Ik zie daar deze Wifi instellingen:quote:Op zondag 18 juli 2021 16:01 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik zou eens kijken in je modem welke (en hoeveel) apparaten je daar ziet. Als het kan de Huawei daar eens weggooien en kijken of je daarna weer verbinding kunt maken.
Ik heb alleen de modem in huis, geen repeater of versterker.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:28 schreef DX11 het volgende:
Hoeveel acces points heb je in huis? Heb je ergens een repeater / versterker? Meestal heeft het daar mee te maken, dag 1 vd 2 wel een update heeft gehad en de andere niet, waardoor de roaming niet meer lekker samen werkt.
Of je hebt sowieso een repeater van een ander merk als de modem / router waardoor roaming helemaal niet (goed) werkt.
Als je dat echt 100% zeker weet kan het nog in de wifi instellingen zitten. Dat bijvoorbeeld de 5gh instellingen / wachtwoord niet exact het zelfde zijn als de 2,4ghz. Zet eens 5ghz uit in het modem dan kan je zien of dat het probleem oplost (met wat minder snelheid beneden maar dat is dan tijdelijk om het probleem uit te sluiten)quote:Op zondag 18 juli 2021 16:31 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ik heb alleen de modem in huis, geen repeater of versterker.
Wat is de snelheid als je naast je modem staat, je wifi uit en weer aan doet, en dan een speedtest doet? (speedtest.net)quote:Op zondag 18 juli 2021 17:09 schreef 0108daniel het volgende:
Zal ik ook proberen DX11.
Ik heb zojuist een KPN Wifi Manager gedaan, dit stond op de KPN site.
Dit heb ik gedaan via mijn mobiel, want ik moest verplaatsen om verschillende plaatsen de Wifi snelheid te meten.
De eerste verdieping waar het probleem zich bevind heeft een snelheid van 35 Mbit/s.
Beneden is dit 55 Mbit/s
De stap heb ik 2x opnieuw moeten doen omdat mijn Wifi weer weg viel...
Er werd aangegeven dat de instellingen van de Experia Box verbeterd zouden worden en dat duurde 5 minuten.
De Wifi instellingen zijn verbeterd en er is o.a. een kanaalwissel uitgevoerd.
Opnieuw een speedtest moeten doen.
De verbinding boven is nu 40 Mbit/s.
Beneden is dit nu 62 Mbit/s.
Mijn abbonement is een 200Mbit/s internet.
Klopt het dat het zo laag is of is dat normaal?
Zojuist getest.quote:Op zondag 18 juli 2021 17:26 schreef DX11 het volgende:
[..]
Wat is de snelheid als je naast je modem staat, je wifi uit en weer aan doet, en dan een speedtest doet? (speedtest.net)
En doe vervolgens eens dat zelfde met een modern mobieltje van iemand anders?
Als alleen de huawei slecht is, ligt het aan de tel. Als een andere telefoon exact dezelfde problemen geeft, ligt het aan de provider.
Dus jouw mobiel heeft een slechtere wifi ontvanger er in zitten. Dus dan zal het vast aan het mobieltje liggen, oftewel opsturen voor garantie helaas.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:47 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Zojuist getest.
Mijn mobiel haalt 86.
De mobiel van mijn vriendin 122.
Maar hoe kan het dat het jaren goed werkt zonder problemen en sinds een week of 5 de verbinding weg valt op de eerste verdieping?quote:Op zondag 18 juli 2021 20:52 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dus jouw mobiel heeft een slechtere wifi ontvanger er in zitten. Dus dan zal het vast aan het mobieltje liggen, oftewel opsturen voor garantie helaas.
Ja goeie vraag.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:27 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dat het jaren goed werkt zonder problemen en sinds een week of 5 de verbinding weg valt op de eerste verdieping?
Het is namelijk alleen bij mij thuis, elders en op mijn werk waar de wifi afstand stukken groter is heb ik geen problemen.
Nee die werkt prima.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:38 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ja goeie vraag.
Maar de telefoon van je vriendin, valt die ook weg op de 1e verdieping?
Nou dan is het duidelijk toch, dan moet het wel aan jouw mobiel liggen.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:49 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Nee die werkt prima.
Maar dat staat ook in de OP
Kan je verklaren waarom ik het dan alleen op de eerste verdieping heb en op andere locaties geen problemen ondervind?quote:Op zondag 18 juli 2021 22:18 schreef DX11 het volgende:
[..]
Nou dan is het duidelijk toch, dan moet het wel aan jouw mobiel liggen.
Tja dat kan je ook omdraaien, kan je verklaren waarom jouw mobiel niet goed werkt op de 1e verdieping en die van je vriendin wel?quote:Op zondag 18 juli 2021 23:49 schreef 0108daniel het volgende:
Kan je verklaren waarom ik het dan alleen op de eerste verdieping heb en op andere locaties geen problemen ondervind?
Dan zou het probleem liggen aan de modem/router.
Het is alleen bij jou thuis en alleen op jouw smartphone. Bij elk ander wifi access point buitenshuis gaat het met jouw telefoon prima en verder heeft geen enkel apparaat in jouw huis problemen met internet?quote:Op zondag 18 juli 2021 21:27 schreef 0108daniel het volgende:
Het is namelijk alleen bij mij thuis, elders en op mijn werk waar de wifi afstand stukken groter is heb ik geen problemen.
Klopt inderdaad.quote:Op maandag 19 juli 2021 00:35 schreef DX11 het volgende:
[..]
Tja dat kan je ook omdraaien, kan je verklaren waarom jouw mobiel niet goed werkt op de 1e verdieping en die van je vriendin wel?
Modem/router zou goed kunnen als je een wifi versterker hebt, dat gaat vaker fout, maar die heb je niet. Heb je de modem al een keer herstart? En je telefoon ook volledig herstart?
Inderdaad.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Het is alleen bij jou thuis en alleen op jouw smartphone. Bij elk ander wifi access point buitenshuis gaat het met jouw telefoon prima en verder heeft geen enkel apparaat in jouw huis problemen met internet?
Dat is heel apart. Dat zou inhouden dat de alleen combinatie jouw smartphone en jouw access point voor een issue zorgt. Alles kan natuurlijk.quote:
Ik heb KPN ook een bericht gestuurd, wellicht dat ze met een andere modem oid het kunnen oplossen mocht het probleem m'n mobiel niet zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:10 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dat is heel apart. Dat zou inhouden dat de alleen combinatie jouw smartphone en jouw access point voor een issue zorgt. Alles kan natuurlijk.
Weet je toevallig een locatie waar een exact dezelfde wifi access point gebruikt wordt om te testen of je smartphone daar wel goed werkt?
Als je alleen het KPN modem gebruikt en verder niets, dan gebruik je alleen de Wifi die daar in zit. Zeer waarschijnlijk een witte kpn experiabox v8, 9 of 10.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:29 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ik heb KPN ook een bericht gestuurd, wellicht dat ze met een andere modem oid het kunnen oplossen mocht het probleem m'n mobiel niet zijn.
Als het probleem nog aanhoud dan kan het uitgesloten worden dat het aan de modem ligt.
Ik heb geen idee hoe ik kan zien welke access points er gebruikt word.
Hoe kan ik daarachter komen?
Bedoel je 2 verschillende namen? Dat kan volgens mij niet meer tegenwoordig omdat roaming anders niet werkt (en dat staat standaard aan). Je kan wel 5gh uit zetten denk ik. (Om even te testen)quote:Op maandag 19 juli 2021 18:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik weet niet of je 2.4 en 5ghz apart laat uitzenden?
Ik splits inderdaad de kanalen, bij de connectbox van ziggo kan dat wel, zo’n experia box is alweer een tijd geleden dus hoe het daarmee zit tegenwoordig weet ik niet.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:58 schreef DX11 het volgende:
[..]
Bedoel je 2 verschillende namen? Dat kan volgens mij niet meer tegenwoordig omdat roaming anders niet werkt (en dat staat standaard aan). Je kan wel 5gh uit zetten denk ik. (Om even te testen)
Is onzin. Ligt aan je router. Ik heb een latest generation Tri--band MU-MIMO router en daar kun je drie netwerken ( 2x 5GHz en 1x 2.4GHz) apart benoemen en gebruiken. Ik wil juist niet dat apparaten thuis continue switchen.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:58 schreef DX11 het volgende:
Bedoel je 2 verschillende namen? Dat kan volgens mij niet meer tegenwoordig omdat roaming anders niet werkt (en dat staat standaard aan). Je kan wel 5gh uit zetten denk ik. (Om even te testen)
Als de wifi antenne in mijn mobiel zwak zou zijn, kan je mij dan verklaren waarom het de afgelopen jaren prima werkte?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vermoed toch dat het de combinatie is van de zwakke wifi-antenne in je foon en een gedateerde router.
quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:40 schreef 0108daniel het volgende:
Als de wifi antenne in mijn mobiel zwak zou zijn, kan je mij dan verklaren waarom het de afgelopen jaren prima werkte?
Je hebt toch een 50% lagere snelheid dan je vriendin op hetzelfde punt? Kan geen andere reden verzinnen dan de antenne in jouw foon. En 86 uit een mogelijke 200 is niet zo best.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:47 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Zojuist getest.
Mijn mobiel haalt 86.
De mobiel van mijn vriendin 122.
Dus je hebt een nieuw route? En de situatie is niet veranderd?quote:Ik heb een V10 router/modem, veel nieuwere modellen zijn er niet, (volgens mij maar 1)
Aanvulling:
KPN heeft een nieuwe modem toegezonden om te testen of het probleem verholpen is.
Kan het alleen de antenne zijn en geen apps die verbindingen tegenhouden?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Je hebt toch een 50% lagere snelheid dan je vriendin op hetzelfde punt? Kan geen andere reden verzinnen dan de antenne in jouw foon. En 86 uit een mogelijke 200 is niet zo best.
[..]
Dus je hebt een nieuw route? En de situatie is niet veranderd?
We hadden het dan ook over de KPN modem. V10 en later heeft roaming, staat standaard aan, en je kan nog maar 1 wifi naam en wachtwoord kiezen. Gescheiden 2,4ghz en 5ghz kan niet meer.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Is onzin. Ligt aan je router.
Waardeloze zooi, dan.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:58 schreef DX11 het volgende:
We hadden het dan ook over de KPN modem. V10 en later heeft roaming, staat standaard aan, en je kan nog maar 1 wifi naam en wachtwoord kiezen. Gescheiden 2,4ghz en 5ghz kan niet meer.
Dat mag jij vinden. Ik vind standaard werkende roaming helemaal top.quote:
Apparatuur waar je zelf de keuze hebt als gebruiker is sowieso beter. Maar wat is er volgens jou top aan, dan?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 12:10 schreef DX11 het volgende:
Dat mag jij vinden. Ik vind standaard werkende roaming helemaal top.
Dat kan ook gewoon als je dat fijner vind:quote:Op zaterdag 24 juli 2021 12:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Apparatuur waar je zelf de keuze hebt als gebruiker is sowieso beter. Maar wat is er volgens jou top aan, dan?
???quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:58 schreef DX11 het volgende:
We hadden het dan ook over de KPN modem. V10 en later heeft roaming, staat standaard aan, en je kan nog maar 1 wifi naam en wachtwoord kiezen. Gescheiden 2,4ghz en 5ghz kan niet meer.
Een router aansluiten is altijd simpel.quote:Wat er zo top aan is is dat het gewoon aansluiten is en gaan, je kiest alleen je ssid en wachtwoord en blijft er vervolgens vanaf. Lekker simpel, alles werkt gewoon, en je telefoon schakelt heel goed zelf tussen 2,4 en 5ghz als je wat verder weg of dichter bij loopt, top!
Je hebt het linkje uberhaubt niet eens aangeklikt of wel?quote:
Dat kan dan ben jij dus niet de gemiddelde klant en wil je dus liever een eigen modem of fritzbox. Ik snap niet waarom je een probleem zoekt die er niet is.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 12:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik heb liever spullen die niet 'gewoon' werken, maar die iets meer leveren.
Nee, doe ik zelden.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 13:15 schreef DX11 het volgende:
Je hebt het linkje uberhaubt niet eens aangeklikt of wel?
Dat zal. Denk dat ik niet de gemiddelde gebruiker ben.quote:Op een KPN modem kan het NIET, en dat is GOED genoeg voor de gemiddelde gebruiker.
Alsof KPN dat kan verbieden.quote:Mensen die meer instellingen willen (ik heb dat NIET nodig) kunnen hun eigen modem plaatsen en KPN laat dat volledig doe (zie linkje).
Mogelijk. Maar voor het geld van zo'n fritzbox heb ik thuis een router staan die 3x zo snel is.quote:KPN bied tegens betaling ook een fritzbox aan trouwens, inclusief ondersteuning. Dat ding heeft alle instellingen die je kan verzinnen.
Nou dat kan dus bij KPN (en nee dat kan niet bij elke provider, probeer het eens bij Ziggo ik wens je veel succes) dus ik snap je probleem niet echt.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 13:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat is the bottom line eigenlijk. Ik kies liever zelf.
Ik zit bij Ziggo en gebruik een eigen router die sneller is dan de nieuwe Box 12 van KPN. Gewoon omdat het kan.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 13:24 schreef DX11 het volgende:
Nou dat kan dus bij KPN (en nee dat kan niet bij elke provider, probeer het eens bij Ziggo ik wens je veel succes) dus ik snap je probleem niet echt.
Je gebruikt een eigen router ja. Dat kan overal. We hadden het over een eigen modem.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 13:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zit bij Ziggo en gebruik een eigen router die sneller is dan de nieuwe Box 12 van KPN. Gewoon omdat het kan.
Jij lijkt me meer degene die het probleem heeft, want jij blijft de (inferieure) modems van KPN verdedigen.
Welk model modem had je eerst en wat heb je er nu voor in de plaats? Kan maar zo dat de nieuwe modem gewoon een betere wifi antenne heeft.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 20:52 schreef 0108daniel het volgende:
Even een update.
Ik gebruik nu de nieuwe modem 2 weken en heb 'maar' 3x gehad dat mijn verbinding weg viel.
Ook als ik sochtends wakker word behoud ik mijn verbinding zonder dat ik opnieuw verbinding moet maken.
Wat het probleem is geweest weet ik nog steeds niet, maar het is een stuk minder dan eerst
Bedankt voor alle hulp en informatie!
Nee, dat is de enige die ik heb.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:58 schreef DX11 het volgende:
Heb je nog andere routers in huis? Die kunnen voor gekke problemen zorgen.
Het zal je verbazen hoe veel mensen dat denken en het toch hebben? Hoe veel internet kabels zitten er in de modem? Wat voor apparaten gaan die kabels naar toe?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 17:25 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Nee, dat is de enige die ik heb.
Er gaat vanaf de modem 1 kabel naar de tv.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 17:58 schreef DX11 het volgende:
[..]
Het zal je verbazen hoe veel mensen dat denken en het toch hebben? Hoe veel internet kabels zitten er in de modem? Wat voor apparaten gaan die kabels naar toe?
Rechtstreeks in de tv zelf? Onder de tv gaat hij niet via een switch, of wandcontact/koppelblokje?quote:Op woensdag 1 september 2021 11:06 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Er gaat vanaf de modem 1 kabel naar de tv.
Ik heb gekeken en daar staan 4 verbonden apparaten.quote:Op woensdag 1 september 2021 22:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
Als je in modem inlogt, hoeveel "verbonden apparaten" zie je daar?
Het is dezelfde modem die ik al had en dezelfde mobiel ook toen alles nog werkte.quote:Op donderdag 9 september 2021 12:37 schreef DX11 het volgende:
Jouw specifieke huawei zal wel niet met dat model specifieke modem om kunnen gaan. Heel kleine kans dat dit gebeurt, maar het bestaat.
Dan heeft 1 van de 2 een update gehad die het probleem veroorzaakt?quote:Op vrijdag 10 september 2021 01:20 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Het is dezelfde modem die ik al had en dezelfde mobiel ook toen alles nog werkte.
Beide hebben voor zover ik weet en kan zien geen update gehad in die periode.quote:Op vrijdag 10 september 2021 06:37 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dan heeft 1 van de 2 een update gehad die het probleem veroorzaakt?
Zou KPN ook tweedehands modems aan klanten geven?quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:59 schreef DX11 het volgende:
Lijkt me heel sterk als je al een nieuwe modem hebt gehad. Dan moet het een externe invloed zijn (hebben de buren een amateur radio zender oid?) of je bent gewoon vervloekt.
Gerecycled vast wel, maar de kans dat je 2 modems met het zelfde defect krijgt is natuurlijk vrijwel onmogelijk.quote:Op zondag 21 november 2021 17:26 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Zou KPN ook tweedehands modems aan klanten geven?
Ik zal KPN nogmaals een bericht sturen.
Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem op haar Iphone.quote:Op zondag 21 november 2021 17:42 schreef DX11 het volgende:
[..]
Gerecycled vast wel, maar de kans dat je 2 modems met het zelfde defect krijgt is natuurlijk vrijwel onmogelijk.
En daarnaast werkte het wel goed op telefoons van andere mensen in je huis toch?
quote:Op zondag 18 juli 2021 21:38 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ja goeie vraag.
Maar de telefoon van je vriendin, valt die ook weg op de 1e verdieping?
Hmmm..quote:Op zondag 18 juli 2021 21:49 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Nee die werkt prima.
Maar dat staat ook in de OP
Hoe kan het dat alleen de verbinding op de eerste verdieping weg valt, met name in de werkkamer en slaapkamer.quote:Op zondag 21 november 2021 18:13 schreef DX11 het volgende:
[..]
[..]
Hmmm..
Als het probleem nu ineens toch bij iedereen is, dan is er dus iets veranderd in je huis.
De modem is al eens vervangen vanwege dit probleem. Dus ik denk een externe invloed, buren die zitten te storen.
Geen idee. Hoor wel regelmatig op de radio dat ze iets van een wifi manager app hebben ofzo, ik zou zeggen probeer dat eens uit.quote:Op zondag 21 november 2021 21:38 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Hoe kan het dat alleen de verbinding op de eerste verdieping weg valt, met name in de werkkamer en slaapkamer.
Slaapkamer is aan de andere kant van de ene buur, ik woon in een 2 onder 1 kap.
Klopt.quote:Op zondag 21 november 2021 22:16 schreef DX11 het volgende:
[..]
Geen idee. Hoor wel regelmatig op de radio dat ze iets van een wifi manager app hebben ofzo, ik zou zeggen probeer dat eens uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |