abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 12:07:46 #201
5428 crew  miss_sly
pi_200537094
quote:
88s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:05 schreef Celestien het volgende:

[..]

Heb de bof gehad als kind. Geloof dat er destijds nog geen vaccinatie voor was. Die kwam later pas. Niets aan overgehouden, gelukkig.
Waterpokken is nog zo'n onschuldige kinderziekte, maar als je hem als volwassene krijgt, dan ben je niet blij.
Bof wordt voor jongens als ze ouder worden of als volwassen man dacht ik een gevaarlijke ziekte. Daarom worden ze ingeent, zodat ze het niet kunnen doorgeven aan volwassen mannen, en het zelf niet alsnog kunnen krijgen als volwassen man.

Voor de rode hond idem, maar dan voor meisjes en vrouwen, meen ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 12:08:05 #202
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200537101
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, misschien moeten we ook nog even discussiëren over de vraag of covid niet een hoax is. Want ja, iedereen staat vrij de eigen alternatieve feiten naar voren te brengen, toch?
Sure. Als iemand dat denkt mag ie dat van mij gewoon zeggen. Als ik het er niet mee eens ben zeg ik dat simpelweg zonder te zeggen dat er niet over gediscussieerd mag worden of dat het onzin/kletskoek/wappietaal of weet ik het is.
Waarvoor hebben sommigen die woorden nodig, om zich superieur te voelen? Om te laten blijken dat je slimmer of zogenaamd meer ingelezen bent over een onderwerp?
Het siert een mens niet vind ik. Maar goed, carry on.
pi_200537107
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:06 schreef Tijn het volgende:

[..]

Omdat het al dan niet testen van gevaccineerden een hot topic is op dit moment. Mensen hebben zich laten inenten omdat ze dan van alle rompslomp af zijn, terwijl de realiteit ook is dat ze het virus nog wel kunnen oplopen en doorgeven. Daar wringt toch iets en als het aantal besmettingen verder oploopt, zul je daar iets mee moeten.
Maar dat is een andere discussie. Vaccinatie remt de verspreiding wel degelijk, dat is een voldongen feit.

Niet volledig, maar dat wisten we wel. Of nou ja, mensen die een beetje ingelezen zijn in de materie wisten dat al. Dat dit nu breed uitgemeten wordt in de media is een andere discussie. Wat we daarmee moeten ook.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 25 juli 2021 @ 12:09:01 #204
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200537108
quote:
88s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:05 schreef Celestien het volgende:

[..]

Heb de bof gehad als kind. Geloof dat er destijds nog geen vaccinatie voor was. Die kwam later pas. Niets aan overgehouden, gelukkig.
Waterpokken is nog zo'n onschuldige kinderziekte, maar als je hem als volwassene krijgt, dan ben je niet blij.
Ik ook. En ook Rode hond. En toen mijn moeder dat laatste zei was ik heel blij want ik dacht dat ik een rood hondje had gekregen :') dus de teleurstelling was enorm toen bleek dat het rode vlekjes waren ;(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200537123
quote:
14s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:08 schreef dick_laurent het volgende:
Als ik het er niet mee eens ben
Je suggereert alsof het een meningsverschil is. Een verschil van inzicht.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200537124
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De vraag is vooral hoe lang dat het geval blijft nu je van steeds meer kanten hoort dat gevaccineerden ook een gevaar lopen omdat ze vaak niet weten dat ze besmet zijn maar het nog wel door kunnen geven. Dat het op drukke plekken veiliger is om ook gevaccineerden te testen. Bovenop de vaccinatie. En als we dat accepteren bestaat er de kans dat ze dat langzaam maar zeker steeds verder gaan rekken in de samenleving. Dat het op veel meer plekken nodig is bijvoorbeeld.
Dit is nu nergens in Europa aan de hand, een vaccin is altijd gelijk aan een test, nog nergens gezien dat beide werd gevraagd.
Verder is dit ook wel iets voor de "glas half leeg" types. Toen er niks mocht werd er geroepen "met testen kunnen we gewoon open". Nu er alles aan gedaan wordt om met vaccins en testen zoveel mogelijk open te gooien, blijft deze groep zeiken.
Je hebt gezien dat alles opengooien nog risico's met zich meebrengt. En er wordt nu echt wel afgewogen hoe groot die risico's zijn.

Maar lekker moeilijk blijven doen dat je af en toe moet testen is wel makkelijker natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door AlwaysHappy op 25-07-2021 12:20:29 ]
pi_200537140
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:50 schreef THEFXR het volgende:
Hoe langer we het uitstellen om open te gaan, hoe minder de weerstand voor andere ziektes wordt, dan spoelen de zkh ineens over door griepgevallen.
Zat ik ook aan te denken ja, nu al kinderen zonder immuniteit tegen het RS virus. In de herfst wordt het waarschijnlijk een boel volwassenen die flink ziek gaan worden van de griep + Covid. Denk dat er wel maatregelen gaan komen komende herfst + winter. Gebed zonder einde dit.
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 12:11:53 #208
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200537145
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit heb ik niet beweerd.
Dit komt er wel flink in de buurt:
quote:
Laat ik het zo stellen, het is niet verrassend dat een uitermate populistische politicus als Boris Johnson een vergelijkbare uitspraak deed.
Maargoed, misschien heb ik het verkeerd begrepen. Een discussie is in elk geval een stuk fijner als je het achterwege laat.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 25 juli 2021 @ 12:11:58 #209
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200537149
Ik ben vandaag trouwens voor het eerst als volledig gevaccineerde naar de winkel geweest (ok, nog niet + 2 weken, maar toch) en dat voelde toch wel fijn, dat het risico nu echt minder wordt :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 25 juli 2021 @ 12:12:27 #210
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200537155
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:11 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Zat ik ook aan te denken ja, nu al kinderen zonder immuniteit tegen het RS virus. In de herfst wordt het waarschijnlijk een boel volwassenen die flink ziek gaan worden van de griep + Covid. Denk dat er wel maatregelen gaan komen komende herfst + winter. Gebed zonder einde dit.
idd, geen einde.
pi_200537203
quote:
88s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:05 schreef Celestien het volgende:

[..]

Heb de bof gehad als kind. Geloof dat er destijds nog geen vaccinatie voor was. Die kwam later pas. Niets aan overgehouden, gelukkig.
Dat was boffen!
pi_200537206
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:11 schreef pussycatdoll het volgende:
Zat ik ook aan te denken ja, nu al kinderen zonder immuniteit tegen het RS virus.
Hoofdzakelijk uitgestelde gevallen volgens mij. Die zouden anders afgelopen winter het virus opgelopen hebben.

En in Nederland is het nauwelijks een probleem:
quote:
Het RS-virus is bij veruit de meeste mensen een onschuldig verkoudheidsvirus. Sterfte als gevolg van het RS-virus komt in Nederland nauwelijks voor. Maar vooral jonge baby's kunnen er heel soms wel door in het ziekenhuis terechtkomen en zelfs op de intensive care belanden met een ernstige longontsteking.
quote:
Elk jaar overlijden in armere landen in totaal zo'n 118.000 baby's en peuters aan het virus. In Nederland komt dit bijna nooit voor, omdat de zorg hier goed is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200537209
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 07:56 schreef Monolith het volgende:

Ja leuk, willekeurige anekdotische Twitteraars. De cijfers laten gewoon doen dat de ziekenhuizen daar hoofdzakelijk vol liggen met mensen die nog niet volledig gevaccineerd zijn.
twitter


https://www.nbcchicago.co(...)covid-cases/2560611/

https://www.dph.illinois.gov/covid19/hospitalization-utilization

Dit weerspreekt de media berichtgeving op bijna alle kanalen in de VS, dat er een ongevaccineerden pandemie gaande is, en slechts ongevaccineerden de ziekenhuisbedden bemannen.
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 12:16:43 #214
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200537234
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je suggereert alsof het een meningsverschil is. Een verschil van inzicht.
Dat is het ook. Maar goed, je komt nu over alsof alles wat jij zegt en typt 100% de absolute waarheid en onherroepelijk een feit is.

Naja mocht je dat vinden dan is dat in mijn ogen nog steeds slechts "jouw mening". En die mag je hebben :D
pi_200537241
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:15 schreef Za het volgende:

[..]

[ twitter ]

https://www.nbcchicago.co(...)covid-cases/2560611/

https://www.dph.illinois.gov/covid19/hospitalization-utilization

Dit weerspreekt de media berichtgeving op bijna alle kanalen in de VS, dat er een ongevaccineerden pandemie gaande is, en slechts ongevaccineerden de ziekenhuisbedden bemannen.
En wat is de verhouding tot niet-gevaccineerden?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200537252
quote:
10s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:16 schreef dick_laurent het volgende:
Dat is het ook.
Ja, en roepen dat er in Nederland meer inwoners wonen dan in Duitsland is zeker ook een meningsverschil. :D
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200537254
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:11 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Zat ik ook aan te denken ja, nu al kinderen zonder immuniteit tegen het RS virus. In de herfst wordt het waarschijnlijk een boel volwassenen die flink ziek gaan worden van de griep + Covid. Denk dat er wel maatregelen gaan komen komende herfst + winter. Gebed zonder einde dit.
Zo werkt het niet. Je afweersysteem onthoudt welke virussen er eerder verslagen zijn. Dus tenzij het een hele nieuwe influenza variant is zal dit wel meevallen. De RS virus gevallen onder kinderen betreft kinderen die hier voor het eerst besmet mee zijn.
  zondag 25 juli 2021 @ 12:19:14 #218
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200537265
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geen idee. Voor mazelen hebben we ook een vaccinatiegraad van 95% nodig. Nu is dit niet zo besmettelijk als de mazelen, maar de R0 van deze variant is inmiddels al ruim het dubbele van de originele variant.

Ik zie vooral niet de zin van uitspraken als 'als we niet bij 85% teruggaan, wanneer dan wel?' Laat ik het zo stellen, het is niet verrassend dat een uitermate populistische politicus als Boris Johnson een vergelijkbare uitspraak deed.
Je ziet de zin niet van uitspraken, wanneer dan wel? Nou heel simpel, het blijft een politieke beslissing om mensen wel of niet bepaalde vrijheden te geven. Het niet willen kiezen en dus iedereen maar op slot te zetten ten (straks gevolgen van) zich niet willen inenten is net zo goed immorreel als een vaccinatieplicht. De roep om maatregelen voor alleen ongevaccineerden zal steeds harder komen als mensen op slot moeten die wel een vaccinatie gehaald hebben maar alsnog dingen niet zullen mogen...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 12:19:42 #219
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200537272
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, en roepen dat er in Nederland meer inwoners wonen dan in Duitsland is zeker ook een meningsverschil. :D
Kweenie man, ik heb ze nooit allemaal geteld. Geen tijd voor.
  zondag 25 juli 2021 @ 12:20:00 #220
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200537275
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:15 schreef Za het volgende:

[..]

[ twitter ]

https://www.nbcchicago.co(...)covid-cases/2560611/

https://www.dph.illinois.gov/covid19/hospitalization-utilization

Dit weerspreekt de media berichtgeving op bijna alle kanalen in de VS, dat er een ongevaccineerden pandemie gaande is, en slechts ongevaccineerden de ziekenhuisbedden bemannen.
maar alleen die headlines en niet de volledige data
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 12:20:05 #221
5428 crew  miss_sly
pi_200537278
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, en roepen dat er in Nederland meer inwoners wonen dan in Duitsland is zeker ook een meningsverschil. :D
En de aarde is plat :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 25 juli 2021 @ 12:20:53 #222
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200537287
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:11 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Zat ik ook aan te denken ja, nu al kinderen zonder immuniteit tegen het RS virus. In de herfst wordt het waarschijnlijk een boel volwassenen die flink ziek gaan worden van de griep + Covid. Denk dat er wel maatregelen gaan komen komende herfst + winter. Gebed zonder einde dit.
Maar als je maatregelen voor griep in gaat stellen wordt onze immuniteit nog lager...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 25 juli 2021 @ 12:21:13 #223
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200537293
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zo werkt het niet. Je afweersysteem onthoudt welke virussen er eerder verslagen zijn. Dus tenzij het een hele nieuwe influenza variant is zal dit wel meevallen. De RS virus gevallen onder kinderen betreft kinderen die hier voor het eerst besmet mee zijn.
nou, dat is leuk in theorie, maar in de praktijk gaat het niet werken.
pi_200537308
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:19 schreef popje het volgende:
Je ziet de zin niet van uitspraken, wanneer dan wel?
Zodra er meer inzicht is in de gevolgen van het vaccinatieproces (positief én negatief).

En, misschien nog belangrijker, zodra een fundamenteel maatschappelijk debat is gevoerd over welke gevolgen wij acceptabel vinden en onder welke voorwaarden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200537315
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nou, dat is leuk in theorie, maar in de praktijk gaat het niet werken.
Zo werkt het in de praktijk ook. Verdiep je eens in hoe het immuunsysteem werkt..
  zondag 25 juli 2021 @ 12:23:03 #226
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200537318
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:20 schreef popje het volgende:

[..]

Maar als je maatregelen voor griep in gaat stellen wordt onze immuniteit nog lager...
de zorg verschuift van Covid-19 naar griep en krijgen we alweer te maken met afschaling en uitgestelde zorg, die dan nooit meer in te halen valt.
pi_200537324
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bof wordt voor jongens als ze ouder worden of als volwassen man dacht ik een gevaarlijke ziekte. Daarom worden ze ingeent, zodat ze het niet kunnen doorgeven aan volwassen mannen, en het zelf niet alsnog kunnen krijgen als volwassen man.

Voor de rode hond idem, maar dan voor meisjes en vrouwen, meen ik.
Dat wist ik niet. Ook nooit opgezocht, eigenlijk.
Blij dat onze kinderen nu allemaal BMR-vaccinaties krijgen.

quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:09 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik ook. En ook Rode hond. En toen mijn moeder dat laatste zei was ik heel blij want ik dacht dat ik een rood hondje had gekregen :') dus de teleurstelling was enorm toen bleek dat het rode vlekjes waren ;(
Da's idd wel een heel grote teleurstelling dan!
Had ook liever een hond gehad ;)

quote:
10s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dat was boffen!
Die had ik kunnen verwachten ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200537330
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:50 schreef Drekkoning het volgende:

Ligt er maar net aan. Als je verspreiding onder ongevaccineerden voldoende kan drukken door ze niet te toe laten op plekken met hoge besmettingskans dan hoeven gevaccineerden niet langer beperkt te worden.
Besef je hoe groot het probleem is wanneer je grote hordes louter gevaccineerden toe laat op grote events, zij die zich veilig voelen en van wie gezegd wordt dat ze veilig zijn, dat ze elkaar daar massaal kunnen besmetten, mogelijk zonder klachten te krijgen, en er daarmee een enorme spread juist onder gevaccineerden komt, waardoor je hen moet weren op alle plekken waar eveneens kwetsbaren komen?
  zondag 25 juli 2021 @ 12:24:20 #229
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200537337
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:22 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zo werkt het in de praktijk ook. Verdiep je eens in hoe het immuunsysteem werkt..
al gedaan, wordt eens wat meer realistisch
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 12:24:43 #230
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200537340
quote:
10s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:19 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Kweenie man, ik heb ze nooit allemaal geteld. Geen tijd voor.
Het is ook geen vergelijkbare discussie. Binnen de medische wetenschap is ook nog geen concensus over hoeveel % het besmetting tegengaat. Dat maakt beide kanten van de discussie gewoon valide.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200537350
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:24 schreef chratnox het volgende:
Binnen de medische wetenschap is ook nog geen concensus over hoeveel % het besmetting tegengaat.
Wel dat het meer dan nul procent is, wat de uitspraak dat vaccinatie de verspreiding niet zou remmen al onjuist maakt.

(En de inschatting zitten eerder in de regionen van 70-90 procent reductie)

Dat er geen consensus is over de grootte van een effect betekent niet dat het effect afwezig is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200537358
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

al gedaan, wordt eens wat meer realistisch
Ook het deel B en T cel immuniteit?
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 12:26:58 #233
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200537372
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zodra er meer inzicht is in de gevolgen van het vaccinatieproces (positief én negatief).

En, misschien nog belangrijker, zodra een fundamenteel maatschappelijk debat is gevoerd over welke gevolgen wij acceptabel vinden en onder welke voorwaarden.
Dat maatschappelijke debat proberen we in het klein hier op het forum te voeren. Het helpt dan niet om bij voorbaat argumenten die je niet bevallen uit te sluiten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200537391
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat maatschappelijke debat proberen we in het klein hier op het forum te voeren. Het helpt dan niet om bij voorbaat argumenten die je niet bevallen uit te sluiten.
Je gooit nu uitspraken van mij door elkaar.

Ik zie het nut niet van een specifiek percentage te noemen en daarna verbolgen te roepen 'als niet dan, wanneer dan wel?' Waarom dan niet bij 84%? Of 83%? Hoe is die 85% verdeeld over het land? Komen er nieuwe varianten? Hoe goed voorkomt vaccinatie verspreiding tussen gevaccineerden? etc. etc.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200537471
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik neem aan dat volledig gevaccineerden EU-burgers als toerist gewoon welkom blijven in Duitsland. Met een beetje de druk opvoeren om ook de wappies, refo’s en allochtonen te stimuleren zich te vaccineren is niets mis mee. Laat Nederland het Duits voorbeeld maar volgen.
Het zou verstandig zijn als Duitsland ook gevaccineerde toeristen weert. Het belangrijkste blijft immers dat jongeren een heel schooljaar fatsoenlijk fysiek onderwijs kunnen volgen. Aangezien gevaccineerden het virus nog steeds kunnen oplopen en overdragen, zijn ook zij potentiële coronabommetjes. Het is daarom beter dat het gehele schooljaar er geen pretreisjes naar Duitsland volgen. Dan kijken we volgend jaar bij de start van de zomervakantie wel weer wat de vaccinatiegraad in Duitsland is. Laten we hopen dat het Robert-Koch-Institut heel Europa zo snel mogelijk ziet als hoogrisicogebied en er zeer strenge inreisregels zullen volgen.
  zondag 25 juli 2021 @ 12:33:24 #236
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200537476
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:10 schreef koemleit het volgende:

[..]

Dit is nu nergens in Europa aan de hand, een vaccin is altijd gelijk aan een test, nog nergens gezien dat beide werd gevraagd.
Verder is dit ook wel iets voor de "glas half leeg" types. Toen er niks mocht werd er geroepen "met testen kunnen we gewoon open". Nu er alles aan gedaan wordt om met vaccins en testen zoveel mogelijk open te gooien, blijft deze groep zeiken.
Je hebt gezien dat alles opengooien nog risico's met zich meebrengt. En er wordt nu echt wel afgewogen hoe groot die risico's zijn.

Maar lekker moeilijk blijven doen dat je af en toe moet testen is wel makkelijker natuurlijk.
Er word natuurlijk niet voor niets steeds meer over gesproken. Momenteel heb je als gevaccineerd persoon inderdaad wat meer vrijheden en je hoeft je niet te laten testen voor veel zaken (behalve bij klachten dan), maar ik heb het over de toekomst. Er zijn best wat hints te vinden dat het die kant op gaat.

Op zich ook terecht dat mensen dat niet tof zouden vinden; er is immers al anderhalf jaar geroepen dat vaccineren de uitweg zou gaan zijn. Het is een van de belangrijkste redenen waarom sommigen zich überhaupt laten vaccineren. Dan is het logisch dat ze klagen als er toch geruchten gaan dat ook gevaccineerden straks getest moeten worden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 25 juli 2021 @ 12:36:25 #237
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_200537522
Dat de Duitsers het volk in twee delen gaan splitsen had ik niet verwacht.
In Nederland zie ik dit niet gebeuren.
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 12:37:50 #238
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200537549
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je gooit nu uitspraken van mij door elkaar.

Ik zie het nut niet van een specifiek percentage te noemen en daarna verbolgen te roepen 'als niet dan, wanneer dan wel?' Waarom dan niet bij 84%? Of 83%? Hoe is die 85% verdeeld over het land? Komen er nieuwe varianten? Hoe goed voorkomt vaccinatie verspreiding tussen gevaccineerden? etc. etc.
Het was een normale, serieuze vraag. Dat jij daarin leest dat ik verbolgen ben is dat volledig voor jouw rekening.

Als 85% het best haalbare is en je kunt dan nog steeds niet van de maatregelen af zal dat maatschappelijke debat wat je noemt inderdaad gevoerd moeten worden, maar dat moet wel nu gedaan worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 25 juli 2021 @ 12:38:28 #239
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200537574
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:36 schreef KingRadler het volgende:
Dat de Duitsers het volk in twee delen gaan splitsen had ik niet verwacht.
In Nederland zie ik dit niet gebeuren.
Ik sta echt nergens meer van te kijken.

Van een maatschappij waarin we ons tot in lengte van dagen moeten laten testen, gevaccineerd of ongevaccineerd, tot een maatschappij waarin niet-gevaccineerden tot derderangs burgers gedegradeerd worden. Het zou allemaal zomaar kunnen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 12:39:01 #240
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200537586
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:33 schreef Binge-watch het volgende:

[..]

Het zou verstandig zijn als Duitsland ook gevaccineerde toeristen weert. Het belangrijkste blijft immers dat jongeren een heel schooljaar fatsoenlijk fysiek onderwijs kunnen volgen. Aangezien gevaccineerden het virus nog steeds kunnen oplopen en overdragen, zijn ook zij potentiële coronabommetjes. Het is daarom beter dat het gehele schooljaar er geen pretreisjes naar Duitsland volgen. Dan kijken we volgend jaar bij de start van de zomervakantie wel weer wat de vaccinatiegraad in Duitsland is. Laten we hopen dat het Robert-Koch-Institut heel Europa zo snel mogelijk ziet als hoogrisicogebied en er zeer strenge inreisregels zullen volgen.
Dit leest als een post van Erno, maar is niet van Erno. Ik ben in de war :D
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 25 juli 2021 @ 12:39:10 #241
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200537590
Op Instagram zie ik allerlei mensen die momenteel in Spanje zijn en waarschijnlijk hebben hun nog geen twee prikken gehad gezien hun leeftijd. Ik kan hier best boos om worden, want Spanje heeft niet voor niets een oranje reisadvies en zo wordt er opnieuw het coronavirus geïmporteerd uit Spanje. Als je nog niet volledig gevaccineerd bent hoor je gewoon niet naar landen en gebieden te gaan met een oranje reisadvies (Spanje, Portugal, Cyprus en Turkije).
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zondag 25 juli 2021 @ 12:42:30 #242
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200537652
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:39 schreef Erno-BE het volgende:
Op Instagram zie ik allerlei mensen die momenteel in Spanje zijn en waarschijnlijk hebben hun nog geen twee prikken gehad gezien hun leeftijd. Ik kan hier best boos om worden, want Spanje heeft niet voor niets een oranje reisadvies en zo wordt er opnieuw het coronavirus geïmporteerd uit Spanje. Als je nog niet volledig gevaccineerd bent hoor je gewoon niet naar landen en gebieden te gaan met een oranje reisadvies (Spanje, Portugal, Cyprus en Turkije).
Tja, de overheid kiest er zelf voor om het nog niet helemaal te verbieden bij kleurcode oranje. Ze raden het ten zeerste af, maar als je er in de praktijk alsnog naar toe kan....dan is het in de praktijk toch nog steeds enkel een advies. Die mensen kiezen er dan zelf voor om extra risico te lopen; ook met het oog op verzekeringen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200537669
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Op zich ook terecht dat mensen dat niet tof zouden vinden; er is immers al anderhalf jaar geroepen dat vaccineren de uitweg zou gaan zijn. Het is een van de belangrijkste redenen waarom sommigen zich überhaupt laten vaccineren. Dan is het logisch dat ze klagen als er toch geruchten gaan dat ook gevaccineerden straks getest moeten worden.
Niet tof? Dat is denk ik voor velen een understatement. Na vaccinatie werd "vrijheid" beloofd.
We moeten gewoon er voor waken dat we niet die kant op gaan, want dan kom je echt nooit van het testen af, plus dat het een enorme kostenpost wordt, nog niet te spreken over de enorme capaciteit die nodig is. En dan begint het straks bij drukke punten, en overmorgen worden de doelpalen net zo makkelijk verzet naar een restaurantbezoek of bioscoop.

Het laatste stukje bereidheid om maatregelen te volgen gaat dan ook door het afvoerputje.

Hoop dat ze op dit punt echt niet het OMT gaan volgen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200537691
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:39 schreef Erno-BE het volgende:
Op Instagram zie ik allerlei mensen die momenteel in Spanje zijn en waarschijnlijk hebben hun nog geen twee prikken gehad gezien hun leeftijd. Ik kan hier best boos om worden, want Spanje heeft niet voor niets een oranje reisadvies en zo wordt er opnieuw het coronavirus geïmporteerd uit Spanje. Als je nog niet volledig gevaccineerd bent hoor je gewoon niet naar landen en gebieden te gaan met een oranje reisadvies (Spanje, Portugal, Cyprus en Turkije).
Zijn allemaal kwetsbare die eerder gevaccineerd mochten worden.

Verder zijn die kleurcoderingen onzin als je zelf in een land woont met hoge besmettingen.
- verwijderd door admin -
pi_200537698
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:39 schreef Erno-BE het volgende:
Op Instagram zie ik allerlei mensen die momenteel in Spanje zijn en waarschijnlijk hebben hun nog geen twee prikken gehad gezien hun leeftijd. Ik kan hier best boos om worden, want Spanje heeft niet voor niets een oranje reisadvies en zo wordt er opnieuw het coronavirus geïmporteerd uit Spanje. Als je nog niet volledig gevaccineerd bent hoor je gewoon niet naar landen en gebieden te gaan met een oranje reisadvies (Spanje, Portugal, Cyprus en Turkije).
Het virus is er al. En de criteria waarop die adviezen zijn gebaseerd, zijn op zichzelf al discutabel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 juli 2021 @ 12:46:10 #246
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_200537710
Lees net pas over wat ze in Duitsland van plan zijn. Tsja, toen ik zei dat dit ging gebeuren ergens vorig jaar werd ik voor gek verklaard :D

Alleen mis ik ook in dit verhaal weer een einddatum of een doel wat bereikt moet worden voordat het wordt teruggedraaid. Ik zeg trouwens niet dat ik het er mee eens ben, maar ik snap wel dat sommige landen dit gaan doen om te voorkomen dat een relatief groot deel van het land weer relatief normaal kan functioneren. Alleen lijken de grenzen steeds verder te verschuiven.

Eerst was het vaccineren ... en nu is het .... ja wat is het eigenlijk?
pi_200537712
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bof wordt voor jongens als ze ouder worden of als volwassen man dacht ik een gevaarlijke ziekte. Daarom worden ze ingeent, zodat ze het niet kunnen doorgeven aan volwassen mannen, en het zelf niet alsnog kunnen krijgen als volwassen man.

Voor de rode hond idem, maar dan voor meisjes en vrouwen, meen ik.
Misschien even op de site van RIVM kijken en je post aanpassen.

Mensen die dit een duim hebben gegeven :') Graag zelf kritisch nadenken en zoeken. Zeker als iemand zegt "meen ik"
  zondag 25 juli 2021 @ 12:47:38 #248
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200537732
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:46 schreef Evenstar het volgende:
Alleen mis ik ook in dit verhaal weer een einddatum of een doel wat bereikt moet worden voordat het wordt teruggedraaid.
We beginnen een patroon te herkennen, niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200537755
Ik zat na lange tijd weer eens naar het coronadashboard te kijken en het viel mij op dat rond Alkmaar en Eindhoven veel ziekenhuisopnames zijn. Is daar nog een bepaalde reden voor? Nieuwe variant of relatief weinig gevaccineerden? Rotterdam sprong er trouwens ook uit, maar dat is geen verrassing.
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 12:48:49 #250
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200537758
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit leest als een post van Erno, maar is niet van Erno. Ik ben in de war :D
Ik moest me al inhouden om niet te quoten en zeggen:

Erno? Is that you? :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')