abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel woensdag 28 juli 2021 @ 21:35:43 #1
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200604047
Wie posten hier mee:

Automatic_ - Erwt - Oktober 2019
Bottoms_up - protje - November 2019
June - draak - November 2019
B.ertha - C/smurf - December 2019
LastRequest - Mini - Maart 2020
Nolita - L. - Juli 2020
Hilmo - F. - Juli 2020
Sunshine1982 - - Augustus 2020
NicolasJoy - S. - September 2020
tpopml - Mickey - September 2020
Seven - Colin - September 2020
Peejtur - LL - Oktober 2020
MaJo - Aapie - Oktober 2020

Welkom in het dreumestopic! *O* .

klik om te spelen

Hier een vervolg ;)

Mijn laatste post:

Afgelopen nacht ging goed, dus ik heb hoop :) Al vrees ik wel dat ik tegelijk naar citronella en methol (van het koelfoam) tegelijk ruik :@

Maar een klamboe, werkt dat ook bij een bijna-peuter? Ik zie zo voor me hoe ze die zo van het plafond aftrekt :D

Zingen is hier trouwens helemaal favoriet. Vooral “Olifantje in het bos” komt er steeds een stukje vloeiender/verstaanbaarder uit. Maar af en toe lijkt het ook wel een beetje op dat spel in “Ik hou van Holland” waar die Chinese man met Nederlandse nummers meezong en de kandidaten het liedje moesten raden. Maar dan in de kinderliedjes editie ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 24-10-2021 21:38:18 ]
Chick on a mission
  FOK!fotograaf donderdag 29 juli 2021 @ 18:47:20 #2
148247 taxibabe
pi_200619840
Fijn dat het weer wat beter gaat! Een klamboe lijkt mij best wel eng bij zo'n kleintje.. maar misschien ben ik wel een angsthaas wat dat betreft!

Verder geen tips.. hier zijn bijna geen muggen.
pi_200661747
Crosspost uit babytopic, met tevens aanmelding van F

mijn baby is gister 1 jaar geworden. Als cadeau kreeg ik de eerste keer ongesteldheid >:) ben benieuwd hoe erg het los zal gaan haha.

F had twee heerlijke dagen. Gister met ons en vandaag met wat oma's en opa. Half dagje, meer dan genoeg. Wat kleine cadeautjes gekregen O+ en tegelijk zit ik met een enorme knoop in mijn maag. Waar is mijn baby, nooit meer de babytijd :'( heb ik wel voldoende met hem geknuffeld in de kleine baby fase? Heb ik wel alles bewust genoeg mee gemaakt en genoten? Ik weet het niet, het is vaak overleven op te weinig slaap, teveel tijd aan voedingen kwijt en huilen, kramp, pittig, heftig. Dus overleven. Maar poeh nu denk ik ik had veel meer moeten genieten en filmpjes maken ;( ik ben er gewoon echt wel verdrietig over. Herkent iemand dat? Voel me er best alleen in. Ik weet dat er nooit meer een baby zal komen en vind dat toch echt lastig. Als ik eens ziek ben, denk ik van. Ja zie je, dit zou je dan hebben met een klein hummeltje die er al rondloopt en daar krijg je maanden niks van mee met een HG zwangerschap. Dus het moet niet en kan niet maar poeh. Bij de eerste vond ik het een feest, eerste verjaardag. Nu een zwaar moment.

Stats: hij kruipt soms, tijgert vooral, gaat op de goede manier zitten (ipv de W zit eerder), sinds vandaag probeert hij soms op te trekken tot staan en zit Op de knieën hoog. Lust geen pasta maar verder veel, klapt in handen sinds gister en IKEA/HEMA knijpers is het leukste speelgoed
pi_200663873
Daar zijn jullie al! Gefeliciteerd Hilmo!

Verder herkenbaar, het gaat zo snel allemaal. En mijn dreumes :o , gaat juist heel snel. Vorige week zette ze 2-3 losse stapjes, deze week zijn het er 6-7 per keer en oefent ze ook veel vaker. O+
De 3-wiel loopfiets vindt ze te gek maar daarop gaat ze voornamelijk achteruit haha.

Verder heb ik het keukentrapje nu maar in de gang gezet; de deur naar de gang dicht. Als iemand die open laat gaat ze er in no-time naartoe voor het trapje, de grote trap (na 2 treden een hekje) of om door de wc pot te roeren. :')
Als de buitendeur open gaat is ze er ook meteen vandoor, de oprit op of de achtertuin in de glijbaan van onderen naar boven proberen te klimmen net als grote zus. Ze klimt nog steeds in een paar seconden uit de eetstoel als ze niet meer wil eten dus het is echt even een fase van heel goed opletten. Vooral omdat ze overal op klimt.
pi_200762635
We hebben een loper! De verhouding lopen/kruipen gaat al flink richting lopen nu. Zo leuk weer. O+

@Hilmo het is wel een stuk beter bij te houden hier dan in het babytopic hè. :+
Bijlezen lukte altijd wel, maar posten vaker niet dan wel.
pi_200803423
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:58 schreef Nolita het volgende:
We hebben een loper! De verhouding lopen/kruipen gaat al flink richting lopen nu. Zo leuk weer. O+

@:Hilmo het is wel een stuk beter bij te houden hier dan in het babytopic hè. :+
Bijlezen lukte altijd wel, maar posten vaker niet dan wel.
Oh mijlpaal!! Dat wordt zelf ook meer lopen! Tenminste dat is hier wel zo, haha.

Hier was het vanavond drama, zijn muziekdoosje om bij te slapen is vanavond kapot gegaan. Hij was helemaal overstuur, echt heel sneu :'( Ik had nog wel mijn oude muziekdoosje van toen ik klein was, maar dat is een ander melodietje.. Daar was hij het eerst niet mee eens, uiteindelijk is hij wel in slaap gevallen. Nu maar hopen dat hij aan dit melodietje kan wennen.
pi_200941775
Meld met een dreumes! Jeetje, een dreumes alweer... Het jaar is voorbij gevlogen! Een jaar geleden meldde ik me smorgens vroeg in het ziekenhuis om ingeleid te worden met 42 weken en nu zijn we alweer een jaar verder :o

Een redelijk lastige start gehad waarbij ik dacht dat ik een huilbaby had. Achteraf had hij heel veel last van krampjes. Sinds dat over is, is hij ontzettend vrolijk *O*

Hij zet ondertussen al wat stapjes, is ontzettend actief (gewoon echt geen rust in zijn kont) en kletst al lekker. Ik merk dat hij anders is aks mijn oudste rond die leeftijd. Mijn oudste was en is rustig en verlegen en hij is echt aanwezig en eist een beetje alle aandacht op :@

Leuk, een dreumes in huis O+
  FOK!fossiel maandag 16 augustus 2021 @ 20:15:33 #8
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200941933
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:01 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Oh mijlpaal!! Dat wordt zelf ook meer lopen! Tenminste dat is hier wel zo, haha.

Hier was het vanavond drama, zijn muziekdoosje om bij te slapen is vanavond kapot gegaan. Hij was helemaal overstuur, echt heel sneu :'( Ik had nog wel mijn oude muziekdoosje van toen ik klein was, maar dat is een ander melodietje.. Daar was hij het eerst niet mee eens, uiteindelijk is hij wel in slaap gevallen. Nu maar hopen dat hij aan dit melodietje kan wennen.
Wij hadden op vakantie Vosje (een vos muziekmobiel) niet meegenomen. De eerste avond heeft ze ook echt verdriet gehad om het ontbreken van Vosje. Mijn vriend heeft op Youtube de melodie nog proberen te vinden, zonder succes. Volgende dag was gelukkig al beter.

Overigens zijn we al bij Vosje nr2 en ik denk nu, moet ik niet alvast een nr3 kopen? :)
Chick on a mission
pi_200942997
Zo zijn wij een keer uiltje vergeten bij mijn ouders. Gelukkig was mijn zus daar ook en zij heeft toen het geluid opgenomen. Dat staat nog steeds op mijn telefoon en wordt nog regelmatig gebruikt als hij achterin de auto niet wil gaan slapen >:)

Ultieme tip voor iedereen hier dus.

Helaas is uiltje niet meer te koop
  FOK!fossiel maandag 16 augustus 2021 @ 22:10:35 #10
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200944424
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Zo zijn wij een keer uiltje vergeten bij mijn ouders. Gelukkig was mijn zus daar ook en zij heeft toen het geluid opgenomen. Dat staat nog steeds op mijn telefoon en wordt nog regelmatig gebruikt als hij achterin de auto niet wil gaan slapen >:)

Whooo pro-tip!
Chick on a mission
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:34:35 #11
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_200957158
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:07 schreef B.ertha het volgende:

Haha slim!
Hier gelukkig geen vaste dingen zoals een knuffel of een geluidje.

Wat is jullie idee / advies straks met het vervolg bed? Peuterbed of meteen naar een groot bed?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:39:07 #12
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200957232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:34 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Haha slim!

Wat is jullie idee / advies straks met het vervolg bed? Peuterbed of meteen naar een groot bed?
Ik neig naar een peuterbed of meegroeibed. Van een ledikant naar een 1 persoonsbed lijkt me wel een hele forse stap. Hoewel je vaak genoeg leest dat het prima gaat.
Chick on a mission
pi_200957663
quote:

[..]
Haha slim!

Wij hadden met de oudste een meegroeibed gekocht bij de Ikea. Prima ding en er zit ook zo'n rechtopstaand stuk (weet even niet hoe het heet) die je in de zijkant kan schuiven zodat ze niet uit bed kunnen vallen. Dat bed heeft ze gehad tot 5 jaar en toen ging ze over op een hoogslaper, ook van de Ikea :P
pi_200957708
quote:

[..]
Haha slim!

Ik kan me er nog geen voorstelling van maken hoe de dreumes onder een dekbed moet slapen :D . Hij draait nog zoveel in zijn ledikant. Of is het gebruikelijk dat de kids ook dan nog in een slaapzak slapen? Lijkt me niet ideaal met uit bed kunnen enzo.

Vragen, vragen :D
Shine bright like a diamond.
pi_200957777
Mijn oudste heeft vrij lang in een ledikant gelegen. Pas met ruim 2 zijn we over gegaan naar een meegroeibed. Zolang ze het prima vinden in een ledikant zou ik ze lekker daar laten slapen :)
pi_200957852
Ja, dat was ik ook van plan. Pas wanneer hij het concept deken snapt.
pi_200958997
Bij de oudste hebben we met 1,5 de zijkant uit het ledikant gehaald omdat ze eruit klom (en dus viel). Met 2,5 jaar is ze naar een groot bed gegaan omdat we ivm verbouwing bij mijn moeder sliepen waar het bed van mijn broertje nog stond. Ik heb haar destijds laten kiezen tussen het grote bed of haar ledikant mee verhuizen en ze koos voor het grote bed.
Voor haar nieuwe kamer, na verbouwing, had ik een peuterbed op het oog, maar toen ik wilde bestellen was het niet meer leverbaar doordat de fabriek stil had gelegen ivm Corona. Ik vond het bed echter zo leuk dat ik noodgedwongen de grote versie heb besteld en eigenlijk gaat dat al vanaf het begin helemaal prima.

We hebben een dreumes die tot ze een jaar was heel veel (onze mening) at bij het avondeten. Als ze een potje kreeg (12+m) kreeg ze dat met gemak op en nog wat yoghurt na. Sinds ze 1 jaar is heeft ze besloten alleen nog maar te willen eten wat wij eten en gaat er wat hoeveelheden betreft vrij weinig naar binnen. Groente en aardappelen minimaal; pasta en vlees gaat wel goed, maar we eten niet altijd vlees wat ze makkelijk kan eten. Ze krijgt nog wel altijd wat yoghurt na.
Ze is de afgelopen weken wat ziekjes geweest en lijkt wat last te hebben van kiezen etc wat ook zeker zal meespelen.
Maar ze slaapt vooral de tweede helft van de nacht ook veel minder goed. Ze wordt vaak wakker en vaak is een korte voeding (borst) nodig om haar weer verder te laten slapen.
Waar ik voorheen alleen voor het slapen gaan en 1x in de nacht voedde, vraagt ze nu ook net voor etenstijd/ laat op de avond en in de nacht nog 1 of 2 keer. Inmiddels raak ik wat vermoeid merk ik en heb ik het idee dat het mss verband heeft met haar minder avondeten.
Iemand tips of herkennen jullie de fase en moeten we er even doorheen?
pi_200959039
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:22 schreef Nolita het volgende:
Bij de oudste hebben we met 1,5 de zijkant uit het ledikant gehaald omdat ze eruit klom (en dus viel). Met 2,5 jaar is ze naar een groot bed gegaan omdat we ivm verbouwing bij mijn moeder sliepen waar het bed van mijn broertje nog stond. Ik heb haar destijds laten kiezen tussen het grote bed of haar ledikant mee verhuizen en ze koos voor het grote bed.
Voor haar nieuwe kamer, na verbouwing, had ik een peuterbed op het oog, maar toen ik wilde bestellen was het niet meer leverbaar doordat de fabriek stil had gelegen ivm Corona. Ik vond het bed echter zo leuk dat ik noodgedwongen de grote versie heb besteld en eigenlijk gaat dat al vanaf het begin helemaal prima.

We hebben een dreumes die tot ze een jaar was heel veel (onze mening) at bij het avondeten. Als ze een potje kreeg (12+m) kreeg ze dat met gemak op en nog wat yoghurt na. Sinds ze 1 jaar is heeft ze besloten alleen nog maar te willen eten wat wij eten en gaat er wat hoeveelheden betreft vrij weinig naar binnen. Groente en aardappelen minimaal; pasta en vlees gaat wel goed, maar we eten niet altijd vlees wat ze makkelijk kan eten. Ze krijgt nog wel altijd wat yoghurt na.
Ze is de afgelopen weken wat ziekjes geweest en lijkt wat last te hebben van kiezen etc wat ook zeker zal meespelen.
Maar ze slaapt vooral de tweede helft van de nacht ook veel minder goed. Ze wordt vaak wakker en vaak is een korte voeding (borst) nodig om haar weer verder te laten slapen.
Waar ik voorheen alleen voor het slapen gaan en 1x in de nacht voedde, vraagt ze nu ook net voor etenstijd/ laat op de avond en in de nacht nog 1 of 2 keer. Inmiddels raak ik wat vermoeid merk ik en heb ik het idee dat het mss verband heeft met haar minder avondeten.
Iemand tips of herkennen jullie de fase en moeten we er even doorheen?
Ik heb gemerkt dat rapley maar voor een deel bij ons werkt. Fruit gaat prima, groente niet. Hij eet het gewoon niet en gaat ermee spelen. Als ik het prak (aardappelen en groente door elkaar), dan gaat het wel op. Heb je dat al geprobeerd? Verder gaan potjes hier ook erg goed (helaas :')) .

Wat we trouwens wel doen als hij weinig eet bij het avondeten een volkorenbroodje geven of een stuk fruit, want dat eet hij sowieso wel. Eigenlijk zorgen we er altijd wel voor dat hij niet met een semi-lege maag uit zijn eetstoel gehesen wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 17-08-2021 22:33:45 ]
pi_200961340
Ik zou het ook een beetje proberen los te laten @Nolita, maar dat is wel lastig, helemaal als je denkt dat ze 's avonds nog honger heeft. Lust ze wel snoeptomaatjes of komkommer? Fruit? Crackers met zuivelspread? Die zou je overdag meer kunnen geven. Wij geven vaak nog griekse yoghurt (10%) en/of een papfles erna als de draak weinig gegeten heeft in de avond. Dat gaat er eigenlijk altijd wel in.

Draak heeft altijd wisselend gegeten, vanaf 9 maanden is hij pas een beetje begonnen te eten. Daarvoor wilde hij alleen maar melk met pap erin. Rapley, potje, gepureerd: maakte allemaal niets uit, want de lippen bleven stijf op elkaar. Dus dan maar niet. Nu eet hij meestal wel redelijk met ons mee, groente ook matig.

Hier werkt prakken trouwens ook niet, want dan moeten we hem voeren en hij wil alles zelf doen :+
pi_200963699
Hier is het ook een tijd wisselend geweest. Als hij echt twee dagen slecht / weinig at, dan gaf ik hem de derde dag een potje. Dat ging er dan vaak vanzelf in :+

Maar moet zeggen dat hij, na een avond slecht eten, ook niet in de nacht wakker werd ofzo. Misschien ietsjes vroeger wakker en wilde hij snel(let) z’n ochtend fles.

Qua bed hoeft hij ook niet over, bijna 22mnd en blijft braaf erin liggen haha, maar was best nieuwsgierig.
Neigen nu meer naar een peuterbedje omdat de overgang zo groot is.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_200963820
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 08:27 schreef June. het volgende:
Ik zou het ook een beetje proberen los te laten @:Nolita, maar dat is wel lastig, helemaal als je denkt dat ze 's avonds nog honger heeft. Lust ze wel snoeptomaatjes of komkommer? Fruit? Crackers met zuivelspread? Die zou je overdag meer kunnen geven. Wij geven vaak nog griekse yoghurt (10%) en/of een papfles erna als de draak weinig gegeten heeft in de avond. Dat gaat er eigenlijk altijd wel in.

Draak heeft altijd wisselend gegeten, vanaf 9 maanden is hij pas een beetje begonnen te eten. Daarvoor wilde hij alleen maar melk met pap erin. Rapley, potje, gepureerd: maakte allemaal niets uit, want de lippen bleven stijf op elkaar. Dus dan maar niet. Nu eet hij meestal wel redelijk met ons mee, groente ook matig.

Hier werkt prakken trouwens ook niet, want dan moeten we hem voeren en hij wil alles zelf doen :+
Oja, nee dan werkt prakken ook niet inderdaad :P Hier is dat gelukkig nog niet.

Hij moet alles eerst even keuren wat hij voorgeschoteld krijgt. Als ik hem een lepel gepakt voer voorhou neemt hij altijd eerst een paar mini hapjes om te checken of het wel ok is wat ik hem geef. Daarna is het vaak goed en kan het zo naar binnen lepelen :Y)
pi_200965332
Eten met de pot mee gaat hier nog steeds heel minimaal. Aardappels, kip, gehakt en erwtjes gaat nog een beetje. De rest is bah. Enige wat er goed ingaat is risotto maar dan ook alleen de rijst. Hij krijgt dus meestal een potje terwijl ik kook en daarna wat van ons eten zodat hij wel blijft proberen. Eet hij weinig dan compenseert hij dat met de papfles.

We zijn ook aan het oriënteren op een ander bed. Het is nu nog te vroeg voor een peuterbed. Maar hij moet volgend jaar waarschijnlijk doorschuiven want we hebben zijn ledikant nodig. Ofwel wordt het een doorgroeibed van 70x140 wat ook als ledikant gebruikt kan worden of we gokken erop dat nummer 2 lang genoeg in de cosleeper ligt zodat we toch meteen naar een peuterbed kunnen. Hij moet ook naar een andere kamer dus ik wil graag de veranderingen een beetje spreiden.
pi_200982746
Even 2 uurtjes met een dreumes in monkeytown en ik ben KAPOT :') Echt, bootcamp is er niks bij ;(
  FOK!fossiel donderdag 19 augustus 2021 @ 15:20:48 #24
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200982794
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even 2 uurtjes met een dreumes in monkeytown en ik ben KAPOT :') Echt, bootcamp is er niks bij ;(
Haha de laatste keer moest ik met mijn (vrij) zwangere buik in zo'n krap dreumes-speeltoestel kruipen om haar te 'redden' :D
Chick on a mission
pi_200989014
Een rondje Google leerde me dat er een behoorlijke 13 maanden sprong bestaat met slechter slapen (beginnend dromen) en minder eten (en driftig/hangerig gedrag, maar dat heeft ze vooral als ze moe is) dus ja. Ik denk dat het ‘even’ de fase uitzitten is en proberen zelf op tijd naar bed te gaan.

Het is de eerste sprong die ik überhaupt opmerk sinds ik kinderen heb. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')