Gezellig!quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:03 schreef DrSauvignon het volgende:
Ik ben enorm laat op het feestje maar ik heb, nu iedereen om me heen opeens de meest mooie corona-kledingstukken maakt, mijn naaimachine weer van zolder gesleept. Ik heb hem nooit gebruikt voor kleding, alleen voor kleine projectjes zoals omzomen. Maar ik ben van plan met jullie mee te gaan lezen.
Ik heb voorlopig toch nog een stofkeuze crisis. Zoveel leuke printjes!!quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gezellig!
Het is hier niet zo heel druk, misschien zitten we veel achter de naaimachineEn daar ga ik ook nu weer heen
Hier ook. Zowel wensenlijst als voorraad 😂quote:Op zaterdag 15 januari 2022 16:58 schreef DrSauvignon het volgende:
[..]
Ik heb voorlopig toch nog een stofkeuze crisis. Zoveel leuke printjes!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom DrSauvignonquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:03 schreef DrSauvignon het volgende:
Ik ben enorm laat op het feestje maar ik heb, nu iedereen om me heen opeens de meest mooie corona-kledingstukken maakt, mijn naaimachine weer van zolder gesleept. Ik heb hem nooit gebruikt voor kleding, alleen voor kleine projectjes zoals omzomen. Maar ik ben van plan met jullie mee te gaan lezen.
quote:Op zaterdag 15 januari 2022 18:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik maakte een trui met nep korte mouwen voor zoontje.Zoonlief helemaal blij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ook altijd veel kleding gemaakt voor de kids.
IK heb nog wel eens de kriebels maar heb geen naaimachine meer.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
quote:Op zaterdag 15 januari 2022 18:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik maakte een trui met nep korte mouwen voor zoontje.Super mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Ik heb met ruitjes, die verkopen ze bij alle stoffenwinkels die ik ken.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:58 schreef Ynske het volgende:
Ik ben aan het leren om zelf patronen te tekenen. Handig voor kleding voor mezelf ivm grote boezem, smallere taille en brede heupen.
Eerst begonnen met een jurk patroon aan te passen naar eigen maten. En dan nu echt van scratch een tshirt aan het tekenen. Eerst een op schaal en nu op grootte op patroonpapier.
Meer mensen die dat doen?
Ben er best trots op dat me dit lukt.
Twijfel alleen met het volgende. Ik heb altijd blanco patroonpapier gebruikt voor overtrekken van patroonbladen. Maar merk nu dat ik het best lastig vind om tot rechte hoeklijnen te komen voor de basis waardoor lijnen soms scheef komen en ik daarmee echt loop te stoeien.
Nu herinner ik me van mijn moeder vroeger dat zij patroonpapier had met ruitjes op. Zou dat handiger zijn voor zelf te tekenen?
Ik heb dat eigenlijk nog niet in de winkel zien liggen...
Zijn dat kleine of grote ruitjes?quote:Op donderdag 31 maart 2022 21:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik heb met ruitjes, die verkopen ze bij alle stoffenwinkels die ik ken.
Ik weet niet waar je woont maar ik heb het een paar jaar geleden in een winkel gekocht. En volgens mij zie ik het ook op de markt bij de fourniturenquote:Op donderdag 31 maart 2022 20:58 schreef Ynske het volgende:
Ik ben aan het leren om zelf patronen te tekenen. Handig voor kleding voor mezelf ivm grote boezem, smallere taille en brede heupen.
Eerst begonnen met een jurk patroon aan te passen naar eigen maten. En dan nu echt van scratch een tshirt aan het tekenen. Eerst een op schaal en nu op grootte op patroonpapier.
Twijfel alleen met het volgende. Ik heb altijd blanco patroonpapier gebruikt voor overtrekken van patroonbladen. Maar merk nu dat ik het best lastig vind om tot rechte hoeklijnen te komen voor de basis waardoor lijnen soms scheef komen en ik daarmee echt loop te stoeien.
Nu herinner ik me van mijn moeder vroeger dat zij patroonpapier had met ruitjes op. Zou dat handiger zijn voor zelf te tekenen?
https://www.budgetstoffen(...)TEAQYASABEgKjQfD_BwEquote:Op donderdag 31 maart 2022 20:58 schreef Ynske het volgende:
Thnx, gekochtquote:Op vrijdag 1 april 2022 08:25 schreef Dotteke het volgende:
[..]
https://www.budgetstoffen(...)TEAQYASABEgKjQfD_BwE
Heb je hier wat aan?
Succes er meequote:
Wel leuk! Ik hou het in gedachten voor een stof die ik nog heb liggen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:04 schreef trui het volgende:
Ik zag dit en dacht, misschien is 't ook iets voor mensen in dit topic? Ik heb bij haar naailessen gevolgd, ze is zo enthousiast, erg leuk. En erg gericht op dingen maken die passen bij je lijf, ook/juist als je niet de standaard maten hebt.
https://www.mevrouwjett.nl/plussize/sew-along-kielo-wrapdress
Ja, dat zonder rits uitproberen zat ik ook al te denken. Die naad eerst alleen rijgen, en dan kijken hoe het lukt. Ik ga hem zonder piping maken trouwens; het lukt me nooit om dat netjes te krijgen, en dan ziet het er niet uit.quote:Op maandag 23 mei 2022 16:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een leuke stof. Ik zou, wanneer het niet heel erg nodig is, de rits er ook uitlaten. Kan, zeker wanneer je er niet bedreven in ben, net er voor zorgen dat het niet perfect mooi is. Wanneer het mogelijk is, eerst even rijgen en kijken of je er goed/makkelijk in kunt zonder rits.
En kleurknopen in de kleur van de piping lijkt mij het mooist
Afgelopen zaterdag ben ik naar een workshop Pattern Hack geweest. Bij een aantal dingen weet ik niet of ik ze ga gebruiken, maar bij een aantal zeker wel. En er is me ook heel veel duidelijk geworden over hoe patronen gemaakt/getekend worden.
Over 3 weken ga ik daar ook de workshop Pattern Alterations volgen. Daar leer ik dan patronen op mijn eigen lijf aanpassen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |