Net zeg je nog dat er alleen namen zijn genoemd maar niet dat ze als dader worden genoemdquote:Op donderdag 29 juli 2021 17:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Zie daar geen namen staan. Alleen dat de gooise kopschoppers de cel in moeten. Lijkt me dat iedereen het daar wel mee eens is.
voor mijn gevoel lag hij nog op de IC in Spanje toen er al werd geroepen dat de zaak hier moest worden behandeld inderdaadquote:Op donderdag 29 juli 2021 17:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel: lang voordat het Spaanse OM besloot de zaak over te dragen, riep advocaat Roozemond hiertoe al op in de media.
Aan de andere kant zie je door de boodschap die er vandaag uitgestuurd is dat ze weten dat het leeft onder de mensen en je moet ze dan ook wel de kans geven dit tot een goed eind te brengenquote:Op donderdag 29 juli 2021 17:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wellicht waren het de connecties van rijke/invloedrijke ouders ipv de oud ers zelf.
Het OM kan zoveel zeggen maar hebben de schijn behoorlijk tegen.
Ze doen dit puur omdat die Nadine Franken lastig gevallen werd.quote:Op donderdag 29 juli 2021 17:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
Aan de andere kant zie je door de boodschap die er vandaag uitgestuurd is dat ze weten dat het leeft onder de mensen en je moet ze dan ook wel de kans geven dit tot een goed eind te brengen
quote:Op donderdag 29 juli 2021 16:17 schreef Raw85 het volgende:
https://www.om.nl/actueel(...)ishandeling-mallorca
Wellicht handig om even te lezen.
Het is gewoon sneu dat er bij veel mensen nog de deugmodus heerst om verdachten te beschermen. Echt walgelijk.quote:Op donderdag 29 juli 2021 17:09 schreef Confetti het volgende:
Het OM heeft meer tijd besteed aan de privacy van de verdachten en het naar Nederland toe halen van de zaak dan het oppakken van dit tuig.
Het doet mij deugd dat het vertrouwen in de rechtsstaat - volkomen terecht - tot een dieptepunt lijkt te zijn gedaald en het volk het daarom niet langer pikt en de jacht naar de waarheid zelf opent. Of de daders nou blank zijn of niet.
In dat andere stuk op GS, wat ik eerder al aanhaalde, staan namen, maar geen persoonlijke beschuldigingen, alleen dat deze 7 onderdeel zijn van de vriendengroep en het verdacht is dat al hun social media accounts gesloten zijn.quote:Op donderdag 29 juli 2021 17:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Net zeg je nog dat er alleen namen zijn genoemd maar niet dat ze als dader worden genoemd
In een fatsoenlijke rechtsstaat is het ook niet per se wenselijk dat het volk het recht in eigen handen gaat nemen. Er blijft een kleine kans bestaat dat een onschuldige wordt meegezogen.quote:Op donderdag 29 juli 2021 17:17 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het is gewoon sneu dat er bij veel mensen nog de deugmodus heerst om de verdachten te beschermen. Echt walgelijk.
Als je nu bijvoorbeeld even denkt aan die pedojagers de een man gedood hebben snap ik best dat ze bang zijn dat er een stel onverlaten menen het recht in eigen hand te moeten nemen.quote:Op donderdag 29 juli 2021 17:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze doen dit puur omdat die Nadine Franken lastig gevallen werd.
Voor de rest zijn ze verschrikkelijk traag in een zaak waar ze de schijn tegen hebben.
Of zullen we het zorgvuldig noemen?
Had die jongens direct opgepakt en uitgeleverd aan Spanje was het nooit zo opgeblazen. Nu hebben ze de situatie zelf gecreëerd.
Dat ze de privacy van de verdachten belangrijker lijken te vinden dan deze zaak serieus nemen hoe het zou moeten spreekt ook boekdelen.
die gasten zijn toch (vrijwel) direct allemaal opgepakt?quote:Op donderdag 29 juli 2021 17:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als je nu bijvoorbeeld even denkt aan die pedojagers de een man gedood hebben snap ik best dat ze bang zijn dat er een stel onverlaten menen het recht in eigen hand te nemen.
Ja toen wastie al doodquote:Op donderdag 29 juli 2021 17:21 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
die gasten zijn toch (vrijwel) direct allemaal opgepakt?
Klopt en daar waren niet eens beelden van.quote:Op donderdag 29 juli 2021 17:21 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
die gasten zijn toch (vrijwel) direct allemaal opgepakt?
Ja precies. Die man was dood, mensen opgepakt zonder te weten of iedereen had meegedaan aan de fatale mishandeling.quote:
Ook daar ben ik deze week wel nuanceringen van tegen gekomen. Spanje straft iets zwaarder maar is dan wel weer veel coulanter met strafvermindering. Uiteindelijk zou het niet zoveel uitmaken heb ik begrepen.quote:Op donderdag 29 juli 2021 17:20 schreef Confetti het volgende:
Zeker ook omdat we nu vrijwel 100% zeker weten dat ze er veel en veel lichter van af gaan komen dan in Spanje. Erg frustrerend.
Precies!quote:Op donderdag 29 juli 2021 17:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klopt en daar waren niet eens beelden van.
OM hoeft alleen de beveilingsbeelden te bekijken, dat stukje van het spaanse onderzoek te fact checken en overgaan tot arrestaties. Dan kunnen de verdachten gedurende het onderzoek in voorarrest blijven.
quote:Op donderdag 29 juli 2021 17:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)delingszaak-mallorca
De staatsomroep is alvast begonnen met de verdediging van de verdachten en het downplayen van het kopschoppen.
Carlo is "mishandeld". En "later" overleden.
Láter.
Ja, ze lopen straks gewoon als vrije mannen de rechtbank uit...quote:Het noemen en verspreiden van persoonsgegevens van nog niet berechte verdachten kan volgens justitie tot strafvermindering leiden. "Je zou dus kunnen zeggen dat als je meedoet met het aan de publieke schandpaal nagelen van personen, je er juist voor zorgt dat ze minder straf krijgen."
Mee eens. Dat had binnen 24 uur na overdracht kunnen en moeten lukken.quote:Op donderdag 29 juli 2021 17:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klopt en daar waren niet eens beelden van.
OM hoeft alleen de beveilingsbeelden te bekijken, dat stukje van het spaanse onderzoek te fact checken en overgaan tot arrestaties. Dan kunnen de verdachten gedurende het onderzoek in voorarrest blijven.
Het zaakje begint behoorlijk te stinken.quote:Op donderdag 29 juli 2021 17:33 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Mee eens. Dat had binnen 24 uur na overdracht kunnen en moeten lukken.
Rest kun je dan later gaan vertalen.
Waarom duurt dat zo lang?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |