abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 24 juli 2021 @ 11:17:44 #1
62913 Blik
The one and Only!
pi_200518037
Laatste post:

Israël
pi_200518234
In ieder geval India. Dat land trekt me totaal niet. Overal krioelende mensenmassa’s, armoede, vies, heet en geen bezienswaardigheden die me trekken.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_200518719
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:30 schreef Injetta het volgende:
In ieder geval India. Dat land trekt me totaal niet. Overal krioelende mensenmassa’s, armoede, vies, heet en geen bezienswaardigheden die me trekken.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Je zou in India bijv. ook de Himalaya in kunnen trekken. Darjeeling, Sikkim, en die kant op. Niet heet, geen mensenmassa's.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 12:04:39 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200518761
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:02 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Je zou in India bijv. ook de Himalaya in kunnen trekken. Darjeeling, Sikkim, en die kant op. Niet heet, geen mensenmassa's.
Mensen die dat soort dingen zeggen komen over het algemeen niet buiten de eigen gemeentegrenzen, verspilde moeite.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 24 juli 2021 @ 13:58:11 #5
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_200520815
Dubai
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_200521062
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:58 schreef aloa het volgende:
Dubai
Waarom?
pi_200522484
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 14:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het een enorm kutland is waar mensen als slaven behandeld worden, en alles om materialisme draait.
Mensen die daar naar toe gaan zijn ook altijd van die simpele materialistische zielen.

Noem me maar kortzichtig. /care.
pi_200522674
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 15:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Omdat het een enorm kutland is waar mensen als slaven behandeld worden, en alles om materialisme draait.
Mensen die daar naar toe gaan zijn ook altijd van die simpele materialistische zielen.

Noem me maar kortzichtig. /care.
Je bent kortzichtig.

Lekker weer in de winter, je kan er lekker eten en niet ver vliegen. Nu ging ik er heen voor de F1. Maar ik zou zo weer gaan in de winter als er geen f1 is. Canarische eilanden zijn ook leuk maar Dubai gaat het dan toch winnen voor mij als winterzon vakantie. Zeker als je maar een week wil blijven.
pi_200522684
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 15:36 schreef potjecreme het volgende:
Lekker weer in de winter, je kan er lekker eten en niet ver vliegen. Nu ging ik er heen voor de F1. Maar ik zou zo weer gaan in de winter als er geen f1 is. Canarische eilanden zijn ook leuk maar Dubai gaat het dan toch winnen voor mij als winterzon vakantie. Zeker als je maar een week wil blijven
Ja joh, lekker weertje he. Schijt dat er daar mensen onder erbarmelijke omstandigheden als slaven gehouden worden, al jij het maar naar je zin hebt. Toch?

Want mensenrechten? Who gives a shit.
pi_200522711
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 15:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja joh, lekker weertje he. Schijt dat er daar mensen onder erbarmelijke omstandigheden als slaven gehouden worden, al jij het maar naar je zin hebt. Toch?

Want mensenrechten? Who gives a shit.
Tja, ik ga ook naar de VS, China en Japan. Alsof daar de mensenrechten gewaarborgd worden.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 15:44:12 #11
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_200522748
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 14:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het me niks lijkt. Een stad in een woestijn.
En ik hou niet zo van grote steden om op vakantie te gaan.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_200523148
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 15:40 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Tja, ik ga ook naar de VS, China en Japan. Alsof daar de mensenrechten gewaarborgd worden.
Ik heb in Japan gewoond, can confirm. Daar worden Chinezen (uit de arme onderklasse) en Zuid(-Oost)-Aziaten ook gewoon als slaven behandeld. Vooral buiten Tokio. Paspoort en/of verblijfsvergunning bij de chef inleveren die je ook nog eens onder embarmelijke omstandigheden gewas laat pluken en je in een koud hok laat pitten in the middle of nowhere.



Hier een leuke Vice en BBC repo.

[ Bericht 6% gewijzigd door Erasmus op 24-07-2021 16:24:12 ]
  zaterdag 24 juli 2021 @ 17:27:59 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_200523917
Iedereen heeft zo zijn grenzen, de grens ligt bij mij met bij Israel. Een land dat zo omgaat met een andere bevolking (m.n. na wat ze zelf hebben doorstaan) ga ik never nooit sponsoren met mijn zuurverdiende centjes
pi_200526061
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:02 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Je zou in India bijv. ook de Himalaya in kunnen trekken. Darjeeling, Sikkim, en die kant op. Niet heet, geen mensenmassa's.
Dat is dan wellicht een stukje dat anders is… maar toch vrees ik dat je mij niet in India zult tegenkomen. Ook niet in het noorden in de Himalaya. ;)
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_200526773
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 15:20 schreef Hamzoef het volgende:
Omdat het een enorm kutland is
Dubai is geen land.

Je bedoelt waarschijnlijk de VAE.
pi_200526876
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:44 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dubai is geen land.

Je hebt gelijk, my bad.
pi_200530365
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:44 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dubai is geen land.

Je bedoelt waarschijnlijk de VAE.
Oke
  zondag 25 juli 2021 @ 16:51:48 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200541401
In principe geen enkel land maar in mijn leven zal ik waarschijnlijk nooit Somalie of andere landen in die regio bezoeken. Maar logischerwijs komt dat vooral omdat er gewoon nauwelijks voorzieningen zijn om er uberhaupt heen te kunnen gaan.

Land wat ik nu niet zo willen bezoeken maar ooit wel is Jemen. Vooral dat eiland voor de kust met unieke flora en fauna. Lijkt wel een alien wereld. Helaas is het land compleet kapot door de oorlog.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 26 juli 2021 @ 17:40:58 #19
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_200561199
Er is geen land waar ik niet heen zou gaan.Ergens wonen is wel een ander verhaal.
reset
  maandag 26 juli 2021 @ 20:04:15 #20
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_200563195
In principe sta ik open om ieder land te bezoeken, maar landen waar oorlog is zoals Afghanistan of Syrië zal er voorlopig niet van komen.
Sue Me
  maandag 26 juli 2021 @ 20:50:40 #21
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200563813
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:04 schreef Staaf het volgende:
In principe sta ik open om ieder land te bezoeken, maar landen waar oorlog is zoals Afghanistan of Syrië zal er voorlopig niet van komen.
Syrie staat echt hoog op mijn lijstje. Volgens mij is Damascus en Latakia provincie wel toegankelijk, tenminste als ik al die vloggers op Youtube moet geloven.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 07:57:25 #22
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200568638
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 16:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In principe geen enkel land maar in mijn leven zal ik waarschijnlijk nooit Somalie of andere landen in die regio bezoeken. Maar logischerwijs komt dat vooral omdat er gewoon nauwelijks voorzieningen zijn om er uberhaupt heen te kunnen gaan.

Land wat ik nu niet zo willen bezoeken maar ooit wel is Jemen. Vooral dat eiland voor de kust met unieke flora en fauna. Lijkt wel een alien wereld. Helaas is het land compleet kapot door de oorlog.
Socotra O+ ik kreeg vorig jaar nog een klein inkijkje tijdens het programma 'Oases in de Orient'
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200600313
Somalie, Equatoriaal Guinea, Djibouti, Irak. Dat zijn denk ik wel landen die bovenaan het lijstje staan van landen met de kleinste kans dat ik er ooit kom.
pi_200779674
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 15:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja joh, lekker weertje he. Schijt dat er daar mensen onder erbarmelijke omstandigheden als slaven gehouden worden, al jij het maar naar je zin hebt. Toch?

Want mensenrechten? Who gives a shit.
Er zijn talrijke mensen die gewoon naar Dubai op vakantie gaan. Dat moet gewoon kunnen. Ander land, ander referentiekader. Hier in Nederland (veel meer egalitair) is het serviceniveau soms aan de lage kant; klant is lang niet altijd koning. Dat vinden ze in sommige andere landen weer gek.

Dat Dubai een stad is met weinig karakter en authenticiteit (ben er zelf een keer geweest), dat kan een reden zijn om Dubai niet te bezoeken.
pi_200790705
Israel en Noord Korea.

Ik had dit kunnen aanvullen met Wit Rusland en vele anderen maar vind landen met problematische regimes niet zo'n probleem omdat regimes kunnen veranderen en regels kunnen versoepelen.

Van Israel en Noord Korea kunnen we zo gegeven het verleden en heden ongeveer inschatten dat het de komende 25 jaar niet veel beter zal gaan worden.
pi_200790982
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 18:04 schreef core2duo het volgende:
Er zijn talrijke mensen die gewoon naar Dubai op vakantie gaan. Dat moet gewoon kunnen.
Daarover verschillen de meningen.
Een vriend van me gaat daar ook geregeld heen. Ik ben gestopt om hier over te praten, maar ik denk sindsdien wel echt anders over hem.
pi_200800609
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Daarover verschillen de meningen.
Een vriend van me gaat daar ook geregeld heen. Ik ben gestopt om hier over te praten, maar ik denk sindsdien wel echt anders over hem.
Smaken verschillen, maar je maakt het niet gemakkelijk. Dan zouden heel veel bestemmingen afvallen. In ben in Dubai geweest en moest me ook aanpassen, vanwege mijn kledingvoorkeur. 's lands wijs, 's lands eer.

Dat het leven niet per definitie een feest is, laat de Volkskrant zien: daar gaat het erg vaak over de maatschappelijke impact. In dit geval over de Olympische Spelen in corona-tijd, in plaats van waar het echt om gaat: de vele mooie medailles.
pi_200800753
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 20:34 schreef core2duo het volgende:
Smaken verschillen, maar je maakt het niet gemakkelijk
Het is geen kwestie van smaak. Het is een kwestie van normen en waarden.
Daarbij stel ik me de vraag, wil ik wel bevriend blijven met iemand die er dergelijke normen en waarden op na houdt.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:53:23 #29
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200801194
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 17:27 schreef Blik het volgende:
Iedereen heeft zo zijn grenzen, de grens ligt bij mij met bij Israel. Een land dat zo omgaat met een andere bevolking (m.n. na wat ze zelf hebben doorstaan) ga ik never nooit sponsoren met mijn zuurverdiende centjes
Zo jammer, want volgens mij is Israël best een mooi land om te bezoeken. Een van de weinige Westerse landen die midden in de woestijn ligt en aan de kust een heerlijk klimaat heeft. Alleen zo jammer dat ze raar toen tegen hun buurlanden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:56:20 #30
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200801284
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:09 schreef Beathoven het volgende:
Israel en Noord Korea.

Ik had dit kunnen aanvullen met Wit Rusland en vele anderen maar vind landen met problematische regimes niet zo'n probleem omdat regimes kunnen veranderen en regels kunnen versoepelen.

Van Israel en Noord Korea kunnen we zo gegeven het verleden en heden ongeveer inschatten dat het de komende 25 jaar niet veel beter zal gaan worden.
Noord-Korea is één groot toneelspel als je daar bent als toerist. Megagrote standbeelden en bijzondere gebouwen, je mag je enkel bewegen met één of meer gidsen in je buurt en je telefoon moet ingeleverd worden. En verder mag je beslist niet in aanraking komen met de lokale bevolking en iets merken van de heersende armoede in het land.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200801766
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 20:39 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van smaak. Het is een kwestie van normen en waarden.
Daarbij stel ik me de vraag, wil ik wel bevriend blijven met iemand die er dergelijke normen en waarden op na houdt.
Mogelijk niet bevriend willen zijn met mensen die naar Dubai op vakantie gaan: gaat dat niet heel ver? Het is geen misdrijf of zo. Hele volksstammen die er heen gaan: in mijn omgeving bijvoorbeeld de kapper, belijdend christenen, beleidsamtenaren etc. Het klinkt een beetje als met het vingertje wijzen (schijnt men in Nederland vrij goed in te zijn).

Is er een land waar ik nooit heen zou gaan... Bulgarije. Niets tegen het land, maar trekt me persoonlijk niet.
pi_200801961
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 21:10 schreef core2duo het volgende:

[..]

Mogelijk niet bevriend willen zijn met mensen die naar Dubai op vakantie gaan: gaat dat niet heel ver?
Dat is de vraag waar ik nu dus mee worstel.


quote:
Het is geen misdrijf of zo.
Iets was volledig tegen je normen en waarden indruist hoeft niet per se een misdrijf te zijn hè.
pi_200802765
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 20:53 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Zo jammer, want volgens mij is Israël best een mooi land om te bezoeken. Een van de weinige Westerse landen die midden in de woestijn ligt en aan de kust een heerlijk klimaat heeft. Alleen zo jammer dat ze raar toen tegen hun buurlanden.
Nou, ik vond dat ook tegenvallen hoor. Jerusalem is een heel indrukwekkende stad om te bezoeken, dat heeft echt indruk gemaakt. Maar verder? Dan vind ik Jordanië een grotere aanrader.
pi_200803465
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 21:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Nou, ik vond dat ook tegenvallen hoor. Jerusalem is een heel indrukwekkende stad om te bezoeken, dat heeft echt indruk gemaakt. Maar verder? Dan vind ik Jordanië een grotere aanrader.
Tel Aviv vond ik een fantastische stad.

Lima in Peru vond ik niet geweldig, zou ik niet noodzakelijk nog een keer bezoeken.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:03:15 #35
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200803494
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 21:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Nou, ik vond dat ook tegenvallen hoor. Jerusalem is een heel indrukwekkende stad om te bezoeken, dat heeft echt indruk gemaakt. Maar verder? Dan vind ik Jordanië een grotere aanrader.
Jordanië is daarentegen geen Westers land, dat is nogal een belangrijk verschil.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200804776
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Jordanië is daarentegen geen Westers land, dat is nogal een belangrijk verschil.
Zeker. Des te meer reden om daar heen te gaan. Al was het alleen maar vanwege het eten. :9~
pi_200804803
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:02 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Tel Aviv vond ik een fantastische stad.

Lima in Peru vond ik niet geweldig, zou ik niet noodzakelijk nog een keer bezoeken.
Wat vond je dan zo geweldig aan Tel Aviv? Er is strand, er zijn wat aardige musea en er is wat Bauhaus-architectuur. Wat mis ik?
pi_200805805
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:59 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Wat vond je dan zo geweldig aan Tel Aviv? Er is strand, er zijn wat aardige musea en er is wat Bauhaus-architectuur. Wat mis ik?
Verschillende stijlen qua architectuur, oa van Oscar Neymeyer, allerlei verschillende culturen, prachtige boulevard met prima kwaliteit fitnessapparatuur voor eenieder te gebruiken.
Verder viel mij op hoe schoon alles en hoe smakelijk het eten in de restaurants was, de service was minder overigens.
Echt genoten.
Na Lissabon mijn favoriete stad.
pi_200806076
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:53 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Verschillende stijlen qua architectuur, oa van Oscar Neymeyer, allerlei verschillende culturen, prachtige boulevard met prima kwaliteit fitnessapparatuur voor eenieder te gebruiken.
Verder viel mij op hoe schoon alles en hoe smakelijk het eten in de restaurants was, de service was minder overigens.
Echt genoten.
Na Lissabon mijn favoriete stad.
Oh, interessant. Ik heb dat destijds totaal gemist, maar ik zie inderdaad dat ome Oscar daar ook wat ontworpen heeft. Kom nu ook wat foto's tegen van interessante gebouwen die er nog niet waren toen ik er was, alsmede foto's van flink opgeknapte Bauhaus panden (toen ik er was, was veel daarvan in deerniswekkende staat).

Kennelijk ben ik er te vroeg geweest. :P Denk dat het alsnog geen favoriete stad zou worden, maar wel interessanter dan voorheen.
pi_200806460
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 20:56 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Noord-Korea is één groot toneelspel als je daar bent als toerist. Megagrote standbeelden en bijzondere gebouwen, je mag je enkel bewegen met één of meer gidsen in je buurt en je telefoon moet ingeleverd worden. En verder mag je beslist niet in aanraking komen met de lokale bevolking en iets merken van de heersende armoede in het land.
ik heb destijds de reisverslagen die er van waren met enige belangstelling gevolgd. Ik dacht dat het ondanks alles onder je genoemde condities te doen was. Maar na het gebeuren rond die Amerikaan waar Trump geen aandacht aan besteedde is daar een grote streep doorheen gegaan.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 15:54:05 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200877947
Bahrein en Turkmenistan lijken me trouwens ook niet echt landen die ik wil bezoeken. Turkmenistan heeft wel de prachtige(?) eeuwigbrandende pit met vuur, maar de president is niet helemaal goed snik en er worden daar volgens mij tig steden gebouwd zonder dat er ooit iemand in woont.

In Bahrein worden mensenrechten geschonden door de regering en iedereen die oppositie voert, wordt afgeschoten. Verder een Islamitisch land en weinig wat het bezoeken waard is.

Verder blijf ik een hypocriete reiziger, zoals eerder genoemd, want Noord-Korea zou ik dan weer willen bezoeken (oogkleppen op en gaan :') )
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200878432
quote:
2s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:54 schreef SEMTEX het volgende:
Bahrein en Turkmenistan lijken me trouwens ook niet echt landen die ik wil bezoeken. Turkmenistan heeft wel de prachtige(?) eeuwigbrandende pit met vuur, maar de president is niet helemaal goed snik en er worden daar volgens mij tig steden gebouwd zonder dat er ooit iemand in woont.

In Bahrein worden mensenrechten geschonden door de regering en iedereen die oppositie voert, wordt afgeschoten. Verder een Islamitisch land en weinig wat het bezoeken waard is.

Verder blijf ik een hypocriete reiziger, zoals eerder genoemd, want Noord-Korea zou ik dan weer willen bezoeken (oogkleppen op en gaan :') )
Als je Noord-Korea interessant vindt, dan zou Turkmenistan je toch ook aan moeten spreken. Die landen lijken heel sterk op elkaar. Beide landen hebben iets van een communistisch sausje, maar hebben een eigen ideologie ontwikkeld (de Juche in Noord-Korea, de Ruhnama in Turkmenistan). Beide zijn dictaturen waar sprake is van enorme censuur en persoonsverheerlijking van de (voormalige) leider(s). Ook hebben beide een hoofdstad als prestigeproject. In Ashgabat staan de meest waanzinnige monumenten en de meest waanzinnige gebouwen (waar inderdaad niemand lijkt te wonen). Zoals een metershoog gouden beeld van Turkmenbashi, dat op een draaiplateau staat, zodat hij altijd in de zon staat (al weet ik niet zeker of de huidige president dat beeld heeft laten staan).

Los daarvan, hoe kun je nou niet willen naar een land dat officiële feestdagen heeft voor de meloen en het tapijt, en waar playbacken verboden is?
  donderdag 12 augustus 2021 @ 16:35:37 #43
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200878488
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Als je Noord-Korea interessant vindt, dan zou Turkmenistan je toch ook aan moeten spreken. Die landen lijken heel sterk op elkaar. Beide landen hebben iets van een communistisch sausje, maar hebben een eigen ideologie ontwikkeld (de Juche in Noord-Korea, de Ruhnama in Turkmenistan). Beide zijn dictaturen waar sprake is van enorme censuur en persoonsverheerlijking van de (voormalige) leider(s). Ook hebben beide een hoofdstad als prestigeproject. In Ashgabat staan de meest waanzinnige monumenten en de meest waanzinnige gebouwen (waar inderdaad niemand lijkt te wonen). Zoals een metershoog gouden beeld van Turkmenbashi, dat op een draaiplateau staat, zodat hij altijd in de zon staat (al weet ik niet zeker of de huidige president dat beeld heeft laten staan).

Los daarvan, hoe kun je nou niet willen naar een land dat officiële feestdagen heeft voor de meloen en het tapijt, en waar playbacken verboden is?
Lol ja en zo waren er meer maffe feestdagen toch? Ik weet het niet, soms ben ik zo inconsequent als een malle :')
In Noord-Korea zul je als toerist weinig mensen tegenkomen of je wordt van ze weggehouden, maar Turkmenistan lijkt wel volledig gewiped van gewone burgers in steden. Dat lijkt me zo'n rare, hallucinerende ervaring.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200878651
quote:
2s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:35 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Lol ja en zo waren er meer maffe feestdagen toch? Ik weet het niet, soms ben ik zo inconsequent als een malle :')
In Noord-Korea zul je als toerist weinig mensen tegenkomen of je wordt van ze weggehouden, maar Turkmenistan lijkt wel volledig gewiped van gewone burgers in steden. Dat lijkt me zo'n rare, hallucinerende ervaring.
Zeker, maar daardoor juist bijzonder om mee te maken. Heb je de uitzending van Tom Waes over Turkmenistan gezien?

Groot verschil met Noord Korea is wel dat je in Ashgabat gewoon zelf de stad in kunt, zonder begeleiding. Het is ook niet verboden om met de lokale bevolking te spreken. Grote delen van de stad lijken inderdaad leeg,maar op de markt zijn sowieso wel mensen.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 16:48:40 #45
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200878699
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Zeker, maar daardoor juist bijzonder om mee te maken. Heb je de uitzending van Tom Waes over Turkmenistan gezien?
Ja, dat en een artikel van een journalist die er geweest was, zijn mijn bronnen :') . Voor Tom Waes werd ook gewoon een show opgetuigd, hij kwam geen enkele Turkmeen tegen, maar werd wel verwelkomd door een soort comité van dansmariekes. 1 grote show. Maar wat is dan het echte Turkmenistan? Lastig...

quote:
Groot verschil met Noord Korea is wel dat je in Ashgabat gewoon zelf de stad in kunt, zonder begeleiding. Het is ook niet verboden om met de lokale bevolking te spreken. Grote delen van de stad lijken inderdaad leeg,maar op de markt zijn sowieso wel mensen.
Ah, dat klinkt wel beter dan Noord-Korea, volgens mij moet je daar niet zonder toestemming een gesprek met een Noord-Koreaanse burger aanknopen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200879651
quote:
2s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:48 schreef SEMTEX het volgende:
Ja, dat en een artikel van een journalist die er geweest was, zijn mijn bronnen :') . Voor Tom Waes werd ook gewoon een show opgetuigd, hij kwam geen enkele Turkmeen tegen, maar werd wel verwelkomd door een soort comité van dansmariekes. 1 grote show. Maar wat is dan het echte Turkmenistan? Lastig...
Dat geldt natuurlijk ook voor Noord-Korea. Daar krijg je alleen maar te zien wat men je toestaat om te zien.

quote:
Ah, dat klinkt wel beter dan Noord-Korea, volgens mij moet je daar niet zonder toestemming een gesprek met een Noord-Koreaanse burger aanknopen.
Nee, dat lukt je ook niet. Ten eerste zijn je begeleiders altijd bij je, ten tweede zal geen Koreaan een ongepland gesprek met jou aan durven gaan. Bovendien moet je het zelf ook niet willen: het kan jou in de problemen brengen, maar degene waarmee je spreekt zal het pas echt in de problemen brengen. Dan is niet alleen jouw poging tot een spontaan gesprekje mislukt, maar eindigt de local door jou toedoen misschien in een strafkamp.

De enige mensen die je daar te spreken krijgt zijn je begeleiders, de medewerkers in musea e.d. die uitleg geven en wellicht ook wat mensen in een (pret)park, om de indruk te wekken dat spontane gesprekjes best mogelijk zijn.

Toen ik er was had ik wel illegale gesprekjes met een ober in het hotel. Het ontbijt was daar vrij sober: als ik het me goed herinner twee witte boterhammen, een kuipje jam en een kuipje boter. Hij kwam dan altijd vragen of ik nog een eitje wilde. Ik zei altijd ja. Niet alleen vanwege dat eitje, ook omdat ie dan weer een legitieme reden had om even naar m'n tafeltje te komen. Want elke keer dat ie bij me kwam konden we - heel beperkt - wat praten. Dan vroeg-ie bijvoorbeeld of ik kinderen had, zei ik nee, en zei hij van wel. Langer dan dat moest het niet duren. Stelde dus niets voor, maar voelde toch bijzonder omdat het het enige niet geplande contact was.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2021 17:57:37 ]
  donderdag 12 augustus 2021 @ 23:00:44 #47
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_200885199
-China
-Noord-Korea
-Turkmenistan
-Het grootste deel van Afrika
-Saoedi-Arabië
pi_200885266
China, bah!
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:12:51 #49
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200891970
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 17:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat geldt natuurlijk ook voor Noord-Korea. Daar krijg je alleen maar te zien wat men je toestaat om te zien.
[..]
Nee, dat lukt je ook niet. Ten eerste zijn je begeleiders altijd bij je, ten tweede zal geen Koreaan een ongepland gesprek met jou aan durven gaan. Bovendien moet je het zelf ook niet willen: het kan jou in de problemen brengen, maar degene waarmee je spreekt zal het pas echt in de problemen brengen. Dan is niet alleen jouw poging tot een spontaan gesprekje mislukt, maar eindigt de local door jou toedoen misschien in een strafkamp.

De enige mensen die je daar te spreken krijgt zijn je begeleiders, de medewerkers in musea e.d. die uitleg geven en wellicht ook wat mensen in een (pret)park, om de indruk te wekken dat spontane gesprekjes best mogelijk zijn.

Toen ik er was had ik wel illegale gesprekjes met een ober in het hotel. Het ontbijt was daar vrij sober: als ik het me goed herinner twee witte boterhammen, een kuipje jam en een kuipje boter. Hij kwam dan altijd vragen of ik nog een eitje wilde. Ik zei altijd ja. Niet alleen vanwege dat eitje, ook omdat ie dan weer een legitieme reden had om even naar m'n tafeltje te komen. Want elke keer dat ie bij me kwam konden we - heel beperkt - wat praten. Dan vroeg-ie bijvoorbeeld of ik kinderen had, zei ik nee, en zei hij van wel. Langer dan dat moest het niet duren. Stelde dus niets voor, maar voelde toch bijzonder omdat het het enige niet geplande contact was.
Wat heb je zoal bezocht toen je daar was? De plaatsen die de gidsen met je bezochten? En de ober, spreek die Engels of een andere taal met je?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:21:47 #50
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200892116
Australie. Alleen het Opera House van Sydney, Melbourne en de rotsschilderingen van de aboriginals zijn me geen duizenden euro's waard. Zuid-Afrika lijkt me ook weinig aan.
We have always been at war with Eastasia.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')