Oh echt? Ik heb een Bernina, en ik zat er over te denken om mijn machine volgend jaar uit te breiden met zo'n stitch regulator. Waar heb je dat gehoord/gelezen?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:51 schreef Lienekien het volgende:
Voor zover ik weet kun je bij dure (DUUR) Bernina’s een stitch regulator gebruiken die bij fmq voor gelijkmatige steken zorgt. Daar is trouwens niet eens iedereen enthousiast over.
Als je een Bernina hebt waar hij op past, lijkt het me ook een aantrekkelijke uitbreiding. Waarschijnlijk las ik het in een Bernina facebookgroep waar iemand vroeg naar ervaringen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:11 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Oh echt? Ik heb een Bernina, en ik zat er over te denken om mijn machine volgend jaar uit te breiden met zo'n stitch regulator. Waar heb je dat gehoord/gelezen?
Ik denk dat ik het in de winkel gewoon eens uitgebreid moet proberen, die BSR, voordat ik hem koop.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je een Bernina hebt waar hij op past, lijkt het me ook een aantrekkelijke uitbreiding. Waarschijnlijk las ik het in een Bernina facebookgroep waar iemand vroeg naar ervaringen.
Je kunt voor alles voors en tegens vinden, dus het zegt vrij weinig. Toen ik ontdekte dat het bestond, heb ik ook serieus naar een nieuwe Bernina zitten kijken, om de BSR. Ben toen toch aan de slag gegaan op twee machines die ik al heb en ik krijg het fmq daarop inmiddels wel zo goed voor elkaar dat ik patronen kan maken zonder dat de draad steeds breekt. Voor een gelijkmatig stiksel is het dan vooral oefenen.
Wat een leuk shirtquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 13:03 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Een shirt voor zoon gemaakt![]()
Hij wil hem niet passenin real life ziet het er echt netter uit
Jazeker, mijn kledingkast is ook een stuk kleuriger dan 2-3 jaar geleden en met leukere spullen die in mijn maat niet te koop zijnquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 14:39 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dank jeben er ook heel blij mee. Naaien is een nuttige vaardigheid
Dat vraag ik me wel af, ik heb op mp veel naaibladen gekocht, knipmode, en die hebben ook wat plussize patronen maar ik vind dat nogal vormeloze dingen. De normale patronen gaan ook tot maat 54. Ik ben benieuwd of dat vormeloze in het patroon zit (een overhemdjurk is natuurlijk al anders dan een broek/trui) of dat dit iets plussize-eigen is. Nu ben ik zelf ook niet de dunste (maat 44-46 ongeveer) dus ik vind dat wel een dingetje. Wat denk jij?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jazeker, mijn kledingkast is ook een stuk kleuriger dan 2-3 jaar geleden en met leukere spullen die in mijn maat niet te koop zijn
Ik heb eigenlijk al lang geen Knip of Burda of patroonbladen meer. Maar gingen de gewone maten niet tot 44-46 in die bladen? Dan zou je toch goed moeten zitten?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:18 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dat vraag ik me wel af, ik heb op mp veel naaibladen gekocht, knipmode, en die hebben ook wat plussize patronen maar ik vind dat nogal vormeloze dingen. De normale patronen gaan ook tot maat 54. Ik ben benieuwd of dat vormeloze in het patroon zit (een overhemdjurk is natuurlijk al anders dan een broek/trui) of dat dit iets plussize-eigen is. Nu ben ik zelf ook niet de dunste (maat 44-46 ongeveer) dus ik vind dat wel een dingetje. Wat denk jij?
Ik heb stof gekocht om voor mezelf wat shirts te maken, dus dan kan ik het een beetje uittesten.
De knipmode gaat tot 54quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:35 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk al lang geen Knip of Burda of patroonbladen meer. Maar gingen de gewone maten niet tot 44-46 in die bladen? Dan zou je toch goed moeten zitten?
Ik weet dat de Ottobre niet aan rondingsdicriminatie doet en ze bieden alle patronen aan voor maat 34 tot en met, als ik het goed heb, maat 56? Zoiets?
Verder volg ik nog een dame op Youtube, die gewoon zalige down-to-earth fimpjes heeft. Ze is plus size en ze doet regelmatig reviews van patronen. Het is wel in het Engels.
Hier staan heel veel patronen tussen (sommige links werken niet meer trouwens)quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 17:02 schreef Ceviche het volgende:
[..]
De knipmode gaat tot 54maar dat zijn de normale patronen die geshowd worden door dunne modellen. Dus die staat het sowieso goed
![]()
Ze hebben een plussize rubriek, die modellen worden geshowd door plussize modellen. Maar juist die patronen vind ik zo vormeloos. Daardoor krijg ik het gevoel dat de normale patronen nog vormelozer worden (als je die maakt in een grote maat).
Ah thanksquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 17:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier staan heel veel patronen tussen (sommige links werken niet meer trouwens)
https://curvysewingcollective.com/resources/plus-size-patterns/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerst moet ik een lange reep uit de stof knippen.
Of bedoelen ze gewoon dit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 4 september 2021 18:03 schreef Ceviche het volgende:
Nu ben ik bezig een T-shirt te naaien met een hals, het is een ronde hals met een klein v'tje erin (of een v-hals die heel rond loopt).
Maar ik kom niet uit de hals. Ik vind het eerlijk gezegd wat vaag/verwarrend geschreven, maar dat kan ook mijn gebrek aan ervaring zijn.
Is er iemand die hier wat licht op kan werpen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerst moet ik een lange reep uit de stof knippen.
Of bedoelen ze gewoon dit?Ja plaatje klopt volgens mij. En dat is dus een lange reep (bij stretch stof 75-80% van de omvang van de hals). Die reep naai je aan de korte kant aan elkaar, vouw je dubbel en vastspelden (rekkend) aan de hals. Ik rijg het meestal wel even (ook weer rekend), want uithalen is stom. En daarna (als ik er niet helemaal zeker van ben of het goed zit) naai ik het vast met de grootste rechte steek (is makkelijker uithalen). Is het goed dan met een kleine zigzag vastzetten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dit is mijn manier, iedereen heeft een eigen manier denk ik.We have far more in common than that which devides us..
Ah, dank je.quote:Op zaterdag 4 september 2021 18:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja plaatje klopt volgens mij. En dat is dus een lange reep (bij stretch stof 75-80% van de omvang van de hals). Die reep naai je aan de korte kant aan elkaar, vouw je dubbel en vastspelden (rekkend) aan de hals. Ik rijg het meestal wel even (ook weer rekend), want uithalen is stom. En daarna (als ik er niet helemaal zeker van ben of het goed zit) naai ik het vast met de grootste rechte steek (is makkelijker uithalen). Is het goed dan met een kleine zigzag vastzetten.
Maar dit is mijn manier, iedereen heeft een eigen manier denk ik.
T is heel raar (kan er ook maar niet aan wennen) maar de halsbies ligt op de goede kant van de stofquote:Op zaterdag 4 september 2021 19:09 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ah, dank je.
Ik ben dit al een week aan het lezen en het wilde niet klikken.
Maar dit is dan wel andersom? Ipv van buiten (goede kant) naar binnen vouwen, moet het van binnen naar buiten gevouwen worden?
Ik ga het gewoon maar proberen denk ik, evt heb ik nog stof voor een 2e exemplaar mocht dit mislukken.
Heb je ook een foto van hoe het moet worden?quote:Op zaterdag 4 september 2021 19:09 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ah, dank je.
Ik ben dit al een week aan het lezen en het wilde niet klikken.
Maar dit is dan wel andersom? Ipv van buiten (goede kant) naar binnen vouwen, moet het van binnen naar buiten gevouwen worden?
Ik ga het gewoon maar proberen denk ik, evt heb ik nog stof voor een 2e exemplaar mocht dit mislukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |