Ik kan me niet zo 1,2,3 heugen of er een soortgelijk vals juichmoment is geweest in het verleden op de Spelen.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:54 schreef Ferdii het volgende:
[..]
ze had gewoon moeten ontkennen, doen alsof je juichend over de finish ging voor zilver en achteraf roepen dat dit alles was wat erin zit
Nu kom je voor altijd bij de faalfilmpjes van de spelen
Het Hilbert van der Duim syndroom.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Van Vleuten zal voor altijd bekend staan als de wielrenster die dacht dat ze gewonnen had. Zeer pijnlijk lijkt me dat.
Je - zeer vermoeiende - plaat blijft een beetje hangen.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Van Vleuten zal voor altijd bekend staan als de wielrenster die dacht dat ze gewonnen had. Zeer pijnlijk lijkt me dat.
Ze hebben keihard gefaald.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Inderdaad. Gebeurt maar weinig hier.
Oh, dat heb ik nog niet eerder gehoord. Vertel?quote:
De olumpische spelen is het enige wat telt voor een atleet.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Je - zeer vermoeiende - plaat blijft een beetje hangen.
Ik denk dat Van Vleuten vooral herinnerd wordt als (minstens) 3voudig wereldkampioen en als degene-die-viel-in-2016.
Meer valt er niet te zeggen, tactisch matig gereden en amateuristisch dat ze zich niet vergewist hebben van de juiste informatie.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik nog niet eerder gehoord. Vertel?
Voor 'n wielrenner is er gelukkig meer dan de OS. Wat dat betreft is het geen tafeltennis, boogschieten of judo. Het is geen smet op z'n loopbaan of zo dat Pogacar gisteren geen goud pakte. Genoeg andere koersen die hoger aangeslagen worden, de Tour de France voorop.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:57 schreef Mani89 het volgende:
[..]
De olumpische spelen is het enige wat telt voor een atleet.
Ik geloof daar niks van. Of tenminste, lang niet in elke sport. Het is natuurlijk wel anders dan in de jaren '70 dat schaatsers niks om de OS gaven en veel liever wereldkampioen allround werden maar er zijn volop grote wielrenners die nooit olympisch kampioen geworden zijn - en Pascal Richard is niet meteen tot de Groten doorgedrongen door z'n zege.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:57 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Mwah, het is maar een race. Bij de mannen zijn de drie grote rondes en een aantal klassiekers denk ik wel groter dan de OS hoor. En misschien ook het WK. In mijn ogen sowieso wel, omdat de OS altijd een rare race is. Wint vaak een flapdrol.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:57 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ook zonder goud is Van Vleuten natuurlijk nog altijd een groot wielrenster die het vrouwenwielrennen in zijn algemeen naar een hoger niveau heeft getild. Het vrouwenwielrennen zou zonder AvV en AvdB een stuk minder aanzien hebben.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik geloof daar niks van. Of tenminste, lang niet in elke sport. Het is natuurlijk wel anders dan in de jaren '70 dat schaatsers niks om de OS gaven en veel liever wereldkampioen allround werden maar er zijn volop grote wielrenners die nooit olympisch kampioen geworden zijn - en Pascal Richard is niet meteen tot de Groten doorgedrongen door z'n zege.
(en ze kan ook nog goud winnen op de tijdrit)
Waarvan akte.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Meer valt er niet te zeggen, tactisch matig gereden en amateuristisch dat ze zich niet vergewist hebben van de juiste informatie.
Ze rijdt over het algemeen bijna alleen tijdritten, omdat ze niet graag in een peloton fietst. Soort Remmert Wielinga maar dan met meer zelfkennis.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:01 schreef Nober het volgende:
Heeft die Oostenrijkse amateur ook de tijdrit geperfectioneerd?
Wat een baas. Hoop dat ze die ook wint.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze rijdt over het algemeen bijna alleen tijdritten, omdat ze niet graag in een peloton fietst. Soort Remmert Wielinga maar dan met meer zelfkennis.
Op het WK vorig jaar reed van der Breggen haar op 2,5 minuut op 31 km. Dus dat zal wel niet.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wat een baas. Hoop dat ze die ook wint.
"Dat meisje kan niet zo goed rekenen, blijkbaar toch wat overgehouden aan die val in Rio"quote:Op zondag 25 juli 2021 12:35 schreef Dutch_view het volgende:
Benieuwd naar de reactie vanbij de Oranjezomer vanaaf
Of zij wist het wel en Van Vleuten had het verkeerd gehoord. Het een sluit het ander niet uit. Kroon zei al eens dat iedere renner zijn eigen dingen gehoord heeft tijdens de koers, ook al horen ze hetzelfde.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:01 schreef Mansjester het volgende:
Weet niet of deze hier al was gedeeld
[ twitter ]
Goh.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:01 schreef Mansjester het volgende:
Weet niet of deze hier al was gedeeld
[ twitter ]
Blijft zeer pijnlijk om deze chaos te zien. Totaal geen teamwork zo te lezen. Zonde.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Of zij wist het wel en Van Vleuten had het verkeerd gehoord. Het een sluit het ander niet uit. Kroon zei al eens dat iedere renner zijn eigen dingen gehoord heeft tijdens de koers, ook al horen ze hetzelfde.
Toch ga ik voor haar juichen.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op het WK vorig jaar reed van der Breggen haar op 2,5 minuut op 31 km. Dus dat zal wel niet.
Totale afgang inderdaad.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijft zeer pijnlijk om deze chaos te zien. Totaal geen teamwork zo te lezen. Zonde.
Er was helemaal geen sprake van 'iets horen'.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Of zij wist het wel en Van Vleuten had het verkeerd gehoord. Het een sluit het ander niet uit. Kroon zei al eens dat iedere renner zijn eigen dingen gehoord heeft tijdens de koers, ook al horen ze hetzelfde.
Nul komma nul. Maar al hadden ze het wel allemaal geweten, dan nog hadden ze vermoedelijk niet voor elkaar gereden. Het is al lastig zat om niet achter elkaar te gaan rijden, laat staan om voor elkaar te rijden.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijft zeer pijnlijk om deze chaos te zien. Totaal geen teamwork zo te lezen. Zonde.
Natuurlijk wel. Er is verbaal cobtact tussen de renners onderling, evt met de motards, met ploegleiders bij het water halen/vallen. Daar komt 'horen' bij kijken.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:08 schreef showtimer het volgende:
[..]
Er was helemaal geen sprake van 'iets horen'.
Maar Kopecky zat grotendeels alleen.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het werkte prima want ze reden zo dat ze het gat dicht reden. Kopecky werd vierde, had een mannetje bijgestoken en je pakt een medaille, als ze het zo goed weet. Wie maakt hier dan de fout?
WE hebben KEIHARD gefaald, dat kunnen we toch niet zomaar laten rusten?! Koppen moeten er rollen.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:10 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
Laat het rusten, komt goed joh.
Ik zou toch eens even goed kijken op de Sporza websitequote:Op zondag 25 juli 2021 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Even factchecken:
Sporza heeft het niet over een totale afgang.
BBC heeft het niet over een totale afgang.
l'Equipe heeft het niet over een totale afgang.
Goede individuen maken nog geen goed team idd.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nul komma nul. Maar al hadden ze het wel allemaal geweten, dan nog hadden ze vermoedelijk niet voor elkaar gereden. Het is al lastig zat om niet achter elkaar te gaan rijden, laat staan om voor elkaar te rijden.
Gelukkig voor hen dat er bij een tijdrit van 22 km weinig tactiek komt kijken. Hebben ze toch nog kans op een gouden medaille.
Er is kritiek op ONZE vrouwen, dat kan niet, het is onmogelijk dat vrouwen uit dit superieure land falen.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
WE hebben KEIHARD gefaald, dat kunnen we toch niet zomaar laten rusten?! Koppen moeten er rollen.
Gedaan. En nu?quote:Op zondag 25 juli 2021 13:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik zou toch eens even goed kijken op de Sporza website
Helemaal niet, ik heb in beeld gewoon 2 Belgischen zien lossen uit het peloton. En toen was de voorsprong alweer kleiner gewordenquote:Op zondag 25 juli 2021 13:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar Kopecky zat grotendeels alleen.
Ongewild sla je de spijker nogal op z'n kopquote:Op zondag 25 juli 2021 13:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Er is kritiek op ONZE vrouwen, dat kan niet, het is onmogelijk dat vrouwen uit dit superieure land falen.
En interpretatie.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Er is verbaal cobtact tussen de renners onderling, evt met de motards, met ploegleiders bij het water halen/vallen. Daar komt 'horen' bij kijken.
gewoon zelfverzekerd. Niks mis mee.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:15 schreef Hyaenidae het volgende:
Vinden jullie ook dat Anne van den Breggen altijd overkomt als een bitch?
Kroon zal wel ook wel balen dat hij dit moment niet heeft meegemaakt (qua commentaar).quote:Op zondag 25 juli 2021 13:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Christelijk viespeukje.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:15 schreef Hyaenidae het volgende:
Of het helemaal niemand was weet ik niet, maar de Nederlandse vrouwen waren zeker niet de enigen in die groep die het niet wisten nee.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:16 schreef Faraday01 het volgende:
Ik ben na de finish andere dingen gaan doen, kan iemand ff vertellen wat het verdict is? Wist helemaal niemand in het peloton van die Oostenrijkse?
Maar totaal niet sympathiek.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:16 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
gewoon zelfverzekerd. Niks mis mee.
Ze komt niet heel sympathiek over inderdaad.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:15 schreef Hyaenidae het volgende:
Een deel wel, een deel niet schijnbaar. Maar de Nederlandse renners kenden haar überhaupt niet echt, terwijl ze twee jaar geleden net het podium miste op het EK. Bijzonder.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:16 schreef Faraday01 het volgende:
Ik ben na de finish andere dingen gaan doen, kan iemand ff vertellen wat het verdict is? Wist helemaal niemand in het peloton van die Oostenrijkse?
Verkeerd gelezenquote:Op zondag 25 juli 2021 13:15 schreef Hyaenidae het volgende:
En wat vond je van de lay-out van de website?quote:
Ja snap wel wat je bedoeld en waarom je dat zo ziet denk ik. Ik zie het anders, full focus alles voor de winst en down to earth denk ik.quote:
Dit vinden die belgen het mooist, een nederlander die faalt als topfavorietquote:Op zondag 25 juli 2021 13:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik zou toch eens even goed kijken op de Sporza website
Dank je, ja, bij sport schieten veel mensen vaak in zo'n soort nationalistische reflex waardoor alles wat Nederlanders doen twee niveaus positiever wordt ingeschat dan te billijken is. Maar dat zie je in heel veel landen, dus op zich niet iets om je voor te schamen.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ongewild sla je de spijker nogal op z'n kop.
Wat jij @Handleiding ? Kun jij je mening over haar even ventileren in dit topique. bvdquote:Op zondag 25 juli 2021 13:15 schreef Hyaenidae het volgende:
Best aardig. Ook wel wat verbeterpunten maar wie weet hoort dat zo in Vlaanderen.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En wat vond je van de lay-out van de website?
Informatie kun je ook halen. Zo hard ging het niet. Tijd genoeg om bij de auto te informeren hoeveel er weg zijn en in de auto hadden ze ook wel op kunnen zoeken dat die Oostenrijkse aardig kan tijdrijden.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom het de vrouwen verweten wordt dat zij geen informatie kregen.
Er wordt hier wel naar alles gezocht om lacherig over te doen
Ook dit deden ze niet, want v/d Breggen en Van Vleuten gingen demarreren i.p.v. tempo rijden zodat Vos kon sprinten.quote:Of de Nederlandse ploeg niet iemand had moeten opofferen om de vlucht te controleren, werd Van der Breggen gevraagd. “Dat had gekund, maar als je kijkt naar wat wij wisten dan hadden we het goed berekend. Alleen hadden wij niet alle informatie. Als we wel alle informatie hadden, hadden wij meer kunnen doen. In principe hadden we gezegd dat Marianne Vos ging sprinten en wij het gat zouden dichtrijden, en dat deden we. In principe kwam het goed uit. Als dat meer was geweest, hadden we dat nog net wat harder gedaan.”
Aangezien van der Breggen op een gegeven moment een tijdsindicatie verkeerd interpreteerde, is er geen enkele tactische fout gemaakt.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Wanneer begon overigens de finale volgens de dames?
Want ik begon te kijken om 9 uur (meer dan een uur voor de finish) en toen lag die Oostenrijkse al alleen op kop en zag ik het peloton ook niet echt veel doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |