Ik zie daar deze Wifi instellingen:quote:Op zondag 18 juli 2021 16:01 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik zou eens kijken in je modem welke (en hoeveel) apparaten je daar ziet. Als het kan de Huawei daar eens weggooien en kijken of je daarna weer verbinding kunt maken.
Ik heb alleen de modem in huis, geen repeater of versterker.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:28 schreef DX11 het volgende:
Hoeveel acces points heb je in huis? Heb je ergens een repeater / versterker? Meestal heeft het daar mee te maken, dag 1 vd 2 wel een update heeft gehad en de andere niet, waardoor de roaming niet meer lekker samen werkt.
Of je hebt sowieso een repeater van een ander merk als de modem / router waardoor roaming helemaal niet (goed) werkt.
Als je dat echt 100% zeker weet kan het nog in de wifi instellingen zitten. Dat bijvoorbeeld de 5gh instellingen / wachtwoord niet exact het zelfde zijn als de 2,4ghz. Zet eens 5ghz uit in het modem dan kan je zien of dat het probleem oplost (met wat minder snelheid beneden maar dat is dan tijdelijk om het probleem uit te sluiten)quote:Op zondag 18 juli 2021 16:31 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ik heb alleen de modem in huis, geen repeater of versterker.
Wat is de snelheid als je naast je modem staat, je wifi uit en weer aan doet, en dan een speedtest doet? (speedtest.net)quote:Op zondag 18 juli 2021 17:09 schreef 0108daniel het volgende:
Zal ik ook proberen DX11.
Ik heb zojuist een KPN Wifi Manager gedaan, dit stond op de KPN site.
Dit heb ik gedaan via mijn mobiel, want ik moest verplaatsen om verschillende plaatsen de Wifi snelheid te meten.
De eerste verdieping waar het probleem zich bevind heeft een snelheid van 35 Mbit/s.
Beneden is dit 55 Mbit/s
De stap heb ik 2x opnieuw moeten doen omdat mijn Wifi weer weg viel...
Er werd aangegeven dat de instellingen van de Experia Box verbeterd zouden worden en dat duurde 5 minuten.
De Wifi instellingen zijn verbeterd en er is o.a. een kanaalwissel uitgevoerd.
Opnieuw een speedtest moeten doen.
De verbinding boven is nu 40 Mbit/s.
Beneden is dit nu 62 Mbit/s.
Mijn abbonement is een 200Mbit/s internet.
Klopt het dat het zo laag is of is dat normaal?
Zojuist getest.quote:Op zondag 18 juli 2021 17:26 schreef DX11 het volgende:
[..]
Wat is de snelheid als je naast je modem staat, je wifi uit en weer aan doet, en dan een speedtest doet? (speedtest.net)
En doe vervolgens eens dat zelfde met een modern mobieltje van iemand anders?
Als alleen de huawei slecht is, ligt het aan de tel. Als een andere telefoon exact dezelfde problemen geeft, ligt het aan de provider.
Dus jouw mobiel heeft een slechtere wifi ontvanger er in zitten. Dus dan zal het vast aan het mobieltje liggen, oftewel opsturen voor garantie helaas.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:47 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Zojuist getest.
Mijn mobiel haalt 86.
De mobiel van mijn vriendin 122.
Maar hoe kan het dat het jaren goed werkt zonder problemen en sinds een week of 5 de verbinding weg valt op de eerste verdieping?quote:Op zondag 18 juli 2021 20:52 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dus jouw mobiel heeft een slechtere wifi ontvanger er in zitten. Dus dan zal het vast aan het mobieltje liggen, oftewel opsturen voor garantie helaas.
Ja goeie vraag.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:27 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dat het jaren goed werkt zonder problemen en sinds een week of 5 de verbinding weg valt op de eerste verdieping?
Het is namelijk alleen bij mij thuis, elders en op mijn werk waar de wifi afstand stukken groter is heb ik geen problemen.
Nee die werkt prima.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:38 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ja goeie vraag.
Maar de telefoon van je vriendin, valt die ook weg op de 1e verdieping?
Nou dan is het duidelijk toch, dan moet het wel aan jouw mobiel liggen.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:49 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Nee die werkt prima.
Maar dat staat ook in de OP
Kan je verklaren waarom ik het dan alleen op de eerste verdieping heb en op andere locaties geen problemen ondervind?quote:Op zondag 18 juli 2021 22:18 schreef DX11 het volgende:
[..]
Nou dan is het duidelijk toch, dan moet het wel aan jouw mobiel liggen.
Tja dat kan je ook omdraaien, kan je verklaren waarom jouw mobiel niet goed werkt op de 1e verdieping en die van je vriendin wel?quote:Op zondag 18 juli 2021 23:49 schreef 0108daniel het volgende:
Kan je verklaren waarom ik het dan alleen op de eerste verdieping heb en op andere locaties geen problemen ondervind?
Dan zou het probleem liggen aan de modem/router.
Het is alleen bij jou thuis en alleen op jouw smartphone. Bij elk ander wifi access point buitenshuis gaat het met jouw telefoon prima en verder heeft geen enkel apparaat in jouw huis problemen met internet?quote:Op zondag 18 juli 2021 21:27 schreef 0108daniel het volgende:
Het is namelijk alleen bij mij thuis, elders en op mijn werk waar de wifi afstand stukken groter is heb ik geen problemen.
Klopt inderdaad.quote:Op maandag 19 juli 2021 00:35 schreef DX11 het volgende:
[..]
Tja dat kan je ook omdraaien, kan je verklaren waarom jouw mobiel niet goed werkt op de 1e verdieping en die van je vriendin wel?
Modem/router zou goed kunnen als je een wifi versterker hebt, dat gaat vaker fout, maar die heb je niet. Heb je de modem al een keer herstart? En je telefoon ook volledig herstart?
Inderdaad.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Het is alleen bij jou thuis en alleen op jouw smartphone. Bij elk ander wifi access point buitenshuis gaat het met jouw telefoon prima en verder heeft geen enkel apparaat in jouw huis problemen met internet?
Dat is heel apart. Dat zou inhouden dat de alleen combinatie jouw smartphone en jouw access point voor een issue zorgt. Alles kan natuurlijk.quote:
Ik heb KPN ook een bericht gestuurd, wellicht dat ze met een andere modem oid het kunnen oplossen mocht het probleem m'n mobiel niet zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:10 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dat is heel apart. Dat zou inhouden dat de alleen combinatie jouw smartphone en jouw access point voor een issue zorgt. Alles kan natuurlijk.
Weet je toevallig een locatie waar een exact dezelfde wifi access point gebruikt wordt om te testen of je smartphone daar wel goed werkt?
Als je alleen het KPN modem gebruikt en verder niets, dan gebruik je alleen de Wifi die daar in zit. Zeer waarschijnlijk een witte kpn experiabox v8, 9 of 10.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:29 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ik heb KPN ook een bericht gestuurd, wellicht dat ze met een andere modem oid het kunnen oplossen mocht het probleem m'n mobiel niet zijn.
Als het probleem nog aanhoud dan kan het uitgesloten worden dat het aan de modem ligt.
Ik heb geen idee hoe ik kan zien welke access points er gebruikt word.
Hoe kan ik daarachter komen?
Bedoel je 2 verschillende namen? Dat kan volgens mij niet meer tegenwoordig omdat roaming anders niet werkt (en dat staat standaard aan). Je kan wel 5gh uit zetten denk ik. (Om even te testen)quote:Op maandag 19 juli 2021 18:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik weet niet of je 2.4 en 5ghz apart laat uitzenden?
Ik splits inderdaad de kanalen, bij de connectbox van ziggo kan dat wel, zo’n experia box is alweer een tijd geleden dus hoe het daarmee zit tegenwoordig weet ik niet.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:58 schreef DX11 het volgende:
[..]
Bedoel je 2 verschillende namen? Dat kan volgens mij niet meer tegenwoordig omdat roaming anders niet werkt (en dat staat standaard aan). Je kan wel 5gh uit zetten denk ik. (Om even te testen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |