2021 15:12 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Geloof dat je dan weer 40 of 60 seconden erbij krijgt. Heb dit 1 keer eerder gezien bij Pete Philly . Dat was toch echt de slechtste deelnemer.
Oh alle drie de deelnemers krijgen er dan 30 seconden bij. Ja, hij stond aardig voor lul. Al wist hij steeds best wel veel antwoorden te noemen, alleen waren het steeds niet de juistequote:
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 15:12 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Geloof dat je dan weer 40 of 60 seconden erbij krijgt. Heb dit 1 keer eerder gezien bij Pete Philly . Dat was toch echt de slechtste deelnemer.
Ja, vooral in de finale wist hij van geen enkele vraag iets(waarin hij overigens wel weer redelijk wat seconden had). Overigens lees ik wel dat hij alzheimer heeft. Dat ligt het wel weer iets anders.quote:
Voor het Noord-Koreaanse nieuws misschien.quote:Op maandag 2 augustus 2021 20:59 schreef SonicVolcano het volgende:
Louis zou geen goede nieuwslezer zijn.
Strafrechtadvocaat, schuift ook weleens in een talkshowtje aan.quote:
Wat weet je van Alva?quote:Op maandag 2 augustus 2021 21:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Prachtige dame die Meike.
Jammer dat ze niet zoveel wist.
Ja dat was vrij chanant.quote:
ze blijft ook zo enorm rustig. Denkt echt na en komt dan met de antwoorden. Vond ik wel mooi om te zien.quote:Op maandag 2 augustus 2021 21:21 schreef svann het volgende:
Caroline weet veel.
Ben benieuwd hoe ze het er morgen vanaf brengt.
Ik had ze echt allemaal.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:08 schreef Kanaroe het volgende:
Die eendjes vond ik dan wel weer grappig
Merkel zag ik gelijk door die handenquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:13 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Knap!
Merkel had ik niet herkend en Washington ook niet
Ik staarde me blind op het kapselquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:15 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Merkel zag ik gelijk door die handen
Inderdaad, ik twijfelde wel omdat het zo raar was.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:15 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Merkel zag ik gelijk door die handen
Ik zou er wel aan kunnen wennenquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
Je zou maar verkering hebben gehad met Lisa
Ik dacht net hetzelfdequote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:16 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik zie Lisa deze editie wel winnen.
Ik hoop het, liever dan die irritante Bram.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:16 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik zie Lisa deze editie wel winnen.
Vind haar wel oké. Beetje harde stem maar verder prima.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:21 schreef Martinello het volgende:
[..]
Ik hoop het, liever dan die irritante Bram.
Het is een bewerkt filmpjequote:
Wat betreft cancelculture staan ze iig aan dezelfde kant, lekker actueel vandaagquote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:48 schreef hhh38 het volgende:
Ben benieuwd hoe vaak Caroline zich zit te verbijten als Maarten met een linksige politieke mening komt
Ze was nog wat onwennig met het spelletje, maar ze weet veelquote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:15 schreef Monolith het volgende:
Ik dacht dat wordt niets met Loes, maar die speelt die laatste ronde met verve.
Ja het is ook niet dat ze niets weet, maar ze speelde het heel onhandig in het begin inderdaad. Je moet gewoon zo snel mogelijk veel roepen en als je niets meer weet niet nog eens tientallen seconden doorgaan.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze was nog wat onwennig met het spelletje, maar ze weet veel
Passen is een kunst inderdaadquote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja het is ook niet dat ze niets weet, maar ze speelde het heel onhandig in het begin inderdaad. Je moet gewoon zo snel mogelijk veel roepen en als je niets meer weet niet nog eens tientallen seconden doorgaan.
Werd vandaag gezegd dat ze er voor de vijfde keer zat.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:08 schreef Tegan het volgende:
Zit Lisa niet aan 7 inmiddels? Of voelt het alleen maar zo.
Haha een aardig drukke dame idd. Maar wel terecht dat ze zover komt. Ze is wel echt enorm goed hoor.quote:
Zij praat net zo hard als ikquote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:28 schreef GwaiLow het volgende:
Haha een aardig drukke dame idd. Maar wel terecht dat ze zover komt. Ze is wel echt enorm goed hoor.
Niet het onderwerp waar ik verwachtte dat ze zwaar over in discussie zouden gaanquote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:02 schreef NoCigar het volgende:
Caroline is een beetje bedroefd, en had blijkbaar ongelijk: https://www.moviemeter.nl(...)YKMxoBn6h65VFMCQE3ZQ
Beetje sneu verhaalquote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:02 schreef NoCigar het volgende:
Caroline is een beetje bedroefd, en had blijkbaar ongelijk: https://www.moviemeter.nl(...)YKMxoBn6h65VFMCQE3ZQ
Zeker als je ook nog eens gewoon uit je nek lult zoals Caroline.quote:
Wel een beetje zeuren om niks dit, hoor.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:02 schreef NoCigar het volgende:
Van Rossem zwets wel vaker uit zijn nek. Hij kan best beweren dat dat 'Decision day' een dubieuze latere invulling van de betekenis is, maar die betekenis is er wel heel vaak aangegeven.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:02 schreef NoCigar het volgende:
Ik ook niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:52 schreef Kanaroe het volgende:
Wauw, dat wist ik niet, van die schubben
Gezellig!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Even heen en weer gewipt uit la douce France om live met jullie mee te kunnen praten, morgen weer terug.
Ach, een gebbetje moet kunnen niet waar.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Zijn de feministisch weer seksistisch aan keuvelen?
Ik vind het allemaal prima, maar ik doe dan niet zo moeiljk over verschillen tussen mannen en vrouwen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, een gebbetje moet kunnen niet waar.
Het is wel grappig hoe je als door een hond gebeten reageert op een opmerking die vergelijkbaar is met wat de gemiddelde mannelijke cabaretier een keer of 20 per show roept.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal prima, maar ik doe dan niet zo moeiljk over verschillen tussen mannen en vrouwen.
Ik vind haar een beetje een twijfelgeval maar inderdaad, het hoeft niet zoveel mogelijk op een kunstgebit te lijken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:07 schreef Kanaroe het volgende:
Heel goed, dat niet beugelen.
Al die standaard-bekkies tegenwoordig.
En verder heeft ze eigenlijk prachtig witte tanden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:07 schreef Kanaroe het volgende:
Heel goed, dat niet beugelen.
Al die standaard-bekkies tegenwoordig.
Het zijn toch zelfverklaarde feministes? Ik vind niet dat het een het ander uitsluit maar veel moderne feministes beweren het tegendeel.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is wel grappig hoe je als door een hond gebeten reageert op een opmerking die vergelijkbaar is met wat de gemiddelde mannelijke cabaretier een keer of 20 per show roept.
En een mooi hoofd in het algemeen ook welquote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:10 schreef Martinello het volgende:
[..]
En verder heeft ze eigenlijk prachtig witte tanden.
Ik weet niet, is Mieke een zelfverklaarde feministe?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn toch zelfverklaarde feministes? Ik vind niet dat het een het ander uitsluit maar veel moderne feministes beweren het tegendeel.
Ja, een beetje nuffig geworden. Ik luisterde altijd graag naar haar.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:10 schreef Monolith het volgende:
Mieke is een beetje te oud en te traag voor zo'n spel eigenlijk.
Ze knikten toch alledrie instemmend toen dat woord viel? Mieke zal er eentje van de 2e generatie zijn maar dat wil niet zeggen dat ze niet gekleurd is door de derde generatie die nogal hypocriet kan zijn.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet, is Mieke een zelfverklaarde feministe?
Is dit serieus hoe getriggerd je raakt als er iemand als geintje zegt dat vrouwen meer lezen omdat ze zich beter kunnen inleven in anderen? Ik vond het wel gevat.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze knikten toch alledrie instemmend toen dat woord viel? Mieke zal er eentje van de 2e generatie zijn maar dat wil niet zeggen dat ze niet gekleurd is door de derde generatie die nogal hypocriet kan zijn.
Ik vraag me dat nog steeds af, hij had gelijk wbt die telefoon en die file was er ook echt. Hij heeft de steaf er voor uitgezeten en altijd ontkend de dader te zijn.quote:
Idols was al pure bagger, het is er daarna niet beter op geworden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:17 schreef SonicVolcano het volgende:
Uitgemolken rotzooi. Dat is het.
1e seizoen Idols vond ik wel leukquote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Idols was al pure bagger, het is er daarna niet beter op geworden.
Daar hebben we toch het prachtige nummer “Step Right Up” aan overgehoudenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Idols was al pure bagger, het is er daarna niet beter op geworden.
Die ene seconde maakt niet veel uitquote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:18 schreef Van_Poppel het volgende:
Op 80 seconde passen is niet handig
Nee, ik ben daardoor totaal niet getriggered, ik vind het een aardige hypothese op een op zich interessante vraag. Het valt me alleen op hoe makkelijk en generaliserend er over verschillen tussen mannen en vrouwen gepraat wordt. Dat zie ik in de arbeidsmarktdiscussie terzake totaal niet terug.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dit serieus hoe getriggerd je raakt als er iemand als geintje zegt dat vrouwen meer lezen omdat ze zich beter kunnen inleven in anderen? Ik vond het wel gevat.
Ze had eerder moeten passen. Dan had Mieke eerst moeten spelen. Dan kun je daarna de undercut plaatsen.quote:
Nee, dat komt ook omdat er nogal een verschil zit tussen een geintje zoals hier of zoals ik al aangaf één van de velen in de show van een gemiddelde mannelijke cabaretier en een serieuze maatschappelijke kwestie. Maar goed, als je dat al niet ziet, dan wordt het lastig.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ik ben daardoor totaal niet getriggered, ik vind het een aardige hypothese op een op zich interessante vraag. Het valt me alleen op hoe makkelijk en generaliserend er over verschillen tussen mannen en vrouwen gepraat wordt. Dat zie ik in de arbeidsmarktdiscussie terzake totaal niet terug.
Mja, het zijn toch een beetje BN'ers die worden gesmeekt om mee te doen aan zo'n programma. Dat is wat anders dan een quiz waar kandidaten echt bewust deelnemen om te winnen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:55 schreef GwaiLow het volgende:
Was niet echt verrassend dat Mieke haar tijd af liet lopen. De hele show liet ze al duidelijk merken dat ze niet veel kaas heeft gegeten van de klok. Ik zou me altijd goed voorbereiden als ik aan zo'n programma meedoe, maar niet iedereen doet dat.
Ja, dat is waar. Sommige doen wel echt mee voor de winst, maar de meeste inderdaad niet. Veel zullen het ook gewoon voor het geld doen. Ze krijgen vast iets van 1000 tot 2000 euro per aflevering dat ze erin zitten.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 14:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, het zijn toch een beetje BN'ers die worden gesmeekt om mee te doen aan zo'n programma. Dat is wat anders dan een quiz waar kandidaten echt bewust deelnemen om te winnen.
Iemand die in de jaren 90 vaak op tv was. Ik denk dat jouw mama haar nog wel kent.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 17:43 schreef Sapstengel het volgende:
Wie is die oude vrouw die zo traag is? Die ene met die tanden is wel leuk trouwens.
Ik kijk denk ik een herhaling
Mieke van der Weij. Ze viel me erg tegen, vooral omdat ze vaak verviel in langdurig gezwijmel. Ze is één van de kopstukken van NPO-radio, TROS-nieuwsshow op zaterdagochtend, Het Oog. Heerlijk om te luisteren. Vakkundig. Maar hier zat ze niet in haar rol.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 17:43 schreef Sapstengel het volgende:
Wie is die oude vrouw die zo traag is? Die ene met die tanden is wel leuk trouwens.
Ik kijk denk ik een herhaling
In tegenstelling tot die Lisa. Die is wel een heel klein beetje te vol van zichzelfquote:
Nee nog niet.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 20:56 schreef tong80 het volgende:
Is dit de finale ? Zo ja dan zap ik even.
Rintje is dom.quote:
Ik was ook al in de war.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:06 schreef hhh38 het volgende:
Parthenon is niet hetzelfde als de Akropolis
Mijn eikel als ik klaar kom in Ria Visser.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
En had een paarse kop als hij kapot ging.
Helaasquote:
Kaaimannen, alligators en ‘echte’ krokodillen zijn allemaal krokodilachtigen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Is de kaaiman niet een alligator en geen krokodil?
House noemen en dan popmuziek goedrekenen bij Manchester..quote:
Ben jij zo thuis in straattaal? Het merendeel was potjeslatijn voor mij. ( Ik mag van NPO nu pas de herhaling zien, na een dagje zuidwaarts rijden).quote:
Dolly Parton is ook een fantastisch mens.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:11 schreef Martinello het volgende:
Duidelijk een Dolly-liefhebster die Lisa.
En absoluut geen driehoekige bladeren, ze zijn bijna rond. Ik snap niet dat beukenhagen niet bij de oplossingen stond.quote:
Ik ook 👍quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 23:19 schreef hhh38 het volgende:
Ik vind Lisa wel een leuke kandidaat eigenlijk. Ik gun haar voorlopig de winst dit jaar
Vakkundig al lang niet meer. De antwoorden van de gasten op de zaterdagochtend moet haar wel precies liggen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 19:02 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Mieke van der Weij. Ze viel me erg tegen, vooral omdat ze vaak verviel in langdurig gezwijmel. Ze is één van de kopstukken van NPO-radio, TROS-nieuwsshow op zaterdagochtend, Het Oog. Heerlijk om te luisteren. Vakkundig. Maar hier zat ze niet in haar rol.
Lisa, die met die tanden, moet geen beugel nemen. Dit maakt haar anders. Leuke meid.
Ik heb het over hoe ze radiopresentaties doet en interviews.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 09:30 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Vakkundig al lang niet meer. De antwoorden van de gasten moet haar wel precies liggen.
Ik bedoelde dat ook. De antwoorden van haar gasten moeten (steeds meer) wel precies in haar straatje vallen. Dat was vijf jaar geleden veel minderquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 09:31 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb het over hoe ze radiopresentaties doet en interviews.
Het is de schuld van mijn 26-jarige zoon, hij was vroeger into Nederlandstalige rap en hiphop. Het woord 'Dampoe' werd hier toen nogal eens gebezigdquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 22:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ben jij zo thuis in straattaal? Het merendeel was potjeslatijn voor mij. ( Ik mag van NPO nu pas de herhaling zien, na een dagje zuidwaarts rijden).
Wat een bijzonder type zegquote:Op maandag 9 augustus 2021 20:50 schreef CrushedTinBox het volgende:
Deelnemers kunnen beter geen gedichten of liedjes voordragen, plaatsvervangende schaamte.
Vrij bijzonder ja, al is het wel de geboortestad in feiten.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 22:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
House noemen en dan popmuziek goedrekenen bij Manchester..
https://www.nederlandsepoezie.org/dichters/o/oomen.htmlquote:Op maandag 9 augustus 2021 21:04 schreef Kanaroe het volgende:
Hij heet Joost Oomen.
Ik ken hem verder ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |