abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2021 @ 19:35:42 #301
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200444791
quote:
18s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:24 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zo, "alles?" .... wat jouw beoordeling is. Ik zie niet goed waar ik dan zo strijdig ben, doe een voorbeeld om het inzichtelijk te maken.

Ik hou staande dat een medicus onbevooroordeeld moet zijn, zich niet mag laten leiden om iemand op grond van incl. vaccinatie wel of niet te behandelen; dat een vaccinregistratie prima na te gaan en feitelijk voor het ziekenhuis zelf geen rol speelt.

Ik denk dat we de vraagstelling uit een totaal verschillende hoek lijken te bekijken. Ik vanuit het patiëntenbelang en jij (denk ik, dan) vanuit het te voeren beleid.
Ik ben zelf patiënt, en oud zorgprofessional, ik zie beleid aan en gemaakt worden.
Dat is mijn perspectief

Een behandelaar heeft in Nederland amper mogelijkheden om informatie over vaccinaties te verkrijgen. Is een heel rapport over verschenen van de RVS o.a.
Dat is voor directe zorgverlening een probleem, want je kunt niet optimaal zorg verlenen op die manier.
Ziekenhuizen net name spelen ook een rol in analyse van zorg en de impact van vaccinaties in dit geval rond Covid.
En dat is dus beroerd mogelijk zonder informatie.
Het RIVM speelt hier ook een rol in, vanuit de wet publieke gezondheid. Nuttig en zeker nodig, maar dat kan dus niet zonder informatie.

Je kunt als arts, met de wetenschap dat iemand wel of niet gevaccineerd is, nog steeds prima gewoon zorg verlenen. Én meewerken aan toetsen van en bijstellen van vaccinatiebeleid of de verdere aanpak van de covidcrisis.
Onbevooroordeeld staat niet gelijk aan ongeïnformeerd

Als je dat werkelijk denkt, dat vind ik wel schokkend ja en nogal een aanval op professionele zorg in Nederland

Een longarts registreert ook of en wat iemand rookt. Als je ineens mensen met longemfyseem en longkankers krijgt die niet roken of een ander specifiek middel roken (vapen was zoiets bijvoorbeeld), dan ga je daar beleid op maken.
Buiten de individuele behandelrelatie. En los van dat je die patiënten gewoon goede zorg geeft.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')