abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200669123
@Hilmo: ik herken het heel erg, hoewel J nog geen jaar is. Maar ik had het aan het eind van de kraamweek, aan het eind van mijn verlof.. Ook het alleen voelen hierin heb ik. Ik vind het gewoon zo lastig dat dit nooit meer terugkomt. Nooit meer een baby in mijn buik, bevalling, die eerste (zware, maar bijzondere) weken. Ik sta achter ons besluit van geen derde, maar bij mij is dat iets meer rationeel dan bij mijn man. Een derde zwangerschap en bevalling zou ik denk ik niet aandurven, heb twee keer zoveel geluk gehad met een flinke fluxus en toch geen gevolgen, het zou voelen als het lot tarten als we het nog een keer zouden doen. Maar gevoelsmatig vind ik het best lastig allemaal. En dan heb ik ook nog een baby die zich in een razend tempo ontwikkelt, waar broerlief het lekker rustig aan deed. Maar genieten moet niet hè? Sowieso is genieten geen constante staat van zijn. Hopelijk kan je bewust genieten van de mooie momenten, misschien ook wat vaker je camera pakken, maar leg jezelf niet op dat je moet genieten omdat het de laatste is. Want dat zorgt alleen maar voor minder genieten.

Verder beterschap voor alle zieke kindjes! Ik ben druk en had daardoor al een week ofzo niet bijgelezen!
pi_200670475
Hilmo gefeliciteerd!
pi_200670491
Gefeliciteerd, @Hilmo! Ik snap je heel goed. :*
Protège moi de mes désirs.
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:12:47 #154
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_200671820
Gefeliciteerd Hilmo!
pi_200673413
Gefeliciteerd Hilmo!

En wat fijn dat de reis goed ging Majo en geniet van de vakantie! Ik ben jaloers op mensen die op vakantie gaan naar plekken met mooi weer. Al valt 47 graden daar dan weer niet onder..

Ik las anderhalve week terug hier over het Fedde en Kees lakentje en toch ook maar aangeschaft en i.t.t. inbakeren werkt dit super!
pi_200675588
@Hilmo gefeliciteerd! Mooi gezegd, ik kan het me het wel voorstellen. Hier hopelijk nog wel een tweede. Ik zou zelf een derde ook nog wel willen, maar man weet nog niet hoe hij daar in staat. We'll see, eerst nog maar eens kijken hoe deze druif wordt O+

Sinds kort toont hij zich zeer temperamentvol }:| vooral als iets hem niet zint. Ik probeer nu vaak af te leiden of aan te geven dat iets niet mag, maar dat laatste maakt het alleen maar interessanter en ik word eigenlijk doodsmoe van dat ge-'nee-nee'. Hoe doen jullie dat?
  zondag 1 augustus 2021 @ 15:00:45 #157
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200675814
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:53 schreef tpopml het volgende:
@:Hilmo gefeliciteerd! Mooi gezegd, ik kan het me het wel voorstellen. Hier hopelijk nog wel een tweede. Ik zou zelf een derde ook nog wel willen, maar man weet nog niet hoe hij daar in staat. We'll see, eerst nog maar eens kijken hoe deze druif wordt O+

Sinds kort toont hij zich zeer temperamentvol }:| vooral als iets hem niet zint. Ik probeer nu vaak af te leiden of aan te geven dat iets niet mag, maar dat laatste maakt het alleen maar interessanter en ik word eigenlijk doodsmoe van dat ge-'nee-nee'. Hoe doen jullie dat?
Ik merk dat mijn man beduidend meer overwicht heeft :') ;( . Hier komen we dagelijks in de situatie dat hij aan de tv trekt of aan de plant. Hij snapt het woord nee ook niet echt. :+
Resistance is futile.
pi_200676091
@Seven hier duikt hij richting de gordijnen - maakt oogcontact, begint een heftige tirade "nee-nee-nee" incl hoofd schudden en heen en weer gaand wijsvingertje... Om er dan keihard aan te trekken :+ :')
  zondag 1 augustus 2021 @ 16:17:24 #159
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200678095
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 15:07 schreef tpopml het volgende:
@:Seven hier duikt hij richting de gordijnen - maakt oogcontact, begint een heftige tirade "nee-nee-nee" incl hoofd schudden en heen en weer gaand wijsvingertje... Om er dan keihard aan te trekken :+ :')
:(
Resistance is futile.
  zondag 1 augustus 2021 @ 17:54:49 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_200680056
Mijn baby is nog niet stout gelukkig, maar dat zal nu niet lang meer duren:

O+
disclaimer
  zondag 1 augustus 2021 @ 18:05:48 #161
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200680240
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 17:54 schreef SQ het volgende:
Mijn baby is nog niet stout gelukkig, maar dat zal nu niet lang meer duren:

O+
Het is gedaan met de rust! ;( O+
Resistance is futile.
  zondag 1 augustus 2021 @ 18:11:24 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200680330
@tpopml we hebben hier de woonkamer trouwens wel ingericht zodat hij niet bij de planten en de gordijnen gaat. Of ja.. ingericht.. we hebben een traphek in de doorgang naar de keuken en de box schermt de andere uitgang af. Verder een stoel vastgeklemd tussen het raam en TV meubel zodat hij niet in de gordijnen kan gaan hangen :') . Onze woonkamer is één grote box dus hij gaat de hele dag rond als een gek en speelt meestal wel lief, veel ruimte voor kattenkwaad is er niet.

De box zelf is nu nog in gebruik als traphek, en als we op het balkon zitten zetten we dat ding buiten met hem erin (dat pikt hij gelukkig nog wel maar gewoon in de box... no way!).
Resistance is futile.
pi_200680924
@SQ kijk nou O+ en dan ook nog op het kontje zitten!

@Seven ja, wellicht dat we op die toer ook nog wat kunnen 'inrichten'
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 21:54:03 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200684065
Oh @SQ zo schattig O+ Aapie staat echt op het punt te gaan kruipen, het zou me niet verbazen als hem dit deze vakantie nog lukt. Hij tijgert wel als een malle, verschonen is ook bijna niet meer te doen _O-

@Seven kruipt Colin nu ook? Dat heb ik helemaal gemist!

En qua vakantie: het is heerlijk om er tussenuit te zijn maar ook hier (Salzburg) is het 16 graden met regen :D De volgende stop is Slovenië waar ook voor de hele week regen wordt voorspeld maar ik zie het vooral als even een verandering van omgeving dus dat komt goed.

Ook vandaag heeft Aapie het weer super gedaan in de auto, hij is net als zijn naamgenoot een wereldreiziger O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 2 augustus 2021 @ 05:12:23 #165
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200687392
Hilmo, ik voel me net als jij... Maar toch van harte gefeliciteerd hoor!

En wat een knappe goud!

Mijn baby is ziek. Dubbele oorontsteking. Dus man en ik wisselen elkaar af. Mijn dag is al begonnen. Ik ga voor koffie en Netflix en hopelijk stopt spruit dan zo met gillen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:39:42 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_200689464
Ai ai wat naar tink! Veel beterschap :*
disclaimer
pi_200689554
Beterschap tink!
pi_200689608
Beterschap, Tink. Arm poppetje.

Wat goed van Goud! Nu is niks meer veilig in huis. :Y)

Heerlijk, geniet van jullie vakantie, @MaJo! Ondanks het weer.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:23:36 #169
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_200690343
Beterschap voor alle zieke kindjes!

Baby J heeft voor het aller- aller eerst de hele nacht doorgeslapen! :D MAAR was helaas wel klaarwakker om 6.30, haha! Zal wel door zwemles zijn geweest!
pi_200697949
@Tink89 hopelijk gaat het een beetje beter daar! Beterschap! Wat is het geworden op Netflix?

Zwemles? @Bienelientjee
pi_200698218
Aww Tink! Beterschap voor je kleintje :*.

Hoelaat lag ie er dan in Bien? Bubbles wordt ook rond 6:30u wakker maar die ligt er ook rond 19:00u al in.

Hier afgelopen weekend ook voor het eerst naar het zwembad geweest, ze vond het echt heerlijk. Lekker ronddobberen O+. Ik was bang dat het water koud zou zijn (buitenbad) maar het voelde aan als badwater. Is hier ook vrij warm en het zwembad ligt vol in de zon dus opzich wel logisch :') .

Wat is trouwens een gangbare tijd voor een verjaardagsfeestje voor een 1-jarige? En wanneer gaan ze ongeveer over van 2 slaapjes per dag naar 1?
pi_200698640
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:19 schreef Smart_ass het volgende:
Aww Tink! Beterschap voor je kleintje :*.

Hoelaat lag ie er dan in Bien? Bubbles wordt ook rond 6:30u wakker maar die ligt er ook rond 19:00u al in.

Hier afgelopen weekend ook voor het eerst naar het zwembad geweest, ze vond het echt heerlijk. Lekker ronddobberen O+. Ik was bang dat het water koud zou zijn (buitenbad) maar het voelde aan als badwater. Is hier ook vrij warm en het zwembad ligt vol in de zon dus opzich wel logisch :') .

Wat is trouwens een gangbare tijd voor een verjaardagsfeestje voor een 1-jarige? En wanneer gaan ze ongeveer over van 2 slaapjes per dag naar 1?
Ik zou tussen de slaapjes in een feestje doen. Hier zou dat van 11 tot 14.30 zijn. Lang genoeg voor zo'n kleintje :)

Slaapjes is heek verschillend. Mijn oudste deed rond ze een jaar was nog maar 1 slaapje, deze doet er nog 2. En allebei nog rond de 2 uur, dua hij heeft ze echt nog nodig :)

Tip voor de beweeglijke babies tijdens het verschonen:

Fantastisch idee!
pi_200698946
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:19 schreef Smart_ass het volgende:

Oooh lekker zwemmen O+ Klinkt leuk!

Ik zou het overigens dan weer eerder in de middag doen, juist ná zijn middagslaapje. Vind ik zelf wat gezelliger en dan is 'ie ook juist bijgetankt!

Over slaapjes haak ik even aan. Ik lees veel dat dat (gemiddeld) rond de 1,5 jaar is, maar meneer hier kan 's middags slechter in slaap komen de laatste dagen. Slaapt als het lukt een uurtje. Hem 's middags niet laten slapen vind ik nog geen optie, dat trekt ie dan weer te slecht. Merk jij verschil dan bij Bubbles dat je dit vraagt?
pi_200700090
Ik dacht zelf inderdaad ook na haar eerste slaapje, dus tussen 11:00u en 14:00u. Soort brunch tijd, lijkt me helemaal prima. Na haar tweede slaapje vind ik het een beetje laat worden, soms is ze pas rond 16:00u wakker. En vroeger op de dag vind ik zelf ook wel fijner eigenlijk.

@tpopml Bubbles slaapt nog twee keer en heeft dit ook echt nodig, maar het feestje is pas over 2 maanden, ik heb geen idee of haar slaaptijden dan nog zo’n beetje hetzelfde zijn. Wil mensen niet om 11:00u uitnodigen terwijl ze rond een jaar dan juist slaapt zeg maar. Maargoed dat is van tevoren sowieso lastig inschatten.
pi_200700975
Ik weet het nog wel van onze oudste, verjaardag gepland na de dutjes maar hij bleef toen wakker van 11:30 tot 18:30.
Zijn middagdutje sloeg hij toen voor het eerst over want hij was al zo overprikkeld door de slingers en ballonnen. :X

Niet heel veel later ging hij sowieso naar 1 dutje, omdat ik de strijd om hem in slaap te krijgen zat was.

Maar ik zou met de kennis van nu dus kiezen voor feest tussen dutje 1 en 2. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')