Ik weet niet in welke regio je woont maar ik kan BCS Motorsport in Del Ilp zeker aanradenquote:Op maandag 20 september 2021 21:42 schreef DX11 het volgende:
[..]
Helaas kan ik het niet zelf en ik ben met mijn "dure" bmw die altijd dealer onderhouden is niet zo'n grote fan van een willekeurige goedkope garage uitzoeken. Ben totaal niet op de hoogte welke goedkope garages wel goed zijn helaas..
Ben daar weleens langs gefietst maar ziet er een beetje verpauperd uit...quote:Op dinsdag 21 september 2021 10:28 schreef rival het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke regio je woont maar ik kan BCS Motorsport in Del Ilp zeker aanraden
Daar gaat mijn BMW altijd heen voor onderhoud etc.
Had nog iets minder gehooptquote:Op dinsdag 21 september 2021 10:28 schreef rival het volgende:
[..]
En dan mij appen of ik het voor 375 wil doen zeker
Is van mn maatje je krijgt daar nog steeds dezelfde zorg en lage prijzenquote:Op dinsdag 21 september 2021 10:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ben daar weleens langs gefietst maar ziet er een beetje verpauperd uit...
[..]
Had nog iets minder gehoopt
Gelderland dus dat is niet echt in de buurt.quote:Op dinsdag 21 september 2021 10:28 schreef rival het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke regio je woont maar ik kan BCS Motorsport in Del Ilp zeker aanraden
Daar gaat mijn BMW altijd heen voor onderhoud etc.
Nee joh, ik heb toch geen Renault? 😂 Gebbetje hoor. Maar mijn zekeringen zitten goed afgesloten van vuil en water. Hoor ook geen rare dingen als ‘ie uitstaat.quote:Op maandag 20 september 2021 15:37 schreef vannelle het volgende:
Een heel andere auto maar misschien kun je iets met dit stukje:
https://automotiveacademy(...)u-renault-modus-leeg
Schokdempers zijn toch ook slijtage delen? Maar mooi dat ze dat betalen, scheelt veel. Zou zelf niet zoveel uitgeven puur om een BMW factuur te krijgen. Misschien alleen de beurtjes, zodat je wel de stempels nog krijgt (al zijn die ook al goed duur).quote:Op maandag 20 september 2021 15:54 schreef DX11 het volgende:
Heb ik ff mazzel, ik had nog 1 week garantie in mijn 1 jaar na aankoop van de dealer, dus mijn schokbrekers worden gratis vervangen van mijn e93!
Remmen moet ik uiteraard wel zelf betalen want slijtage onderdeel. Maar toch ff mazzel zeg, scheelt de helft.
Oh en de 2 serie grand coupe van 2021 (leenauto) rijdt echt heerlijk btw! Voelt ook echt helemaal niet krap aan ofzo, voor een 2 serie. Als ik het kon betalen was het zeker het overwegen waard.
450! 😋quote:
Zeker mooi. Dat zwarte is alleen een bescherming overigens, dat rem je er dus af.quote:Op dinsdag 21 september 2021 11:59 schreef DX11 het volgende:
Zijn wel "mooie" remmen die EBC:
https://www.winparts.nl/r(...)gd1360/p1038278.html
https://www.winparts.nl/r(...)sr1360/p1039247.html
Maar inderdaad beetje dure schijfjes.
Oh echt? Dus na een weekje zijn ze gewoon grijs? Da's ook wel een beetje misleidend dan..quote:Op dinsdag 21 september 2021 12:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zeker mooi. Dat zwarte is alleen een bescherming overigens, dat rem je er dus af.
Nou het zal vast wel ergens beschreven staan. Maar is om te zorgen dat ze niet roesten in de verpakking. En denk niet een week, maar echt na 1x remmen.quote:Op dinsdag 21 september 2021 12:14 schreef DX11 het volgende:
[..]
Oh echt? Dus na een weekje zijn ze gewoon grijs? Da's ook wel een beetje misleidend dan..
Dat hoop ik wel, anders is je remweg tamelijk lang.quote:Op dinsdag 21 september 2021 12:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nou het zal vast wel ergens beschreven staan. Maar is om te zorgen dat ze niet roesten in de verpakking. En denk niet een week, maar echt na 1x remmen.
Serieus? Zelf ook goede ervaring met ATE. Maar voor m’n 540i heb je alleen de standaard schijven. Met de ruim 1700kg in de bergen leek me een upgrade wel leuk (zitten nu nog Brembo’s op geloof ik, niet zelf gemonteerd). Maar Tarox is flink duur, als het dan niet eens een upgrade is vind ik dat ook zonde.quote:Op dinsdag 21 september 2021 12:17 schreef pvdplanet het volgende:
De ATE Powerdiscs van 80 Euro per set (voorkant 300mm) gaan op het circuit net zo lang mee als 4x zo dure EBC of Tarox schijven.
Vooral met agressieve blokken.
Standaard ATE schijven met ATE ceramic blokken is voor op straat de beste keus. Weinig stof en weinig slijtage.
Yep, die gebruik ik ook, gaat goed lang mee en duurdere zijn het nauwelijks waard op het circuit. En op straat al helemaal niet!quote:Op dinsdag 21 september 2021 12:17 schreef pvdplanet het volgende:
De ATE Powerdiscs van 80 Euro per set (voorkant 300mm) gaan op het circuit net zo lang mee als 4x zo dure EBC of Tarox schijven.
Vooral met agressieve blokken.
Standaard ATE schijven met ATE ceramic blokken is voor op straat de beste keus. Weinig stof en weinig slijtage.
Het enige voordeel is dat het hart en de buitenste rand wel zwart blijft (waar de blokken niet raken) en daar dan niet lelijk gaan roesten.quote:Op dinsdag 21 september 2021 12:14 schreef DX11 het volgende:
[..]
Oh echt? Dus na een weekje zijn ze gewoon grijs? Da's ook wel een beetje misleidend dan..
Heb de 5.0 Test&Charge besteld, zal voor mij goed genoeg zijn. Kan ik ‘m als ik terug ben uit Zweden en voordat ‘ie naar de spuiter gaat nog even aan de lader 😋quote:Op zondag 19 september 2021 20:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De MXS 7.0 uiteraard 7A.
Volgens mij heb ik hier wel eens de 5.0 test&charge versie aanbevolen. Prima geschikt voor dummies om een oordeel over leven of dood van een accu te geven. Zonder verstand van multimeters te hebben.
Bij mij al diverse keren goed oordeel gegeven.
Heb zo'n idee dat half zwart half grijs combi ook niet echt mooi er uit ziet toch?quote:Op dinsdag 21 september 2021 13:56 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Het enige voordeel is dat het hart en de buitenste rand wel zwart blijft (waar de blokken niet raken) en daar dan niet lelijk gaan roesten.
Jawel hoor, zoveel zie je er niet van. Is beter dan roest. Je kunt ook zelf hitte bestendige verf kopen of zinkspray ofzo.quote:Op dinsdag 21 september 2021 17:10 schreef DX11 het volgende:
[..]
Heb zo'n idee dat half zwart half grijs combi ook niet echt mooi er uit ziet toch?
Kost een paar centûh, maar dan heb je ook watt.quote:Op dinsdag 21 september 2021 15:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Heb de 5.0 Test&Charge besteld, zal voor mij goed genoeg zijn. Kan ik ‘m als ik terug ben uit Zweden en voordat ‘ie naar de spuiter gaat nog even aan de lader 😋
😂quote:Op dinsdag 21 september 2021 19:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kost een paar centûh, maar dan heb je ook watt.
Textar gebruikt BMW. En de performance blokken van BMW zijn als het goed is van Pagid (ook TMD friction)quote:Op dinsdag 21 september 2021 12:54 schreef YoshiBignose het volgende:
BMW blokken van de dealer zijn toch ook gewoon van ATE? Ik bestel ook altijd bij Autodoc. Duurt soms ff maar is wel de goedkoopste.
Beter investeren in goede remolie (type 200 ATE). Fading krijg je snel met oude vloeistof met veel vocht en sowieso een laag kookpunt.quote:Op dinsdag 21 september 2021 12:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Serieus? Zelf ook goede ervaring met ATE. Maar voor m’n 540i heb je alleen de standaard schijven. Met de ruim 1700kg in de bergen leek me een upgrade wel leuk (zitten nu nog Brembo’s op geloof ik, niet zelf gemonteerd). Maar Tarox is flink duur, als het dan niet eens een upgrade is vind ik dat ook zonde.
Thanks for the tip! Ik laat het wel regelmatig vervangen, maar vraag niet naar het merk eigenlijk.quote:Op woensdag 22 september 2021 12:34 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Beter investeren in goede remolie (type 200 ATE). Fading krijg je snel met oude vloeistof met veel vocht en sowieso een laag kookpunt.
Wat een gedoe.quote:Op donderdag 23 september 2021 23:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Dinsdag vroeg de E38 op het werk gezet. Vandaag in de avond was ik weer terug. Accu leeg! Pfff, trek ik het aan ofzo? 😂 Gelukkig had ik de NOCO bij me, nu al z’n geld waard 😋 Dus nu 2 accu’s die aan de nieuwe CTEK mogen.
Edit: Vanmiddag was de accu weer leeg, zie ook wat aanslag op de zijkant. Accu is dus kapot denk ik. Stationair geeft 'ie ruim 14 volt aan, dus de dynamo doet het goed. Dus daar gooi ik m'n oude 540i accu maar in, die lijkt namelijk nog het beste van de 3 accu's die ik heb De minpool van de 540i had ik vorige week zondag losgekoppeld en toen gaf 'ie nog 11.5 volt aan. Vandaag, nog steeds losgekoppeld, was het nog maar 9.8 volt. Dus ik denk toch dat de accu het begeven heeft.
Nee nog niet, dan moet ‘ie volgeladen zijn. Maar zover ik weet zijn dat ook gewoon metingen van het volt. Bij m’n oude accu gaf ‘ie eerst ook rood lampje en nu hij al een tijd aan de CTEK ligt is het groen. Deze zet ik denk ik in de 540i dan zodat de spuiter niet hoeft te hannesen met startkabels. En dan als ‘ie terug is kan die in de E38 en als ik de E34 tzt uit de stalling haal gaat daar een nieuwe in. Dan maar Bosch, geen Varta meer (in de E38 en E34 zitten nu Varta’s, m’n oude E34 accu is een Bosch en lijkt voor nu dus de beste).quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat een gedoe.
CTEK nog diagnose laten stellen?
LCI (2012) met 18 inch wielen.quote:
Motor?quote:
Maar over welke gaat het nu? Ik snap dat het inmiddels wat verwarrend wordt, met 3 accu's en 2 auto'squote:Op zaterdag 25 september 2021 21:15 schreef daNpy het volgende:
Ik denk dat het probleem niet in de accu zit.
Geen idee, jij plaatst hier veel (te) lange verhalen elke keerquote:Op zaterdag 25 september 2021 23:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar over welke gaat het nu? Ik snap dat het inmiddels wat verwarrend wordt, met 3 accu's en 2 auto's
N53 (325i met 330i software).quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:41 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Motor?
ATE schijven rondom (312mm voor/300 achter ga ik vanuit)
ATE blokken rondom
Nieuwe ATE remolie
Montage
420,- (met stofvrij Ceramic blokken 480,-)
Ja kan ik er wat aan doen dat alle accu’s die ik heb shit zijnquote:Op zondag 26 september 2021 09:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Geen idee, jij plaatst hier veel (te) lange verhalen elke keer
quote:Op zondag 26 september 2021 10:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja kan ik er wat aan doen dat alle accu's auto's die ik heb shit zijn
Met INPA is ruk, de pomp draait de hele tijd en dat gaat ten koste van de levensduur. Alleen als de ABS unit vervangen is zou het echt nodig zijn.quote:Op zondag 26 september 2021 11:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het verversen van remvloeistof kan bij moderne BMWs op twee manieren. De oude manier, aanzuigen via de ontluchtingsnippels, en met INPA.
Een enkeling zie ik met INPA bezig zijn, waarbij de ABSpomp de verse remvloeistof doorpompt. Een goede verklaring waarom dit beter is dan aanzuigen ontbreekt.
Als je de remvloeistof aanzuigt bij de ontluchtingsnippel en het niveau van het reservoir daalt, hoe kan er dan vuile remvloeistof in de pomp achterblijven?
Ik nietquote:Op zondag 26 september 2021 12:17 schreef DX11 het volgende:
Heeft er toevallig ook nog iemand een betaalbaar remmen adresje in/om gelderland? Alles wat tot nu toe genoemd is zit in het westen
Als je alles wil vervangen (dus ook de vloeistof in de pomp) moet je INPA gebruiken. Anders blijft er oude olie in de pomp zitten. Die krijg je er niet uit met de druk of vacuum methode. Maar dat is op zich niet zo heel erg. Alleen als er lucht in het systeem is gekomen kan het zijn dat er lucht in de ABS pomp zit en dat wil je echt niet.quote:Op zondag 26 september 2021 11:31 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Met INPA is ruk, de pomp draait de hele tijd en dat gaat ten koste van de levensduur. Alleen als de ABS unit vervangen is zou het echt nodig zijn.
Aanzuigen is niet altijd handig, soms trek je lucht via het schroefdraad. Ik doe meestal wat remcilinderpasta om de basis van de nippel.
Via overdruk kan ook met een drukpomp op het reservoir. Per definitie nodig als je de hulpkoppelingscilinder vervangt.
Hoe dan ook zuig ik altijd de boel eerst leeg met een grote injectiespuit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |