Oh mijlpaal!! Dat wordt zelf ook meer lopen! Tenminste dat is hier wel zo, haha.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:58 schreef Nolita het volgende:
We hebben een loper! De verhouding lopen/kruipen gaat al flink richting lopen nu. Zo leuk weer.![]()
@:Hilmo het is wel een stuk beter bij te houden hier dan in het babytopic hè.![]()
Bijlezen lukte altijd wel, maar posten vaker niet dan wel.
Wij hadden op vakantie Vosje (een vos muziekmobiel) niet meegenomen. De eerste avond heeft ze ook echt verdriet gehad om het ontbreken van Vosje. Mijn vriend heeft op Youtube de melodie nog proberen te vinden, zonder succes. Volgende dag was gelukkig al beter.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:01 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Oh mijlpaal!! Dat wordt zelf ook meer lopen! Tenminste dat is hier wel zo, haha.
Hier was het vanavond drama, zijn muziekdoosje om bij te slapen is vanavond kapot gegaan. Hij was helemaal overstuur, echt heel sneuIk had nog wel mijn oude muziekdoosje van toen ik klein was, maar dat is een ander melodietje.. Daar was hij het eerst niet mee eens, uiteindelijk is hij wel in slaap gevallen. Nu maar hopen dat hij aan dit melodietje kan wennen.
Whooo pro-tip!quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Zo zijn wij een keer uiltje vergeten bij mijn ouders. Gelukkig was mijn zus daar ook en zij heeft toen het geluid opgenomen. Dat staat nog steeds op mijn telefoon en wordt nog regelmatig gebruikt als hij achterin de auto niet wil gaan slapen
Ultieme tip voor iedereen hier dus.
Helaas is uiltje niet meer te koop
Haha slim!quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Zo zijn wij een keer uiltje vergeten bij mijn ouders. Gelukkig was mijn zus daar ook en zij heeft toen het geluid opgenomen. Dat staat nog steeds op mijn telefoon en wordt nog regelmatig gebruikt als hij achterin de auto niet wil gaan slapen
Ultieme tip voor iedereen hier dus.
Helaas is uiltje niet meer te koop
Ik neig naar een peuterbed of meegroeibed. Van een ledikant naar een 1 persoonsbed lijkt me wel een hele forse stap. Hoewel je vaak genoeg leest dat het prima gaat.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha slim!
Hier gelukkig geen vaste dingen zoals een knuffel of een geluidje.
Wat is jullie idee / advies straks met het vervolg bed? Peuterbed of meteen naar een groot bed?
Wij hadden met de oudste een meegroeibed gekocht bij de Ikea. Prima ding en er zit ook zo'n rechtopstaand stuk (weet even niet hoe het heet) die je in de zijkant kan schuiven zodat ze niet uit bed kunnen vallen. Dat bed heeft ze gehad tot 5 jaar en toen ging ze over op een hoogslaper, ook van de Ikeaquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha slim!
Wat is jullie idee / advies straks met het vervolg bed? Peuterbed of meteen naar een groot bed?
Ik kan me er nog geen voorstelling van maken hoe de dreumes onder een dekbed moet slapenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha slim!
Ik heb gemerkt dat rapley maar voor een deel bij ons werkt. Fruit gaat prima, groente niet. Hij eet het gewoon niet en gaat ermee spelen. Als ik het prak (aardappelen en groente door elkaar), dan gaat het wel op. Heb je dat al geprobeerd? Verder gaan potjes hier ook erg goed (helaasquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:22 schreef Nolita het volgende:
Bij de oudste hebben we met 1,5 de zijkant uit het ledikant gehaald omdat ze eruit klom (en dus viel). Met 2,5 jaar is ze naar een groot bed gegaan omdat we ivm verbouwing bij mijn moeder sliepen waar het bed van mijn broertje nog stond. Ik heb haar destijds laten kiezen tussen het grote bed of haar ledikant mee verhuizen en ze koos voor het grote bed.
Voor haar nieuwe kamer, na verbouwing, had ik een peuterbed op het oog, maar toen ik wilde bestellen was het niet meer leverbaar doordat de fabriek stil had gelegen ivm Corona. Ik vond het bed echter zo leuk dat ik noodgedwongen de grote versie heb besteld en eigenlijk gaat dat al vanaf het begin helemaal prima.
We hebben een dreumes die tot ze een jaar was heel veel (onze mening) at bij het avondeten. Als ze een potje kreeg (12+m) kreeg ze dat met gemak op en nog wat yoghurt na. Sinds ze 1 jaar is heeft ze besloten alleen nog maar te willen eten wat wij eten en gaat er wat hoeveelheden betreft vrij weinig naar binnen. Groente en aardappelen minimaal; pasta en vlees gaat wel goed, maar we eten niet altijd vlees wat ze makkelijk kan eten. Ze krijgt nog wel altijd wat yoghurt na.
Ze is de afgelopen weken wat ziekjes geweest en lijkt wat last te hebben van kiezen etc wat ook zeker zal meespelen.
Maar ze slaapt vooral de tweede helft van de nacht ook veel minder goed. Ze wordt vaak wakker en vaak is een korte voeding (borst) nodig om haar weer verder te laten slapen.
Waar ik voorheen alleen voor het slapen gaan en 1x in de nacht voedde, vraagt ze nu ook net voor etenstijd/ laat op de avond en in de nacht nog 1 of 2 keer. Inmiddels raak ik wat vermoeid merk ik en heb ik het idee dat het mss verband heeft met haar minder avondeten.
Iemand tips of herkennen jullie de fase en moeten we er even doorheen?
Oja, nee dan werkt prakken ook niet inderdaadquote:Op woensdag 18 augustus 2021 08:27 schreef June. het volgende:
Ik zou het ook een beetje proberen los te laten @:Nolita, maar dat is wel lastig, helemaal als je denkt dat ze 's avonds nog honger heeft. Lust ze wel snoeptomaatjes of komkommer? Fruit? Crackers met zuivelspread? Die zou je overdag meer kunnen geven. Wij geven vaak nog griekse yoghurt (10%) en/of een papfles erna als de draak weinig gegeten heeft in de avond. Dat gaat er eigenlijk altijd wel in.
Draak heeft altijd wisselend gegeten, vanaf 9 maanden is hij pas een beetje begonnen te eten. Daarvoor wilde hij alleen maar melk met pap erin. Rapley, potje, gepureerd: maakte allemaal niets uit, want de lippen bleven stijf op elkaar. Dus dan maar niet. Nu eet hij meestal wel redelijk met ons mee, groente ook matig.
Hier werkt prakken trouwens ook niet, want dan moeten we hem voeren en hij wil alles zelf doen![]()
Haha de laatste keer moest ik met mijn (vrij) zwangere buik in zo'n krap dreumes-speeltoestel kruipen om haar te 'redden'quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even 2 uurtjes met een dreumes in monkeytown en ik ben KAPOTEcht, bootcamp is er niks bij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |