Echt. stop met deze actquote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik betaal altijd een paar euro extra voor een vliegticket om de CO2 uitstoot te compenseren
Altijd al geweest.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:54 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Fijn dat je toch zo milieubewust bent
Blijkbaar vind ik mijn vrije tijd belangrijker. Zo heeft iedereen weer wat.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:50 schreef Mortaxx het volgende: [..] Half uur fietsen stelt niets voor man. En je wilt echt iedere dag naar een willekeurig dorp in Zeeland. Nou nou wat een noodzaak
Jawel is pure noodzaak volgens @JochemSjakiequote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
Volgens mij heeft Braddie ook geen auto nodig
Ik geef om natuurbehoud. Maar dat doe je niet door stinkend rijke vliegmaatschappijen extra geld te geven om je eigen geweten af te kopen.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Jammer dat jij met al je rijkdom niets om een ander geeft
Joh. Iemand die geen werk heeft en de hele dag thuis kermismuziek te maken en thuisbezorgd besteld heeft geen auto nodig.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
In mijn geval wel.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Jawel is pure noodzaak volgens @:jochemsjakie
Doe's niet Mortaxx. Dat is jou onwaardig toch?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Jawel is pure noodzaak volgens @:jochemsjakie
Maar hij koopt er een aflaat bij dus dan is het goed.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:00 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
In mijn geval wel.
Vliegen is ook absoluut geen noodzaak, en toch doe jij het.
Goed verdienmodel toch, die groene aflaten.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:58 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik geef om natuurbehoud. Maar dat doe je niet door stinkend rijke vliegmaatschappijen extra geld te geven om je eigen geweten af te kopen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:59 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Joh. Iemand die geen werk heeft en de hele dag thuis kermismuziek te maken en thuisbezorgd besteld heeft geen auto nodig.
Goede analyse
quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:01 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Maar hij koopt er een aflaat bij dus dan is het goed.![]()
Aldus Rob 'Mortaxx' Jetten.
Jij weer. En dan zou er een beleid zijn het minder over Braad te hebben. NEPBLAUWE!quote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat geld wordt gebruikt om de CO2 uitstoot te compenseren, gaat niet naar de vliegmaatschappijquote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:58 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik geef om natuurbehoud. Maar dat doe je niet door stinkend rijke vliegmaatschappijen extra geld te geven om je eigen geweten af te kopen.
Emissiehandel dit/dat. Apart fenomeen ook hoe men het afdekt.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat geld wordt gebruikt om de CO2 uitstoot te compenseren, gaat niet naar de vliegmaatschappij
*proest*quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat geld wordt gebruikt om de CO2 uitstoot te compenseren, gaat niet naar de vliegmaatschappij
Door een prijs aan CO2 kun je de uitstoot het beste terugdringen. Het beloont degene die schoner gaan producerenquote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:09 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Emissiehandel dit/dat. Apart fenomeen ook hoe men het afdekt.
quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Door een prijs aan CO2 kun je de uitstoot het beste terugdringen. Het beloont degene die schoner gaan produceren
Ben het helemaal met je post eens. Like gegevenquote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:12 schreef Stepperoller het volgende:
Klinkt echt als een Makrelispost dit, maar was gewoon serieus hoor.
Tegen dit soort Groenlinks geklets is ook niet tegenop te beargumenteren.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:13 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Jammer dat ik nog geen argument van jou gezien heb
Hij heeft CO2-aflaat betaald, dus geen probleemquote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:10 schreef Mortaxx het volgende:
@:chevycaprice moet helemaal niet over klimaat komen praten. Die race in Zandvoort prins huisjesmelker is pas slecht voor onze aarde
Daar ben ik juist tegen. Belachelijk dat we over de hele wereld bomen versnipperen, dat hierheen vervoeren en dan verbrandenquote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:13 schreef Stepperoller het volgende:
Wel leuk hoe slecht iedereen hier Mortaxx blijkbaar kent. Als hij begint over hoe goed subsidies voor biomassacentrales zijn in het kader van duurzame energie geloven jullie dat zeker ook.
Dat was mijn punt.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:19 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daar ben ik juist tegen. Belachelijk dat we over de hele wereld bomen versnipperen, dat hierheen vervoeren en dan verbranden
En dan nog met subsidie ook
Nou dan kan ik de rest van mijn leven lekker blijven vliegen, houthaard stoken en een DBX kopen.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:19 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Geen kinderen krijgen is het meest milieu en klimaatbewuste wat je kunt doen.
Technisch gezien wel ja.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:20 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nou dan kan ik de rest van mijn leven lekker blijven vliegen, houthaard stoken en een DBX kopen.
Ik kan mijn fiets eigenlijk net zo goed weg doen. Gebruik dat ding echt nooit.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:18 schreef okselzweet het volgende:
Autohaters
Fietsen![]()
OV![]()
![]()
![]()
Auto's
Je eigen auto hebben
Ten alle tijden direct in de auto kunnen stappen om ergens heen te gaan
Weet je wie fietsen ook niet leuk vindtquote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik kan mijn fiets eigenlijk net zo goed weg doen. Gebruik dat ding echt nooit.
Fietsen
Duitsers wel. Anders jatten ze die dingen niet destijds.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:27 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Weet je wie fietsen ook niet leuk vindt
The bradge?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:27 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Weet je wie fietsen ook niet leuk vindt
Ik heb al vijf jaar niet meer gefietst.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik kan mijn fiets eigenlijk net zo goed weg doen. Gebruik dat ding echt nooit.
Fietsen
Het beste is zoveel, en echt zoveel mogelijk eten. Of een ambtenaar die even gaat ingrijpen. Nee, laat maar eten. Misschien toch het goedkoopst om er van af te komen. Vergeet niet dat dat eten wordt gedoneerd.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:30 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Hij misschien wel niet, maar en de fietsen ook niet.
Ik bedoel natuurlijk, als Duitsland een fietsland wordt, dan zijn ze minder afhankelijk van die vervuilende autoindustriequote:
En toch nog zo strakquote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:32 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik heb al vijf jaar niet meer gefietst.
Maak je daar schoon?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:36 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de bretsj weet ik wel hoe een sportschool er van binnen uit ziet.
Niet nodig, ken jouw dirty mind wel een beetjequote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:37 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik wilde iets gaan zeggen, maar doe het niet.
Het is erger. Ik ga het niet zeggen.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:37 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niet nodig, ken jouw dirty mind wel een beetje
quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:39 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Wat dan? Een of ander buik-billen-benen basic bitch schema?
Kijk deze greenpeaceactivistquote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:10 schreef Mortaxx het volgende:
@:chevycaprice moet helemaal niet over klimaat komen praten. Die race in Zandvoort prins huisjesmelker is pas slecht voor onze aarde
Als die regendruppels maar niet je pijpen stelen.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:40 schreef Makrelis het volgende:
Ja het regent hier pijpenstelen. Ik ga toch even naar de winkel nog. Onweer ook bezig en die arme fiets binnenzetten. Even geduld nog.
Nou nou niet zo denigrerendquote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:39 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Wat dan? Een of ander buik-billen-benen basic bitch schema?
Maar als je nu naar een willekeurig dorpje in Zeeland wilt? Wat dan?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:51 schreef Fok-it het volgende:
Mensen die menen dat je niet zonder auto kunt in Nederlandis geen Amerika hier
Het kan. Maar het is onhandig.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:51 schreef Fok-it het volgende:
Wie wil daar nou heen?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:52 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar als je nu naar een willekeurig dorpje in Zeeland wilt? Wat dan?
Daar wil je niet heen, geloof mequote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:52 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar als je nu naar een willekeurig dorpje in Zeeland wilt? Wat dan?
Er is echt niets mis met het OVquote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:54 schreef datismijnmening het volgende:
En ik heb één keer in het onrendabele vervoer gezeten en toen zat daar een jongen een haring totaal af te likken en die ging daarna zijn handen afvegen aan de stoelen en de raamlijsten![]()
![]()
![]()
![]()
Ik neem liever een uber.
Ja gênant hè. Mijn autovrije jaren hebben me in ieder geval geleerd wat voor een grote rol je eigen mindset daarin speelt. Dacht vooraf ook veel vaker genoodzaakt te zijn een auto te huren/te lenen dan in de praktijk echt nodig is.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:51 schreef Fok-it het volgende:
Ahum. Heb je niet gelezen hoe ik net verteld heb over die gast die zijn haringpoten aan de stoelen zat af te vegen?quote:
Niet intens genieten van mensen die hun broodtrommeltje in de middagspits na een hele dag werken eindelijk openmaken en een broodje salami of gebakken ei tevoorschijn toverenquote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:54 schreef datismijnmening het volgende:
En ik heb één keer in het onrendabele vervoer gezeten en toen zat daar een jongen een haring totaal af te likken en die ging daarna zijn handen afvegen aan de stoelen en de raamlijsten![]()
![]()
![]()
![]()
Ik neem liever een uber.
En dit soort verheven postsquote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:54 schreef datismijnmening het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik neem liever een uber.
Ok, boomer.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik wil ook ooit een auto
Mercedes of BMW
Zoals gezegd: Ik kan prima zonder auto, echter, dat geldt niet voor iedereen. Mensen afzeiken dat ze niet groen genoeg zijn omdat ze auto rijden klinkt leuk voor mensen met vervoersmogelijkheden, maar dat is niet overal zo en dus is het makkelijk scoren als je zelf op een plek woont en werkt hebt dat met OV/fiets vlot bereikbaar is.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:51 schreef Fok-it het volgende:
Ik kom alleen maar untermenschen en debielen tegen in het OVquote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En dit soort verheven postsoeh ik ben 1 keer een debiel tegengekomen in de trein en nu is het ov pertinent voor de untermensch onder ons. Wat een onzin.
Ik beschuldig mensen nergens? Snap heus wel dat het logisch is als je in een kutdorp in de provincie woont dat een auto handig is. Maar alsnog niet noodzakelijk. En zeker niet een reden om neer te kijken op het ov. Ik kan me heel wat voordelen opnoemen tov autorijdenquote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:57 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Zoals gezegd: Ik kan prima zonder auto, echter, dat geldt niet voor iedereen. Mensen afzeiken dat ze niet groen genoeg zijn omdat ze auto rijden klinkt leuk voor mensen met vervoersmogelijkheden, maar dat is niet overal zo en dus is het makkelijk scoren als je zelf op een plek woont en werkt hebt dat met OV/fiets vlot bereikbaar is.
Ik zie het als goedkoop mensen beschuldigen ergens voor. .
Ja, hoevaak ga je? 1 keer per jaar?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:59 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik kom alleen maar untermenschen en debielen tegen in het OV![]()
Echt nog nooit gehad dat ik dacht "Ja dit was een prima ritje. Met de auto was het niet beter geweest."
Dan kun je nergens meer komen als dit incident zoveel invloed op je heeftquote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:56 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ahum. Heb je niet gelezen hoe ik net verteld heb over die gast die zijn haringpoten aan de stoelen zat af te vegen?
Het is gewoon sneller en comfortabeler.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik beschuldig mensen nergens? Snap heus wel dat het logisch is als je in een kutdorp in de provincie woont dat een auto handig is. Maar alsnog niet noodzakelijk. En zeker niet een reden om neer te kijken op het ov. Ik kan me heel wat voordelen opnoemen tov autorijden
En die ene keer zat iemand een haring te eten. Een fucking haring in de treinquote:
Lolquote:Op zaterdag 24 juli 2021 17:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En die ene keer zat iemand een haring te eten. Een fucking haring in de trein
Bedenk dan iets wat wel geloofwaardig is
Ik zei eerder al niet 'handig', maar 'noodzaak'. Het zou mooi zijn van de nood een deugd te maken en zoveel mogelijk thuis te werken. In de provincie heb je vaak toch echt een auto nodig. Dat ontkennen is GroenLinks-gelul..quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik beschuldig mensen nergens? Snap heus wel dat het logisch is als je in een kutdorp in de provincie woont dat een auto handig is. Maar alsnog niet noodzakelijk. En zeker niet een reden om neer te kijken op het ov. Ik kan me heel wat voordelen opnoemen tov autorijden
Zozo, 2 auto's nog wel. Afbetaald hypotheekje erbij? Boomer galore hoorquote:Op zaterdag 24 juli 2021 17:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het is gewoon sneller en comfortabeler.
Boeit mij het verder. 2 auto's en een motor. Men vatte ze nie
quote:Op zaterdag 24 juli 2021 17:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En die ene keer zat iemand een haring te eten. Een fucking haring in de trein
Bedenk dan iets wat wel geloofwaardig is
Kutdorpen op fietsafstand van een station zijn door de OV-fiets ook goed te doen. Misschien idd niet in Zeeland, omdat het daar altijd zo hard waait.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 24 juli 2021 17:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het is gewoon sneller en comfortabeler.
Boeit mij het verder. 2 auto's en een motor. Men vatte ze nie
Op wat voor paupertrajecten reis jij met het OV dan?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 17:05 schreef datismijnmening het volgende:
En die stilte coupés zijn ook zo'n farce héAltijd wel een bellende allochtoon die daar gaat zitten.
Maar dat heeft niks met het ov an sich te maken. Conducteurs in Nederland zijn gewoon bedroevend. Helemaal nu met cojona.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 17:05 schreef datismijnmening het volgende:
En die stilte coupés zijn ook zo'n farce héAltijd wel een bellende allochtoon die daar gaat zitten.
Nou ja zo'n ov fiets is best duur toch? 3 euro per dag geloof ik? Als je die de hele maand gebruikt plus je ns-aboquote:Op zaterdag 24 juli 2021 17:05 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Kutdorpen op fietsafstand van een station zijn door de OV-fiets ook goed te doen. Misschien idd niet in Zeeland, omdat het daar altijd zo hard waait.
Vond persoonlijk Oosterhout een van de meest omslachtige OV-reizen. Moest ik vanaf Utrecht CS met een of andere gare bus die Brabantliner schijnt te heten en daarna nog overstappen op een soort buurtbus.Terwijl het niet bepaald dunbevolkt gebied is waar je zulke omslachtige OV-toestanden verwacht.
Oh ja en die Brabantliner kan ook nog gewoon in de file komen. Dus lekker alle nadelen van zowel het OV als de auto.
Gratis als je hem binnen 24 u inlevert op dezelfde plek.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 17:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja zo'n ov fiets is best duur toch? 3 euro per dag geloof ik? Als je die de hele maand gebruikt plus je ns-abo
Dat werkt voor jou misschien, maar ik denk niet voor de hele wereld. Leef je toch 'ns in. In de provincie heb je een auto nodig om dingen te kunnen doen. Klaart, Ik heb gezegd. Je kunt wel dingen op je eigen leven gaan reflecteren. Leef je dan ook eens in hoe het bij een ander zit aub. Ik zie niet hoe ik dingen kan doen hoor als ik in bijvoorbeeld Zeeland zou wonen. Zonder auto dan he. Ja Borssele en in de buurt wonen lukt mij misschien. Toch maar niet.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 17:04 schreef MissionPhailed het volgende:
In de afgelopen 10 jaar twee keer in een trein gezeten; in 2012 van Dordrecht naar Londen en in 2019 retourtje Berlijn - Praag. Verder alles fiets of auto
Oh dat lukt je altijd wel dan jaquote:Op zaterdag 24 juli 2021 17:09 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Gratis als je hem binnen 24 u inlevert op dezelfde plek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |