Beter investeren in goede remolie (type 200 ATE). Fading krijg je snel met oude vloeistof met veel vocht en sowieso een laag kookpunt.quote:Op dinsdag 21 september 2021 12:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Serieus? Zelf ook goede ervaring met ATE. Maar voor m’n 540i heb je alleen de standaard schijven. Met de ruim 1700kg in de bergen leek me een upgrade wel leuk (zitten nu nog Brembo’s op geloof ik, niet zelf gemonteerd). Maar Tarox is flink duur, als het dan niet eens een upgrade is vind ik dat ook zonde.
Thanks for the tip! Ik laat het wel regelmatig vervangen, maar vraag niet naar het merk eigenlijk.quote:Op woensdag 22 september 2021 12:34 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Beter investeren in goede remolie (type 200 ATE). Fading krijg je snel met oude vloeistof met veel vocht en sowieso een laag kookpunt.
Wat een gedoe.quote:Op donderdag 23 september 2021 23:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Dinsdag vroeg de E38 op het werk gezet. Vandaag in de avond was ik weer terug. Accu leeg! Pfff, trek ik het aan ofzo? 😂 Gelukkig had ik de NOCO bij me, nu al z’n geld waard 😋 Dus nu 2 accu’s die aan de nieuwe CTEK mogen.
Edit: Vanmiddag was de accu weer leeg, zie ook wat aanslag op de zijkant. Accu is dus kapot denk ik. Stationair geeft 'ie ruim 14 volt aan, dus de dynamo doet het goed. Dus daar gooi ik m'n oude 540i accu maar in, die lijkt namelijk nog het beste van de 3 accu's die ik heb De minpool van de 540i had ik vorige week zondag losgekoppeld en toen gaf 'ie nog 11.5 volt aan. Vandaag, nog steeds losgekoppeld, was het nog maar 9.8 volt. Dus ik denk toch dat de accu het begeven heeft.
Nee nog niet, dan moet ‘ie volgeladen zijn. Maar zover ik weet zijn dat ook gewoon metingen van het volt. Bij m’n oude accu gaf ‘ie eerst ook rood lampje en nu hij al een tijd aan de CTEK ligt is het groen. Deze zet ik denk ik in de 540i dan zodat de spuiter niet hoeft te hannesen met startkabels. En dan als ‘ie terug is kan die in de E38 en als ik de E34 tzt uit de stalling haal gaat daar een nieuwe in. Dan maar Bosch, geen Varta meer (in de E38 en E34 zitten nu Varta’s, m’n oude E34 accu is een Bosch en lijkt voor nu dus de beste).quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat een gedoe.
CTEK nog diagnose laten stellen?
LCI (2012) met 18 inch wielen.quote:
Motor?quote:
Maar over welke gaat het nu? Ik snap dat het inmiddels wat verwarrend wordt, met 3 accu's en 2 auto'squote:Op zaterdag 25 september 2021 21:15 schreef daNpy het volgende:
Ik denk dat het probleem niet in de accu zit.
Geen idee, jij plaatst hier veel (te) lange verhalen elke keerquote:Op zaterdag 25 september 2021 23:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar over welke gaat het nu? Ik snap dat het inmiddels wat verwarrend wordt, met 3 accu's en 2 auto's
N53 (325i met 330i software).quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:41 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Motor?
ATE schijven rondom (312mm voor/300 achter ga ik vanuit)
ATE blokken rondom
Nieuwe ATE remolie
Montage
420,- (met stofvrij Ceramic blokken 480,-)
Ja kan ik er wat aan doen dat alle accu’s die ik heb shit zijnquote:Op zondag 26 september 2021 09:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Geen idee, jij plaatst hier veel (te) lange verhalen elke keer
quote:Op zondag 26 september 2021 10:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja kan ik er wat aan doen dat alle accu's auto's die ik heb shit zijn
Met INPA is ruk, de pomp draait de hele tijd en dat gaat ten koste van de levensduur. Alleen als de ABS unit vervangen is zou het echt nodig zijn.quote:Op zondag 26 september 2021 11:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het verversen van remvloeistof kan bij moderne BMWs op twee manieren. De oude manier, aanzuigen via de ontluchtingsnippels, en met INPA.
Een enkeling zie ik met INPA bezig zijn, waarbij de ABSpomp de verse remvloeistof doorpompt. Een goede verklaring waarom dit beter is dan aanzuigen ontbreekt.
Als je de remvloeistof aanzuigt bij de ontluchtingsnippel en het niveau van het reservoir daalt, hoe kan er dan vuile remvloeistof in de pomp achterblijven?
Ik nietquote:Op zondag 26 september 2021 12:17 schreef DX11 het volgende:
Heeft er toevallig ook nog iemand een betaalbaar remmen adresje in/om gelderland? Alles wat tot nu toe genoemd is zit in het westen
Als je alles wil vervangen (dus ook de vloeistof in de pomp) moet je INPA gebruiken. Anders blijft er oude olie in de pomp zitten. Die krijg je er niet uit met de druk of vacuum methode. Maar dat is op zich niet zo heel erg. Alleen als er lucht in het systeem is gekomen kan het zijn dat er lucht in de ABS pomp zit en dat wil je echt niet.quote:Op zondag 26 september 2021 11:31 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Met INPA is ruk, de pomp draait de hele tijd en dat gaat ten koste van de levensduur. Alleen als de ABS unit vervangen is zou het echt nodig zijn.
Aanzuigen is niet altijd handig, soms trek je lucht via het schroefdraad. Ik doe meestal wat remcilinderpasta om de basis van de nippel.
Via overdruk kan ook met een drukpomp op het reservoir. Per definitie nodig als je de hulpkoppelingscilinder vervangt.
Hoe dan ook zuig ik altijd de boel eerst leeg met een grote injectiespuit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |