Is het grote doel behaald?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:03 schreef beantherio het volgende:
Ze hebben toch wel nette spelen gehad.
Weet ik veel. Wat is het grote doel? Afgezet tegen hun eerdere scores is het in ieder geval niet slecht.quote:
Ja ze hadden een doelstelling die het aantal olympische diploma's betrof, wat ik van zo'n treurheid vond getuigen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Weet ik veel. Wat is het grote doel? Afgezet tegen hun eerdere scores is het in ieder geval niet slecht.
Voor een West-Europees land van die omvang en met die mogelijkheden natuurlijk heel nadrukkelijk wel.![]()
Die pech heeft ieder land. En met 8 4e plaatsen haal je waarschijnlijk niet eens de "beste" 20 in het net-niet-klassement:quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:44 schreef Beregd het volgende:
Tien medailles was de hoop,maar goed. Als je acht vierde plaatsen haalt is er ook wel een beetje pech mee gemoeid.
De Engelse ziekte.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:20 schreef tjoptjop het volgende:
Wat is dat met die stompzinnige namen? Tornados, Hammers, Lions, Sharks, Cheetahs![]()
Gaat me niet eens om het Engels, maar om berhaupt de namen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:41 schreef riazop het volgende:
[..]
De Engelse ziekte.
Daar hebben veel Hollanders ook last van trouwens.
Wel een geluk dat er bij osn nog gewoon "Nederland" op het hemd staat.
Ach op zich zat daar het idee achter om sterke gesubsidieerde nationale ploegen te maken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:44 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Gaat me niet eens om het Engels, maar om berhaupt de namen.
Er doen morgen nog 2 Belgen mee aan de marathon en volgens mij nog 1 dame aan het baanwielrennen en dat is het.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:58 schreef TLC het volgende:
Nog 1 dag om het record van 14 gouden medailles uit de OS van 1920 te breken, moet kunnen lukken
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:18 schreef Van_Poppel het volgende:
Ondertussen is Sporza-journalist Eddy Demarez vanwege homofobe opmerkingen geschorst.
https://www.hln.be/binnen(...)eef-gegaan~abcaca20/
[ twitter ]
3 op de marathonquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:04 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er doen morgen nog 2 Belgen mee aan de marathon en volgens mij nog 1 dame aan het baanwielrennen en dat is het.
Alle merchandising is red devils. Engels is gewoon een Belgisch compromis.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:48 schreef riazop het volgende:
[..]
Ach op zich zat daar het idee achter om sterke gesubsidieerde nationale ploegen te maken.
Zoals je de Rode Duivels hebt. Die naaam kon wl in het Nederlands gek genoeg.
Tuurlijk hebben de toplanden er meer. Het gaat om de verhouding. 8 van de 14 top 4 plaatsen zijn 4de. Dat is opvallend.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
Die pech heeft ieder land. En met 8 4e plaatsen haal je waarschijnlijk niet eens de "beste" 20 in het net-niet-klassement:
[ twitter ]
De Belgische hockyers zitten voorlopig nog wel even gebeiteld, daar komt voorlopig niemand bij in de buurt. Hoe zit het daar met de ontwikkeling van de dames trouwens?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:02 schreef Marcoss het volgende:
Wel "mooi" voor de Belgen dat de meeste medaillewinnaars qua leeftijd makkelijk meekunnen tot Parijs, alleen van die springruiters weet ik dat niet (maar daar boelt leeftijd sowieso veel minder).
Maar ja, het lijken buiten de hockeyers wel echt toevalstreffers te zijn en niet het gevolg van specifiek beleid of investeringen. Benieuwd of dat de komende jaren wel gaat gebeuren.
turnen ook wel zwaar op ingezt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:02 schreef Marcoss het volgende:
Wel "mooi" voor de Belgen dat de meeste medaillewinnaars qua leeftijd makkelijk meekunnen tot Parijs, alleen van die springruiters weet ik dat niet (maar daar boelt leeftijd sowieso veel minder).
Maar ja, het lijken buiten de hockeyers wel echt toevalstreffers te zijn en niet het gevolg van specifiek beleid of investeringen. Benieuwd of dat de komende jaren wel gaat gebeuren.
Nou ja, die bijnamen is natuurlijk belachelijk, maar je hebt wel een punt, dat “TeamNL” is ook potsierlijkquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:41 schreef riazop het volgende:
[..]
De Engelse ziekte.
Daar hebben veel Hollanders ook last van trouwens.
Wel een geluk dat er bij osn nog gewoon "Nederland" op het hemd staat.
En atletiek, judo en wielrennen zijn ook wel sporten waar men naar Belgische normen al langer moeite voor doet. Je zou het kunnen omdraaien en zeggen dat veel van waarin men serieus investeert, relatief vlot zorgt voor rendement. Waaruit men kan concluderen dat het talent er zeker is en dat men de investeringen wat breder moet gaan trekken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |