abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 september 2021 @ 11:09:46 #126
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201223092
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is hoe het moet worden, waarbij de A'tjes op elkaar moeten (halsbies).
Het eerdere plaatje wat ik postte, die halstutorial, kwam van een ander patroon. Die heb ik maar weer verwijderd want het is niet zo netjes om foto's van een kooppatroon te plaatsen :+ vooral ook omdat het dan ook op imgur staat.

Maar op de foto zie ik wel stiksel op de halsbies. Ik denk dat de bedoeling is om de hals aan de binnenkant vast te naaien en dan te vouwen naar de goede kant, en die dan vast te naaien. Denk ik.
  zondag 5 september 2021 @ 11:18:58 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201223208
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 11:09 schreef Ceviche het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is hoe het moet worden, waarbij de A'tjes op elkaar moeten (halsbies).
Het eerdere plaatje wat ik postte, die halstutorial, kwam van een ander patroon. Die heb ik maar weer verwijderd want het is niet zo netjes om foto's van een kooppatroon te plaatsen :+ vooral ook omdat het dan ook op imgur staat.

Maar op de foto zie ik wel stiksel op de halsbies. Ik denk dat de bedoeling is om de hals aan de binnenkant vast te naaien en dan te vouwen naar de goede kant, en die dan vast te naaien. Denk ik.
Ja, eens met je conclusie, na het zien van deze foto’s!

Dat is dus wel een andere methode dan die andere tutorial.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 5 september 2021 @ 11:39:31 #128
346653 Ceviche
pi_201223428
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 11:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, eens met je conclusie, na het zien van deze foto’s!

Dat is dus wel een andere methode dan die andere tutorial.
Ja het is wel wat anders, maar deels wel hetzelfde, toch? Als in; hoe je de reep maakt :+

Soms denk ik dat het wellicht handig is om het handboek te kopen, maar als ze het daar net zo duidelijk beschrijven als in het blad/hun website schiet ik daar niets mee op :s)
  zondag 5 september 2021 @ 11:50:02 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201223575
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 11:39 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ja het is wel wat anders, maar deels wel hetzelfde, toch? Als in; hoe je de reep maakt :+

Soms denk ik dat het wellicht handig is om het handboek te kopen, maar als ze het daar net zo duidelijk beschrijven als in het blad/hun website schiet ik daar niets mee op :s)
Ik heb dat handboek (maar kijk er weinig in :+).

Heb dit even opgezocht… en ik vind dezelfde uitleg op hun website: graties!

2 Tricotbiaisband

https://knipmode.nl/2021/07/29/kniptip-afwerken-met-biaisband/

zondag 5 september 2021 @ 12:15:59 #130
346653 Ceviche
pi_201223852
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 11:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik heb dat handboek (maar kijk er weinig in :+).

Heb dit even opgezocht… en ik vind dezelfde uitleg op hun website: graties!

2 Tricotbiaisband

https://knipmode.nl/2021/07/29/kniptip-afwerken-met-biaisband/

[ afbeelding ]
Dit had ik wel gelezen maar begreep ik ook niet helemaal :@
Ook filmpjes opgezocht enzo :')
Vooral dingen als; rijg de andere kant van de bies langs de vouw van de bies. Wat is de andere kant? Waar op de vouw moet er geregen worden? Elke zin staat er wel zoiets.
Of: naai het korte uiteinden op elkaar, je hebt nu een reep (ik had al een reep). Naai de korte uiteinden op elkaar, je hebt nu een ring.
Dat begrijp ik dan wel ongeveer maar het maakt niet echt duidelijk op wat voor manier de korte uiteinden op elkaar moeten worden genaaid :+

Beginnerstruggles :Y
  zondag 5 september 2021 @ 12:19:44 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201223888
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 12:15 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Dit had ik wel gelezen maar begreep ik ook niet helemaal :@
Ook filmpjes opgezocht enzo :')
Vooral dingen als; rijg de andere kant van de bies langs de vouw van de bies. Wat is de andere kant? Waar op de vouw moet er geregen worden? Elke zin staat er wel zoiets.
Of: naai het korte uiteinden op elkaar, je hebt nu een reep (ik had al een reep). Naai de korte uiteinden op elkaar, je hebt nu een ring.
Dat begrijp ik dan wel ongeveer maar het maakt niet echt duidelijk op wat voor manier de korte uiteinden op elkaar moeten worden genaaid :+

Beginnerstruggles :Y
Ik vind de Knipmode-beschrijvingen eerlijk gezegd een drama. ;(

Ik snap de plaatjes trouwens wel, maar dat is met voorkennis.
  zondag 5 september 2021 @ 12:24:41 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201223959
Dit zijn ook wel handige plaatjes/foto’s.

https://fromnikiwithlove.nl/biesje-of-boordje-aanzetten/
  zondag 5 september 2021 @ 12:26:40 #133
346653 Ceviche
pi_201223989
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 12:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vind de Knipmode-beschrijvingen eerlijk gezegd een drama. ;(

Ik snap de plaatjes trouwens wel, maar dat is met voorkennis.
Die halstutorial waar ik een foto van had geplaatst, komt van een kooppatroon van Etsy. Was echt zoveel makkelijker :D
Sowieso zelf naadtoeslag toevoegen :{w
Nu heb ik een hele stapel knipmodes gekocht dus dat wordt nog wat :@
Maar ik heb wel echt mooie dingen gezien dus de motivatie is er :)
  zondag 5 september 2021 @ 12:31:43 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201224042
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 12:26 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Die halstutorial waar ik een foto van had geplaatst, komt van een kooppatroon van Etsy. Was echt zoveel makkelijker :D
Sowieso zelf naadtoeslag toevoegen :{w
Nu heb ik een hele stapel knipmodes gekocht dus dat wordt nog wat :@
Maar ik heb wel echt mooie dingen gezien dus de motivatie is er :)
Nog een filmpje en dan houd ik op.

Overigens stikken ze vaak met tweelingnaald door omdat dat een elastisch stiksel is. Maar het shirt dat jij maakt kun je gerust met een rechte steek doorstikken: de hals is zo wijd dat die niet echt hoeft te rekken.
  zondag 5 september 2021 @ 12:42:25 #135
346653 Ceviche
pi_201224162
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 12:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nog een filmpje en dan houd ik op.

Overigens stikken ze vaak met tweelingnaald door omdat dat een elastisch stiksel is. Maar het shirt dat jij maakt kun je gerust met een rechte steek doorstikken: de hals is zo wijd dat die niet echt hoeft te rekken.
Ah top, dank je wel!

Iedereen erg bedankt voor jullie hulp!
  zondag 5 september 2021 @ 16:33:23 #136
346653 Ceviche
pi_201228304

Het ziet er echt raar uit op de foto maar het ziet er echt beter uit als ik het aanheb *O*
SPOILER
Halsbies erin gezet, ik haal hem van de naaimachine af, blijft hij haken achter een randje van de naaimachine, zit er een gat in :') :') :')
Gelukkig aan de rugkant, even dicht gezigzagd en je ziet er niks van maar echt hoor :')
  zondag 5 september 2021 @ 16:40:06 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201228556
Afgezien van het ‘ongelukje’: top gedaan!
  zondag 5 september 2021 @ 17:53:14 #138
346653 Ceviche
pi_201230007
quote:
14s.gif Op zondag 5 september 2021 16:40 schreef Lienekien het volgende:
Afgezien van het ‘ongelukje’: top gedaan!
Dank je wel, ik ben er ook heel blij mee. In de winkel moet ik altijd honderd jaar zoeken voor ik iets tofs vind, en deze is ook nog extra lang 8-)
pi_201230124
Ziet er goed uit (v-hals blijf ik lastig vinden).
Je zou ook eens naar de site van studio dotter kunnen gaan, zij legt ook heel goed uit. En een paar keer per jaar heeft ze op youtube een Q&A en die zijn ook terug te zien. Ook erg leuk en duidelijk
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 5 september 2021 @ 18:06:41 #140
346653 Ceviche
pi_201230206
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 18:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Ziet er goed uit (v-hals blijf ik lastig vinden).
Je zou ook eens naar de site van studio dotter kunnen gaan, zij legt ook heel goed uit. En een paar keer per jaar heeft ze op youtube een Q&A en die zijn ook terug te zien. Ook erg leuk en duidelijk
Dank je :) Het v-tje was inderdaad ook nog een dingetje :')
Er stond iets van: vouw het voorpand, en naai de halsbies in een schuine hoek zodat een v ontstaat.
Wat voor schuine hoek? Geen idee }:|

Ik ga haar filmpjes ook eens kijken, kan ik vast een hoop van leren :Y
  zondag 5 september 2021 @ 18:09:36 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201230237
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 18:06 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Dank je :) Het v-tje was inderdaad ook nog een dingetje :')
Er stond iets van: vouw het voorpand, en naai de halsbies in een schuine hoek zodat een v ontstaat.
Wat voor schuine hoek? Geen idee }:|

Ik ga haar filmpjes ook eens kijken, kan ik vast een hoop van leren :Y
Rechtsonder.
  zondag 5 september 2021 @ 18:11:56 #142
346653 Ceviche
pi_201230267
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 18:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Rechtsonder.
[ afbeelding ]
Ah top dat heb ik gedaan :D
Plaatjes zijn zoveel duidelijker dan tekst :@
pi_201234265
Hoi! Ik kocht vorig jaar een naaimachine (Singer Talent, goedkoop, want normaal stop ik na 3 maanden weer met een hobby) en ben sindsdien best leuk bezig. Ik maak vooral shirtjes en truien voor Sjaak van 6 jaar, of een shirtje voor mezelf. Ben nu met een hoody voor mezelf bezig, voor het eerst een knoopsgat en een touwtje enzo. Vorige week heb ik voor het eerst een broek gemaakt, een pyjamabroek voor Sjaak. En die is gelukt O+
Stoffen koop ik meestal bij Hazeltjes, de Stoffenstraat of ik loop binnen bij Textielstad, hier om de hoek.

Meestal maak ik dit soort simpele shirtjes:

Maar nu ik dat goed door heb, begin ik ook wat patronen te combineren. Dat puzzelen vind ik leuk om te doen.
  zondag 5 september 2021 @ 22:40:52 #144
346653 Ceviche
pi_201234357
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 22:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hoi! Ik kocht vorig jaar een naaimachine (Singer Talent, goedkoop, want normaal stop ik na 3 maanden weer met een hobby) en ben sindsdien best leuk bezig. Ik maak vooral shirtjes en truien voor Sjaak van 6 jaar, of een shirtje voor mezelf. Ben nu met een hoody voor mezelf bezig, voor het eerst een knoopsgat en een touwtje enzo. Vorige week heb ik voor het eerst een broek gemaakt, een pyjamabroek voor Sjaak. En die is gelukt O+
Stoffen koop ik meestal bij Hazeltjes, de Stoffenstraat of ik loop binnen bij Textielstad, hier om de hoek.

Meestal maak ik dit soort simpele shirtjes: [ afbeelding ]

Maar nu ik dat goed door heb, begin ik ook wat patronen te combineren. Dat puzzelen vind ik leuk om te doen.
Leuk zeg O+ ziet er netjes uit :)
Voor kinderen naaien is erg tof! Zoveel leuke printjes.
Kiest Sjaak zelf de printjes uit? Of doen jullie dat samen? Of maak je gewoon leuke dingen en vindt hij alles best :P
pi_201234584
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 22:40 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Leuk zeg O+ ziet er netjes uit :)
Voor kinderen naaien is erg tof! Zoveel leuke printjes.
Kiest Sjaak zelf de printjes uit? Of doen jullie dat samen? Of maak je gewoon leuke dingen en vindt hij alles best :P
Sjaak heeft een mening over de printjes en ook over de combinatie met boordstof of als ik de mouw in een andere kleur doe. Soms maak ik iets met een colorblock en dan wil hij ook meebeslissen. Dat mag, het is immers zijn kleding. Helaas is zijn lievelingskleur felgroen of felgeel en ik vind dat niet bij alles mooi staan, dus dan maak ik het ‘s avonds en heeft hij ‘s ochtends ineens een nieuw shirt. Dan vindt hij het ook wel prima.

Hij helpt ook mee O+ Pedaal op tafel en dan drukt hij er met zijn hand op. Hij weet dat hij moet wachten als ik een speldje eruit wil halen en wanneer hij langzaam of snel kan gaan. Hij heeft zelf een keer een kussensloop gemaakt, daar was hij (terecht) heel trots op.
pi_201235033
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 22:57 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Sjaak heeft een mening over de printjes en ook over de combinatie met boordstof of als ik de mouw in een andere kleur doe. Soms maak ik iets met een colorblock en dan wil hij ook meebeslissen. Dat mag, het is immers zijn kleding. Helaas is zijn lievelingskleur felgroen of felgeel en ik vind dat niet bij alles mooi staan, dus dan maak ik het ‘s avonds en heeft hij ‘s ochtends ineens een nieuw shirt. Dan vindt hij het ook wel prima.

Hij helpt ook mee O+ Pedaal op tafel en dan drukt hij er met zijn hand op. Hij weet dat hij moet wachten als ik een speldje eruit wil halen en wanneer hij langzaam of snel kan gaan. Hij heeft zelf een keer een kussensloop gemaakt, daar was hij (terecht) heel trots op.
Wat leuk dat hij meehelpt! Hoe oud is Sjaak?
We have far more in common than that which devides us..
pi_201235075
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 23:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat leuk dat hij meehelpt! Hoe oud is Sjaak?
Hij is 6 jaar.
  zondag 5 september 2021 @ 23:51:36 #148
346653 Ceviche
pi_201235187
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 22:57 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Zeker terecht, skills _O_
Gaaf zeg, dat hij helpt :D
  maandag 6 september 2021 @ 10:30:33 #149
346653 Ceviche
pi_201237512

Gisteren had ik de smaak te pakken, gelijk deze in elkaar gezet. De stof had ik eerder al gesneden.
pi_201237599
Wat een leuk stofje! @Ceviche
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')