Gefeliciteerd!quote:Op maandag 25 oktober 2021 17:03 schreef automatic_ het volgende:
Zo… Vanaf vandaag hebben wij een 2-jarige in huisHeel feestweekend geweest en vandaag vissen kijken bij Sea Life. Sinds vandaag zit het woord ‘vis’ er goed in, haha. Dus wij schuiven door naar het volgende topic!
Klopt ja.quote:Op maandag 25 oktober 2021 16:47 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Kleine kanttekening: "ze" lijkt enkel Kind en Gezin te zijn. Ik lees ook veel kritiek op dat advies.
Te weinig vitamine D zou ook een argument tegen koemelk zijn. Dat krijgt prot nog elke ochtend dus ik geloof het allemaal wel.
Gefeliciteerd! Klinkt als een goede verjaardagquote:Op maandag 25 oktober 2021 17:03 schreef automatic_ het volgende:
Zo… Vanaf vandaag hebben wij een 2-jarige in huisHeel feestweekend geweest en vandaag vissen kijken bij Sea Life. Sinds vandaag zit het woord ‘vis’ er goed in, haha. Dus wij schuiven door naar het volgende topic!
Welkom hier.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit is echt hilarisch, Colin is geweldigHeerlijk toch zo’n mannetje met een eigen willetje? Love it!
Aapie kan alleen nog maar optrekken tot staan dus die heeft nog geen gekke kapriolen uitgehaald. Dat komt er allemaal nog aan
Hoe pakken jullie het nee zeggen eigenlijk aan? Als ik zeg “nee Aapie” dan stopt hij soms met wat hij doet en schudt hij nee. Maar 4 van de 5 keer gaat hij gewoon door met wat hij deed en trekt hij zich niets van me aan. Naar mijn man luistert hij beter, die verheft ook meer zijn stem. Ik ben daar maar slecht in
Tevens, hey ik heb een dreumes![]()
Gefeliciteerd enquote:Op maandag 25 oktober 2021 17:03 schreef automatic_ het volgende:
Nog een snotterdreumes.. beterschap!quote:Op maandag 25 oktober 2021 21:29 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd aan de verse dreumessen en vertrekkende peuters!![]()
NJ heerlijk dat haar, hier begint het eindelijk wat te groeien, maar zie je het op foto's nog bijna niet. Kan niet wachten tot ik er speldjes in kan doen. Ik bekijk het in de ochtenden maar positief dat het een paar minuten scheelt met klaarmaken.![]()
Vanmiddag werd ik gebeld om L op te halen omdat ze heel verkouden is en schijnbaar koorts had. Nu heerst er ook nog eens corona op de opvang onder een paar medewerkers, kindjes en ouders, dus zijn ze hyperalert op verhoging. Ik hoop dat we de dans ontspringen.![]()
Ze was op de verkoudheid na gewoon zichzelf toen ik haar op had gehaald. Gelukkig hoeft ze over een week pas weer.
Wat zegt jouw eigen gevoel? Sta jij wel achter een observatie?quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:18 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Hij communiceert blijkbaar baby-achtig, wat dat ook moge betekenen en hij loopt nog niet los, maar dat is volgens ons een zelfvertrouwen-issue. Maar het klopt dat andere dreumessen al tweewoordjeszinnen maken en hij niet. Hij doet ook niet aan wijzen en dan "die, die" roepen maar meer jengelen om.
Wat ik lastig vind is dat hij het wel allemaal snapt. Hij loopt misschien wat achter in de ontwikkeling, maar hij heeft geen ontwikkelingsachterstand, zal ik maar zeggen..
[..]
Pfoe, sterkte!
Was er een goeie klik?quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
MajoWelkom met Aapie!
@:B.ertha waar loopt hij mee achter? Wat verstaan ze onder babyachtig?
Pfoeeee hallo gebroken nachtenA. werd gister om 11 uur wakker en besloot pas om 2 uur om weer te slapen
![]()
Straks een ontmoeting met een misschien wel nieuwe gastouder voor A. Ben benieuwd!
Ja! A. gaat het enige kindje daar zijn, maar dat vind ik helemaal niet erg. Hij begon al lekker rond te lopen daar en overal aan te zitten. Onze huidige heeft al schriftelijk opgezegd dus ik ga zo even naar het bureau bellen wat we nu het beste eerst kunnen doen.quote:
Ik weet het niet zo goed.... Kijk, ik zie echt wel dat alle andere dreumessen mijlenver voor lopen, maar eigenlijk heb ik me nog geen echte zorgen gemaakt omdat hij wel gewoon vooruitgaat in zijn eigen tempo. Maar dan ga je googelen en dan staan er allemaal mijlpalen die hij niet haalt (voor kruipen, lopen, praten) en dan moet je je zorgen gaan maken bij 2 of meer. Of volgens sommigen al bij 1 laten onderzoeken. Dat vind ik dan niet fijnquote:Op maandag 25 oktober 2021 22:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat zegt jouw eigen gevoel? Sta jij wel achter een observatie?
quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja! A. gaat het enige kindje daar zijn, maar dat vind ik helemaal niet erg. Hij begon al lekker rond te lopen daar en overal aan te zitten. Onze huidige heeft al schriftelijk opgezegd dus ik ga zo even naar het bureau bellen wat we nu het beste eerst kunnen doen.
Sommige kinderen zijn nu eenmaal wat later met sommige dingen. Ik vind het op zich wel goed dat ze er actief mee bezig zijn, maar ik heb het idee dat het vaak wel los loopt. Om maar even een voorbeeld te geven: mijn dochter van 7 kan nog niet fietsen. Heeft ook nooit de drang gehad om het te leren. Heb het wel regelmatig gevraagd, maar ze wilde gewoon niet. Pas sinds kort vraagt ze om een fiets, dus we gaan binnenkort even bij de kringloop kijken
Even nog een fotootje van mijn binkie toen hij net van de kapper af kwam. Hij is nu 2 keer geweest en het gaat eigenlijk prima. Beetje liedjes zingen en vooral zichzelf bewonderen in de spiegel maakt dat de kapster haar werk kan doen![]()
[ afbeelding ]
Ik kan geen foto's meer plaatsen met imgur?![]()
Thanksquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 08:59 schreef B.ertha het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je had de hotlink ipv de image linkWat een stoere bink!
Blijkbaar zat het goed voor je eigen gevoel tot het kdv er iets van zei. Als jij het geen fijn idee vindt om het te laten observeren, ga dan gewoon op je eigen gevoel af.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 08:57 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo goed.... Kijk, ik zie echt wel dat alle andere dreumessen mijlenver voor lopen, maar eigenlijk heb ik me nog geen echte zorgen gemaakt omdat hij wel gewoon vooruitgaat in zijn eigen tempo. Maar dan ga je googelen en dan staan er allemaal mijlpalen die hij niet haalt (voor kruipen, lopen, praten) en dan moet je je zorgen gaan maken bij 2 of meer. Of volgens sommigen al bij 1 laten onderzoeken. Dat vind ik dan niet fijn
quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 08:59 schreef B.ertha het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je had de hotlink ipv de image linkWat een stoere bink!
Het zit toch iets anders dan ik dacht, de observatie is meer voor hen. Ze willen graag tips want hij is lomp met de kleine baby's (lief bedoeld maar hij knijpt ze en kruipt eroverheen) en het lukt hen dan niet om tot hem door te dringen dat het niet mag. Daar willen ze tips voor. Dan zou ik dus zeggen, dreumessen snappen 'nee' soms niet want thuis snapt hij het soms prima maar soms is het alleen maar grappig. Maar zij vinden dus dat hij dan baby-achtig reageert, wat dat ook in dit verband moge zijn.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 19:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Blijkbaar zat het goed voor je eigen gevoel tot het kdv er iets van zei. Als jij het geen fijn idee vindt om het te laten observeren, ga dan gewoon op je eigen gevoel af.
Gaat het KDV daar dan anders mee om, als blijkt dat er inderdaad ruis op de ontwikkelingslijn zit?
Hoi, meeleeslurkerpostquote:Op woensdag 27 oktober 2021 09:53 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Het zit toch iets anders dan ik dacht, de observatie is meer voor hen. Ze willen graag tips want hij is lomp met de kleine baby's (lief bedoeld maar hij knijpt ze en kruipt eroverheen) en het lukt hen dan niet om tot hem door te dringen dat het niet mag. Daar willen ze tips voor. Dan zou ik dus zeggen, dreumessen snappen 'nee' soms niet want thuis snapt hij het soms prima maar soms is het alleen maar grappig. Maar zij vinden dus dat hij dan baby-achtig reageert, wat dat ook in dit verband moge zijn.
Nouja, ik vind het prima
Hoe oud is Bas? De mijnes vertoont ook dit gedrag op de opvang.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:13 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hoi, meeleeslurkerpostWij hadden met Bas het zelfde eerder dit jaar, zo rond april/mei gaven zijn leidsters aan dat ze zich zorgen maakten over zijn ontwikkeling en gedrag. Hij zou achter lopen, voornamelijk op sociaal vlak. Tolereerde geen andere kindjes in de buurt, huilde veel en was snel uit zijn doen op het KDV. We zijn nu 5 maanden verder en inmiddels is het een sociale kletskous die nogal iets teveel weet en snapt en ondeugende streken uit weet te halen
. Het gedrag kwam bij Bas ook toch een beetje voort uit frustratie van zichzelf nog niet goed duidelijk kunnen maken, maar wel veel snappen. Sinds hij lekker kan praten, wat ineens echt heel snel ging, gaat het aanzienlijk beter met hem. En hij kon wel praten, maar hij was er simpelweg gewoon nog niet zeker genoeg voor om het te doen.
Wij zijn thuis aan de slag gegaan met het boek montessori voor thuis, om hem zo iets meer aanbod te bieden en vooral veel voor te lezen, plaatjesboeken met natuurgetrouwe platen werkten het beste. En verder heeft hij het eigenlijk allemaal zelf gedaan.
Dankjewel! Ik ga ook naar dat boek kijkenquote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:13 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hoi, meeleeslurkerpostWij hadden met Bas het zelfde eerder dit jaar, zo rond april/mei gaven zijn leidsters aan dat ze zich zorgen maakten over zijn ontwikkeling en gedrag. Hij zou achter lopen, voornamelijk op sociaal vlak. Tolereerde geen andere kindjes in de buurt, huilde veel en was snel uit zijn doen op het KDV. We zijn nu 5 maanden verder en inmiddels is het een sociale kletskous die nogal iets teveel weet en snapt en ondeugende streken uit weet te halen
. Het gedrag kwam bij Bas ook toch een beetje voort uit frustratie van zichzelf nog niet goed duidelijk kunnen maken, maar wel veel snappen. Sinds hij lekker kan praten, wat ineens echt heel snel ging, gaat het aanzienlijk beter met hem. En hij kon wel praten, maar hij was er simpelweg gewoon nog niet zeker genoeg voor om het te doen.
Wij zijn thuis aan de slag gegaan met het boek montessori voor thuis, om hem zo iets meer aanbod te bieden en vooral veel voor te lezen, plaatjesboeken met natuurgetrouwe platen werkten het beste. En verder heeft hij het eigenlijk allemaal zelf gedaan.
Bas is van juni 2019, dit speelde in april/mei dit jaar. Dus net zo voor zijn 2e verjaardag.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe oud is Bas? De mijnes vertoont ook dit gedrag op de opvang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |