abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 juli 2021 @ 19:45:42 #251
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200525795
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:42 schreef vipergts het volgende:

[..]

Niemand wil de eerste zijn die de grote stap zet en bedrogen uitkomt. Straks moeten ze wel de groep die begint te morren als na een vaccinatie ronde en dan te weinig versoepelingen zien is gewoon te groot. Ik ben geenszins van plan om thuis te blijven na 1 september zelfs niet als het percentage gevaccineerden maar 60% is. Dan dwingen ze die 40% maar tot een prik.
dat dwingen ziet er voorlopig niet in, wel betalen voor testen als er gefeest wil worden ofzo.
pi_200525846
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:42 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik geloof inmiddels alles.
Er was een tijd terug hier iemand die net zo'n act opvoerde maar die pakte het nog een stukje grootser aan. Een apart topic werd geopend waarin ie een plan voor complete tweedeling tussen - volgens mij - gevaccineerden en ongevaccineerden voorstelde, met ghetto's en al. Het mocht allemaal blijven staan en diverse forumleden, waaronder ik, tuinden erin en gingen nog een serieuze discussie aan ook. Later werd opgebiecht dat het een act was en hij het zoveel mogelijk had proberen te laten lijken op één van een zekere serie gebeurtenissen in een zeker verleden door een zeker land.
Welk topic was dat? Heb het destijds gemist.
pi_200525891
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:42 schreef vipergts het volgende:

[..]

Niemand wil de eerste zijn die de grote stap zet en bedrogen uitkomt. Straks moeten ze wel de groep die begint te morren als na een vaccinatie ronde en dan te weinig versoepelingen zien is gewoon te groot. Ik ben geenszins van plan om thuis te blijven na 1 september zelfs niet als het percentage gevaccineerden maar 60% is. Dan dwingen ze die 40% maar tot een prik.
Dat er in steeds meer landen grote protesten uitbreken is een goed voorteken. Dit zijn echt niet meer alleen wappies.
pi_200525892
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Welk topic was dat? Heb het destijds gemist.
Was al vele maanden terug. Volgens mij sowieso voordat jij hier mee ging draaien.
I'll give you something to do
pi_200525927
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 15:47 schreef Schuifpui het volgende:
Weet je wat nog het ergste van deze hele pandemie is? M'n buren hebben hun vakantie geannuleerd en nu zitten die herrie kinderen van 7:00 tot 20:00 in de achtertuin op een van de vele speeltoestellen. Het zijn best aardige mensen, maar extreem luidruchtig. Het voordeel was altijd dat ze elk weekend en elke schoolvakantie weg waren waardoor het wel uit te houden was. Nu hebben ze in plaats van vakantie verder geïnvesteerd in hun speeltuin in de mini achtertuin van een rijtjeswoning, waardoor ze nu: een trampoline, een zwembad, een schommel, een glijbaan, een klimrek, twee voetbaldoeltjes en een basketbalnet hebben hangen en dat alles op 5.5x11m.
:X
Gezellig iedere 10 seconden een ettertje boven de schutting zien uitkomen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 24 juli 2021 @ 19:58:38 #256
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200526000
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:42 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik geloof inmiddels alles.
Er was een tijd terug hier iemand die net zo'n act opvoerde maar die pakte het nog een stukje grootser aan. Een apart topic werd geopend waarin ie een plan voor complete tweedeling tussen - volgens mij - gevaccineerden en ongevaccineerden voorstelde, met ghetto's en al. Het mocht allemaal blijven staan en diverse forumleden, waaronder ik, tuinden erin en gingen nog een serieuze discussie aan ook. Later werd opgebiecht dat het een act was en hij het zoveel mogelijk had proberen te laten lijken op één van een zekere serie gebeurtenissen in een zeker verleden door een zeker land.
Heeft Erno dat opgebiecht dan?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200526365
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Heeft Erno dat opgebiecht dan?
Ik vraag me inderdaad ook af welk topic dat dan was.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200526458
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 17:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er zijn spotjes op de radio (ik hoor ze vooral op Slam!FM, dus zal wel getarget zijn op leeftijdsgroep). Zonder afspraak zou sowieso een goed idee zijn inmiddels, gewoon openzetten voor iedereen die nog wil.
Dat gebeurt in Rotterdam en diversen grote steden inmiddels ook.
Kan je gewoon zonder afspraak binnenwandelen. Zou mijn niets verbazen als dat snel overal beleid wordt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200526549
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 17:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan het alleen maar hopen. Ik lees ook internationaal steeds meer berichten dat de realisatie er komt dat vaccineren alleen niet genoeg gaat zijn, dus ik denk dat het zich juist steeds wijder gaat verspreiden. Maar ik hoop ook dat het meevalt natuurlijk.
Natuurlijk is vaccineren niet genoeg in ogen van sommige. Het is nooit genoeg, en zeker niet voor figuren in Red Team, maar dat krijg je ook als je doelpalen continue blijft verzetten richting maximale controle of in beeld hebben van besmettingen ipv teveel zorgbelasting. Zoals FTM mooi omschreef "Met een beleid zonder grenzen krijg je een pandemie zonder einde" - en dat is natuurlijk wel een beetje waar natuurlijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200526612
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 18:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op iemand die opstaat en zegt 'jongens, zo kunnen we niet verder.'
Gaat niet gebeuren met een demissionair kabinet, die zitten veel te lekker op het pluche.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200526697
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Heeft Erno dat opgebiecht dan?
Was dat maar waar.
I'll give you something to do
pi_200526838
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:42 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik geloof inmiddels alles.
Er was een tijd terug hier iemand die net zo'n act opvoerde maar die pakte het nog een stukje grootser aan. Een apart topic werd geopend waarin ie een plan voor complete tweedeling tussen - volgens mij - gevaccineerden en ongevaccineerden voorstelde, met ghetto's en al. Het mocht allemaal blijven staan en diverse forumleden, waaronder ik, tuinden erin en gingen nog een serieuze discussie aan ook. Later werd opgebiecht dat het een act was en hij het zoveel mogelijk had proberen te laten lijken op één van een zekere serie gebeurtenissen in een zeker verleden door een zeker land.
Eng, eng, eng.

Om toch maar even advocaat van de duivel te spelen: stel we stevenen sowieso op een vergaande verplichting of bijna-verplichting af, dan zou segregatie nog één van de meer elegante oplossingen zijn. Dan heb je gewoon één kroeg waar vaccinatiestatus gecheckt wordt, en eentje waar dat niet gebeurt. En dan kan groep 1 dus groep 2 mijden. Geen discussie, niemand dwingt elkaar tot iets, gewoon: hier scheiden onze wegen.

Wat er nu in sommige landen gebeurt is eigenlijk nog veel enger, namelijk dat je als ondernemer geen eigen keus hebt, maar verplicht bent om de verplichting te... verplichten? Sorry, ben niet zo helder vandaag.
pi_200526846
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat is juist het probleem, het ontbreekt hier in NL aan visie, openingsplan en evaluatie.
Dat gaf het redteam terecht aan.
Niet helemaal mee eens. Ik denk dat de snelle opening en het beoogde alles loslaten medio augustus/september echt het plan was alleen dat is in de war geschopt door de besmettingscijfers.

Paniek/reactie volgde.
De vraag is of ze terug willen naar het alles open plan of dat ze dat niet langer haalbaar achten.
En zoals spablauw zegt, zolang er geen standpunt van de regering bekend is zal het speculeren blijven.
pi_200526958
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:47 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Eng, eng, eng.

Om toch maar even advocaat van de duivel te spelen: stel we stevenen sowieso op een vergaande verplichting of bijna-verplichting af, dan zou segregatie nog één van de meer elegante oplossingen zijn. Dan heb je gewoon één kroeg waar vaccinatiestatus gecheckt wordt, en eentje waar dat niet gebeurt. En dan kan groep 1 dus groep 2 mijden. Geen discussie, niemand dwingt elkaar tot iets, gewoon: hier scheiden onze wegen.

Wat er nu in sommige landen gebeurt is eigenlijk nog veel enger, namelijk dat je als ondernemer geen eigen keus hebt, maar verplicht bent om de verplichting te... verplichten? Sorry, ben niet zo helder vandaag.
Dat is beetje hetzelfde wat je een tijdje in Madrid had, daar kon je als horeca gelegenheid een vergunning aanvragen om roken toe te staan in je gelegenheid, echter er was een maximum aantal vergunningen beschikbaar. Dus je kreeg de hele kromme situatie dat je in het ene cafe mocht roken, maar bij de buren niet. De situatie heeft niet erg lang bestaan, maar dat was natuurlijk een soort van tweedeling (en onder Spanjaarden was roken toen nog heel normaal) 3x raden waar het druk was.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 20:55:15 #265
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200526988
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. Ik denk dat de snelle opening en het beoogde alles loslaten medio augustus/september echt het plan was alleen dat is in de war geschopt door de besmettingscijfers.

Paniek/reactie volgde.
De vraag is of ze terug willen naar het alles open plan of dat ze dat niet langer haalbaar achten.
En zoals spablauw zegt, zolang er geen standpunt van de regering bekend is zal het speculeren blijven.
Laten we er voorlopig nog even vanuit gaan dat ze daadwerkelijk alles weer een keer willen openen.

Maar stél dat het niet zo is, dan gaan ze dat nu natuurlijk nog niet aankondigen. Als Hugo of Mark nu op een persconferentie op dinsdagavond gaat verkondigen dat festivals en feestcafés tot het verleden behoren, dan heb je rellen die zelfs Jorritsma met de harde kern van PSV niet kan stoppen dus dat gaan ze niet doen. Kun je het beter de hele winter voor je uit schuiven, dan wennen mensen vast aan het idee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200527031
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 18:02 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Bra! Tack :)

Afgelopen week flink ziek geweest (nog steeds ....) dus weinig aan kunnen doen, maar pak het wel weer op de komende dagen :D
Oh sjonge. Niets ernstigs, hoop ik? Klinkt niet lekker. Hoop dat het snel beter gaat.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zaterdag 24 juli 2021 @ 21:01:07 #267
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200527110
Het zal toch wat zijn dat je op het festival van de toekomst wapens nodig hebt om je feestje te beschermen tegen de ME. Voorlopig jaagt men alles de privésfeer in. Ik ga er van uit dat we hier dan ook een keer mee stoppen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_200527134
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Laten we er voorlopig nog even vanuit gaan dat ze daadwerkelijk alles weer een keer willen openen.

Maar stél dat het niet zo is, dan gaan ze dat nu natuurlijk nog niet aankondigen. Als Hugo of Mark nu op een persconferentie op dinsdagavond gaat verkondigen dat festivals en feestcafés tot het verleden behoren, dan heb je rellen die zelfs Jorritsma met de harde kern van PSV niet kan stoppen dus dat gaan ze niet doen. Kun je het beter de hele winter voor je uit schuiven, dan wennen mensen vast aan het idee.
Het probleem is met vooruit blijven schuiven, er waarschijnlijk nooit een echt goed moment komt wanneer je het wel kunt gaan doen. Schuif je het naar september komt de herfst weer te dicht in de buurt, dus moet het naar het voorjaar, schuif je het naar het voorjaar, dan komt de voorjaarsgolf wellicht weer langs, of een nieuwe VOC variant, schuif je het naar de zomer, komen de vakanties weer in het geding, etc.

Dat is meteen ook het probleem van de huidige beperking, er zijn geen concrete grenzen afgestemd, dus je kunt het opheffen wanneer je wilt, en doortrekken tot wanneer je wilt, het heeft alleen wel een groot prijskaartje, is het niet voor bestaande steunpakketten, dan is het voor NOW steun die je weer moet uitbreiden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 21:10:26 #269
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200527314
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 21:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het probleem is met vooruit blijven schuiven, er waarschijnlijk nooit een echt goed moment komt wanneer je het wel kunt gaan doen. Schuif je het naar september komt de herfst weer te dicht in de buurt, dus moet het naar het voorjaar, schuif je het naar het voorjaar, dan komt de voorjaarsgolf wellicht weer langs, of een nieuwe VOC variant, schuif je het naar de zomer, komen de vakanties weer in het geding, etc.

Dat is meteen ook het probleem van de huidige beperking, er zijn geen concrete grenzen afgestemd, dus je kunt het opheffen wanneer je wilt, en doortrekken tot wanneer je wilt, het heeft alleen wel een groot prijskaartje, is het niet voor bestaande steunpakketten, dan is het voor NOW steun die je weer moet uitbreiden.
Er is een gezegde hierover, iets met een pleister en snel trekken.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 21:10:43 #270
451005 Grems
Clown World
pi_200527323
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 21:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het probleem is met vooruit blijven schuiven, er waarschijnlijk nooit een echt goed moment komt wanneer je het wel kunt gaan doen. Schuif je het naar september komt de herfst weer te dicht in de buurt, dus moet het naar het voorjaar, schuif je het naar het voorjaar, dan komt de voorjaarsgolf wellicht weer langs, of een nieuwe VOC variant, schuif je het naar de zomer, komen de vakanties weer in het geding, etc.

Dat is meteen ook het probleem van de huidige beperking, er zijn geen concrete grenzen afgestemd, dus je kunt het opheffen wanneer je wilt, en doortrekken tot wanneer je wilt, het heeft alleen wel een groot prijskaartje, is het niet voor bestaande steunpakketten, dan is het voor NOW steun die je weer moet uitbreiden.
Volgens mij was er destijds een groep mensen die het gebrek aan het niveau onder waakzaam aankaartte.

Het blijft wel bijzonder dat mensen nog steeds denken dat alle praat over het nieuwe normaal, gebrek aan parameters voor een terugkeer naar het normale leven berust op vergissingen en ongelukjes.
pi_200527407
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 21:10 schreef Grems het volgende:

[..]

Volgens mij was er destijds een groep mensen die het gebrek aan het niveau onder waakzaam aankaartte.

Het blijft wel bijzonder dat mensen nog steeds denken dat alle praat over het nieuwe normaal, gebrek aan parameters voor een terugkeer naar het normale leven berust op vergissingen en ongelukjes.
Ja dat hebben hier ook mensen aangekaart inderdaad. Was toen BNW. maar weer z'n ding wat eng dicht bij de werkelijkheid gekomen is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 21:18:14 #272
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200527499
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 21:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja dat hebben hier ook mensen aangekaart inderdaad. Was toen BNW. maar weer z'n ding wat eng dicht bij de werkelijkheid gekomen is.
De grens tussen BNW en de realiteit is op sommige plakken wel heel erg vervaagd ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200527668
quote:
Ze hadden keurig een afspraak gemaakt via de officiële overheidswebsite Testenvoorjereis.nl. Maar toen twee Twentse gezinnen zich zaterdagmiddag meldden op de teststraat aan Rigtersbleek-Aalten kregen ze een flinke dreun: die testlocatie blijkt namelijk helemaal niet te bestaan. Wat nu? Dat moesten ze zelf maar uitzoeken.

Verbijsterd zijn ze. Joost en Ilze Groothuijs uit Delden zouden morgenochtend (zondag) vertrekken voor een heerlijke vakantie naar Italië. De tussenstop zou zondag in Oostenrijk zijn, het hotel is al geboekt. En omdat ze voor beide landen een recente covid-test nodig hebben planden ze die zo laat mogelijk, zodat hij in beide landen geldig zou zijn.

Maar toen ze zich zaterdagmiddag met kinderen Liz en Len meldden bij de testlocatie aan Rigtersbleek-Aalten in Enschede kwamen ze voor een dichte deur. Met daarop een bordje: „Door een fout op de website van het RIVM wordt naar deze locatie doorverwezen . Helaas is dit geen testlocatie. U dient een nieuwe afspraak te maken bij het RIVM. Sorry voor het ongemak."

De testlocatie zou moeten worden bediend door het Baarnse testbedrijf Lead Healthcare, dat van de overheid bijna een miljard euro kreeg om testen voor onder meer evenementen en reizen te verzorgen. Waar het mis ging is onduidelijk, maar feit is dat deze locatie werd genoemd op de officiële overheidswebsite Testenvoorjereis.nl. Maar het bedrijfsverzamelgebouw is deze zaterdag potdicht en Lead Healthcare neemt de telefoon niet op.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-en-italie~a980bfe0/
Dat testen begint ook steeds meer een grap te worden.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 21:28:19 #274
451005 Grems
Clown World
pi_200527710
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 21:26 schreef ipa84 het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)-en-italie~a980bfe0/
Dat testen begint ook steeds meer een grap te worden.
Miljard euro, lekker hoor. Benieuwd wie er in de kennisenkring van de directie zitten.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 21:28:32 #275
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200527716
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 21:10 schreef Grems het volgende:
Volgens mij was er destijds een groep mensen die het gebrek aan het niveau onder waakzaam aankaartte.
Ja, hoi.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')