Ja komt wel vaker voor. Maar inderdaad is het meestal dat er technisch ook wat aanpassingen zijn (andere turbo bijv.). Maar mooie manier om voor weinig toch wat extra's te krijgen!quote:Op vrijdag 30 juli 2021 12:47 schreef DX11 het volgende:
Over die motoren: ik heb een 325i met n53 motor, zelfde 3l motor als de 330i (ondertussen ontgrendeld via software), dus volgens mij heb ik daar best mazzel mee, of is dat vaker voor gekomen dat er enkel software geknepen word?
Vind je? Roestig dak betekent vaak ook een roestige onderkantquote:
Ik heb er van geleerd zullen we maar zeggen. Toen ik mijn auto kocht was er geen roest zichtbaar. Maar wel wat bubbeltjes. De vorige eigenaar of die daarvoor had het dus gecamoufleerd met wat lak.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 12:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn het vrij goede auto's. Maar je kunt altijd pech hebben uiteraard. Roest is inderdaad wel een puntje. Mijn broer heeft toevallig bij een E46 320i Touring gekeken van de week. De handelaar had 'ie eerst gebeld en zei dat 'ie klein plekje roest had en verder heel netjes. Komt 'ie daar aan, veel roestplekken.. Dus niet gekocht. Maar roest is wel iets waarom ik inderdaad wel een modernere auto zou willen.
[..]
Haha ja je hebt dan wel een heerlijke auto! En 1 op 15 is onderdaad gewoon erg netjes.
Een 120d vind ik ook erg interessant nog. Ruim genoeg als de baby wel een keer mee moet en niet absurd groot voor alleen rijden. En dieseltje is vrij zuinig uiteraard. Selectie maar maken met wat verschillende auto's en dan eens gaan rijden.
Done!quote:Op vrijdag 30 juli 2021 12:58 schreef LethalNinja het volgende:
nu in het juiste topic
ik mag btw uit de OP de auto staat niet meer op mijn naam
Oef kan dat zo heftig zijn kwa prijs ja?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 12:57 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik heb er van geleerd zullen we maar zeggen. Toen ik mijn auto kocht was er geen roest zichtbaar. Maar wel wat bubbeltjes. De vorige eigenaar of die daarvoor had het dus gecamoufleerd met wat lak.
Toen de puntjes naar een jaar of twee doorkwamen heb ik nog geïnformeerd wat verwijderen zou koste. Dat zou al rond de 2k zijn dus toen maar geaccepteerd en zo lang mogelijk doorgereden.
Ja dat kan... maar het hangt er ook vanaf "hoe goed" je het wil aanpakken. Roest wat je ziet is het puntje van de ijsberg. Ga je de zichtbare roest wegwerken en opmooien of haal je de gehele roest echt weg. In dat laatste geval moet er echt wat worden weggelast en opnieuw ingelast of een heel onderdeel moet worden vervangen. Dat nieuwe onderdeel heeft dan een andere kleur dan de rest van de auto dus laat je het dan overspuiten of accepteer je dat?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 10:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oef kan dat zo heftig zijn kwa prijs ja?
Mag hier eigenlijk niet reageren want ben 90s Toyota eigenaar Maar ik heb ook een tijdje terug wat roestplekjes bij de wielkast laten aanpakken en dat kostte me rond de 200e
Fair enough. Bij mijn Toyo zat het helemaal ad onderkant van de dorpel en het is gewoon zwart getectyleerd (of hoe spel je dat )quote:Op zaterdag 31 juli 2021 11:30 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ja dat kan... maar het hangt er ook vanaf "hoe goed" je het wil aanpakken. Roest wat je ziet is het puntje van de ijsberg. Ga je de zichtbare roest wegwerken en opmooien of haal je de gehele roest echt weg. In dat laatste geval moet er echt wat worden weggelast en opnieuw ingelast of een heel onderdeel moet worden vervangen. Dat nieuwe onderdeel heeft dan een andere kleur dan de rest van de auto dus laat je het dan overspuiten of accepteer je dat?
Ik zie regelmatig wel een auto met één deur die een andere kleur heeft.
Maakt inderdaad ook uit waar het zit en hoe groot het is. Ik snap dat jij dat dan zo hebt aangepakt. Je wil ook niet met je reparaties over je economische waarde heen gaan.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fair enough. Bij mijn Toyo zat het helemaal ad onderkant van de dorpel en het is gewoon zwart getectyleerd (of hoe spel je dat )
Het zit niet echt vol in het zicht dus ik heb het zo gewoon zwart gelaten, plus het is sowieso een oude auto met tig krasjes/plekjes dus ik ga daar echt niet een spuitbeurt in steken.
Als je je auto spik en span wilt hebben en in showroomstaat - bij wijze van - dan kan ik begrijpen dat het een ander prijskaartje wordt ja
Dat weten ze alleen als je een keer op bezoek bent geweest bij de dealer. De informatie wordt ook opgeslagen in de sleutel, als je bij de dealer komt (om ik noem maar even iets, een lampje te vervangen) dan wordt de sleutel ingelezen en wordt de info meteen overgenomen, ook wanneer je het zelf gedaan hebt en geregistreerd hebt in de boardcomputer.quote:Op maandag 2 augustus 2021 10:08 schreef DX11 het volgende:
Ja apk snap ik. Maar hoe weet het BMW systeem dan of ik wel of niet die grote beurt heb gedaan?
Klopt, ik had gewoon rubber met zwarte inserts van PU, maar ik was aan de andere kant ook weer bang voor NVH.. Dus ik had het idee dat het wel prima zou worden met deze versie? Een soort tussenweg tussen makkelijke montage, stugger dan origineel en niet hardcore.quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:41 schreef daNpy het volgende:
Is dat gele Powerflex? Die heb ik alleen op een paar plaatsen waar geen zwart/paars beschikbaar was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |