De ervaring met basisscholen is helaas wel dat de transmissie van volwassene op kind meer waarschijnlijk is dan van kind op volwassene.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:32 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zomerkamp voor kinderen onder de 12. Kinderen hoefde inderdaad niet getest te worden van tevoren, de leiders wel (stuk of 15).
Maar waarom zijn ze de kinderen gaan testen bij thuiskomst dan? asking for a friend.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:35 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Tja officieel afstand tot de kinderen (net als leraren) maar in de praktijk niet idd. Mijn huisgenoot krijgt nu al de hele avond berichtjes binnen dat het ene na het andere kind positief test op zelftests. Ik ga geen namen noemen qua kampen, maar regio Amsterdam.
Daarom is een bubbel vormen met kinderen ook niet echt een realistisch scenario. Tenzij je de ouders bent en ze verder 24/7 binnenhoudt.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, da's leuk maar als er kinderen met covid binnen komen omdat onder de 12 ze niet getest worden dan kun je wel contact met de buitenwereld vermijden maar dat helpt dan niet echt
Helaas? Voor de lange termijn is dat natuurlijk positief, dan bouwen kinderen sneller immuniteit op en ziek worden ze toch niet.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:36 schreef capricia het volgende:
[..]
De ervaring met basisscholen is helaas wel dat de transmissie van volwassene op kind meer waarschijnlijk is dan van kind op volwassene.
Toch?
Wel een lastig dilemma als organisator, ik kan mij ook goed voorstellen dat 12-ers verplicht testen iets is wat je niet wil. Maar de veiligheid garanderen wordt dan ook wel heel erg lastig.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, da's leuk maar als er kinderen met covid binnen komen omdat onder de 12 ze niet getest worden dan kun je wel contact met de buitenwereld vermijden maar dat helpt dan niet echt
Ik zie veel organisaties en evenementen roepen dat ze het allemaal op een veilige manier organiseren, terwijl daar feitelijk weinig van klopt.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel een lastig dilemma als organisator, ik kan mij ook goed voorstellen dat 12-ers verplicht testen iets is wat je niet wil. Maar de veiligheid garanderen wordt dan ook wel heel erg lastig.
Een jeugdkamp? Dat lijkt mij ook niet zo moeilijk. De kinderen hoeven geen afstand te houden he?quote:Op zondag 18 juli 2021 23:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie veel organisaties en evenementen roepen dat ze het allemaal op een veilige manier organiseren, terwijl daar feitelijk weinig van klopt.
Naja net na het kamp werd bekend dat 3 kinderen positief waren en 1 leider, dan gaat het kennelijk snel daarna.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar waarom zijn ze de kinderen gaan testen bij thuiskomst dan? asking for a friend.
Moet jij je kind wel eens helpen met een of andere verrichting? Een of andere lastige knoopsluiting, omdat ze gevallen is, omdat ze helemaal onder de modder zit?quote:Op zondag 18 juli 2021 23:44 schreef capricia het volgende:
Je vraagt je dan af of en waarom kampleiding dichterbij een kind moet komen dan een leerkracht.
Verschil zit hem in het aantal dagen denk ik.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:44 schreef capricia het volgende:
Je vraagt je dan af of en waarom kampleiding dichterbij een kind moet komen dan een leerkracht.
Omdat er een verschil zit tussen een situatie waar leerlingen aan tafeltjes op stoeltjes zitten, of kinderen in een vrije situatie rennen, springen, voetballen, eten, slapen etc.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:44 schreef capricia het volgende:
Maar dan nog. Je deelt dezelfde ruimtes, dag en nacht, een week lang. Elkaar niet besmetten lijkt me erg lastig in zo'n scenario, zelfs als je wel afstand weet te houden.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:44 schreef capricia het volgende:
Hoezo heb je dat niet op school met gymles ofzo?quote:Op zondag 18 juli 2021 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moet jij je kind wel eens helpen met een of andere verrichting? Een of andere lastige knoopsluiting, omdat ze gevallen is, omdat ze helemaal onder de modder zit?
Dat heb je op een school niet zo snel, 24 uur per dag verantwoordelijk voor een kind is iets anders dan enkel gedurende kantooruren...
Vijf op school. Toch?quote:Op zondag 18 juli 2021 23:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Verschil zit hem in het aantal dagen denk ik.
Wij hadden zelfs hulpmoedersquote:Op zondag 18 juli 2021 23:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo heb je dat niet op school met gymles ofzo?
Ja. Buiten in den vrije natuur is er een stuk minder risico.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat er een verschil zit tussen een situatie waar leerlingen aan tafeltjes op stoeltjes zitten, of kinderen in een vrije situatie rennen, springen, voetballen, eten, slapen etc.
Nou heb ik zelf nooit bij de scouting gezeten, maar ze slapen niet midden in een grasveld, of wel?quote:Op zondag 18 juli 2021 23:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Buiten in den vrije natuur is er een stuk minder risico.
Die Luizenpluis moeders zijn er nog steeds.quote:
Zomerkamp ging het over toch? Onder de 12.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou heb ik zelf nooit bij de scouting gezeten, maar ze slapen niet midden in een grasveld, of wel?
Gewoon geen jeugdkampen meer toestaan. Krijgen we alleen maar oplopende besmettingen vanquote:Op zondag 18 juli 2021 23:40 schreef Janneke141 het volgende:
De kampbubbel is een vorig jaar gemaakte afspraak tussen het ministerie en Scouting Nederland en andere jeugdkampverenigingen, en komt uit het zogenaamde kampprotocol. De kampbubbel is bedoeld om het aantal contacten zo ver mogelijk te beperken en toch jeugdkampen mogelijk te maken - niet om alle besmettingen te voorkomen. Dat kan niet, en dat wisten de bedenkers van de kampbubbel ook.
Er zijn ongetwijfeld buitenactiviteiten. Maar ze slapen en eten toch gewoon binnen lijkt me?quote:Op maandag 19 juli 2021 00:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Zomerkamp ging het over toch? Onder de 12.
Da's buiten.
In elk geval een stuk meer buiten dan school.
Heb vroeger op zeilkamp gezeten, maar ik sliep niet in het grasquote:Op maandag 19 juli 2021 00:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Zomerkamp ging het over toch? Onder de 12.
Da's buiten.
In elk geval een stuk meer buiten dan school.
Inderdaad, Bep en Truus moeten wel naar Benidorm kunnen. Dan maar geen vakantie voor de jongeren. Solidariteit!quote:Op maandag 19 juli 2021 00:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gewoon geen jeugdkampen meer toestaan. Krijgen we alleen maar oplopende besmettingen van![]()
Misschien goed om eens online de mogelijkheden te verkennen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |