DOINK! Las jouw stukje ook weer veel te snel. Dan van de week maar eens kijken welke het wordt, thanks!quote:Op zondag 19 september 2021 20:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De MXS 7.0 uiteraard 7A.
Volgens mij heb ik hier wel eens de 5.0 test&charge versie aanbevolen. Prima geschikt voor dummies om een oordeel over leven of dood van een accu te geven. Zonder verstand van multimeters te hebben.
Bij mij al diverse keren goed oordeel gegeven.
Ja zat ik nog aan te denken. Maar hoopte het eigenlijk te kunnen vinden. Maar is wel een goede optie inderdaad.quote:Op zondag 19 september 2021 21:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als je er niet uitkomt kun je ook (eventueel tijdelijk) een schakelaar er tussen plaatsen. dit doen sommigen bij oldtimers waar ze weinig mee rijden. gewoon een schakelaar tussen de minpool zetten en dan is het circuit onderbroken. rally-auto's hebben ze in de auto zitten, sportief schakelaartje.
Mijn pa heeft er een op zijn DAF zitten die de minpool aansluiting op de accu vervangt. Er zit dan een draaiknop op waarmee je de massa onderbreekt, of weer aansluit natuurlijkquote:Op zondag 19 september 2021 21:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als je er niet uitkomt kun je ook (eventueel tijdelijk) een schakelaar er tussen plaatsen. dit doen sommigen bij oldtimers waar ze weinig mee rijden. gewoon een schakelaar tussen de minpool zetten en dan is het circuit onderbroken. rally-auto's hebben ze in de auto zitten, sportief schakelaartje.
Ja ik zag ook zo een stroomonderbreker die je op de pool zelf monteert. Maar aangezien bij mij al de zitting van de achterbank er uit moet om bij de accu te komen schiet dat niet heel veel op. Dan is het niet veel meer moeite om even het moertje los te draaien. Stomme is dat er gewoon wel een schakelaar in zat, alleen deze lag in de achterbak met een flink lange kabel en dat was gewoon niet mooi. Deze dus verwijderd. Maar misschien was het probleem er dan al langer, alleen heb ik er tot 'ie ruim 2 jaar terug wat meer lastig begon te doen gewoon dagelijks mee gereden, vakanties, etc.quote:Op zondag 19 september 2021 21:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mijn pa heeft er een op zijn DAF zitten die de minpool aansluiting op de accu vervangt. Er zit dan een draaiknop op waarmee je de massa onderbreekt, of weer aansluit natuurlijk
Rally auto's hebben een FIA noodstroom schakelaar, dat is wat anders. Een gewone plus of minpool onderbreking bij een lopende motor heeft namelijk weinig nut, dus deze schakelaar heeft meer polen om ook de dynamo stuurspanning uit te zetten en de stroom die tijdens het uitschakelen zelf nog opgewekt wordt wegvloeit via een weerstand:
https://en.liteblox.de/shop/cutoff-switch-circuit-breaker-fia/
Deze zit bij mij in de Golf
@:loveatfirstdrive Een accu van 100Ah en 2 jaar oud die al stuk is? Dat is wel erg snel. Ergens zit iets niet goed. Maar je moet de accu eerst maar eens goed opladen.
Als je hem echt een half jaar of langer niet gebruikt is uitbouwen en aan de druppellader wel aan te raden. Of zoal hierboven; een massa onderbreker.
Ja maar dus wel in mindere mate. Want heb er gewoon vanaf dat ik 'm kocht (2015) tot vlak voordat ik de nieuwe accu kocht (zomer 2019) dagelijkst mee gereden. Ook in de winter. Kocht alleen soms in de zomer een andere auto om daarmee op vakantie te gaan. En met jouw berekening zou mijn accu dus, mits vol, 29 dagen mee moeten gaan (minus wat dagen vanwege de spanning die zakt). Maar ik zal volgende keer toch ook even gaan kijken of er inderdaad niet stiekem iets aanstaat wat ik steeds over het hoofd heb gezien.quote:Op zondag 19 september 2021 21:32 schreef daNpy het volgende:
Dat klinkt idd alsof het probleem er al langer in zat. Dus toch ergens een lekstroom.
Ja daar ben ik ook te laks in geweest, stom. Dat is gewoon het nadeel van dat de zitting er uit moet en dan kan je 'm weer niet kwijt blabla. Accu er weer in krijgen was ook een aardige klus, het past er echt NET doorheen en dat ding is niet bepaald licht. 1.5 jaar is inderdaad erg kort. Zou ik ook wel slecht vinden, best prijzig ding. Maar had wel begrepen dat Varta ook wat slechte series hebben gehad. Volgende keer dan maar een Bosch weer?quote:Op zondag 19 september 2021 21:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
een loodaccu kan er slecht tegen om diep ontladen te worden.
tevens dient -indien aanwezig- het ontluchtingsgaatje bij een loodaccu vrij te zijn. bij een nieuwe accu zit er een dopje op deze ontluchtingsopening.
moet wel zeggen dat er een slechte serie loodaccu's op de markt is verschenen. ik kon zelf na 1,5 jaar een nieuwe accu plaatsen in m'n E46.
Maar FWDquote:Op maandag 20 september 2021 15:54 schreef DX11 het volgende:
Heb ik ff mazzel, ik had nog 1 week garantie in mijn 1 jaar na aankoop van de dealer, dus mijn schokbrekers worden gratis vervangen van mijn e93!
Remmen moet ik uiteraard wel zelf betalen want slijtage onderdeel. Maar toch ff mazzel zeg, scheelt de helft.
Oh en de 2 serie grand coupe van 2021 (leenauto) rijdt echt heerlijk btw! Voelt ook echt helemaal niet krap aan ofzo, voor een 2 serie. Als ik het kon betalen was het zeker het overwegen waard.
Heb heb eerlijk gezegd niet echt gemerkt..quote:
Maar wat kosten remmen bij de dealer in godesnaam?quote:Op maandag 20 september 2021 15:54 schreef DX11 het volgende:
Heb ik ff mazzel, ik had nog 1 week garantie in mijn 1 jaar na aankoop van de dealer, dus mijn schokbrekers worden gratis vervangen van mijn e93!
Remmen moet ik uiteraard wel zelf betalen want slijtage onderdeel. Maar toch ff mazzel zeg, scheelt de helft.
4x blokken + 2x schijven is blijkbaar ¤731,23 ex btwquote:Op maandag 20 september 2021 21:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar wat kosten remmen bij de dealer in godesnaam?
Helaas kan ik het niet zelf en ik ben met mijn "dure" bmw die altijd dealer onderhouden is niet zo'n grote fan van een willekeurige goedkope garage uitzoeken. Ben totaal niet op de hoogte welke goedkope garages wel goed zijn helaas..quote:Op maandag 20 september 2021 21:41 schreef daNpy het volgende:
Remschijven Bosch ¤ 84,10
Remschijven Brembo ¤ 109,88
Remblokken TRW ¤ 51,05
Remblokken Brembo ¤ 63,32
Oftewel voor ~150 euro materiaal en dan 750 euro voor 2 uur werk.
Uitmelker!quote:
Ja de onderdelen kan ik wel vinden maar dan weet ik nog niet echt wat de goede merken zijn en wat ik er allemaal bij moet kopen. (is EBC bijvoorbeeld goed? Nooit van gehoord maar zijn duurder dan de andere merken) Dus ik bedoelde meer wat ik voor all-in prijs moet verwachten voor de hele auto inc geperforeerde schijven rondom. Ik zal eens wat garages in de buurt mailen voor offertes.quote:Op maandag 20 september 2021 22:10 schreef daNpy het volgende:
Ik heb goede ervaringen met winparts. Kenteken invullen, op remschijven zoeken en je favoriete merk(en) aanklikken.
Autodoc en aanverwanten zijn goedkoper, maar minder betrouwbaar en buitenlands. Winparts heeft een Nederlands telefoonnummer en helpdesk en die helpen je ook netjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |