abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203170934
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:03 schreef DrSauvignon het volgende:
Ik ben enorm laat op het feestje maar ik heb, nu iedereen om me heen opeens de meest mooie corona-kledingstukken maakt, mijn naaimachine weer van zolder gesleept. Ik heb hem nooit gebruikt voor kleding, alleen voor kleine projectjes zoals omzomen. Maar ik ben van plan met jullie mee te gaan lezen.
Gezellig!
Het is hier niet zo heel druk, misschien zitten we veel achter de naaimachine :D En daar ga ik ook nu weer heen
We have far more in common than that which devides us..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 13 januari 2022 @ 17:12:53 #277
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_203172516
Hier tegenwoordig veel bezig met de combinatie van borduren en naaien.

Speelpakje in wording

Shirtje

Tafelloper
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_203172631
Leuk ook, die combinatie. Heel lang geleden maakt ik ook wel slabbetjes (schrijf je dat zo?) en dan borduurde ik er ook van alles op.
Ben nu bezig met een jurk, 4e versie van hetzelfde, enorm lekker zittende, patroon. Denk dat die komend weekend wel af is, dan verder met een proefversie van een top en als dat goed lukt, een definitieve versie daarvan.
pi_203205174
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gezellig!
Het is hier niet zo heel druk, misschien zitten we veel achter de naaimachine :D En daar ga ik ook nu weer heen
Ik heb voorlopig toch nog een stofkeuze crisis. Zoveel leuke printjes!!
pi_203205292
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:58 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]
Ik heb voorlopig toch nog een stofkeuze crisis. Zoveel leuke printjes!!
Hier ook. Zowel wensenlijst als voorraad 😂
pi_203206270
Ik maakte een trui met nep korte mouwen voor zoontje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 07:00:27 #282
388664 crew  Dotteke
pi_203215370
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:03 schreef DrSauvignon het volgende:
Ik ben enorm laat op het feestje maar ik heb, nu iedereen om me heen opeens de meest mooie corona-kledingstukken maakt, mijn naaimachine weer van zolder gesleept. Ik heb hem nooit gebruikt voor kleding, alleen voor kleine projectjes zoals omzomen. Maar ik ben van plan met jullie mee te gaan lezen.
Welkom DrSauvignon :W, hopelijk ga je ook mee posten
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 07:04:46 #283
388664 crew  Dotteke
pi_203215380
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 18:25 schreef MevrouwCactus het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoonlief helemaal blij.
Ik heb ook altijd veel kleding gemaakt voor de kids.
IK heb nog wel eens de kriebels maar heb geen naaimachine meer.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 31 maart 2022 @ 20:58:35 #284
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204288714
Ik ben aan het leren om zelf patronen te tekenen. Handig voor kleding voor mezelf ivm grote boezem, smallere taille en brede heupen.
Eerst begonnen met een jurk patroon aan te passen naar eigen maten. En dan nu echt van scratch een tshirt aan het tekenen. Eerst een op schaal en nu op grootte op patroonpapier.

Meer mensen die dat doen?

Ben er best trots op dat me dit lukt.

Twijfel alleen met het volgende. Ik heb altijd blanco patroonpapier gebruikt voor overtrekken van patroonbladen. Maar merk nu dat ik het best lastig vind om tot rechte hoeklijnen te komen voor de basis waardoor lijnen soms scheef komen en ik daarmee echt loop te stoeien.
Nu herinner ik me van mijn moeder vroeger dat zij patroonpapier had met ruitjes op. Zou dat handiger zijn voor zelf te tekenen?
Ik heb dat eigenlijk nog niet in de winkel zien liggen...
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 31 maart 2022 @ 20:59:12 #285
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204288723
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 18:25 schreef MevrouwCactus het volgende:

SPOILER
Super mooi!
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204289142
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:58 schreef Ynske het volgende:
Ik ben aan het leren om zelf patronen te tekenen. Handig voor kleding voor mezelf ivm grote boezem, smallere taille en brede heupen.
Eerst begonnen met een jurk patroon aan te passen naar eigen maten. En dan nu echt van scratch een tshirt aan het tekenen. Eerst een op schaal en nu op grootte op patroonpapier.

Twijfel alleen met het volgende. Ik heb altijd blanco patroonpapier gebruikt voor overtrekken van patroonbladen. Maar merk nu dat ik het best lastig vind om tot rechte hoeklijnen te komen voor de basis waardoor lijnen soms scheef komen en ik daarmee echt loop te stoeien.
Nu herinner ik me van mijn moeder vroeger dat zij patroonpapier had met ruitjes op. Zou dat handiger zijn voor zelf te tekenen?
Ik heb met ruitjes, die verkopen ze bij alle stoffenwinkels die ik ken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 31 maart 2022 @ 21:34:27 #287
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204289150
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:33 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik heb met ruitjes, die verkopen ze bij alle stoffenwinkels die ik ken.
Zijn dat kleine of grote ruitjes?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204289202
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:34 schreef Ynske het volgende:

[..]
Zijn dat kleine of grote ruitjes?
Ik heb deze
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:43:38 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204289251
Ik meen dat Jan Sikkes dit verkocht. Zit die in je buurt?

Vrij matige kwaliteit, niet iets wat lang mee gaat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_204289880
quote:

Ik weet niet waar je woont maar ik heb het een paar jaar geleden in een winkel gekocht. En volgens mij zie ik het ook op de markt bij de fournituren
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 08:25:04 #291
388664 crew  Dotteke
pi_204291630
quote:

https://www.budgetstoffen(...)TEAQYASABEgKjQfD_BwE

Heb je hier wat aan?
  zaterdag 2 april 2022 @ 11:04:23 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204303696
Ik zag dit en dacht, misschien is 't ook iets voor mensen in dit topic? Ik heb bij haar naailessen gevolgd, ze is zo enthousiast, erg leuk. En erg gericht op dingen maken die passen bij je lijf, ook/juist als je niet de standaard maten hebt.

https://www.mevrouwjett.nl/plussize/sew-along-kielo-wrapdress
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 2 april 2022 @ 11:26:24 #293
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204303836
quote:
Thnx, gekocht
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 12:04:02 #294
388664 crew  Dotteke
pi_204304159
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:26 schreef Ynske het volgende:

[..]
Thnx, gekocht
Succes er mee :D
pi_204305686
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:04 schreef trui het volgende:
Ik zag dit en dacht, misschien is 't ook iets voor mensen in dit topic? Ik heb bij haar naailessen gevolgd, ze is zo enthousiast, erg leuk. En erg gericht op dingen maken die passen bij je lijf, ook/juist als je niet de standaard maten hebt.

https://www.mevrouwjett.nl/plussize/sew-along-kielo-wrapdress
Wel leuk! Ik hou het in gedachten voor een stof die ik nog heb liggen.
pi_204418484
Zie net dat the Great British Sewing Bee op 27 april begint. Om 21 uur (voorheen steeds om 22.00) op bbc1
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 5 mei 2022 @ 10:26:43 #297
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204633348
Ben net lekker bezig met m'n lessen voor het patroontekenen van Ensaid. Stopt de juf ermee -O- nu maar hopen dat er snel bij de andere juf een plekje op een voor mij mogelijke tijd beschikbaar komt.

Gister een jurk voor mezelf met een Engelse coupenaad getekend.
Straks maar eens op patroonpapier uitwerken en dan een proefmodel maken. Benieuwd of het een beetje klopt wat ik gedaan heb.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204839829
En Ysnke, is er een andere juf beschikbaar?

Ik wil ook weer eens wat maken: een jurkje met een lijfje met knopen en een klokkende rok (dit is het patroon: https://knipmode.nl/2016/10/12/zo-kan-het-ook-jurk-8/). Stof is deze (jersey)

De basiskleur zit tussen oranje en oker in.

Twee vragen:
1. Wat voor knopen zal ik doen? Ik twijfel tussen 'gewone' knopen in een kleur en stofknopen.
2. Volgens het patroon moet er in de zijnaad een rits, maar de jurk is dus van jersey en er zitten knopen in de voorkant (tot iets boven de taille). Zou die rits dan echt nodig zijn? Ik ben geen held in ritsen inzetten namelijk.
pi_204840037
Wat een leuke stof. Ik zou, wanneer het niet heel erg nodig is, de rits er ook uitlaten. Kan, zeker wanneer je er niet bedreven in ben, net er voor zorgen dat het niet perfect mooi is. Wanneer het mogelijk is, eerst even rijgen en kijken of je er goed/makkelijk in kunt zonder rits.
En kleurknopen in de kleur van de piping lijkt mij het mooist

Afgelopen zaterdag ben ik naar een workshop Pattern Hack geweest. Bij een aantal dingen weet ik niet of ik ze ga gebruiken, maar bij een aantal zeker wel. En er is me ook heel veel duidelijk geworden over hoe patronen gemaakt/getekend worden.
Over 3 weken ga ik daar ook de workshop Pattern Alterations volgen. Daar leer ik dan patronen op mijn eigen lijf aanpassen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kaatje1 op 23-05-2022 16:50:36 ]
pi_204840499
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een leuke stof. Ik zou, wanneer het niet heel erg nodig is, de rits er ook uitlaten. Kan, zeker wanneer je er niet bedreven in ben, net er voor zorgen dat het niet perfect mooi is. Wanneer het mogelijk is, eerst even rijgen en kijken of je er goed/makkelijk in kunt zonder rits.
En kleurknopen in de kleur van de piping lijkt mij het mooist

Afgelopen zaterdag ben ik naar een workshop Pattern Hack geweest. Bij een aantal dingen weet ik niet of ik ze ga gebruiken, maar bij een aantal zeker wel. En er is me ook heel veel duidelijk geworden over hoe patronen gemaakt/getekend worden.
Over 3 weken ga ik daar ook de workshop Pattern Alterations volgen. Daar leer ik dan patronen op mijn eigen lijf aanpassen.
Ja, dat zonder rits uitproberen zat ik ook al te denken. Die naad eerst alleen rijgen, en dan kijken hoe het lukt. Ik ga hem zonder piping maken trouwens; het lukt me nooit om dat netjes te krijgen, en dan ziet het er niet uit.

Klinkt leuk die workshops. Wie geeft die?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')