abonnement Unibet Coolblue
pi_200516431
Hallo Lezers,

Ben op zoek naar wat inzichten en hoe andere hier over denken want ik kom er zelf niet helemaal uit.

Situatie is als volgt:

Mijn vrouw en ik hebben 2 kleintjes van 1,5 en van 2,5 jaar. Zij werkt niet en zorg voor de kinderen en ik werk 24uur voor een baas en normaal gesproken de andere 2 dagen voor mezelf.
In de avonden help ik mee met de kids en geef ze eten en breng ze naar bed ruim de kamer op en ook in de weekenden doen we alles samen.

De kleintjes slapen niet lekker en we zijn vaak wakker in de nacht. Ik doe de oudste en mijn vrouw de jongste. Nu slaapt de jongste steeds slechter de afgelopen tijd en mijn vrouw vaker de sigaar. Nu word zij sneller wakker van de kids. Al sta ik er als de oudste hoorbaar is er gelijk bij. Zal wel met automatisme te maken hebben en mijn vrouw vind het ook onlogisch om mij wakker te maken als zij al wakker is.

Nu geeft zij aan dat ze het gevoel heeft dat ze het allemaal alleen moet doen. Dat zegt ze dan op het moment dat ze er doorheen zit eigenlijk al te laat. Ik word daar dan boos om omdat ik het gevoel ervan krijg dat zij vind dat ik niets doe terwijl ik al mijn vrije tijd in ons stop. En ik voel me machteloos. Als ik dan vraag of haar gevoel voor haar ook de werkelijkheid is dan zegt ze van wel. Als ik na mijn werk nu iedere avond de deur uit zou zijn met vrienden of in de kroeg zou hangen zou ik de reactie persoonlijk passend vind.

Is mijn reactie nu vreemd of is haar reactie vreemd?

Of snap ik iets gewoon niet goed? Of is dit een verschil tussen man en vrouw?

Alvast erg bedankt voor het lezen en je eventuele reactie!
Man2000
pi_200516491
Beetje vreemd. Als ze niet werkt dan is het niet gek dat er meer fysieke zorg voor de kinderen op haar neer komt.

Als ze verwacht dat je de helft van de zorg op je neemt, dan kan ze ook gaan werken zodat jij minder uren kunt maken.
Whatever...
  zaterdag 24 juli 2021 @ 10:04:58 #3
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200516518
Jullie zijn beide het probleem. Als je vrouw haar gevoelens aan geeft is boos worden niet de manier. Dan vraag je waar voor haar de wens tot verbetering zit. En dan kan je ook aangeven dat je zo het gevoel krijgt dat je niks goed doet. Etc etc degelijke communicatie zou ik eens proberen!
pi_200516597
Ik lees vooral dat je vrouw er doorheen zit. Dat komt niet door de zorg die ze overdag voor de kinderen heeft, maar komt nu vooral omdat jullie 's nachts niet kunnen doorslapen. Het is vaak een fase dat kinderen slecht slapen, maar anders is er hulp bij vragen (via huisarts of consultatiebureau) een optie? Of een keer de laten logeren of oppas laten komen?
  Spellchecker zaterdag 24 juli 2021 @ 10:15:05 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200516754
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:08 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ik lees vooral dat je vrouw er doorheen zit. Dat komt niet door de zorg die ze overdag voor de kinderen heeft, maar komt nu vooral omdat jullie 's nachts niet kunnen doorslapen. Het is vaak een fase dat kinderen slecht slapen, maar anders is er hulp bij vragen (via huisarts of consultatiebureau) een optie? Of een keer de laten logeren of oppas laten komen?
Dit.

De eerste jaren met kinderen zijn vaak tropenjaren.
  Moderator zaterdag 24 juli 2021 @ 10:15:22 #6
441859 crew  Lenny77
pi_200516760
Onderschat niet wat een werk dat zo twee kleine kinderen met zich meebrengen. Waar jij op het werk even kan 'afschakelen', moet zij steeds alert blijven.
In dit specifiek geval denk ik dat ze gewoon stikkapot is en laten we eerlijk zijn, mensen zijn dan niet meer redelijk of logisch. Mensen worden gek van slaaptekort. Ik weet dus ook niet of er iets is wat je kan zeggen dat goed onthaald zal worden.
Is het geen optie om de kindjes eens bij de grootouders te laten slapen? Of dat jullie de nachten gaan verdelen ipv de kinderen? Dan heeft elk tenminste 1 op 2 nachten een goede rust!
Slapen de kindjes samen in een kamer?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200516892
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:08 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ik lees vooral dat je vrouw er doorheen zit. Dat komt niet door de zorg die ze overdag voor de kinderen heeft, maar komt nu vooral omdat jullie 's nachts niet kunnen doorslapen. Het is vaak een fase dat kinderen slecht slapen, maar anders is er hulp bij vragen (via huisarts of consultatiebureau) een optie? Of een keer de laten logeren of oppas laten komen?
Nou ja, ik denk wel dat de zorg overdag bijdraagt aan de negatieve stapelende stressspiraal die door het slaaptekort in de nacht is ingezet. Vrouw heeft geen enkel prikkelarm moment meer waarbij ze ook zeker is dat ze geen prikkels hoeft te verwachten.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator zaterdag 24 juli 2021 @ 10:22:06 #8
441859 crew  Lenny77
pi_200516958
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:20 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk wel dat de zorg overdag bijdraagt aan de negatieve stapelende stressspiraal die door het slaaptekort in de nacht is ingezet. Vrouw heeft geen enkel prikkelarm moment meer waarbij ze ook zeker is dat ze geen prikkels hoeft te verwachten.
Dit dus, veel betere verwoording dan mijn post :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200517003
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:00 schreef Man2000 het volgende:
Ik word daar dan boos om omdat ik het gevoel ervan krijg dat zij vind dat ik niets doe terwijl ik al mijn vrije tijd in ons stop. En ik voel me machteloos.
Aangezien jij nog niet kapot gaat aan slaaptekort denk ik dat het wel kan helpen om je vrouw proactief ook echt (volledig kindvrije) vrije tijd te geven. Al is het maar een paar uurtjes hier en daar. Dat je vrouw dan even niet 'aan' hoeft te staan kan al lucht geven.

Dat je spreekt over 'helpen' en je vrije tijd opofferen laat al zien dat daar nog wel wat te winnen valt.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200517023
Gewoon een kwestie van goede afspraken maken.
Zelfs dan kan het soms misgaan. Maar jullie weten dan beiden waar je je aan te houden hebt.
Conclusie: jullie hebben samen die kinderen verwekt, dan moet je er ook samen voor zorgen.
pi_200517039
Tja ik snap niet goed waarom je vrouw niet werkt anno 2021. Dan zit je de hele dag in de kinderen en heb je bijna geen ruimte voor ontspanning. En omdat zij gefocust is op de kinderen, is het logisch dat zij ze eerder hoort dan jij.

Ik zou de nachten en niet de kinderen verdelen, om en om doen zodat jullie om de beurt een goede nacht hebben ipv allebei slecht slapen. Grootouders zou ik zelf niet doen, omdat de meeste tegenwoordig een leven (lees: werk) hebben. Het is gewoon uitzingen tot ze goed slapen. En proberen er structuur in te brengen, want tegelijkertijd denk ik (dit baseer ik op mijn eigen ervaring) dat je op deze leeftijd toch wel kan proberen om ze door te laten slapen. Hoe, geen idee want elk kind is anders, maar misschien kunnen jullie hier informatie over inwinnen bij het consultatiebureau of iets dergelijks. Het lijkt mij geen toeval dat ze allebei niet door slapen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:02 schreef Spanky78 het volgende:
Beetje vreemd. Als ze niet werkt dan is het niet gek dat er meer fysieke zorg voor de kinderen op haar neer komt.

Als ze verwacht dat je de helft van de zorg op je neemt, dan kan ze ook gaan werken zodat jij minder uren kunt maken.
Dit vind ik eigenlijk ook wel en dat zeg ik als vrouw.
  Spellchecker zaterdag 24 juli 2021 @ 10:26:05 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200517075
De dagen/uren dat jij thuis werkt zorg je 0% voor de kinderen?
Dan hoor/zie je ze niet?
pi_200517137
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:20 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk wel dat de zorg overdag bijdraagt aan de negatieve stapelende stressspiraal die door het slaaptekort in de nacht is ingezet. Vrouw heeft geen enkel prikkelarm moment meer waarbij ze ook zeker is dat ze geen prikkels hoeft te verwachten.
Ja okee, maar daar heeft ze voor gekozen om niet te gaan werken en in overleg met ts. Bovendien neemt ts gelukkig haar veel uit handen zoals ik lees. Zij is niet perse boos op hem, maar gewoon gefrustreerd vanwege slaapgebrek.
pi_200517149
Vraagje: zij werkt niet, jij wel. Wie zorgt overdag voor “jouw” kind?
pi_200517159
Wanneer heeft ze voor het laatst een langer moment voor haarzelf gehad?
pi_200517187
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:25 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Dit vind ik eigenlijk ook wel en dat zeg ik als vrouw.
Hoezo 'als vrouw'? Is toch niet geslachtsgebonden, maar gerelateerd aan degene die thuisblijft om voor de kinderen te zorgen?

En dat iemand die nu even bezwijkt onder slaaptekort (ongeacht m/v) even niet al te redelijk is en misschien een stukje wanhopig vind ik niet iets om bloedserieus te nemen.

TS en vrouw hebben gezamenlijk voor deze onevenwichtige verdeling gekozen. Als eentje het dan niet trekt (kan ook andersom zijn, bijv. TS die wordt ontslagen/burn-out krijgt en geen inkomsten meer genereert) is dat gelijk veel lastiger op te vangen en daar lopen ze nu tegenaan. Logisch gevolg van die keuze in mijn ogen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200517217
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:28 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja okee, maar daar heeft ze voor gekozen om niet te gaan werken en in overleg met ts. Bovendien neemt ts gelukkig haar veel uit handen zoals ik lees. Zij is niet perse boos op hem, maar gewoon gefrustreerd vanwege slaapgebrek.
'Helpen' is niet uit handen nemen hoor. Dus dan blijven die prikkels.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200517249
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:30 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

'Helpen' is niet uit handen nemen hoor. Dus dan blijven die prikkels.
Ik snap wat je bedoelt, ik zeg alleen dat zij nu vooral slaaptekort heeft en daardoor onredelijk is tegen hem. Niet omdat ze vind dat hij daadwerkelijk te weinig doet.....
pi_200517696
Wow, bedankt allemaal voor de vele reacties!

Heb er net met mijn vrouw weer over en ze doelt voornamelijk op het feit dat zij er 9vd10 keer uit moet in de nacht. Alleen komt er er uit alsof ik niets zou doen. Want ik neem dat zij alleen moet doen schijnbaar te letterlijk. We maken ook afspraken om haar extra te ondersteunen en ik besef me ook dat ze zo goed als geen tijd voor haar zelf neemt echter kan ze die wel van mij krijgen, maar vind ze lastig.

Is dus gewoon communicatie die niet 100% loopt.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties, laat me toch weer even anders denken en dat doet me goed :-)
  Spellchecker zaterdag 24 juli 2021 @ 11:06:36 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200517857
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:55 schreef Man2000 het volgende:
Wow, bedankt allemaal voor de vele reacties!

Heb er net met mijn vrouw weer over en ze doelt voornamelijk op het feit dat zij er 9vd10 keer uit moet in de nacht. Alleen komt er er uit alsof ik niets zou doen. Want ik neem dat zij alleen moet doen schijnbaar te letterlijk. We maken ook afspraken om haar extra te ondersteunen en ik besef me ook dat ze zo goed als geen tijd voor haar zelf neemt echter kan ze die wel van mij krijgen, maar vind ze lastig.

Is dus gewoon communicatie die niet 100% loopt.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties, laat me toch weer even anders denken en dat doet me goed :-)
^O^
pi_200518158
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:00 schreef Man2000 het volgende:


Nu geeft zij aan dat ze het gevoel heeft dat ze het allemaal alleen moet doen. Dat zegt ze dan op het moment dat ze er doorheen zit eigenlijk al te laat.

Ik word daar dan boos om
Begrijpelijk maar helpt natuurlijk niet.

quote:
Als ik dan vraag of haar gevoel voor haar ook de werkelijkheid is
Ben je rechercheur? Als het haar gevoel is, dan is dat voor haar op dat moment hetzelfde als de waarheid.

Proberen iemand tot rationaliteit en redelijkheid te dwingen als die emotioneel is levert oorlog op. Ga in op het gevoel ipv feiten.

Ze heeft op dat moment behoefte aan iets anders dan wat jij allemaal doet voor het gezin. Staat voor haar compleet los van elkaar.

Edit oh het gaat al beter zie ik nu pas, wat fijn dat jullie gepraat hebben!
What's the name of the game?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')