15 dagen zat er bij ons tussen. Ons nieuwe huis was redelijk af, alle muren moesten geschilderd, de vloer geschuurd en opnieuw in de olie en wat kleine klusjes in de badkamer (en een nieuwe cv maar dat zat niet in de planningquote:Op zondag 8 augustus 2021 21:26 schreef geordilefort het volgende:
Hoe doen of deden jullie het met verhuizen. Je krijgt de sleutel en dan is het direkt de woning in en ook overnachten terwijl je de boel opknapt. Of hoe lang bleven jullie schipperen. Een maand?
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan. Overigens: "the higher the top, the deeper the drop".quote:Op donderdag 12 augustus 2021 09:36 schreef nils7 het volgende:
Vorige week een makelaar laten komen voor ons eigen huis want we willen graag zelf gaan bouwen.
Inmiddels ingeschreven op wat kavels bij een project en als we dus ingeloot worden begint het.
Maar als ik zie wat zijn vraagprijs is en verwachte opbrengst (met opbieden) dan is mijn huis gewoon in 4 jaar tijd 53% meer waard geworden.
En ik woon niet eens in de randstad (wel net aan de rand van het centrum in een kleine Brabantse stad).
Hier schrok ik wel van, ik weet wel dat ik 4 jaar geleden (toen al vraagprijs geboden) eigenlijk te weinig voor onze woning had betaald. Mijn huidige buren hadden 10 jaar daarvoor al 25% er meer voor betaald voor hetzelfde huis.
10 jaar eerder (2008) was dan ook het vorige hoogtepunt van de markt. En naast die 25% ook nog eens bijna 3x hogere hypotheekrente...quote:Op donderdag 12 augustus 2021 09:36 schreef nils7 het volgende:
Vorige week een makelaar laten komen voor ons eigen huis want we willen graag zelf gaan bouwen.
Inmiddels ingeschreven op wat kavels bij een project en als we dus ingeloot worden begint het.
Maar als ik zie wat zijn vraagprijs is en verwachte opbrengst (met opbieden) dan is mijn huis gewoon in 4 jaar tijd 53% meer waard geworden.
En ik woon niet eens in de randstad (wel net aan de rand van het centrum in een kleine Brabantse stad).
Hier schrok ik wel van, ik weet wel dat ik 4 jaar geleden (toen al vraagprijs geboden) eigenlijk te weinig voor onze woning had betaald. Mijn huidige buren hadden 10 jaar daarvoor al 25% er meer voor betaald voor hetzelfde huis.
De vrager / zoeker moet in zulke gevallen vaak inleverenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 00:29 schreef wieksel het volgende:
Ik zie wel tactieken voorbij komen in aan-/verkoop van huizen. Wordt er nog ergens aandacht besteed aan huizenruil? Bijv.ik zoek eengezinswoning rond Zwolle, tegen eensgezinswoning in Den Haag?
4 jaar geleden kon je genoeg koopjes vinden buiten de randstad. Tilburg (mijn stad) begon pas echt te lopen in 2018, toen pas was de schade van 2008 volledig ingelopen.quote:nils7 het volgende:
quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:26 schreef CoolGuy het volgende:
Sinds 2,5 dag de sleutel, maar aangezien eerst de vloer gedaan moet worden in de woonkamer, keuken en gang, en alles nog geschilderd moet worden, ben ik maar vast begonnen aan de kleine klusjes die ook gedaan moeten worden. Plintjes leggen op zolder (waar niet geschilderd wordt), schroeven verwijderen uit de muren waar de vorige eigenaren dingen hadden hangen, zulke dingetjes.
maar; blij![]()
Ja, nou, niet alles is hosanna, want de vloer opschuren zou a.s. maandag en dinsdag zijn, maar ja, apparaat kapot dus dat gaat 'm niet worden. Ja, prima, los 't maar op vriend, de schilder staat vast, je regelt het maar.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:30 schreef Stepperoller het volgende:
[..]![]()
Wij krijgen over precies een maand de sleutel. Krijg er door dit soort posts nog meer zin in
Las het vanmorgen. Tja ik heb er geen moeite mee.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:45 schreef Fe2O3 het volgende:
https://www.ad.nl/wonen/i(...)ge-prijzen~ac117230/
Dit artikel geeft wel een leuke indruk van waarom eea mis in de markt.
Mocht je achter de AD paywal zitten, even in incognito mode de link openen
https://www.ad.nl/wonen/i(...)ge-prijzen~ac117230/quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Las het vanmorgen. Tja ik heb er geen moeite mee.
5 studio's van 800 euroquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:45 schreef potjecreme het volgende:
Hier heb ik meer moeite mee
[ twitter ]
Er is veel vraag, en weinig aanbod. Ik snap wel dat investeerders daar op inspelen, waarom zouden ze dat niet doen? En investeerders zullen hun winst maximaliseren en dus meer verhuren aan groepen die meer betalen. Dat krijg je nu eenmaal met een vrije markt. En zolang de VVD aan het roer staat, zal 'vrije markt' hoog in het vaandel staan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:45 schreef Fe2O3 het volgende:
https://www.ad.nl/wonen/i(...)ge-prijzen~ac117230/
Dit artikel geeft wel een leuke indruk van waarom eea mis in de markt.
Mocht je achter de AD paywal zitten, even in incognito mode de link openen
Weinig vrij aan als de makelaar je huis koopt, en een week later weer voor 50k meer verkoopt aan beleggers ... Wie draait wie dan een poot uit?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Er is veel vraag, en weinig aanbod. Ik snap wel dat investeerders daar op inspelen, waarom zouden ze dat niet doen? En investeerders zullen hun winst maximaliseren en dus meer verhuren aan groepen die meer betalen. Dat krijg je nu eenmaal met een vrije markt. En zolang de VVD aan het roer staat, zal 'vrije markt' hoog in het vaandel staan.
Dat is wel schofterig.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:39 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Weinig vrij aan als de makelaar je huis koopt, en een week later weer voor 50k meer verkoopt aan beleggers ... Wie draait wie dan een poot uit?
Ik verwacht dat het in 2025 wel gaat afvlakken maar tot het zo ver is kan er in overspannen regios nog wel 20% bij en in de minder overspannen regios buiten de randstad kan nog dik 40% bij. Het is maar net wat je ziet als betaalbaarder als de rente ook daalt is het prima.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:42 schreef Ypmaha het volgende:
Ik ben begin dit jaar gaan meedoen aan het aandelenplan op mijn werk. Elke maand wordt er een deel van mijn salaris ingehouden waar twee keer per jaar met korting aandelen van worden gekocht in het moederbedrijf van mijn werk.
Ik wil graag als alleenstaande starter een huis kopen, en hoop in 2025 genoeg geld te hebben voor een huis.
Wat denken jullie: zou de huizenmarkt dan betaalbaarder zijn of kan ik beter ergens anders voor sparen?
Dat is niet netjes, daarom zijn er ook gedragsregels. Maar het is niet te verbieden, en daarom is het ook niet verboden. Anders had hij het gewoon door een kennis laten kopen en verkopen. Dan is het legaal en netjes, met hetzelfde resultaat. Vrije marktwerking gaat de mensen die nu moeite hebben met het kopen van een huis niet verder helpen. Daar is beleid vanuit de overheid voor nodig. Maar aangezien de VVD al zo lang aan het roer staan, hebben ze er zeker ook grotendeels schuld aan dat het ontstaan is. Het is vrij dom om te denken dat ze nu ineens een andere koers zullen gaan varen om het op te lossen. Hoeveel VVD stemmers verliezen ze door de huidige mensen die problemen hebben met het kopen van een huis in de kou te laten staan? En hoeveel verliezen ze er door het investeerders/huisjesmelkers/vastgoedhandelaren heel veel lastiger te maken?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:39 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Weinig vrij aan als de makelaar je huis koopt, en een week later weer voor 50k meer verkoopt aan beleggers ... Wie draait wie dan een poot uit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |