Haha, wat is dit danquote:Op zondag 18 juli 2021 13:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
@:eragon2890 volgens mij heb ik de man van de infomail van Volt gevonden
is dat zo? je moet volgens mij echt een bult tekst intikken om een qrcode zo groot te krijgen als in dat bericht werd getoond, maar misschien vergis ik mij geen zin om die qrcode terug te zoekenquote:Op zondag 18 juli 2021 12:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er zit bijna geen compressie in. Normaal gesproken stuur je alleen een link waarmee je een GET kunt doen. Maar in verband met het niet altijd voorhanden zijn van internet geven ze de hele dataset dus al door.
Als ik de info in https://nl.qr-code-generator.com/ zet krijg ik ook gewoon een dergelijk formaat code.
Ja, die Ikea ster was een stuk beter.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:11 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
niks kan dat gedrag van die mafkezen goedpraten hoor. Beetje met die jodensterren rondlopen
Dat is toch hetzelfde met dat volk dat weer begint te kraaien om een algehele mondmaskerplicht. Zet er dan gewoon zelf eentje op als je je er beter bij voelt, en als dat niet veilig genoeg is voor je bestel dan lekker je spullen online. Zo godsvermoeiend sommige mensen.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:17 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, die Ikea ster was een stuk beter.
Mensen zijn gek. Net als die Groningse man die de schuld neerlegt bij één doelgroep.
Oh, en dan vooral niet thuisblijven ook. Mensen.
Mja mja, er was niet echt een keuze, denk ik. Maar jammer is het wel. Mensen snakken naar iets leuks, maar met z'n allen een kluitje dat werkt niet.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:52 schreef _serial_ het volgende:
Tilburgse kermis afgesloten vanwege drukte
Klap in het gezicht van de festivalbranche.
buiten is de kans op besmetting nihilquote:Op zondag 18 juli 2021 13:20 schreef Celestien het volgende:
[..]
Mja mja, er was niet echt een keuze, denk ik. Maar jammer is het wel. Mensen snakken naar iets leuks, maar met z'n allen een kluitje dat werkt niet.
Familie van je?quote:Op zondag 18 juli 2021 13:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Die man van 78 is als het goed is volledig gevaccineerd met Pfizer of Moderna.
Ja, dat vertel ik mezelf ook graag. Maar daar gaat niet op het erg druk is. Waarom denk je dat die kermis gesloten is? Niet omdat ze dat zo leuk vinden.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:25 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
buiten is de kans op besmetting nihil
Hoe zouden die mensen dat anders kunnen of moeten uitdrukken ?quote:Op zondag 18 juli 2021 12:48 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als dat op een normale manier gebeurt mag dat zeker.
Dit is echter ziekelijk en bespot de slachtoffers van de holocaust.
Kennelijk voelen en ervaren zij dat anders. Ik zie vooral mensen die proberen uitdrukking te geven aan hun beleving.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:11 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
niks kan dat gedrag van die mafkezen goedpraten hoor. Beetje met die jodensterren rondlopen
Wat dacht je van door gewoon hun punt te maken, in plaats van hun leed (Coronamaatregelen) te vergelijken met dat van de slachtoffers van een genocide?quote:Op zondag 18 juli 2021 13:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe zouden die mensen dat anders kunnen of moeten uitdrukken ?
discussie aangaan altijd prima, maar dat is met die groep onbegonnen werk. Daarom: mafkezen. Je kan op zoveel manieren je ongenoegen uiten. Om te beginnen met feiten. Hebben ze niet. Dit is gewoon smakeloos.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]
Kennelijk voelen en ervaren zij dat anders. Ik zie vooral mensen die proberen uitdrukking te geven aan hun beleving.
Ik zie het zeker niet als beschimpen of oneigenlijk omdat leed geen gebruikseigendom is dat is voorbehouden aan alleen de slachtoffers. Het aangedaan 'ĺeed' kan best worden gebruikt als voorbeeld.
Mensen wegzetten als mafkezen is precies waarom mensen het gevoel krijgen niet serieus genomen te worden en dan zich steeds sterker gaan uitdrukken.
quote:Op zondag 18 juli 2021 13:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat dacht je van door gewoon hun punt te maken, in plaats van hun leed (Coronamaatregelen) te vergelijken met dat van de slachtoffers van een genocide?
Wat is het alternatief dan? We moeten we ze serieus gaan nemen en hun eisen inwilligen omdat ze anders radicaliseren?quote:Op zondag 18 juli 2021 13:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]
Kennelijk voelen en ervaren zij dat anders. Ik zie vooral mensen die proberen uitdrukking te geven aan hun beleving.
Ik zie het zeker niet als beschimpen of oneigenlijk omdat leed geen gebruikseigendom is dat is voorbehouden aan alleen de slachtoffers. Het aangedaan 'ĺeed' kan best worden gebruikt als voorbeeld.
Mensen wegzetten als mafkezen is precies waarom mensen het gevoel krijgen niet serieus genomen te worden en dan zich steeds sterker gaan uitdrukken.
Laat ik voorop stellen dat de meeste ouderen gelukkig gewoon begrip hebben voor andere leeftijdsgroepen, maar ik vind dit soort uitspraken die gedaan worden door sommige ouderen echt wel heel treurig ja. Roepen dat er geen solidariteit of compassie getoond wordt richting andere bevolkingsgroepen. Na het afgelopen 1.5 jaar.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:12 schreef Kickinalfa het volgende:
1,5 jaar geen plezier toegestaan, feesten verboden. School alleen online.
Bijbaantjes waar je geen afstand kan houden
En dan roepen dat ze geen enkele compassie tonen.
Droeftoeter
En omgekeerd kan ik zat uitspraken vinden met de strekking van "Ophokken en weg met het dor hout waardoor ik niet uit mag"quote:Op zondag 18 juli 2021 13:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat de meeste ouderen gelukkig gewoon begrip hebben voor andere leeftijdsgroepen, maar ik vind dit soort uitspraken die gedaan worden door sommige ouderen echt wel heel treurig ja. Roepen dat er geen solidariteit of compassie getoond wordt richting andere bevolkingsgroepen. Na het afgelopen 1.5 jaar.
Ach, ik sprak gister ook nog zo'n boomer die maar bleef roepen dat het allemaal de schuld is van frauderende jongeren en danskroegeigenaren dat we nu weer voor onze vakantie moeten vrezen. Dat het hele TvT-systeem zo lek als een mandje is en dat Hugo weer belachelijke uitspraken deed, was natuurlijk geen excuus. Heb hem maar zo'n beetje laten uitrazen terwijl ik genoot van mijn biertje.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat de meeste ouderen gelukkig gewoon begrip hebben voor andere leeftijdsgroepen, maar ik vind dit soort uitspraken die gedaan worden door sommige ouderen echt wel heel treurig ja. Roepen dat er geen solidariteit of compassie getoond wordt richting andere bevolkingsgroepen. Na het afgelopen 1.5 jaar.
Het onafwendbare voorzorgsbeginsel dat iemand wetende dan verlammend dwingt tot effectueren van een maatregel die daarmee de 'eigen' verantwoording voor een afweging wegneemt.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:27 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja, dat vertel ik mezelf ook graag. Maar daar gaat niet op het erg druk is. Waarom denk je dat die kermis gesloten is? Niet omdat ze dat zo leuk vinden.
Ja, omgekeerd geldt hetzelfde uiteraard. Dat spreekt voor zich.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En omgekeerd kan ik zat uitspraken vinden met de strekking van "Ophokken en weg met het dor hout waardoor ik niet uit mag"
Hier op het forum al legio malen. Dus mischien moeten we allemaal eens wat redelijker worden.
De ene bevolkinsgroep bestaat niet uit intrinsiek 'betere' mensen dan een andere. Iedereen wordt op zijn manier getroffen. En de groepen die in de ogen van sommigen overal schuldig aan schijnen te zijn, daar kan ik maar één ding uit concluderen, nl. dat dat de groepen zijn wiens levensstijl het meest conflicteert met coronamaatregelen. Het is toch net even wat gemakkelijker niet te feesten nu als je dat anders ook nooit doet.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze maken hun punt nu, of het nou onsmakelijk is of niet.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat dacht je van door gewoon hun punt te maken, in plaats van hun leed (Coronamaatregelen) te vergelijken met dat van de slachtoffers van een genocide?
Wat ergens raar is. Want verreweg de meeste ouderen hebben al een kans gehad op vaccinatie. Zelfs nu wij op rood staan lijkt het er op dat Nederlanders gewoon welkom zijn in de meeste landen bij een volledige vaccinatie. Hoef je je niet eens te laten testen. Dus ik snap niet waar die ''we moeten bang zijn voor onze vakanties'' vandaan komt; helemaal bij die groep.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ach, ik sprak gister ook nog zo'n boomer die maar bleef roepen dat het allemaal de schuld is van frauderende jongeren en danskroegeigenaren dat we nu weer voor onze vakantie moeten vrezen. Dat het hele TvT-systeem zo lek als een mandje is en dat Hugo weer belachelijke uitspraken deed, was natuurlijk geen excuus. Heb hem maar zo'n beetje laten uitrazen terwijl ik genoot van mijn biertje.
Om de doodeenvoudige reden dat alle reisorganisaties het reisadvies van de overheid volgen en reizen annulerenquote:Op zondag 18 juli 2021 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat ergens raar is. Want verreweg de meeste ouderen hebben al een kans gehad op vaccinatie. Zelfs nu wij op rood staan lijkt het er op dat Nederlanders gewoon welkom zijn in de meeste landen bij een volledige vaccinatie. Hoef je je niet eens te laten testen. Dus ik snap niet waar die ''we moeten bang zijn voor onze vakanties'' vandaan komt; helemaal bij die groep.
Is het misschien ook mogelijk om een punt te maken zonder je eigen leed te vergelijken met de slachtoffers van de holocaust?quote:Op zondag 18 juli 2021 13:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ze maken hun punt nu, of het nou onsmakelijk is of niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |