abonnement Unibet Coolblue
pi_200424042
Hallo allemaal,

Ik heb al enkele weken het geval dat wanneer ik op de eerste verdieping is huis ben de Wifi weg valt.
Ik zal proberen stap voor stap uit te leggen wat er gebeurd en wat ik gedaan heb om het proberen op te lossen.
Dus ongeveer een week of 5 a 6 krijg ik op de eerste verdieping in huis dat mijn Wifi weg valt.
Soms valt de Wifi gewoon weg en word er automatisch weer verbinding gemaakt.
Soms gebeurd het dat er staat 'toegang tot netwerk ontzegd'
Ik moet dan Wifi uitschakelen en opnieuw inschakelen en opnieuw verbinden.
Soms gebeurd het dat de Wifi weg valt en verdwijnt uit mijn netwerken.
Ik moet dan heel mijn mobiel opnieuw opstarten.
Ik heb hier ALLEEN bij mij in huis last van op de eerste verdieping.
Beneden en op andere locaties zijn er geen problemen.
Bij het wakker worden heb ik ook geen verbinding meer terwijl als ik naar bed ga nog wel verbinding heb.
In dit geval lijkt het alsof mijn mobiel Wifi in slaapstand zet, maar ik kan via Huawei geen informatie of instelling over vinden.
Ook als ik via mijn mobiel op internet ga valt het soms weg.
Dit geldt ook als ik een spelletje op mijn mobiel speel op de eerste verdieping.
Omdat mijn werkplek ook op de eerste verdieping zich bevind is het behoorlijk vervelend als mijn verbinding steeds weg valt.
Mijn PC, laptop, tablet en mobiel van mijn vriendin die een Iphone heeft en op Wifi zit heb nergens last van, ook niet op de eerste verdieping.
Op andere locaties werkt de Wifi prima.
Dat zou kunnen betekenen dat het ook aan mijn Modem kan liggen.
Waarom mijn vriendin dan geen problemen heeft op de eerste verdieping kan ik nog niet achter komen.
Dan zou het te maken hebben met mijn Huawei telefoon.
Toen ik ging googlen kwam ik meerdere mensen tegen met dit probleem, ook met Huawei.
Via Huawei zelf kan ik geen oplossing vinden.
Wat ik heb gedaan is alle netwerken en bluetooth verbinden vergeten.
Optie 'verbonden blijven wanneer het apparaat slaapt' uitgeschakeld en weer ingeschakeld.
Mobiel verschillende keren herstarten en harde herstart.
Modem opnieuw opgestart en gereset.
Modem buiten de meterkast gezet.
Afstand tot modem en mijn werkplek is ongeveer 5 meter.
Opnieuw verbinden met modem gemaakt via wachtwoord en via WPS.
Mobiel gescant op virussen/maleware.
Huawei hardware/software is up to date me EMUI 10.0.0 android versie 10
Mijn mobiel is een Huawei Mate 10 Pro.
Ik heb geen abbonement en een prepaid simkaart.
Hierdoor kan ik niet testen of het via mobiele netwerk ook weg valt (kost mijn beltegoed)
Wifi+ is uitgeschakeld
Wifi automatisch inschakelen is ingeschakeld.
Als ik nu kijk is mijn status met mijn Wifi verbonden.
Signaalsterkte goed
Linksnelheid 65 Mbps
Frequentie 2,4 GHz
Coderingstype WPA2-Personal

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn of tips die ik nog kan proberen?
Uiteraard is 1 van de drastische maatregelen alles naar fabrieksinstellingen, maar omdat mijn Wifi op andere locaties wel goed werkt lijkt me dat voor nu overbodig.
pi_200424057
Ik denk dat je modem apparaten met Chinese spionage software blokkeert.
pi_200424093
Ik zou eens kijken in je modem welke (en hoeveel) apparaten je daar ziet. Als het kan de Huawei daar eens weggooien en kijken of je daarna weer verbinding kunt maken.
pi_200424885
quote:
2s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:01 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik zou eens kijken in je modem welke (en hoeveel) apparaten je daar ziet. Als het kan de Huawei daar eens weggooien en kijken of je daarna weer verbinding kunt maken.
Ik zie daar deze Wifi instellingen:

Desktop
Huawei
Een IP adres zonder hostnaam
En een IP adres met hostnaam 'TIZEN' (die ken ik niet?)

Er staat geen optie om daar verbindingen te verwijderen, als ik mijn Wifi uitschakel op mijn mobiel verwijnt die ook in de modem van de Wifi instellingen.
pi_200424973
Hoeveel acces points heb je in huis? Heb je ergens een repeater / versterker? Meestal heeft het daar mee te maken, dag 1 vd 2 wel een update heeft gehad en de andere niet, waardoor de roaming niet meer lekker samen werkt.

Of je hebt sowieso een repeater van een ander merk als de modem / router waardoor roaming helemaal niet (goed) werkt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200425031
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:28 schreef DX11 het volgende:
Hoeveel acces points heb je in huis? Heb je ergens een repeater / versterker? Meestal heeft het daar mee te maken, dag 1 vd 2 wel een update heeft gehad en de andere niet, waardoor de roaming niet meer lekker samen werkt.

Of je hebt sowieso een repeater van een ander merk als de modem / router waardoor roaming helemaal niet (goed) werkt.
Ik heb alleen de modem in huis, geen repeater of versterker.
pi_200425142
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:31 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Ik heb alleen de modem in huis, geen repeater of versterker.
Als je dat echt 100% zeker weet kan het nog in de wifi instellingen zitten. Dat bijvoorbeeld de 5gh instellingen / wachtwoord niet exact het zelfde zijn als de 2,4ghz. Zet eens 5ghz uit in het modem dan kan je zien of dat het probleem oplost (met wat minder snelheid beneden maar dat is dan tijdelijk om het probleem uit te sluiten)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200426029
Zal ik ook proberen DX11.
Ik heb zojuist een KPN Wifi Manager gedaan, dit stond op de KPN site.
Dit heb ik gedaan via mijn mobiel, want ik moest verplaatsen om verschillende plaatsen de Wifi snelheid te meten.
De eerste verdieping waar het probleem zich bevind heeft een snelheid van 35 Mbit/s.
Beneden is dit 55 Mbit/s
De stap heb ik 2x opnieuw moeten doen omdat mijn Wifi weer weg viel...
Er werd aangegeven dat de instellingen van de Experia Box verbeterd zouden worden en dat duurde 5 minuten.
De Wifi instellingen zijn verbeterd en er is o.a. een kanaalwissel uitgevoerd.
Opnieuw een speedtest moeten doen.
De verbinding boven is nu 40 Mbit/s.
Beneden is dit nu 62 Mbit/s.

Mijn abbonement is een 200Mbit/s internet.
Klopt het dat het zo laag is of is dat normaal?
pi_200426434
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 17:09 schreef 0108daniel het volgende:
Zal ik ook proberen DX11.
Ik heb zojuist een KPN Wifi Manager gedaan, dit stond op de KPN site.
Dit heb ik gedaan via mijn mobiel, want ik moest verplaatsen om verschillende plaatsen de Wifi snelheid te meten.
De eerste verdieping waar het probleem zich bevind heeft een snelheid van 35 Mbit/s.
Beneden is dit 55 Mbit/s
De stap heb ik 2x opnieuw moeten doen omdat mijn Wifi weer weg viel...
Er werd aangegeven dat de instellingen van de Experia Box verbeterd zouden worden en dat duurde 5 minuten.
De Wifi instellingen zijn verbeterd en er is o.a. een kanaalwissel uitgevoerd.
Opnieuw een speedtest moeten doen.
De verbinding boven is nu 40 Mbit/s.
Beneden is dit nu 62 Mbit/s.

Mijn abbonement is een 200Mbit/s internet.
Klopt het dat het zo laag is of is dat normaal?
Wat is de snelheid als je naast je modem staat, je wifi uit en weer aan doet, en dan een speedtest doet? (speedtest.net)

En doe vervolgens eens dat zelfde met een modern mobieltje van iemand anders?

Als alleen de huawei slecht is, ligt het aan de tel. Als een andere telefoon exact dezelfde problemen geeft, ligt het aan de provider.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200430649
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 17:26 schreef DX11 het volgende:

[..]

Wat is de snelheid als je naast je modem staat, je wifi uit en weer aan doet, en dan een speedtest doet? (speedtest.net)

En doe vervolgens eens dat zelfde met een modern mobieltje van iemand anders?

Als alleen de huawei slecht is, ligt het aan de tel. Als een andere telefoon exact dezelfde problemen geeft, ligt het aan de provider.
Zojuist getest.
Mijn mobiel haalt 86.
De mobiel van mijn vriendin 122.
pi_200430745
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:47 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Zojuist getest.
Mijn mobiel haalt 86.
De mobiel van mijn vriendin 122.
Dus jouw mobiel heeft een slechtere wifi ontvanger er in zitten. Dus dan zal het vast aan het mobieltje liggen, oftewel opsturen voor garantie helaas.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200431438
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:52 schreef DX11 het volgende:

[..]

Dus jouw mobiel heeft een slechtere wifi ontvanger er in zitten. Dus dan zal het vast aan het mobieltje liggen, oftewel opsturen voor garantie helaas.
Maar hoe kan het dat het jaren goed werkt zonder problemen en sinds een week of 5 de verbinding weg valt op de eerste verdieping?
Het is namelijk alleen bij mij thuis, elders en op mijn werk waar de wifi afstand stukken groter is heb ik geen problemen.
pi_200431659
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:27 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Maar hoe kan het dat het jaren goed werkt zonder problemen en sinds een week of 5 de verbinding weg valt op de eerste verdieping?
Het is namelijk alleen bij mij thuis, elders en op mijn werk waar de wifi afstand stukken groter is heb ik geen problemen.
Ja goeie vraag.

Maar de telefoon van je vriendin, valt die ook weg op de 1e verdieping?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200431966
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:38 schreef DX11 het volgende:

[..]

Ja goeie vraag.

Maar de telefoon van je vriendin, valt die ook weg op de 1e verdieping?
Nee die werkt prima.
Maar dat staat ook in de OP :)
pi_200432659
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:49 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Nee die werkt prima.
Maar dat staat ook in de OP :)
Nou dan is het duidelijk toch, dan moet het wel aan jouw mobiel liggen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200433951
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 22:18 schreef DX11 het volgende:

[..]

Nou dan is het duidelijk toch, dan moet het wel aan jouw mobiel liggen.
Kan je verklaren waarom ik het dan alleen op de eerste verdieping heb en op andere locaties geen problemen ondervind?
Dan zou het probleem liggen aan de modem/router.
Al verklaard op zijn beurt weer niet dat mijn vriendin geen problemen heeft.
Ik zal nog even wat opties en oplossingen proberen te zoeken.
pi_200434322
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 23:49 schreef 0108daniel het volgende:
Kan je verklaren waarom ik het dan alleen op de eerste verdieping heb en op andere locaties geen problemen ondervind?
Dan zou het probleem liggen aan de modem/router.
Tja dat kan je ook omdraaien, kan je verklaren waarom jouw mobiel niet goed werkt op de 1e verdieping en die van je vriendin wel?

Modem/router zou goed kunnen als je een wifi versterker hebt, dat gaat vaker fout, maar die heb je niet. Heb je de modem al een keer herstart? En je telefoon ook volledig herstart?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200437683
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:27 schreef 0108daniel het volgende:

Het is namelijk alleen bij mij thuis, elders en op mijn werk waar de wifi afstand stukken groter is heb ik geen problemen.
Het is alleen bij jou thuis en alleen op jouw smartphone. Bij elk ander wifi access point buitenshuis gaat het met jouw telefoon prima en verder heeft geen enkel apparaat in jouw huis problemen met internet?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_200438321
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:35 schreef DX11 het volgende:

[..]

Tja dat kan je ook omdraaien, kan je verklaren waarom jouw mobiel niet goed werkt op de 1e verdieping en die van je vriendin wel?

Modem/router zou goed kunnen als je een wifi versterker hebt, dat gaat vaker fout, maar die heb je niet. Heb je de modem al een keer herstart? En je telefoon ook volledig herstart?
Klopt inderdaad.
Beide vragen zijn al beantwoord in de OP :)

quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Het is alleen bij jou thuis en alleen op jouw smartphone. Bij elk ander wifi access point buitenshuis gaat het met jouw telefoon prima en verder heeft geen enkel apparaat in jouw huis problemen met internet?
Inderdaad.
Overal werkt het prima.
pi_200442229
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:47 schreef 0108daniel het volgende:

Inderdaad. Overal werkt het prima.
Dat is heel apart. Dat zou inhouden dat de alleen combinatie jouw smartphone en jouw access point voor een issue zorgt. Alles kan natuurlijk.

Weet je toevallig een locatie waar een exact dezelfde wifi access point gebruikt wordt om te testen of je smartphone daar wel goed werkt?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_200442443
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:10 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Dat is heel apart. Dat zou inhouden dat de alleen combinatie jouw smartphone en jouw access point voor een issue zorgt. Alles kan natuurlijk.

Weet je toevallig een locatie waar een exact dezelfde wifi access point gebruikt wordt om te testen of je smartphone daar wel goed werkt?
Ik heb KPN ook een bericht gestuurd, wellicht dat ze met een andere modem oid het kunnen oplossen mocht het probleem m'n mobiel niet zijn.
Als het probleem nog aanhoud dan kan het uitgesloten worden dat het aan de modem ligt.
Ik heb geen idee hoe ik kan zien welke access points er gebruikt word.
Hoe kan ik daarachter komen?
pi_200442588
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:29 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Ik heb KPN ook een bericht gestuurd, wellicht dat ze met een andere modem oid het kunnen oplossen mocht het probleem m'n mobiel niet zijn.
Als het probleem nog aanhoud dan kan het uitgesloten worden dat het aan de modem ligt.
Ik heb geen idee hoe ik kan zien welke access points er gebruikt word.
Hoe kan ik daarachter komen?
Als je alleen het KPN modem gebruikt en verder niets, dan gebruik je alleen de Wifi die daar in zit. Zeer waarschijnlijk een witte kpn experiabox v8, 9 of 10.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_200444121
Kan misschien te maken hebben met een of ander wlan sleutel protocol wat dan niet goed ondersteunt word of in de modem of in de smartphone.

Het kan ook zijn dat je telefoon de 5ghz of 2.4ghz steeds zit te wisselen.
Zelfde kun je met al die standaard ISP modems ervaren waar dat wisselen niet goed lukt en dan word je apparaat geblokkeerd omdat de modem het nog in de lijst heeft staan van actieve ingelogde apparaten.

Zit dan even een moment tussen het apparaat eruit gooien zodat er weer opnieuw aangemeld kan worden.

Ik weet niet of je 2.4 en 5ghz apart laat uitzenden?
Ik doe dat altijd standaard van wel.
pi_200444316
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik weet niet of je 2.4 en 5ghz apart laat uitzenden?
Bedoel je 2 verschillende namen? Dat kan volgens mij niet meer tegenwoordig omdat roaming anders niet werkt (en dat staat standaard aan). Je kan wel 5gh uit zetten denk ik. (Om even te testen)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200444427
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:58 schreef DX11 het volgende:

[..]

Bedoel je 2 verschillende namen? Dat kan volgens mij niet meer tegenwoordig omdat roaming anders niet werkt (en dat staat standaard aan). Je kan wel 5gh uit zetten denk ik. (Om even te testen)
Ik splits inderdaad de kanalen, bij de connectbox van ziggo kan dat wel, zo’n experia box is alweer een tijd geleden dus hoe het daarmee zit tegenwoordig weet ik niet.

Thuis gebruik ik deco units als accespoint waar je inderdaad niet het apart een naam kan geven dus misschien is dat weer iets nieuws.
Nou zet ik eigenlijk 2.4 gewoon uit op de deco units en laat ik het aan op de ziggo modem, zo hoort het eigenlijk niet, maar vreemd genoeg werkt het best goed tegen de verwachting in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')