abonnement Unibet Coolblue
pi_201942206
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Welk patroon gebruik je? Ik overweeg om ook eens aan het breien van sokken te gaan beginnen.
Rye (Light) van Tin Can Knits. Is nog een gratis patroontje ook *)
pi_201983115
Na een aantal mislukte sokkenbreipogingen, ben ik nu weer gestart met een nieuwe poging. Het ging kriebelen toen ik de bolletjes Flotte Socke Christmas Metallic voorbij zag komen. Het begin is gemaakt. Ik kijk veel YT-filmpjes om weer een beetje op gang te komen. Maar ik weet nog niet zeker welke hiel ik ga breien. Ik kwam ook filmpjes van Mr. Knitbear tegen. Leuke duidelijke filmpjes waar je vrolijk van wordt.
  maandag 1 november 2021 @ 13:27:36 #53
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201983656
Oh ja, die flotte socke Christmas O+
Die stond nog op m'n lijstje voor ooit. Ik heb nog wel soortgelijke liggen dus mag niet klagen :@
Ik zag ook sokkenwol met vitamine E, tijdens het breien ook nog goed voor de handen. Ook zo verleidelijk...
pi_201984254
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:27 schreef Ceviche het volgende:
Oh ja, die flotte socke Christmas O+
Die stond nog op m'n lijstje voor ooit. Ik heb nog wel soortgelijke liggen dus mag niet klagen :@
Ik zag ook sokkenwol met vitamine E, tijdens het breien ook nog goed voor de handen. Ook zo verleidelijk...
_O-

Twee vliegen in één klap. Alhoewel ik me daar nog niet zoveel bij voor kan stellen. Lijkt me dat de draad dan anders aanvoelt.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 12:19:34 #55
388664 crew  Dotteke
pi_201996717
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 12:30 schreef -Shii- het volgende:
Na een aantal mislukte sokkenbreipogingen, ben ik nu weer gestart met een nieuwe poging. Het ging kriebelen toen ik de bolletjes Flotte Socke Christmas Metallic voorbij zag komen. Het begin is gemaakt. Ik kijk veel YT-filmpjes om weer een beetje op gang te komen. Maar ik weet nog niet zeker welke hiel ik ga breien. Ik kwam ook filmpjes van Mr. Knitbear tegen. Leuke duidelijke filmpjes waar je vrolijk van wordt.
Succes, sokken breien is nooit echt mijn hobby geweest.
Toch heb ik er heel wat gebreid
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_201997096
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:27 schreef Ceviche het volgende:
Oh ja, die flotte socke Christmas O+
Die stond nog op m'n lijstje voor ooit. Ik heb nog wel soortgelijke liggen dus mag niet klagen :@
Ik zag ook sokkenwol met vitamine E, tijdens het breien ook nog goed voor de handen. Ook zo verleidelijk...
Bijzonder. :D

Gisteravond begonnen met een nieuw paar sokken. Dit keer uit het boek Vrolijke sokken breien.



quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Welk patroon gebruik je? Ik overweeg om ook eens aan het breien van sokken te gaan beginnen.
Ik heb het geleerd met de boeken van Kerstin Balke. Met haar video's kun je ook stap voor stap meedoen, zoals bij deze de boemeranghiel:

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_201997589
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:54 schreef Sumppi het volgende:

[..]
Bijzonder. :D

Gisteravond begonnen met een nieuw paar sokken. Dit keer uit het boek Vrolijke sokken breien.

[ afbeelding ]
[..]
Ik heb het geleerd met de boeken van Kerstin Balke. Met haar video's kun je ook stap voor stap meedoen, zoals bij deze de boemeranghiel:

Oh wauw, die zijn zeker vrolijk. O+

Die sokhouders (of hoe heten ze eigenlijk?) zie ik ook vaak voorbijkomen. Is dat nog handig?
pi_202097704
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 13:34 schreef -Shii- het volgende:

[..]
Oh wauw, die zijn zeker vrolijk. O+

Die sokhouders (of hoe heten ze eigenlijk?) zie ik ook vaak voorbijkomen. Is dat nog handig?
Voor gewone sokken gebruik ik ze niet, maar bij bijvoorbeeld fair Isle of siersteken vind ik het resultaat wel mooier na opspannen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Moderator zondag 14 november 2021 @ 08:31:40 #59
388664 crew  Dotteke
pi_202168992
Na een hele lange tijd ga ik weer eens iets breien. Dit is echt al wel meer dan 10 jaar geleden geloof ik als het niet langer is.
Hoop dat ik er uit ga komen even zoeken op You Tube of ik de gebruikte steken kan vinden en hoe ik dit brei met een ronbreinaald
Al met al dus afwachten of het gaat lukken.
Het gaat een baby dekentje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
worden voor dochterlief die zwanger is.
Van deze wol
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EN dit is het patroon
3 recht samen: Haal 1 steek af, brei 2 steken recht samen, haal de afgehaalde steek over.
1 gedraaid meerderen: Brei de lus tussen de volgende twee steken op in gedraaid recht.
1 meerderen: Brei 1 recht vanaf voor en 1 recht vanaf achter in dezelfde steek.
Patroon
Zet 241 steken op en brei patroon als volgt:
1e patroon-naald: Brei alle steken recht.
2e patroon-naald: 1 meerderen, (8 recht, 3 recht samen, 8 recht, 1 gedraaid meerderen, 1
recht, 1 gedraaid meerderen), herhaal tot er nog 20 steken over zijn, 8 recht, 3 recht samen,
8 recht, 1 meerderen = 241 steken.
Herhaal de 1e en 2e patroon-naald tot het werk ca 85 cm meet.
Kant af.
Het is een gratis patroon van Hobbii.nl
https://hobbii.nl/kruidna(...)3%A6ppe&utm_term=sys
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_202169097
Leuk @Dotteke, dat je het weer gaat proberen. :) Mooi garen heb je uitgekozen! Ik heb een soortgelijke deken voor mijn jongste gebreid toen ik zwanger was.
  Moderator zondag 14 november 2021 @ 08:47:24 #61
388664 crew  Dotteke
pi_202169125
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 08:43 schreef lunapuella het volgende:
Leuk @:Dotteke, dat je het weer gaat proberen. :) Mooi garen heb je uitgekozen! Ik heb een soortgelijke deken voor mijn jongste gebreid toen ik zwanger was.
Thnx Lunapuella
De kleur heeft mijn dochter uitgekozen ik was zelf voor een andere kleur gegaan, roze met wit
Ik moet maar zien of mijn lijf het ook leuk vindt.
Maar door hier te zitten en alles te bekijken begon het toch weer te kriebelen.

Snap er alleen nog niet veel van hoe ik dit doe op een rondbreinaald en de steken snap ik nog niet.
Dus maar eens zoeken op You Tube of er iets over te vinden is.
Ik denk bij een rondbrei naald dat je iets ronds breit zonder naad.
Maar een deken is niet rond.

Het zal zich wel wijzen hoop ik en anders zijn er hier vast mensen die kunnen/willen helpen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_202169128
De trui die ik pas postte voor mijn jongste is trouwens nog steeds ongedragen, hij weigert pertinent 'm aan te trekken. :')

Gelukkig werk ik nu aan een trui voor de oudste, die is er juist erg enthousiast over. :)

pi_202169156
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 08:47 schreef Dotteke het volgende:
Ik denk bij een rondbrei naald dat je iets ronds breit zonder naad.
Maar een deken is niet rond.
Recht breien op een rondbreinaald werkt eigenlijk hetzelfde als op gewone naalden. Je breit een toer, draait je werk, breit weer een toer, draait je werk, enzovoort. Alleen zitten je naalden aan elkaar vast. Het voordeel is dat je veel meer ruimte op de naald hebt, dus een groter werk zoals een deken past er beter op.

Er zijn inderdaad ook veel filmpjes over te vinden op YouTube, dus het komt vast goed. :)
  Moderator zondag 14 november 2021 @ 08:58:22 #64
388664 crew  Dotteke
pi_202169208
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 08:47 schreef lunapuella het volgende:
De trui die ik pas postte voor mijn jongste is trouwens nog steeds ongedragen, hij weigert pertinent 'm aan te trekken. :')

Gelukkig werk ik nu aan een trui voor de oudste, die is er juist erg enthousiast over. :)

[ afbeelding ]
Jammer dat de jongste hem dan niet wil dragen he.
Vind het wel kunstig altijd met al die kleurtje
Ik ben niet zo'n brei miep ik haak liever.
Heb wel gebreid ook kabeltruien en sokken. Maar toch lig mijn hart meer bij haken
Maar helaas al gehaakte dekentjes die ik aan haar liet zien vond ze er geen een mooi _O-
Zo zie je maar kinderen blijven ongeacht hun leeftijd toch eigenwijs en willen net dat niet wat moeder wil :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 14 november 2021 @ 08:59:03 #65
388664 crew  Dotteke
pi_202169213
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 08:51 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Recht breien op een rondbreinaald werkt eigenlijk hetzelfde als op gewone naalden. Je breit een toer, draait je werk, breit weer een toer, draait je werk, enzovoort. Alleen zitten je naalden aan elkaar vast. Het voordeel is dat je veel meer ruimte op de naald hebt, dus een groter werk zoals een deken past er beter op.

Er zijn inderdaad ook veel filmpjes over te vinden op YouTube, dus het komt vast goed. :)
Thnx, ik dacht al zoiets maar kon het mij niet voor de geest halen, ik dacht zal zich wel wijzen als je eenmaal bezig bent.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Leukste jonkie 2022 zondag 14 november 2021 @ 17:20:36 #66
213457 engine
pi_202174534
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 08:31 schreef Dotteke het volgende:
Na een hele lange tijd ga ik weer eens iets breien. Dit is echt al wel meer dan 10 jaar geleden geloof ik als het niet langer is.
Hoop dat ik er uit ga komen even zoeken op You Tube of ik de gebruikte steken kan vinden en hoe ik dit brei met een ronbreinaald
Al met al dus afwachten of het gaat lukken.
Het gaat een baby dekentje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
worden voor dochterlief die zwanger is.
Van deze wol
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EN dit is het patroon
3 recht samen: Haal 1 steek af, brei 2 steken recht samen, haal de afgehaalde steek over.
1 gedraaid meerderen: Brei de lus tussen de volgende twee steken op in gedraaid recht.
1 meerderen: Brei 1 recht vanaf voor en 1 recht vanaf achter in dezelfde steek.
Patroon
Zet 241 steken op en brei patroon als volgt:
1e patroon-naald: Brei alle steken recht.
2e patroon-naald: 1 meerderen, (8 recht, 3 recht samen, 8 recht, 1 gedraaid meerderen, 1
recht, 1 gedraaid meerderen), herhaal tot er nog 20 steken over zijn, 8 recht, 3 recht samen,
8 recht, 1 meerderen = 241 steken.
Herhaal de 1e en 2e patroon-naald tot het werk ca 85 cm meet.
Kant af.
Het is een gratis patroon van Hobbii.nl
https://hobbii.nl/kruidna(...)3%A6ppe&utm_term=sys
Helemaal duizelig na het lezen van deze post :P Klinkt ingewikkeld maar leuk project.

Succes Dot!
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  maandag 15 november 2021 @ 11:19:28 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_202185226
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 08:58 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Jammer dat de jongste hem dan niet wil dragen he.
Vind het wel kunstig altijd met al die kleurtje
Ik ben niet zo'n brei miep ik haak liever.
Heb wel gebreid ook kabeltruien en sokken. Maar toch lig mijn hart meer bij haken
Maar helaas al gehaakte dekentjes die ik aan haar liet zien vond ze er geen een mooi _O-
Zo zie je maar kinderen blijven ongeacht hun leeftijd toch eigenwijs en willen net dat niet wat moeder wil :D
wat leuk dat je dochter zwanger is, gefeliciteerd! zo'n zigzag patroon is op zich ook goed te haken, maar ik vind het gebreid ook wel heel mooi. Succes! Ik heb ook eens zoiets gemaakt, zal even opzoeken hoe dat patroon ook alweer heette.
in de haak.
  maandag 15 november 2021 @ 11:22:35 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_202185289
quote:
Oh mooi een ravelry-linkje, kan ik je meteen aan mijn vriendjes toevoegen :D
pi_202185407
Sokken met ingebreid patroontje voor het eerst lijkt mooi te worden en te lukken... trots op mezelf *O*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator maandag 15 november 2021 @ 11:39:17 #71
388664 crew  Dotteke
pi_202185468
quote:
O je moet een account hebben om dit te kijken.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_202185512
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sokken met ingebreid patroontje voor het eerst lijkt mooi te worden en te lukken... trots op mezelf *O*
Dat schreeuwt om een foto!
pi_202185905
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:43 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Dat schreeuwt om een foto!
Als ik eraan denk post ik vanavond een foto. Het is nog maar een klein stukje, maar de truc heb ik door
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_202186075
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sokken met ingebreid patroontje voor het eerst lijkt mooi te worden en te lukken... trots op mezelf *O*
Superleuk! Ben benieuwd naar het patroon.

quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 08:47 schreef lunapuella het volgende:
De trui die ik pas postte voor mijn jongste is trouwens nog steeds ongedragen, hij weigert pertinent 'm aan te trekken. :')

Gelukkig werk ik nu aan een trui voor de oudste, die is er juist erg enthousiast over. :)

[ afbeelding ]
Die kleuren. O+ Daar zou ik ook enthousiast van worden.

@Dotteke Wat fijn dat je dochter iets heeft uitgezocht en jij lekker kunt gaan handwerken. Succes met het patroon!

Ik heb weer een sok af. Op het afhechten na. O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  maandag 15 november 2021 @ 13:39:34 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_202187098
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:39 schreef Dotteke het volgende:

[..]
O je moet een account hebben om dit te kijken.
ah, dat wist ik niet. hier een paar foto's:


ik kon het oorspronkelijke patroon niet meer vinden, maar heb toen veel gehad aan deze aanwijzingen.
in de haak.
  Moderator maandag 15 november 2021 @ 13:43:55 #76
388664 crew  Dotteke
pi_202187154
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:39 schreef trui het volgende:

[..]
ah, dat wist ik niet. hier een paar foto's:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

ik kon het oorspronkelijke patroon niet meer vinden, maar heb toen veel gehad aan deze aanwijzingen.
Dat is ook een mooie, maar wel een heel ander patroon
IK ben benieuwd ben best crea maar breien ben ik helemaal uit
We gaan het zien of het lukt.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  maandag 15 november 2021 @ 14:11:04 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_202187495
Zo heel anders is 't niet, maar het is inderdaad niet precies hetzelfde. Veel succes in elk geval! :) Ik heb toen wel wat gehad aan aanwijzingen in dit topic. (over mooi beginnen en eindigen van een rij geloof ik, bijvoorbeeld).

Mooie sokken zie ik hier weer voorbij komen!
in de haak.
  Moderator maandag 15 november 2021 @ 14:13:59 #78
388664 crew  Dotteke
pi_202187545
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:11 schreef trui het volgende:
Zo heel anders is 't niet, maar het is inderdaad niet precies hetzelfde. Veel succes in elk geval! :) Ik heb toen wel wat gehad aan aanwijzingen in dit topic. (over mooi beginnen en eindigen van een rij geloof ik, bijvoorbeeld).

Mooie sokken zie ik hier weer voorbij komen!
IK ga wel kijken of ik een you tubje van de steken kan vinden. Vaak als ik het zie doen dan lukt het wel.
Maar ik hou jou tip in het achterhoofd en zal daar ook een kijkje gaan nemen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_202188236
De lastigste is denk ik het gedraaid meerderen in de tussenlus. Via YouTube zou ik dan zoeken naar een M1L.


3 recht samen door overhalen:

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_202188317
En 1 meerderen door twee keer recht te breien in dezelfde steek:


En dat was het voor het patroon.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Moderator maandag 15 november 2021 @ 15:17:06 #81
388664 crew  Dotteke
pi_202188353
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 15:08 schreef Sumppi het volgende:
De lastigste is denk ik het gedraaid meerderen in de tussenlus. Via YouTube zou ik dan zoeken naar een M1L.


3 recht samen door overhalen:

Wat lief, thnx, heb ze opgeslagen zal een grote hulp zijn straks :*
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_202188677
Vergeet na een aantal toeren geen lifeline te plaatsen. Zeker bij zo'n groot werk is het zonde als je na een foutje alles moet uithalen, omdat het niet zo makkelijk op te pakken is door al die meerderingen en minderingen.

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Leukste jonkie 2022 woensdag 17 november 2021 @ 23:25:41 #83
213457 engine
pi_202225496
Nou dat is gelukt :)
M'n broertje zei dat ik nu mooi op tijd klaar ben voor carnaval _O-


En in actie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er wel blij mee. Hij zit ook lekker :D
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Leukste jonkie 2022 woensdag 17 november 2021 @ 23:43:26 #84
213457 engine
pi_202225572
Nu wil ik dit gaan proberen.

En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_202226007
quote:
2s.gif Op woensdag 17 november 2021 23:25 schreef engine het volgende:
Nou dat is gelukt :)
M'n broertje zei dat ik nu mooi op tijd klaar ben voor carnaval _O-

[ afbeelding ]
En in actie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er wel blij mee. Hij zit ook lekker :D
In het begin ging het even fout maar je het het al snel te pakken zie ik.
Topper _O_

Wat leuk dat je het hier post
quote:
2s.gif Op woensdag 17 november 2021 23:43 schreef engine het volgende:
Nu wil ik dit gaan proberen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk, een trui, mocht je er niet uit komen kan je iemand hier altijd om hulp vragen
Ik ben heel erg benieuwd naar jou eerste gebreide trui _O_
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 20:06:42 #86
213457 engine
pi_202250461
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 05:24 schreef Dotteke het volgende:

[..]
In het begin ging het even fout maar je het het al snel te pakken zie ik.
Topper _O_

Wat leuk dat je het hier post
[..]
Leuk, een trui, mocht je er niet uit komen kan je iemand hier altijd om hulp vragen
Ik ben heel erg benieuwd naar jou eerste gebreide trui _O_
Het wordt nog wel een hele uitdaging :D Ben vanavond begonnen aan een proeflapje om de steken te oefenen. Dat lukt wel maar mijn probleem is dat ik er iedere keer steken bij zet. Zat na een paar naalden al +3 steken dus dat moet ik er eerst uit zien te krijgen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 20:09:20 #87
388664 crew  Dotteke
pi_202250521
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:06 schreef engine het volgende:

[..]
Het wordt nog wel een hele uitdaging :D Ben vanavond begonnen aan een proeflapje om de steken te oefenen. Dat lukt wel maar mijn probleem is dat ik er iedere keer steken bij zet. Zat na een paar naalden al +3 steken dus dat moet ik er eerst uit zien te krijgen.
Hoe krijg je dat dan voor elkaar?
Als je de trui gaat breien zou ik iedere naald goed kijken of het goed gaat.
Ben wel heel benieuwd. Vind het wel knap hoor engine
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:38:00 #88
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_202251284
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:06 schreef engine het volgende:

[..]
Het wordt nog wel een hele uitdaging :D Ben vanavond begonnen aan een proeflapje om de steken te oefenen. Dat lukt wel maar mijn probleem is dat ik er iedere keer steken bij zet. Zat na een paar naalden al +3 steken dus dat moet ik er eerst uit zien te krijgen.
Volgens mij komt dat doordat de draad dan ergens voor het werk terecht komt in plaats van achter het werk. Daardoor komt er een extra omslag en dat is dan zo'n extra steek.
Na elke toer tellen is dan wel aan te raden :+ of stekenmarkeerders om de zoveel steken.

Ik hoop dat je je trui hier laat zien, zo'n visserstrui is net als een kabeltrui, raakt nooit uit de mode. En er zit ook nog een hele geschiedenis achter: https://kunst-en-cultuur.(...)tificatiemiddel.html
pi_202251329
Of je doet aan het begin of aan het einde iets niet helemaal goed waardoor er een steek extra bij komt.
Ik had het omgekeerde, dat ik ongemerkt elke toer ging minderen omdat ik steeds niet goed begon ofzoiets.
pi_202294493
quote:
2s.gif Op woensdag 17 november 2021 23:25 schreef engine het volgende:
Nou dat is gelukt :)
M'n broertje zei dat ik nu mooi op tijd klaar ben voor carnaval _O-

[ afbeelding ]
En in actie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er wel blij mee. Hij zit ook lekker :D
Superleuk geworden. En leuk de foto onder de spoiler. :D

quote:
2s.gif Op woensdag 17 november 2021 23:43 schreef engine het volgende:
Nu wil ik dit gaan proberen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien kun je een foto van het proeflapje plaatsen dat we mee kunnen kijken wat er fout zou kunnen gaan. Misschien per ongeluk aan het begin of eind een extra lusje gepakt.

Maar wel een heel leuke trui om te maken. ^O^
pi_202294586
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 08:31 schreef Dotteke het volgende:
Na een hele lange tijd ga ik weer eens iets breien. Dit is echt al wel meer dan 10 jaar geleden geloof ik als het niet langer is.
Hoop dat ik er uit ga komen even zoeken op You Tube of ik de gebruikte steken kan vinden en hoe ik dit brei met een ronbreinaald
Al met al dus afwachten of het gaat lukken.
Het gaat een baby dekentje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
worden voor dochterlief die zwanger is.
Van deze wol
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EN dit is het patroon
3 recht samen: Haal 1 steek af, brei 2 steken recht samen, haal de afgehaalde steek over.
1 gedraaid meerderen: Brei de lus tussen de volgende twee steken op in gedraaid recht.
1 meerderen: Brei 1 recht vanaf voor en 1 recht vanaf achter in dezelfde steek.
Patroon
Zet 241 steken op en brei patroon als volgt:
1e patroon-naald: Brei alle steken recht.
2e patroon-naald: 1 meerderen, (8 recht, 3 recht samen, 8 recht, 1 gedraaid meerderen, 1
recht, 1 gedraaid meerderen), herhaal tot er nog 20 steken over zijn, 8 recht, 3 recht samen,
8 recht, 1 meerderen = 241 steken.
Herhaal de 1e en 2e patroon-naald tot het werk ca 85 cm meet.
Kant af.
Het is een gratis patroon van Hobbii.nl
https://hobbii.nl/kruidna(...)3%A6ppe&utm_term=sys
Wat een leuke deken en een mooi garen. O+ En wat leuk dat je weer gaat breien. Ik heb het ook weer opgepakt en vind het weer erg leuk om te doen.

quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 08:47 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Thnx Lunapuella
De kleur heeft mijn dochter uitgekozen ik was zelf voor een andere kleur gegaan, roze met wit
Ik moet maar zien of mijn lijf het ook leuk vindt.
Maar door hier te zitten en alles te bekijken begon het toch weer te kriebelen.

Snap er alleen nog niet veel van hoe ik dit doe op een rondbreinaald en de steken snap ik nog niet.
Dus maar eens zoeken op You Tube of er iets over te vinden is.
Ik denk bij een rondbrei naald dat je iets ronds breit zonder naad.
Maar een deken is niet rond.


Het zal zich wel wijzen hoop ik en anders zijn er hier vast mensen die kunnen/willen helpen.
Er is bij dit project waarschijnlijk voor een rondbreinaald gekozen, omdat het een hele grote deken is en dan passen de steken niet op een gewone naald. Je breit op de rondbreinaald gewoon heen en terug. Dus je maakt er geen rondje van, maar aan het eind keer je het werk en brei je weer terug. Zelf vind ik de rondbreinaald altijd minder fijn werken, maar voor zo'n project is het wel handig.
  Moderator maandag 22 november 2021 @ 17:16:42 #92
388664 crew  Dotteke
pi_202294831
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:04 schreef -Shii- het volgende:

[..]
Wat een leuke deken en een mooi garen. O+ En wat leuk dat je weer gaat breien. Ik heb het ook weer opgepakt en vind het weer erg leuk om te doen.
[..]
Er is bij dit project waarschijnlijk voor een rondbreinaald gekozen, omdat het een hele grote deken is en dan passen de steken niet op een gewone naald. Je breit op de rondbreinaald gewoon heen en terug. Dus je maakt er geen rondje van, maar aan het eind keer je het werk en brei je weer terug. Zelf vind ik de rondbreinaald altijd minder fijn werken, maar voor zo'n project is het wel handig.
O leuk, wat ben je aan het breien? Dochter lief had het verkeerde nummer opgegeven dus het breien is nog niet begonnen. Was de verkeerde kleur, maar ik ben er wel van gaan haken. Kan iedere keer maar even i.v.m. mijn nek en schouders. Maar wissel het af, een beetje puzzelen, haken, straks breien en fok!ken :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_202299643
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:16 schreef Dotteke het volgende:

[..]
O leuk, wat ben je aan het breien? Dochter lief had het verkeerde nummer opgegeven dus het breien is nog niet begonnen. Was de verkeerde kleur, maar ik ben er wel van gaan haken. Kan iedere keer maar even i.v.m. mijn nek en schouders. Maar wissel het af, een beetje puzzelen, haken, straks breien en fok!ken :D
Ik ben sokken aan het breien. De eerste sok is halverwege. Als ik heel lang achter elkaar bezig ben, dan voel ik het ook wel een beetje in m'n arm.
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 08:28:11 #94
388664 crew  Dotteke
pi_202301023
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 22:49 schreef -Shii- het volgende:

[..]
Ik ben sokken aan het breien. De eerste sok is halverwege. Als ik heel lang achter elkaar bezig ben, dan voel ik het ook wel een beetje in m'n arm.
Dat is ook een hele klus heb ze ook heel veel gebreid. Wel leuk om te doen.
Doe maar voorzichtig dat je niet overbelast Shii.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  dinsdag 23 november 2021 @ 08:58:13 #95
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_202301207
:W ik kom even binnen vallen.
Ooit begonnen met haken, vooral amigurumi. Nu vooral truien aan het breien in de herfst/winter.
Beetje jammer dat mn truien nooit helemaal worden zoals op het plaatje. Maar ze kunnen er mee door.
Net een trui afgemaakt, nu alweer een nieuwe op het oog. Al moet ik nog even wachten tot het patroon gereleased wordt. *O*
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_202301512
Hoi!
Onlangs een spinnenwiel op de kop getikt en aan het spinnen geslagen. Nu ik mijn eerste zelfgesponnen wol heb, wil ik daar ook maar eens iets mee gaan doen. Jaren geleden ooit eens begonnen aan een trui die nooit af is gekomen. Zal maar beginnen met een sjaal, denk ik ;)
pi_202301779
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:27 schreef cafca het volgende:
Hoi!
Onlangs een spinnenwiel op de kop getikt en aan het spinnen geslagen. Nu ik mijn eerste zelfgesponnen wol heb, wil ik daar ook maar eens iets mee gaan doen. Jaren geleden ooit eens begonnen aan een trui die nooit af is gekomen. Zal maar beginnen met een sjaal, denk ik ;)
Oh, dat is tof! Ik wil ooit ook leren spinnen. Helaas is het spinnenwiel dat jaren bij mijn oma op zolder stond al vergeven aan een achternicht.
pi_202301988
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:27 schreef cafca het volgende:
Hoi!
Onlangs een spinnenwiel op de kop getikt en aan het spinnen geslagen. Nu ik mijn eerste zelfgesponnen wol heb, wil ik daar ook maar eens iets mee gaan doen. Jaren geleden ooit eens begonnen aan een trui die nooit af is gekomen. Zal maar beginnen met een sjaal, denk ik ;)
Super gaaf!!! Echt een romantisch idee iets maken met zelfgesponnen garens
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_202302322
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:49 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Oh, dat is tof! Ik wil ooit ook leren spinnen. Helaas is het spinnenwiel dat jaren bij mijn oma op zolder stond al vergeven aan een achternicht.
Die oude spinnenwielen zijn vaak wel mooi.

Ik heb deze voor 2 tientjes van marktplaats:

  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 11:34:27 #100
388664 crew  Dotteke
pi_202302986
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:27 schreef cafca het volgende:
Hoi!
Onlangs een spinnenwiel op de kop getikt en aan het spinnen geslagen. Nu ik mijn eerste zelfgesponnen wol heb, wil ik daar ook maar eens iets mee gaan doen. Jaren geleden ooit eens begonnen aan een trui die nooit af is gekomen. Zal maar beginnen met een sjaal, denk ik ;)
Goh wat leuk cafca, wel heel bijzonder om je eigen wol te spinnen _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Dotteke op 23-11-2021 11:44:04 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')