Als iedereen zich gedraagde zoals Urk was er niks te zien in de hospital intake nog in de besmettingen en waren we niet in lock down.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:11 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Dit deed me overigens wel even gieren van het lachen... Eerst zegt hij "Urk, waar bijna niemand positief getest wordt en waar de vaccinatiegraad heel laag is". Je zou dit dus als aanklacht tegen het vaccineren kunnen zien. MAAR vervolgens "Ongevaccineerden testen niet"... Aha, dus ze testen niet? Geen wonder dat bijna niemand positief getest wordt...
"als u hier naar rechts kijkt, ziet u links niets"
En deze man zegt dus "Je bent gewoon het zoveelste lid van het pseudo-journalistieke rapalje dat nog geen betrouwbaarheidsinterval van een muizenval kan onderscheiden"....
Die neuroloog heeft waarschijnlijk een klap op zijn hersenpan gekregen, en als neuroloog weet hij wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.
Het is en blijft een schatting en eentje die op een hoop aannames is gebaseerd, eens/oneens?quote:Op maandag 19 juli 2021 19:18 schreef Isdatzo het volgende:
Je laat weer eens merken totaal niet te weten waar je het over hebt. Waarom denk je dat die reeksen gehomogeniseerd zijn? Antwoord: om te voorkomen dat je appels met peren vergelijkt.
Hoor je mij dus allemaal niet ontkennen maar ik weet niet waar ik over praat, ben je vooringenomen?quote:Op maandag 19 juli 2021 19:18 schreef Isdatzo het volgende:
Homogenisatie is bedoeld om twee trendbreuken te corrigeren:
1 - De overgang van de Pagode- naar Stevenson meethut.
2 - De verplaatsing van de meethut naar een locatie met veel minder beschutting.
Het probleem: er zijn geen parallelmetingen waarmee beide breuken afzonderlijk te kwantificeren zijn. Die zijn er wel voor de Pagode-Stevenson overgang, maar niet voor de verplaatsing van de meethut en ook niet voor het gecombineerde effect. Homogenisatie is gedaan op basis van drie referentiestations met een homogene reeks in diezelfde periode. Namelijk: Eelde, Maastericht en Vlissingen.
Ik wil nog wel dieper ingaan op de details, maar dat is voor dit topic niet zo relevant. In elk geval is hier alles terug te vinden: https://cdn.knmi.nl/syste(...)omogeniseren_dag.pdf
Allemaal leuk, maar nogmaals, je vergelijkt twee aparte meetmethodes met elkaar, de methodiek van de meting is anders dus simpel gezegd. Kan je wel zeggen dat het verschil in temperatuur puur komt door de temperatuur maar dat is natuurlijk niet zo, de meetmethode heeft - nogal wiedes - effect op de uitslag.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:18 schreef Isdatzo het volgende:
Homogenisering zorgt voor een robuustere dataset, dus wat neuzel je nou? Hoe dan ook is het aantal hittegolven niet zo'n goede indicator voor de ontwikkeling van de temperatuurextremen. In dat geval kan je beter kijken naar het aantal dagen met 25 of 30 graden, de ontwikkeling van de 2e, 3e, 4e, 5e, etc hoogste temperatuur, etc.
Waarom snap jij iedere keer niet dat een mutant die ontsnapt aan het immuunsysteem besmettelijker is en dus dominant wordt en in dat geval praktisch de effectiviteit van de vaccinaties onderuit haalt?quote:Op maandag 19 juli 2021 19:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee, omdat het nog niet herkend wordt door het immuunsysteem. Maar alla
Maar dat maakt geen ruk uit of het bij iemand is die wel of niet gevaccineerd is
Het nieuwe normaal.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In totaal 4x laten testen. Op een gegeven moment wordt het zo gewoon als tanken of naarde supermarkt gaan.
Oneens.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is en blijft een schatting en eentje die op een hoop aannames is gebaseerd, eens/oneens?
Nee.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoor je mij dus allemaal niet ontkennen maar ik weet niet waar ik over praat, ben je vooringenomen?
Jij snapt er geen fuck van, wat dacht je dat er gebeurt bij influenza dan? Gokken op de juiste virusstam, de andere virusstam maakt je gewoon nog besmet, precies wat ik zeg.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:00 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Je snapt er echt geen fuck van he?
Jonge jonge jonge.. precies daarom dus de homogenisatiequote:Op maandag 19 juli 2021 20:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Allemaal leuk, maar nogmaals, je vergelijkt twee aparte meetmethodes met elkaar, de methodiek van de meting is anders dus simpel gezegd. Kan je wel zeggen dat het verschil in temperatuur puur komt door de temperatuur maar dat is natuurlijk niet zo, de meetmethode heeft - nogal wiedes - effect op de uitslag.
Wat heeft het RIVM er nou weer mee te maken?quote:Marcel Crok heeft daar gewoon hele terechte punten over opgesteld. Geen idee waarom je daarover gaat zitten steigeren. Maar ik zou toch wat skeptischer worden over de onpartijdigheid van het RIVM.
Lol.quote:
Kerel, waarom snap jij niet hoe dat werkt? Waarom snap jij niet dat er aannames aan ten grondslag liggen? Waarom snap jij niet dat het schattingen zijn op basis van andere meetstations?quote:Op maandag 19 juli 2021 20:23 schreef Isdatzo het volgende:
Jonge jonge jonge.. precies daarom dus de homogenisatie ad infinitum.
Nee, het zijn geen schattingen. Het is een correctie van de metingen om een geobserveerde trendbreuk te corrigeren.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kerel, waarom snap jij niet hoe dat werkt? Waarom snap jij niet dat er aannames aan ten grondslag liggen? Waarom snap jij niet dat het schattingen zijn op basis van andere meetstations?
Retweet.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:00 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Je snapt er echt geen fuck van he?
Nou en. Het stelt niets voor en is een prima oplossing.quote:
quote:Op maandag 19 juli 2021 20:25 schreef Isdatzo het volgende:
Nee, het zijn geen schattingen. Het is een correctie van de metingen om een geobserveerde trendbreuk te corrigeren.
Hoe denk je nou dat dit werkt dan? Er zijn gewoon schattingen gemaakt voor <1950 op basis van weer gegevens van Eelde Maastricht en Vlissingen - op basis van de info die jij geeft -quote:Homogenisatie is gedaan op basis van drie referentiestations met een homogene reeks in diezelfde periode. Namelijk: Eelde, Maastericht en Vlissingen.
Je blijft een rammer, iemand die gewelddadig is naar mensen wiens mening je niet aanstaat, synoniemen bonken, bonzen, hameren, rammeien, rammen, schieten, slaan, timmeren op.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:29 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Never mind ik ga het ook niet uitleggen ook.. niet aan iemand die beweerd dat je mensen kan beschuldigen van het hebben van een ziekte..
Er is gemeten, en die metingen zijn gecorrigeerd. Niet op basis van schattingen, maar op basis van correctie van een trendbreuk waargenomen op station A (nadat daar de meetopstelling aangepast is) maar niet op station B, C en D.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Hoe denk je nou dat dit werkt dan? Er zijn gewoon schattingen gemaakt voor <1950 op basis van weer gegevens van Eelde Maastricht en Vlissingen - op basis van de info die jij geeft -
Jij zegt dat die 100% hetzelfde zouden zijn, die schattingen, als de observaties voor 1950 al had het meestation op de plek gestaan van het na 1950 weerstation.
Dat is gewoon kolder. Sorry, maar nee, zo werkt het gewoon niet.
"nee het is geen schatting het is een correctie"
Hoe denk je dat ze aan de input komen van de correctie? Waarop ze dat baseren?
Als iets te meten is dan snap je dat er gewoon daadwerkelijk metingen verricht zouden zijn?![]()
Inzoomen? Je praat gewoon onzin.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:33 schreef ludovico het volgende:
Valt me gewoon tegen dit, heel oppervlakkig "wetenschap" gebruiken maar als je wilt inzoomen op daadwerkelijke wetenschap eronder en hoe je die zou kunnen / moeten interpreteren geen gehoor geven, danwel keihard de cognitieve dissonantie molen in.
Hoe werkt die correctie, hoe weet men dat ze temperatuur op dag x met 0.3 moeten aanpassen en op dag y met -.0,5?quote:Op maandag 19 juli 2021 20:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Er is gemeten, en die metingen zijn gecorrigeerd. Niet op basis van schattingen, maar op basis van correctie van een trendbreuk waargenomen op station A (nadat daar de meetopstelling aangepast is) maar niet op station B, C en D.
Nee, ik lees die onderzoeken daadwerkelijk die jullie zo nu en dan insturen en zie direct dat de steekproef bijvoorbeeld is gedaan over mensen opgenomen in IC's, vervolgens heeft 50% daarvan long covid, en die output wordt dan gebruikt alsof het een extern valide onderzoek is "50% van de mensen die Covid oplopen krijgt long covid"quote:
Op basis van de stations waar wel een parallelmeting gedaan is. Dat zou je weten wanneer je het rapport waar ik eerder naar linkte gelezen zou hebben: https://cdn.knmi.nl/syste(...)omogeniseren_dag.pdf (vanaf pagina 15)quote:Op maandag 19 juli 2021 20:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe werkt die correctie, hoe weet men dat ze temperatuur op dag x met 0.3 moeten aanpassen en op dag y met -.0,5?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |